• Hoi iedereen!
    We weten dat er veel te klagen valt over de kudo’s/top en het stiekem vragen naar kudo’s. Daarom hebben we enkele nieuwe regels omtrent kudo’s. We hopen hiermee enkele ergernissen uit de lucht te kunnen nemen.

    We geven iedereen tot 28 juli om de vragen naar kudo’s uit zijn/haar creaties te halen. Daarna beginnen we pas met waarschuwen.

    Kudo’s
    De regels rond kudo’s;

    - Het is niet toegestaan om te vragen naar een kudo voor een story of quiz, ook niet in de story of quiz zelf.
    - Het is niet toegestaan om te vragen naar kudo’s in ruil voor een nieuw hoofdstuk of om de story pas te beginnen bij een x-aantal kudo’s of abonnementen.
    - Het is niet toegestaan om automatische kudolinks te plaatsen op Quizlet. Dat wil zeggen dat je nergens een link mag plaatsen waar iemand op klikt en automatisch een kudo geeft.

    Gevolg na overtreding;
    Quizlet heeft het recht om de kudolink te verwijderen en/of kan een waarschuwing sturen.

    Voorbeeldjes (die vanaf nu niet meer toegestaan zijn):
    - "Kudo? (A)"
    - "Ga/wil je me een kudo geven?"
    - "Ik ga pas verder bij 10 kudo's"
    - "Ik begin de story pas als ik in de top heb gestaan"
    - "[ url=link naar een kudo geven] Woord[ /url]"


    En nu we toch bezig zijn met het bekendmaken van nieuwe regels, is er een aanvulling gebeurd op de volgende regel:
    - Stories, gedichten, quizzen, blogs of andere creaties waarin enkel lyrics of quotes staan die je niet zelf hebt geschreven, zijn niet toegestaan. Zelfgemaakte lyrics en quotes mogen in blogs. Dit wordt bestrafd als plagiaat-zaak.

    Als er vragen zijn over de nieuwe regels, kunnen die in dit topic gesteld worden.

    Groetjes,
    De Mods

    [ bericht aangepast op 15 juli 2013 - 11:53 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 20 juli 2013 - 22:44 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Macabre schreef:
    (...)
    --' als je nou even de reacties op de vorige pagina leest, lees je dat het inderdaad alleen uit de recente hoofdstukken moet worden gehaald.


    Sorry maar ik ga al die pagina's niet doorspitten om mn antwoord te vinden (niet lelijk bedoeld, heb er geen zin en geen tijd voor).

    Wat is in jullie ogen recent?

    Misschien handig om het als edit in het beginbericht te zetten voordat mensen een hartverzakking krijgen en zodat de vraag dan niet opnieuw gesteld wordt ;) (gewoon een tip)

    Thanks alvast en try not to be offended, begrijp dat veel mensen het gewoon een stomme regel vinden, ik heb ook gemengde gevoelens. Het zal vast wel iets nuttigs hebben.

    Nogmaals ik beledig hier niemand ik ben niet boos
    *thanks* (A)


    The Fairytale Happened

    Exquisite schreef:
    (...)

    Dat is dus wat ze allemaal zeggen. Je mag niet de hele proloog geheel uit die bepaalde lyrics/gedichten/quotes van films etc. laten bestaan. Als je er omheen zelf maar iets omheen heb gezet wat van jouzelf is, waarna je de bronvermelding erbij zet van dat stukje wat niet van jou is. Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb tot nu toe.


    Lawl, bronvermelding doet me aan school denken. Meggggghhhh, plagiaat blijft altijd een vraagstuk, want stel je past enkele woorden aan uit bv een songtekst, is het dan nog steeds plagiaat? ^^


    The Fairytale Happened

    LiamPaynator schreef:
    (...)

    Lawl, bronvermelding doet me aan school denken. Meggggghhhh, plagiaat blijft altijd een vraagstuk, want stel je past enkele woorden aan uit bv een songtekst, is het dan nog steeds plagiaat? ^^

    Feitelijk wel, omdat je het gebruikt.
    Maar het ligt er dan wel aan hoe jij het voor jezelf gebruikt.
    Doe jij dit om met "de eer te strijken" of omdat het toepasselijk is?


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Masr schreef:
    (...)
    Feitelijk wel, omdat je het gebruikt.
    Maar het ligt er dan wel aan hoe jij het voor jezelf gebruikt.
    Doe jij dit om met "de eer te strijken" of omdat het toepasselijk is?


    Hihi dat is idd wel slim.


    The Fairytale Happened

    LiamPaynator schreef:
    (...)

    Hihi dat is idd wel slim.

    Bijvoorbeeld als jij een One Direction fanfiction schrijft en jij laat jouw personages de liedjes zingen met tekst, is dit officieel plagiaat; maar het is duidelijk dat het van de band en de schrijvers is en is het dus van toepassing en geeft het zwijgend toegevoegde waarde.


    Zou jij bijvoorbeeld de tekst van het liedje in een verhaal met onbekende personen neerzetten, omdat de hoofdpersoon zanger of zangeres is en jij doet alsof jij het zelf geschreven hebt, dan is het wettelijk strafbaar en mag dat dus ook niet hier op deze website.


    Voor zo ver ik het begrepen heb, dan.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Masr schreef:
    (...)
    Bijvoorbeeld als jij een One Direction fanfiction schrijft en jij laat jouw personages de liedjes zingen met tekst, is dit officieel plagiaat; maar het is duidelijk dat het van de band en de schrijvers is en is het dus van toepassing en geeft het zwijgend toegevoegde waarde.


    Zou jij bijvoorbeeld de tekst van het liedje in een verhaal met onbekende personen neerzetten, omdat de hoofdpersoon zanger of zangeres is en jij doet alsof jij het zelf geschreven hebt, dan is het wettelijk strafbaar en mag dat dus ook niet hier op deze website.


    Voor zo ver ik het begrepen heb, dan.


    Iek snap ;)


    The Fairytale Happened

    LiamPaynator schreef:
    (...)

    Sorry maar ik ga al die pagina's niet doorspitten om mn antwoord te vinden (niet lelijk bedoeld, heb er geen zin en geen tijd voor).

    Wat is in jullie ogen recent?

    Misschien handig om het als edit in het beginbericht te zetten voordat mensen een hartverzakking krijgen en zodat de vraag dan niet opnieuw gesteld wordt ;) (gewoon een tip)

    Thanks alvast en try not to be offended, begrijp dat veel mensen het gewoon een stomme regel vinden, ik heb ook gemengde gevoelens. Het zal vast wel iets nuttigs hebben.

    Nogmaals ik beledig hier niemand ik ben niet boos
    *thanks* (A)

    Wat in de ogen van de mods recent is, staat op de vorige pagina, waarbij er is gereageerd op jouw al eerdere vraag. Daarbij is het ook nog niet helemaal zeker of het bedelen om kudo's alleen uit recente hoofdstukken wordt gehaald, omdat veel mods op vakantie zijn en ze dus nog niet tot een besluit zijn gekomen. Daarom staat het niet in de beginpost. Dit is allemaal terug te lezen in dit topic.
    Seriously, daarom is het dus handig om wel die pagina's door te spitten. Nu ga je gewoon vragen stellen, die al eens zijn gesteld.


    From these ashes, I will rise

    Moet ik ook dat soort reacties uit mijn vorige verhalen eruit halen,
    die al zijn afgelopen?


    I'm cursed with the burning-stroopwafel-spell

    XMusicBeatsX schreef:
    Moet ik ook dat soort reacties uit mijn vorige verhalen eruit halen,
    die al zijn afgelopen?

    Jemig.
    Voor de zoveelste keer; alleen uit recente hoofdstukken (tot 2 weken terug).

    People, read.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Whoops hahaha sorry


    I'm cursed with the burning-stroopwafel-spell

    Dus, als ik het goed begrijp - correct me if I'm wrong. Wanneer ik een fanfic doe over bijvoorbeeld Justin Bieber, en hij 'zingt' een stukje van een van zijn nummers, dan mag dat gewoon? Of ik moet ik er een sterretje bij gaat zetten met daaronder: blablabla - van Justin Bieber?


    To infinity and beyond •

    Vivere schreef:
    Dus, als ik het goed begrijp - correct me if I'm wrong. Wanneer ik een fanfic doe over bijvoorbeeld Justin Bieber, en hij 'zingt' een stukje van een van zijn nummers, dan mag dat gewoon? Of ik moet ik er een sterretje bij gaat zetten met daaronder: blablabla - van Justin Bieber?


    Ja. Best wel vermelden als je 'bronnen' gebruikt ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Keegan schreef:
    (...)

    Ja. Best wel vermelden als je 'bronnen' gebruikt ^^


    Nee oke dan is het duidelijk (:


    To infinity and beyond •

    Hiep hoera voor deze maatregel! Hopelijk komt er na wat meer variatie in de top.


    Ik heb wel een vraagje omtrent de regel over lyrics of quotes. Ik heb mijn story, die gaat over One Direction opgebouwd rond een liedje van die groep. Het komt er op neer dat de band het liedje schrijft voor de hoofdrol uit mijn verhaal. Wil dit nu zeggen dat ik de lyrics niet mag kopiëren als ze dat liedje voor haar zingen?
    Aan het begin van een hoofdstuk plaats ik ook elke keer een paar zinnetjes uit een liedje die erbij passen. Nu is er nog geen verwijzing maar op het einde ben ik van plan een hoofdstuk te plaatsen met alle titels en de bands van die nummers. Mag dit of niet?

    LeLouisx3 schreef:
    Hiep hoera voor deze maatregel! Hopelijk komt er na wat meer variatie in de top.


    Ik heb wel een vraagje omtrent de regel over lyrics of quotes. Ik heb mijn story, die gaat over One Direction opgebouwd rond een liedje van die groep. Het komt er op neer dat de band het liedje schrijft voor de hoofdrol uit mijn verhaal. Wil dit nu zeggen dat ik de lyrics niet mag kopiëren als ze dat liedje voor haar zingen?
    Aan het begin van een hoofdstuk plaats ik ook elke keer een paar zinnetjes uit een liedje die erbij passen. Nu is er nog geen verwijzing maar op het einde ben ik van plan een hoofdstuk te plaatsen met alle titels en de bands van die nummers. Mag dit of niet?


    Voorlopig is er dus nog geen einde, en dus ook geen bronnenlijst.
    Ik raad je aan (zoals hierboven) om braafjes onder elk hoofdstuk even te vermelden waar je gebruik van maakt (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.