• The Avalon Tradition.
    De wereld waarin het zich afspeelt is een magische wereld. Het zit vol mensen van verschillende rassen, magische wezens en gekke drankjes. De tijd waarin het zich afspeelt is de vergelijken met de Middeleeuwen, maar then again, het is een fantasiewereld.
    Deze wereld is opgedeeld in acht provinciën: Fincayra, Varigal, Rodirraen, Dahngard, Lund, Aondir, Tintagel en Dragenfeld, en verschillende eilanden.

    Er is een traditie dat de provincies om de vijf jaar vier uitverkorenen moeten voortbrengen, twee jonge mannen en twee jonge vrouwen, de Wachters van de Provinciën. Deze traditie gaat eeuwen terug en de meesten weten niet meer precies hoe de traditie is ontstaan, toch hebben de uitverkorenen vaak veel aanzien.
    Het verhaal gaat dat toen de provinciën nog in oorlog waren er duizenden en duizenden mensen sneuvelden in de strijd. Daarom besloten de koningen van die tijd een select gezelschap te gaan trainen, vier mannen in het bezit van een machtig en magisch wezen. Dit laatste om tijd te sparen, zo hoefden de mannen niet meer te trainen met een wezen en er een band mee te scheppen, op deze manier bleef er meer tijd over om de vier te trainen op andere vlakken. Snelheid, kracht, conditie, maar ook bijzondere onderdelen zoals overleven in de wildernis, bespioneren en ga zo maar verder. Deze vier mannen werden erop uit gestuurd om te strijden en zo werd jarenlang bepaald welke provincie de meeste macht zou krijgen. Elke vijf jaar moesten de provincies opnieuw strijden om hun macht te behouden, of om eindelijk meer macht te krijgen.

    Door de jaren heen veranderde de mensen en zo veranderde ook deze traditie mee, maar hij verdween niet. Voortaan waren er ook vrouwelijke uitverkorenen en ook was het niet langer een eis dat de uitverkorene in het bezit was van een machtig en magisch wezen. Het belangrijkste verschil was nog wel dat er uiteindelijk vrede werd gesloten en vandaag de dag hoeven de uitverkorenen niet meer tegen elkaar te strijden tot de dood erop volgt.

    De uitverkorenen, meestal gewoon De Wachters (van de Provinciën) genoemd, zijn tegenwoordig vooral bedoeld als voorbeeld voor het volk. Door deze voorheen gewone dorpelingen hogerop te laten komen, worden zij een idool en blijven de dorpelingen hopen op deze kans. Het volk zou zich beter gaan gedragen en de heerschappij van de koning sneller accepteren. De Wachters hebben dus naast de normale trainingen zoals die van vroeger ook een andere taak, die minstens even lastig is, geliefd worden bij het volk.

    Gelukkig staan de Wachters er niet alleen voor, ze hebben immers een trainer. De twee vrouwelijke uitverkorenen delen er één en de mannelijke ook. Dit was ook jarenlang geleden geregeld, zodat de uitverkorene niet in de weg gestaan zouden worden door gevoelens zoals liefde.

    De Wachters die voorheen net zo gewoon waren als ieder ander, worden ineens voor de leeuwen geworpen, hoe reageren zijzelf en alle anderen hierop?


    Deze RPG:
    Deze RPG kan naast deze simpele verhaallijn wel wat pit gebruiken, maar het leek mij saai als ik zelf alles al van te voren vast zou leggen. Daarom laat ik jullie heel erg vrij in het verzinnen van allerlei leuke wendingen. Maak een huurmoordenaar, laat sommigen personages samen komen om het bestuur dwars te zitten, laat mensen elkaar saboteren en gebruiken, jaloerse broers/zussen etc. Zorg voor een hoop drama en actie, ik laat jullie hier helemaal vrij in (:

    Lijst om mee te doen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Geslacht:
    Leeftijd: 16-30
    Uiterlijk:
    Karakter:

    Afkomst:
    Geschiedenis:
    Extra:


    Regels:
    Het lijkt mij niet nodig deze te herhalen behalve deze:
    Post minimaal rond de 300 woorden in ABN met gebruik van goede interpunctie en dergelijke, gebruik desnoods een spellingcheck.
    Je post moet in het Nederlands en je mag meerdere personages.




    Rollen:
    De Heer: Wensekornik: Hendrik II Constatijn Vermond - 26 (3,7)
    Oudste zoon heer: Cashby: Quinten Vermond - 25 (2,20)
    Nauwe verwanten heer:
    Sivan: Olivia Isabella Amelia Vermond - 18 - Dochter (1,3)
    Florentina: Camille Ariane Vermond - 20 - Dochter (1,4)
    Naerys: Ameline Rose Ermengard - 21 - Nichtje vd heer, hofdame (1,17)

    Trainers:
    Cas: Scythe Mylo - 29 (1,6)
    Delahaye: Sarnek Learco Saye - 29 (1,19)

    Uitverkorenen:
    Ubiquitous: Esmée Hawthorne - 23 (1,6)
    Wensekronik: Sebastian "Bash" Stark - 25 (3,7)
    Vrij1 vrouwelijke

    Personeel heer:
    Jaeger: Sora Revaille - 22 - Bediende, huurmoordnaar (1,7)
    Cas: Mirre Adaira - 16 - Dienstmeid (1,20)
    Naerys: Andrew "Drew" Greyjoy - 27 - Stalknecht (1,19)
    Goldenwing: Phelan Laoidheach Aedán Ruadh - 26 - Bakker (2,20)
    Marhsall: Violet Calla - 24 - Tuinierster (3,11)
    Cashby: Vini Sanches - 20 - Tuinier (3,11)
    Wensekronik: Kenrick Paster - 25 - Kok [/grey](3,9)[/grey]
    Florentina: Daniel Skylar - 25 - Arts (2,2)
    Onbeperkt

    Dorpelingen:
    Ubiquitous: Eleanor Collins - 21 - Op reis (2,8)
    Jaeger: Skye Xerxes Lunar - 24 - Magiër (1,19)

    Onbeperkt

    Overig:
    Nikolaevna:Kathryn Maegan Gervais - 24 - Zus van Evelyn (2,2)
    DreamerN: Casper Felix Barathane - 23 - Bastaardzoon koning (1,20)
    Rider: Scarlett Lupe Red - 25 - Bandiet/heks (2,20)
    Onbeperkt

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 19:12 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Sarnek Learco Saye

    Tot mijn grote opluchting wuifde de vrouwe mijn voorstel weg, iets wat mij weer aardig wat geld en nog wat ongemakkelijkheden scheelt. Ik mag deze vrouwe wel, ze is niet zoals sommige van die hofdames die gewoonweg vervelend zijn. Ze is beleefd, maar ook weer niet zo dat het irritant begint te worden. Ook reageert ze niet zo opgefokt, zoals de meeste van de dames wel zouden doen, als ik hun per ongeluk half omver zou lopen. Nee, ik mag haar wel. Misschien kan ik ergens later op dit feest nog eens een gesprek met haar aanknopen of ergens komende dagen. Ze is ook zeker niet lelijk om te zien, helemaal niet.
    Als ze antwoord geeft op mijn vraag naar haar naam rolt ze even met haar ogen. 'Officieel is het Lady Ermengard,' zegt ze. 'Maar ik hoor liever Ameline, ik hou niet zo van al die formaliteiten.' Ik besluit om die informatie goed in mijn hoofd te prenten. Als ik haar later nog eens spreek, zal ze het denk ik erg op prijs stellen als ik haar gewoon bij haar voornaam noem.
    'En u?' vroeg ze mij toen. 'Heeft u ook een naam of is dat topgeheim?' Bij haar laatste woorden barst ik in lachen uit. Ik merk op dat ik wat vreemd aangekeken wordt door sommige mensen, maar dat boeit me op het moment niet zo veel. Ik begin me nu wel te vermaken. Goden, die vrouw heeft humor ook nog! Als ik een beetje uitgelachen ben, weet ik tot een antwoord te komen.
    'Excuses, voor mijn lachbui,' begin ik en een lach staat nog op mijn gezicht 'Nee, mijn naam is geen topgeheim. Sarnek Saye is de naam.' Ik maak een kleine buiging naar haar, nadat ik me heb voorgesteld. 'Maar aangenaam u te ontmoeten. Ik vind het leuk om te zien dat u humor heeft, dat zie je niet zo gauw in deze rangen van de maatschappij.' Ik hoop dat ik met deze woorden niet al te open ben, dat wil niet altijd graag gezien bij de hofdames, al lijkt deze vrouwe, Ameline, mij niet echt iemand die zich daar erg druk om maakt.

    {Sorry voor het wat korte stukje. Ben wat inspiratieloos...}


    Stenenlikker

    Ameline Rose Ermengard - Nichtje van de heer

    Wanneer hij in lachen uitbarstte, lachte ik automatisch zachtjes mee. Zijn lach werkte erg aanstekelijk en dat vond ik ergens wel fijn. "'Excuses, voor mijn lachbui. Nee, mijn naam is geen topgeheim. Sarnek Saye is de naam." Zei hij met een glimlach op het gezicht en maakte een buiging uit beleefdheid. "Maar aangenaam u te ontmoeten. Ik vind het leuk om te zien dat u humor heeft, dat zie je niet zo gauw in deze rangen van de maatschappij."
    "Humor? Ik was bloedserieus hoor." Grinnikte ik en plantte een hand in mijn heup. "Maar om eerlijk te zijn, ik vind dat u gelijk heeft. Sommige mensen hier zijn zo saai. Het lijkt wel alsof ze niet durven lachen uit angst dat hun gezicht zal barsten of zo." Het was er uit voor ik het wist, maar ik meende het wel. Voor het minste dat ik deed kreeg ik een hoop gezeur en geklaag over hoe een dame zich zou moeten gedragen, ik werd er gewoonweg ziek van. Het leek wel alsof ik geen enkel plezier mocht beleven hier op het kasteel en soms zorgde dat voor de nodige spanningen. Maar ik had er ongeveer mee leren leven, al was het niet altijd zo gemakkelijk. Ik was immers ook maar een mens.
    "Maar u zei dat u Sarnek Saye heet?" Vroeg ik vriendelijk om terug te komen op zijn naam en vernauwde mijn ogen een heel klein beetje. Ik had die naam al eens eerder gehoord, daar was ik rotsvast van overtuigd. Ik herhaalde zijn naam enkele keren in mijn hoofd en niet veel later ging er een lichtje branden. "Ik weet al van waar ik u ken, denk ik." Zei ik uiteindelijk meer tegen mezelf dan tegen hem. "U bent toch een trainer, is het niet?" Ik kantelde mijn hoofd en beetje en nam zijn gezicht wat beter in me op. "Ik heb al veel over u gehoord, maar heb u nog nooit in levende lijve gezien." Een brede glimlach verscheen op mijn lippen. "Het is me een eer u te ontmoeten."
    Ik wist niet dat de trainers ook genodigden waren op dit feest, als ik dat eerder had geweten had ik het misschien niet eens zo erg gevonden om mijn gezicht hier te laten zien. Trainers waren best geliefd onder het volk, niet zo veel als de uitverkorenen maar wel geliefd. Vrijwel iedereen keek naar hen op, de trainers en de uitverkorenen gaven de burgers hoop en dat kon ik wel waarderen.



    Andrew "Drew" Greyjoy - Stalknecht

    Ze greep me bij mijn pols vast en ik moest toegeven dat ze voor een vrouw van haar lengte best sterk was. Ze trok me naar een iets rustigere plek, ik deed niet eens moeite om me los te maken uit haar greep. Dat zou haar waarschijnlijk alleen maar kwader maken, niet dat het me iets kon schelen, kwaad was ze toch al. Wanneer ze me eindelijk los liet, liet ik mijn blik naar mijn pols glijden en ik kon de vorm van haar nagels in mijn huid herkennen. Ik had haar echt goed kwaad gemaakt.
    "Moet je eens goed luisteren: Het enige wat ik deed was verifiëren waarom je langs de kant stond, ik sta niet in voor de gevolgen waarvan je me zojuist beschuldigd hebt. En als je enig beetje respect had, zou je het allang gedaan hebben, dus houdt op met deze onzin. Ben je tegen mij in opstand gegaan omdat je dat bij niemand anders kon? Ik ben kotsmisselijk van alle knechten, ze geven mij elke keer opnieuw problemen." Siste ze nadat ze met haar wijsvinger in mijn borst had gepriemd. Ik keek haar nog steeds nors aan en klemde mijn kaken even op elkaar. "Daarbij heb jij geen flauw idee waarom ik nu naar die wijn snak. Mag ik het ook eens voor een keertje?"
    Mijn mond viel nog net niet open door haar arrogante uitspraak. Ik had er wat van willen zeggen maar bedacht me net dat het misschien niet zo'n goed idee was. Bedenkelijk wreef ik met mijn hand over mijn kleine stoppelbaard en probeerde een goed antwoord te verzinnen. Ik kon haar vertellen wat ik daadwerkelijk dacht, maar dan was de kans op mijn ontslag als stalknecht erg groot en dat wilde ik dus vermijden.
    "U zag me als ober, ik zei dat ik het niet was en dan behandelt u me alsof ik één of ander simpel zieltje ben." Zei ik iets minder nors dan eerst. Mijn stem klonk gedempt maar ondanks dat, hoorde je er toch nog een lichte trilling in. Misschien was ik toch niet zo zeker van mijn zaak. "Ik heb respect voor mijn meerdere, maar er zijn grenzen. Zij tonen nooit een greintje respect voor één ieder van ons maar ik verwacht niet dat u het zou begrijpen. Daar zijn jullie allemaal te blind voor, met alle respect."
    Ik was te ver gegaan, daar was ik me ook van bewust en ik durfde er niet aan te denken wat de gevolgen zouden zijn. Maar het was dan ook zo oneerlijk. Zij dacht dat ze het moeilijk had, maar dan had ze nog nooit in onze schoenen gestaan. Alles werd voor haar gedaan, ze moest maar knippen met haar vingers en ze zou het hebben terwijl de rest van de bevolking, waaronder het personeel van de heer uit moest kijken met wat ze deden wilde ze het einde van de maand nog halen.
    "Het spijt me als ik u beledigd heb, maar misschien ligt de oorzaak van mijn gedrag wel bij uzelf en niet bij mij. Misschien moet u gewoon eerst even nadenken voor u uw mond opentrekt." Ik wendde mijn hoofd even af om te kijken of iemand ons kon horen, wanneer dat niet het geval was, keek ik de vrouw nogmaals aan. "En ik mag dan inderdaad niet weten waarom u naar wijn snakt, maar ik denk niet dat het komt omdat u leven zo miserabel is. Wijn is trouwens ook niet de oplossing voor uw problemen, het lost juist niets op. Denk daar maar eens over na. Misschien kan u stoppen met zelfmedelijden te hebben en wat karakter kweken, ik weet in ieder geval dat het iets is wat ik van plan ben."
    Na dat gezegd te hebben, draaide ik me om en maakte ik aanstalten om weg te wandelen maar bedacht me. Ik keek over mijn schouder naar de vrouw en kreeg iets van een zweem van een glimlach op mijn gezicht. "Succes met het vinden van een over, vrouwe." Met een kleine knik van mijn hoofd draaide ik me weer om en keek vervolgens weer naar de dansende koppels op de dansvloer. Mijn handen voelde weer erg klam aan en ik voelde alle zelfzekerheid van net wegebben. Ik voelde me plots zo slecht. Niet te geloven dat ik dat zonet echt had gezegd, ik schaamde me er zelfs voor. Hopelijk zou ze morgen alles vergeten zijn.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    ((Ik moet mezelf gewoon dwingen om te schrijven agh writersblock))

    Sora Revaille ~ schoonmaakster, bediende
    De jongeman leek er geen enkel probleem van te maken en hielp me omhoog.
    Hij leek niet van adel te zijn, zijn kleding was niet zo opvallend als dat van de rest van de feestbeesten hier. Ik keek een flink stuk tegen hem omhoog, met mijn één meter achtenzestig.
    Als hij niet van adel was, wat deed hij hier dan? Hij hoorde niet bij de werknemers, anders zou ik hem allang rond het kasteel gezien hebben.
    Even viel er een stilte tussen ons. Ik twijfelde of ik moest vragen wie hij was of waar hij vandaan kwam, aangezien ik misschien onbeleefd tegen hem zou praten en de meeste edelen daar niet van gesteld zijn.
    Een dronken man botste tegen mijn rug op en ik viel tegen de man aan. Ik zuchtte. 'Juist. Ik denk dat ik maar even aan de kant ga staan, voor ik wéér in de menigte getrokken word.' Ik wreef over mijn rug.
    De zaal was warm en vochtig door de hoeveelheid mensen. Er zwerfden hier en daar bekers over de vloer. Één man struikelde en viel erover. Ik liep met een boog om de man heen en ging tegen de muur staan. Ik weet niet of de jongen van daarnet mij gevolgd was. Ik weet niet eens of hij iets zei van "ik ook" of dat hij gewoon aanliep. Hij leek een beetje verdwaald, alsof hij hier niet tussen hoorde. Dat begreep ik maar al te goed.

    ((Sorry, ik kom echt even niet aan de 300 woorden.))

    [ bericht aangepast op 6 okt 2013 - 20:30 ]

    Kathryn Maegan Gervais |

    Hij keek me nog altijd nors aan, klemde zijn kaken zelfs wat op elkaar, maar het kon me niet minder schelen. Niets, nada, noppes. Na mijn tirade wreef hij bedenkelijk met zijn hand over zijn kleine stoppelbaard, die hij wel van mij mocht scheren. Hij was op een feest nota bene, pfst.
          ‘U zag me als ober, ik zei dat ik het niet was en dan behandelt u me alsof ik één of ander simpel zieltje ben.’ De lichte trilling in zijn stem was amper door mij te horen, aangezien ik het meer op de woorden vestigde. ‘Ik heb respect voor mijn meerdere, maar er zijn grenzen. Zij tonen nooit een greintje respect voor één ieder van ons maar ik verwacht niet dat u het zou begrijpen. Daar zijn jullie allemaal te blind voor, met alle respect. Het spijt me als ik u beledigd heb, maar misschien ligt de oorzaak van mijn gedrag wel bij uzelf en niet bij mij. Misschien moet u gewoon eerst even nadenken voor u uw mond opentrekt.’ De man wendde zijn hoofd kort af, niemand hoorden ons echter, dus draaide hij naar mij terug en keek me nogmaals aan. Mijn mond die ik in eerste instantie al opendeed om direct wat terug te antwoorden, sloot ik zachtjes, mijn lippen raakten elkaar echter nauwelijks aan. Ik was verstomd. H-hoe durfde… hij?
          Nee, daar ging het nu niet om – hij had werkelijk geen flauw idee wat er in mij omging of wat er in mijn leven gebeurd was. Waarom moest hij me dan direct afschilderen als één of ander monster en denken dat ik zoals de rest was? Maar dan nog; had ik niet zo bij hem gedaan? Momenteel ging er zo veel emoties door mij heen dat ik niet wist aan welke ik de aandacht moest geven. Ik was boos, o-zo pissig, alleen ik was eveneens verwonderd… en misschien had ik een beetje spijt voor hem. Dat had ik echter totdat ik het volgende hoorde uit zijn mond.
          ‘En ik mag dan inderdaad niet weten waarom u naar wijn snakt, maar ik denk niet dat het komt omdat u leven zo miserabel is. Wijn is trouwens ook niet de oplossing voor uw problemen, het lost juist niets op. Denk daar maar eens over na. Misschien kan u stoppen met zelfmedelijden te hebben en wat karakter kweken, ik weet in ieder geval dat het iets is wat ik van plan ben.’ Na dit was ik niet alleen de voorgaande emoties, echter eveneens gekwetst en verdrietig. Wellicht meer geraakt dan dat dit had moeten doen bij mij, maar ik kon er niet overheen; dit deed pijn. En niet zo’n klein beetje ook, dus bleef ik als versteend stil staan.
    Hij draaide zich om, maakte aanstalten om weg te wandelen, terwijl ik van m’n stuk gebracht wat met mijn ogen knipperde, waarop ik houterig naar hem richtte. De man bleef staan, waarschijnlijk had hij zich gebracht, want hij keek over zijn schouder naar mij terwijl ik – met mijn mond nog iets open – naar hem bleef kijken. Nog zo confuus als toen hij klaar was, aangezien ik simpelweg niet kon geloven dat hij dat zojuist gezegd had. De zweem van een glimlach die hij opeens kreeg, liet mij dan ook fronzen, waardoor ik enkel verwarder raakte.
          ‘Succes met het vinden van een ober, vrouwe.’ Met een kleine knik van zijn hoofd draaide hij zich weer om, klaar om nu echt te vertrekken. Ik wist niet eens zo zeker of ik hem nu moest tegenhouden of laten gaan. In een andere staat had ik hem terug gesleept om hem flink aan de tand te voelen, maar nu was het anders, zo anders. Ik kon pas in actie komen toen ik een paar nabije vrouwen, die net aankwamen lopen, hoorde praten. Hun blikken lagen voor enkele seconden op mijn gestalte, ik voelde hun poelen op mij gebrand. Het zachte geruis werd harder, het gemompel kwam bij mij binnen. Ik bedacht me dat ik automatisch alles had afgesloten rondom me toen de man klaar was met zijn praatje. Mijn nagels hadden zich ondertussen in de palmen van mijn bleke handen geboord.
          ‘Is dat niet…’
          ‘Ja, miss Gervais,’ gniffelde de andere vrouw meer, een hand voor haar mond zodat het net leek alsof ze simpelweg onschuldig aan het praten waren.
          ‘Werd ze net afgewezen?’ Nog meer gemompel, gefluister als zoemende bijen. Er vormde zich een brok in mijn keel die moeilijk weg te slikken was, dus gaf ik ze mijn arrogantste blik, waarop ik met mijn vuisten gebald richting de stalknecht liep. Mijn slanke vingers krulden zich nogmaals om zijn pols, waarop ik hem mee trok naar de dansvloer. Ook al had ik voor schut gestaan, beschaamd en op mijn plaats gewezen door een stalknecht welteverstaan, de mensen moeten niet het idee krijgen dat het fout ging. Als nog meer hierover bekend werd, was niet enkel ik er geweest, maar eveneens mijn familie. Vooral mijn moeder trok er zich zwaar aan.
    Eenmaal op de dansvloer streefde ik ernaar zo normaal mogelijk te doen, een grote glimlach op mijn lippen te plaatsen, al was deze zo nep dat het leek alsof het erop geplakt was. Toch ging ik door met wat ik aan het doen was, legde zijn ene hand op mijn middel en nam de andere in mijn hand vast, om vervolgens mijn andere hand op zijn borstkas te leggen, bijna bij zijn sleutelbeen.
          ‘Je kunt wel dansen, toch?’ Stelde ik hem de vraag, niet gemeen bedoeld of wat dan ook. Het klonk zelfs nogal afgevlakt, maar in mijn ogen waren al die emoties wellicht te zien. Hierdoor blikte ik mijn diepgroene poelen niet in die van hem, wel voor een enkele seconde, alleen daarna keek ik glimlachend ergens anders naar. Fluisterend, zodat niemand het behalve hem kon horen, vervolgde ik: ‘Ik kan je ontslaan, mocht ik dat willen, enkel voor deze woorden die je zojuist gezegd hebt. Maar dat doe ik niet.’


    [Over deze post had ik echt lang na moeten denken, omdat ik niet wist hoe Kathryn hierop zou reageren. In eerste instantie had ik het idee dat ze helemaal over de rooie zou gaan, maar toen bedacht ik me dat ze zo ook haar eigen problemen heeft en dat ze vooral door de laatste paar zinnen zich gekwetst zou voelen.
    Oi, oi, oi, hij maakt het haar wel heel moeilijk hoor! En geen zorgen, Naerys, je hoeft niet direct terug te antwoorden - ik heb begrip voor je situatie. ;).
    Doe rustig an.]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Andrew "Drew" Greyjoy - Stalknecht

    Voor een tweede keer werd ik bij de pols gegrepen door de vrouw. Maakte ze hier een gewoonte van of zo? Benieuwd wat ze zou doen, volgde ik haar zonder een woord uit te brengen en wachtte geduldig af tot er meer duidelijkheid was over wat ze nu juist van plan was met mij. Ze trok me naar de dansvloer en legde ze mijn ene hand op haar onderrug terwijl ze het andere vast bleef houden. Terwijl haar vrije hand op mijn borstkas lag, keek ik enigszins wantrouwig naar de veel te grote glimlach die op haar lippen lag. Wat was ze nu toch allemaal van plan?
    "Je kunt wel dansen, toch?" Ik probeerde er niets van te zeggen en hield me koest tot ze volledig uit was gepraat maar het verbaasde me een beetje dat ze toch nog met me praatte ondanks ik haar zo op haar plaats had gezet. Ze had echt wel een stalen karakter, een vrouw met pit en dat mocht ik wel. Dat moest ik eerlijk toegeven. "Ik kan je ontslaan, mocht ik dat willen, enkel voor deze woorden die je zojuist gezegd hebt. Maar dat doe ik niet." Nu was ik diegene die voor ettelijke seconden sprakeloos was. Zou ze het menen of wilde ze gewoon wat van me? Ondanks ik niet goed wist wat ik nu juist moest doen, besloot ik om haar op haar woord te geloven. Haar woorden waren immers het enige dat ik nu nog had.
    "Ik weet niet waarom je het niet doen en misschien hoor ik het ook liever niet..." Ik keek haar aan. Het was misschien wel tijd om me terug gedeisd te houden. Het had allemaal veel te lang geduurd en ik wist gewoon dat dit spelletje niet eeuwig kon blijven duren wilde ik mijn job aan het hof niet kwijt. "Maar bedankt." Ik voelde me echt een eikel omdat ik haar zo rot behandelde in het bijzijn van hovelingen en dergelijke maar wanneer het schuldgevoel dan ook nog eens op kwam steken, vroeg ik me af waarom ik zelfs zo tegen haar deed. Misschien was ik inderdaad veel te openlijk geweest en had ik mijn plaats moeten weten. Van alle mensen die hier aanwezig waren moest ik toch diegene zijn die zou moeten weten hoe het voelde om slecht behandelt te worden? Ik denk dat alles wat naar mijn hoofd was gestegen van deze avond en dan was het niet eens door de drank aangezien ik nog niets had gedronken. Ik was gewoon te hard van stapel gelopen en dat besefte ik nu, jammer genoeg veel te laat.
    "Ik had inderdaad niet zo mogen doen en," Ik leidde haar sierlijk mee over de dansvloer in een zwierige draai en liet hierbij mijn ogen over haar gezicht glijden. "Het spijt me dan ook ten zeerste van wat er is gebeurd en dat meen ik ook." Het was misschien wel moeilijk om mijn ongelijk toe te geven maar het was wel het beste en het eerlijkste dat ik kon doen. Ze was zo goed om de kleine aanvaring stil te houden en daar was ik haar ook erg dankbaar voor, al had ik geen idee hoe ik het haar in hemelsnaam zou moeten tonen zonder dat ze weer die arrogante houding zou krijgen die ik bij iedereen zou verachtte.
    Ik voelde enkele blikken op mijn rug brandden, vast door mensen die het niet echt snapte dat ik met iemand van haar stand danste of die ons eerder ruzie hadden zien maken. Sommige mensen dempten zelfs hun stem als we passeerden en stonden zo dicht bij elkaar dat het bijna amusant was om te zien hoe kinderachtig ze waren. Wanneer we hen passeerden, wierp ik hen een smalende blik toe en keek vervolgens weer naar mijn danspartner terwijl ik haar elegant een rondje liet draaien om haar eigen as.
    Ergens was ik best blij dat ik, ondanks mijn onhandigheid en mijn logge gewicht, toch nog redelijk kon dansen. Het was dan niet perfect maar ik mocht al van geluk spreken dat ik niet heel te tijd op haar tenen stond of er voor zorgde dat we beide op de grond zouden vallen. Het was niet veel waar ik me aan kon optrekken, maar het was toch iets. Als ik sommige anderen zo bekeek, verbaasde het me dan ook dat zij veel hoger in rang stonden dan mij en zo vreselijk slecht waren in dansen dat het wel leek alsof ze iets klem hadden zitten in hun rug. Sommige bewogen echt veel te houterig of zodanig soepel dat ze bijna een oog uitstaken van hun danspartner. Het was best grappig om te zien eigenlijk.
    "Ik heb niet echt de indruk dat u hier wilt zijn, Miss Gervais." Zei ik tenslotte en liet een kleine zucht tussen mijn lippen ontsnappen. Mijn aanvallende toon en vijandigheid was volledig verdwenen, het klonk nu eerder vermoeid. "Is daar ook een specifieke reden voor als ik vragen mag? Of zie ik gewoon dingen die er niet zijn?" Ergens hoopte ik wel dat ook zij haar vijandigheid en arrogantie liet varen zodat we opnieuw aan een gesprek konden beginnen zonder dat we elkaar bijna zouden opeten uit frustratie. Daar zat niemand op te wachten.
    Ik wist weer van waar ik deze dame al eerder had gezien. Haar naam brandde al een hele tijd op mijn lippen maar het schoot me nu pas te binnen. Best beschamend eigenlijk aangezien ik iedereen hoorde te kennen, zeker als het de vriendin was van de zoon van de heer, waar ik deze ochtend nog mee had gepraat in de stallen over de draken die me zo lief waren.
    "Het is mijn plaats niet, dat besef ik ook wel." Ging ik uiteindelijk verder terwijl ik haar verder over de dansvloer leidde. "Maar misschien kan het wel eens opluchten als u uw verhaal zou doen tegen iemand die het toch zou vergeten vanaf het moment dat hij buiten stapt."
    Ik wist een kleine, haast onzichtbare maar toch gemeende glimlach op te brengen terwijl ik haar voor een tweede keer om haar eigen as liet draaien.


    Ik ben niet meer ziek! :Y)
    En ik had voldoende inspiratie ondanks dat het zo laat is.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Kathryn Maegan Gervais |

    Enigszins wantrouwig blikte de man richting mij, wat ik in feite redelijk vermakelijk vond. Het leek wel alsof het dit keer mijn beurt was om mijn zegje te doen, ik kreeg in elk geval de kans daartoe. Dat zou ik niet laten glippen.
    De man hield zich stil totdat ik klaar was met praten, en dat vond ik eerlijk toegegeven wel fijn als iemand dat deed. Er is me vaak genoeg iemand in de rede gevallen, dat bevalt me alles behalve. Momenteel lijkt hij iemand anders te zijn dan op het eerste ogenblik, toen hij aan het stamelen was en rood werd. Hoe zou die ommekeer abrupt gekomen zijn, door mij wellicht? Al bij al was het wel aangenaam om hem met zijn mond vol tanden te zien staan, er ging zelfs een warm gevoel van voldoening door mijn tengere lijf heen.
          “Ik weet niet waarom je het niet doet en misschien hoor ik het ook liever niet…” Het ogenblik dat hij me aankeek, blikte ik met mijn groene poelen terug— die van hem hadden een grijze, mistige kleur. Een paar waarin ik curieus genoeg wat rust in terug vond, waardoor ik bleef kijken. “Maar bedankt.” Bij deze woorden werden mijn kijkers wat groter, omdat ik het simpelweg niet verwacht had dat hij zo snel om zou keren van gedachten. Dit weerhield me er echter niet van om hem enigszins plezierig toch charmant aan te kijken.
          “Ik had inderdaad niet zo mogen doen en,” De man leidde me sierlijk mee over de dansvloer in een zwierige draai, waarbij hij zijn ogen over mijn gezicht liet glijden. Het verbaasde me niets dat hij ietwat kon dansen, want ik bracht meer tijd door met dienaren dan mijn bloedeigen familie. In deze tijd dansten we redelijk vaak, daarbij bewogen ze beter dan de helft waarmee ik met Adel moest dansen. “Het spijt me dan ook ten zeerste van wat er is gebeurd en dat meen ik ook.” Hij gaf zijn ongelijk toe, en dat meende hij? Wel, heb je me nou! Dat had ik werkelijk waar tot nog toe niet mee gemaakt, niet gemeend in elk geval. Wanneer je mijn moeder kent, zal je er eveneens niet op staan wachten. De gedachte aan mijn moeder liet mijn blik even afwenden, hoewel ik zo goed mogelijk mee probeerde te dansen.
          Mijn moeder is iemand die onder je huid kruipt, al je geheimen ontrafelt en je er vervolgens mee pakt. Ze is degene in de familiekorf die als de Bijenkoningin bekend staat, want als zij je steekt, voel je direct de schade die ze heeft gebracht. Zo heeft ze meermaals een stukje land aan dienaren beloofd, die een gezin hadden. Aardig, zou je denken, maar dat alles behalve, want wat was het feit? Als het gelukt was, nam ze, hedendaags nog altijd, 3/4e van hun gewassen in. Zo hadden de mensen alsnog weinig te eten, terwijl er monden gevoed moesten worden. Wat zowat geen enkele sterveling wist, was dat ik al een gehele tijd niet tegen dit feit kon, dus besloot ik er op een dag wat tegen te ondernemen. Elke week nam ik een deel van het eten, om dit vervolgens naar de families te brengen, die in elk geval wat zouden hebben om hun magen te vullen. Maar de woorden die deze man net had uitgesproken, het stak, en hierdoor begon ik te twijfelen. Zal ik dan net zo erg als mijn familie zijn? Als mijn moeder? Net zo manipulatief en verdorven… Nou, hij had in ieder geval zijn excuses aangeboden.
    De enkele blikken die naar ons keken, vielen me echter niet op, daarvoor was ik te diep in mijn hersenspinsels verloren. Wel danste ik mee, volgde ik zijn passen en draaide wanneer ik dat moest doen— alles met diezelfde elegantie die van mij geoorloofd was, te allen tijde.
          “Lach nog maar niet te vroeg,” sprak ik vervolgens na zijn woorden, waarop ik terug in zijn ogen keek. De kalmte van eerder overviel me weer toen ik het grijs zag, toch liet ik me dat niet tegenhouden om verder te praten. “Er is alsnog iets waarover ik het met je wil hebben, maar niet hier en niet nu.” Het kwam er wat mysterieus uit, echter was dat niet mijn bedoeling, ik wilde het simpelweg kwijt hebben aan hem.
          “Ik heb niet echt de indruk dat u hier wilt zijn, Miss Gervais.” Een kleine zucht liet hij tussen zijn lippen ontsnappen. Er kwam wellicht een kleine pruil terecht op mijn lippen, die al snel daarop weer verdwenen was. Dat had hij dus opgemerkt? “Is daar ook een specifieke reden voor als ik vragen mag? Of zie ik gewoon dingen die er niet zijn? Het is mijn plaats niet, dat besef ik ook wel. Maar misschien kan het wel eens opluchten als u uw verhaal zou doen tegen iemand die het toch zou vergeten vanaf het moment dat hij buiten stapt.”
          Het enige wat ik erop antwoordde was een diepe zucht die over mijn rozige lippen rolden. Bij de passen waarbij ik een rondje had moeten draaien, herinnerde ik mij opeens hoe ik mijn slanke hand terug op zijn borstkas had gelegd. Het betekende eigenlijk vrijwel niets, alleen het warme gevoel trok mijn aandacht, dus bleef mijn blik hier op gericht. Zelfs nadat hij klaar was met praten. Deze warmte had ik zelfs zo niet van mijn familie gekend, dat ze me in hun armen hielden of een klein klopje op mijn schouder dat ik iets goed gedaan had. Ze beschouwden mijn zusje als het soort “perfecte kind”, dus voelde ik mij de gehele tijd al lichtelijk verstoten. Misschien dat ik om die reden ook anders was, wat zachter qua karakter. Nu zou ik deze man uit kunnen foeteren, ofwel zou ik hem het voordeel van de twijfel kunnen geven en hem mijn wat mildere karakter kunnen laten zien. Ik besloot voor het tweede te gaan.
          “Het moment dat je voet buiten hebt gezet samen mijn woorden, zal niet betekenen dat je er geen weet meer van hebt,” beantwoordde ik hem met een klein gegniffel, iets wat niet gemeen bedoeld was, maar meer een soort wijze les. “Het deert in feite niet; ik wil hier ook niet zijn.” Toen ik dit had gezegd, stopte ik met dansen, terwijl mijn hand nog in de zijne lag en de ander op zijn borstkas. “Wat gaf het weg? Mijn blikken, of toch iets anders?”
          Er verscheen een zuinig glimlachje op mijn lippen, die ik al snel weer weghaalde, want o-wee mocht mijn moeder dit zien. Mijn vrouwelijke ouder die ik daarbij al had opgemerkt bij een paar andere mensen van Adel, ze had een giftige blik in haar ogen. Traag, toch snel genoeg, gleed mijn hand over zijn andere arm zodat mijn beiden handen in die van hem lagen, die warmte voelden. Ik wendde mijn blik naar hun allebei om er even naar te kijken, alvorens ze los te laten en een stap achteruit te zetten. Mijn oude arrogante blik was terug in mijn groene kijkers te zien, al probeerde ik hem zo duidelijk te maken een bepaalde kant (die van mijn moeder) op te kijken, zodat hij het wellicht begreep.
    Nu drong het pas bij me door dat hij mijn naam had genoemd, wat ik door deze situatie niet zo snel opgemerkt had. “Ah, je hebt toch weet van mijn naam, Meneer?” Ik beet kort op mijn onderlip om een klein lachje te onderdrukken. “Nu weet ik nog altijd die van jou niet.” Ik begon me dan ook daadwerkelijk langzaamaan af te vragen wat de naam van deze intrigerende vreemdeling was.


    [Het is wel wat lang geworden, maar kijk maar of je er iets mee kan. :].]

    [ bericht aangepast op 13 okt 2013 - 23:08 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Andrew "Drew" Greyjoy - Stalknecht

    "Lach nog maar niet te vroeg," Voor enkele seconden dacht ik dat ze zich weer zo arrogant en onuitstaanbaar zou gedragen. "Er is alsnog iets waarover ik het met je wil hebben, maar niet hier en niet nu." Zou ze dan toch van plan zijn om me wel aan te geven? Of zou ze misschien uitleggen waarom ze het juist niet zou doen. Wat het ook was, ik had me voorgenomen om me er niet al te veel zorgen om te maken. Als ze me toch buiten wilde, had ze het waarschijnlijk al lang gedaan en ik had deze job ook niet echt nodig. Het geld dat ik ontving was altijd welkom natuurlijk en het was ook enorm leuk om te doen maar in feite was ik gewoon op zoek naar mijn biologische vader die hier als ridder werkte. Ik had geen flauw idee wie het was of hoe hij er uit zag, zelfs niet na die enkele jaren dat ik hier al werkte. Ik had het vermoeden dat ik veel van hem weg had aangezien ik niet op mijn moeder leek, op de grijze ogen na dan. Ik stelde me een forste, redelijk grote man voor met dezelfde ravenzwarte krullen als ik had met een vriendelijk gezicht en een zachte stem. Waarom wist ik niet echt, maar zo stelde ik me mijn biologische vader altijd voor. Misschien zou Miss Gervais het wel weten? Als ze me al zou willen helpen natuurlijk, iets waar ik nog niet zo heel zeker van was.

    "Hij is niet je biologische vader. Je echte vader is een ridder aan het kasteel." Haar woorden hadden als een mes door mijn broze hart gesneden. Het deed zo ongelofelijk veel pijn maar dat had ik haar toen niet laten merken, daarvoor zag ik haar te graag. "Ik wilde het vertellen, Drew. Liefje kijk naar me." Haar ogen zagen rood en gezwollen van de tranen die over haar gezicht hadden gelopen en ook haar wangen hadden een rode kleur. "Hij mag het niet weten, beloof me dat je er over zwijgt tegen je vader."
    Als verdoofd had ik haar aangestaard. "Hij is mijn vader niet." Had ik met een hese stem gezegd alvorens ik het huis uit was gewandeld. Ik hoorde haar huilen, ze bleef mijn naam maar roepen uit pure wanhoop maar ik kon het niet in me opbrengen om terug te gaan. Niet na al die leugens. Ik zag mijn moeder graag, zij was de vrouw die me leven had geschonken en er alles aan had gedaan om me een goed leven te schenken maar de prijs die ik er nu voor moest betalen was veel te groot.
    Met gebalde vuisten was ik door blijven lopen, met opgeheven hoofd. Ik was niet kwaad op mijn moeder, ik was gekwetst en dat was nog veel erger. Waar mijn voeten me heen brachten wist ik op dat moment niet maar het was pas wanneer ik het kasteel voor me op zag doemen dat ik wist wat me te doen stond. Ik had maar één doel voor ogen en dat was mijn echte vader vinden.


    Het leek al zo'n eeuwigheid geleden dat ik mijn moeder nog had gezien en ik mistte haar ook verschrikkelijk maar ik zou niet terugkeren tot ik mijn vader had gevonden. Ik zou haar denk ik niet eens onder ogen durven komen, zelfs niet als ik het wilde, daar was ik nog lang niet klaar voor. De wonden waren nog steeds te diep, je kon wel zeggen dat ik het niet echt kon verkroppen dat ze achttien jaar lang tegen me had gelogen en ondanks dat het al tien jaar was geleden, deed het me nog net zo veel pijn als de dag waarop ze het bekend had. Ik verwachtte niet dat iemand het ooit zo begrijpen en ik wilde absoluut geen medelijden maar het zou echt veel voor me betekenen als ik mijn echte vader zou vinden.
    "Het moment dat je voet buiten hebt gezet samen mijn woorden, zal niet betekenen dat je er geen weet meer van hebt," Haar stem bracht me weer in de realiteit en ik besefte dat ze eigenlijk wel gelijk had. Ik kon misschien nog zo mijn best doen om dingen te vergeten maar ik zou er altijd wel weet van hebben. Wanneer ze gniffelde, keek ik haar enigszins ongelovig aan maar al snel verscheen er een kleine glimlach op mijn lippen. Misschien was ze dan toch niet koud als ik dacht. Ze kon gniffelen en dat kwam al dicht in de buurt van lachen. Zou ze dan toch menselijk zijn? "Het deert in feite niet; ik wil hier ook niet zijn." Ze stopte met dansen en ik was er van bewust dat haar hand nog steeds op mijn borstkas lag. "Wat gaf het weg? Mijn blikken, of toch iets anders?" Ik haalde mijn schouders een beetje op en keek haar een tijdje zwijgzaam aan.
    "Je houding." Was uiteindelijk mijn simpele antwoord. Ik wist niet goed wat ik er verder op moest zeggen, al kreeg ik daar ook niet echt de kans voor aangezien ze plots mijn beide handen vastgreep. Ze deed een stap naar achter en had weer diezelfde arrogante, koude blik in haar ogen. Ik keek langzaam in de richting de richting die zij eerder had opgekeken en had het gevoel dat de vrouw die net zo kil keek als Miss Gervais haar moeder wel eens kon zijn. Ze leken best veel op elkaar naar mijn mening.
    "Ah, je hebt toch weet van mijn naam, Meneer?" Ik keek haar kant weer op en zag hoe ze op haar onderlip beet om een glimlach te onderdrukken. Deze vrouw was echt vreemd. Zelfs voor mij. De ene moment was ze zo koud, arrogant en onaangenaam en dan leek ze plots weer zo menselijk en vriendelijk en ingetogen. Ik snapte er echt niets meer van. Zou ze last hebben van hormonen? "Nu weet ik nog altijd die van jou niet."
    Ik kon haar altijd laten gokken wat mijn naam kon zijn, maar ergens had ik zo het vermoeden dat ze dat niet echt zou waarderen. "Greyjoy." Zei ik uiteindelijk en liet mijn ogen van haar gezicht naar haar moeder en terug flitsen. "Andrew Greyjoy maar als het u pleziert mag u me ook altijd Drew noemen. Dat doen veel mensen." Nu was het mijn beurt om te glimlachen naar haar maar dit veranderde al snel naar een beschaamde trek op mijn mond. "Mensen noemen me vaak ook andere dingen maar ik denk niet dat deze zo geschikt zijn voor uw oren en ook niet voor de mijne. Mensen kunnen echt zo verdomd laag zijn, weet u?" Ik wendde mijn blik even af maar vond de kracht om opnieuw te glimlachen naar de dame. "Maar nu u deze informatie heeft, wat bent u er mee van plan als ik vragen mag? Moet ik me zorgen maken?"
    Ik had niet echt het gevoel meer dat ik haar als bedreiging zou moeten zien. Ze leek uiteindelijk toch niet zo erg als eerst. Volgens mij was ze gewoon een onbegrepen vrouw met enkele problemen waar ze liever niet over sprak. Maar als ik dan zo naar haar moeder keek kon ik best begrijpen waarom dat was. Ze leek me niet echt de meest aangename vrouw hier in de zaal, ik zou zelfs zweren dat ze stukken erger was als Miss Gervais, zo zag ze er toch uit. Ik zou denk ik liever in de drakenkooi kruipen en me opdienen als dessert dan met dat monster te praten. Ze had de ogen van een roofdier die elk moment haar prooi zou kunnen verscheuren en dat baarde me toch wat zorgen.


    [Kom op mensen, wees niet bang om te reageren :') Het zou echt wel leuk zijn als er wat meer mensen actief waren.]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Kathryn Maegan Gervais |

    Hij reageerde niet op mijn woorden, hij leek zelfs in gedachten verzonken. Alhoewel ik niet wist waarover het ging, werd ik wel met de seconde nieuwsgieriger. Hierdoor bleef ik hem aankijken, alsof ik zijn gedachtegang in zou kunnen duiken en alles, als in een bibliotheek, zou kunnen lezen wat erin om ging. Het schijnt wel interessant voor mij te zijn, iets waardoor mijn simpele blik wel staren leek te worden totdat hij scheen te “ontwaken”.
    Lichtelijk ongelovig had hij mij aangekeken toen ik gniffelde, iets dat onbewust was gekomen, het was in elk geval niet gepast om thuis te laten tonen. Daar toonde eveneens een zeer ijzige sfeer, wat continu aan leek te houden. Vooral wanneer de familie bij elkaar was, bijvoorbeeld in de woonkamer. Al kwam dat niet zo vaak voor. Het kleine glimlachje dat daarna op zijn lippen verscheen, verbaasde me. Was dat vanwege het feit dat ik gegniffeld had, of stond hij nogmaals ergens aan te denken? Wat ging er toch in die man om? Jonger dan mij leek hij trouwens niet.
          Het ogenblik dat hij zijn schouders optrok, echter vervolgens niets zei en me een tijdje zwijgzaam aankeek, voelde ik me lichtelijk nerveus worden. Dat zei ik vanzelfsprekend niet tegen hem, ik verbloemde het met mijn emotieloze gezichtsuitdrukking, waar ik in de loop van de jaren steeds beter in was geworden. Hoe kon het ook anders als je zo’n moeder had, waarvan je niet eens buiten mocht spelen? Want daar woonden bij wijze van spreken de “vieze mensen”.
    In mijn eerste levensjaren ging ik stiekem naar buiten, ik was een buitenmens en hield dan ook werkelijk niet om telkens maar binnen te zitten. Ik deed me wel voor als een ander meisje, zodat ze wellicht niet wisten wie ik was, iets wat toch snel uitkwam. Er was een jongen, niet veel ouder dan ik toentertijd, rond de vijf á zes jaar, waar ik steeds vaker mee buiten ging spelen. Dan deed ik al vieze kledij aan ofwel iets wat vuil mocht worden, waarna ik me omkleedde in een nette jurk. Ik herinner me nog altijd het moment dat, op mijn negende verjaardag, ik samen met mijn moeder door het dorp liep om linten en stof voor een andere jurk te kiezen. De jongen kwam ons tegemoet en ik moest van het vrouwmens net doen alsof ik hem niet kende, samen met nog wat gemene woorden. Hij droop af en wilde nooit meer iets met mij te maken hebben. Ik vraag me af wat er nu van hem geworden was? Tot nog toe voel ik me zo schuldig, ze had al die tijd geweten waar ik in de tussentijd was…
          “Je houding.” Langzaam keek hij in de richting die ik eerder opgekeken had, waar ik blij toe aan was, aangezien hij mijn hint dus gesnapt had. En dat terwijl we elkaar pas net kenden, of had ik hem toch eerder gezien? Ik dacht het in elk geval niet, maar hij zei een stalknecht te zijn, dus werkte hij waarschijnlijk voor de Heer.
          “Greyjoy.” Antwoordde hij mij uiteindelijk, waarop hij kort naar mijn moeder keek en terug naar mij. “Andrew Greyjoy maar als het u pleziert mag u me ook altijd Drew noemen. Dat doen veel mensen.” Na deze woorden van hem schudde ik vrijwel direct mijn hoofd al, waardoor enkele roodbruine plukken heen en weer zwierden. Ik had wat willen zeggen, maar sloot toch mijn mond toen ik zijn glimlach in een beschaamde trek zag veranderen. “Mensen noemen me vaak ook andere dingen maar ik denk niet dat deze zo geschikt zijn voor uw oren en ook niet voor de mijne. Mensen kunnen echt zo verdomd laag zijn, weet u?” Hierbij werden mijn ogen kort droevig, die ik al traag naar de grond liet wenden, aangezien ik wel zo’n idee had met wat hij had gezegd. Ik was één van die mensen, want ik had erg beschaamde namen naar meerderen mensen geroepen. Er kwam een diepe zucht mijn mond uit, terwijl ik mijn hoofd opnieuw naar hem ophief.
          “Andrew Greyjoy…” liet ik zacht over mijn lippen rollen, zodat het nauwelijks te horen was, iets wat wel goed klonk voor mij. Het voelde goed. “Nee, ik noem je gewoon bij je naam. Als je ouders hadden gewild dat mensen je ‘Drew’ zouden noemen, hadden ze je wel die naam gegeven.”
          “Maar nu u deze informatie heeft, wat bent u er mee van plan als ik vragen mag? Moet ik me zorgen maken?” Bij deze vraag verstijfde mijn hele lichaam en bleef ik naar mijn moeder kijken met mijn kaken strak op elkaar. Ze had gif in haar ogen, het was duidelijk dat ze iets van plan was, de moederfiguur. Mijn vingers verstrengelde ik in elkaar voor me, terwijl ik langzaam een paar stappen naar voor deed totdat mijn zij naar de man wees. Geen enkel moment waren mijn ogen van mijn moeder gelost, tot nu dan. Ik blikte richting de man met een waarschuwende blik, maar wel met mijn oude arrogantie over me heen.
          “Om mij hoef je, je geen zorgen te maken,” fluisterde ik zacht tegen hem, waarna ik mijn kin ophief en weer naar mijn moeder keek. “Ik ben zo terug.” Was nog het enige wat ik hem vermeldde voor ik wegliep met een elegante tred richting mijn moeder.

          “Moeder,” begroette ik haar, toen ik bij haar aankwam, met een klein knikje ter respect. Iets wat in de loop ter jaren in feite afgenomen was, enkel dan had ik het nog moeten doen. De andere lui van Adel die erbij stonden, keken me niet zo giftig aan als mijn moeder, maar wel alsof ik me nodig moest wassen. Met een blik vertelde de vrouwpersoon dat ze een woord met mij wilde, dus verlieten ze ons en gingen ergens anders staan.
          “Kathryn,” Zelfs op de manier hoe ze mijn naam vermeldde, klonk er helder afschuw. “Wat zijn de roddels die mij te oor kwamen; het hulpje die jou afdankt als een oude lap?” Haar dunne lippen werden zo mogelijk nog dunner door het feit dat ze het op elkaar persten.
          “Dat is niet waar, moeder, ik was degene die hem op zijn plaats wees.” Loog ik, iets wat wel bij haar moest. Alleen als ze erachter kwam wat de echte waarheid was, was niet enkel ik er geweest, maar hij eveneens. In mijn hoofd gooide ik allerlei scheldwoorden door elkaar, wat ik niet op liet merken door mijn stalen gezichtsuitdrukking.
    Ze snoof spottend, waarop ze een korte blik liet op Andrew en haar neus optrok. “Waarom danste je met hem? Je weet dat ik je niet met een dienaar wil zien tenzij ze je daadwerkelijk bedienen. Nu doe je hem waarschijnlijk enkel een plezier om met je te dansen.”
          “Dat is ook precies de reden dat ik met hem danste, om hem eens te laten merken hoe het is met een echte vrouwe, moeder, en zeker nadat ik hem op zijn plek had gezet.” Mijn moeder keek er bedenkelijk bij, maar liet het gelukkig zoals het was. Ik heb een hekel eraan dat ik telkens bij haar moet liegen.
          “Ik zeg het niet nog eens Kathryn, denk aan de familie-eer. Zoek iemand met een hoge stand, zoals je zuster.”
          “Vanzelfsprekend, moeder.” Beaamde ik met een knikje, maar in mijn gedachtegang kon ik enkel denken: Altijd maar ‘zoals je zuster’, nooit eens wat ik zelf wil. Er kwam nog net geen zucht achteraan.
          Hierna draaide ik mij om en liep met rechte rug naar Andrew terug. Bij hem aangekomen, ging ik expres met mijn rug naar mijn moeder staan. Ik keek hem aan met een donkere blik. “Kijk maar uit voor mijn moeder, ze heeft haar zinnen op je staan.” Ik wist zeker dat ze nog altijd onze kant opkeek, ik voelde de blik in mijn rug branden.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2013 - 16:02 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Jaeger schreef:
    ((Ik moet mezelf gewoon dwingen om te schrijven agh writersblock))

    Sora Revaille ~ schoonmaakster, bediende
    De jongeman leek er geen enkel probleem van te maken en hielp me omhoog.
    Hij leek niet van adel te zijn, zijn kleding was niet zo opvallend als dat van de rest van de feestbeesten hier. Ik keek een flink stuk tegen hem omhoog, met mijn één meter achtenzestig.
    Als hij niet van adel was, wat deed hij hier dan? Hij hoorde niet bij de werknemers, anders zou ik hem allang rond het kasteel gezien hebben.
    Even viel er een stilte tussen ons. Ik twijfelde of ik moest vragen wie hij was of waar hij vandaan kwam, aangezien ik misschien onbeleefd tegen hem zou praten en de meeste edelen daar niet van gesteld zijn.
    Een dronken man botste tegen mijn rug op en ik viel tegen de man aan. Ik zuchtte. 'Juist. Ik denk dat ik maar even aan de kant ga staan, voor ik wéér in de menigte getrokken word.' Ik wreef over mijn rug.
    De zaal was warm en vochtig door de hoeveelheid mensen. Er zwerfden hier en daar bekers over de vloer. Één man struikelde en viel erover. Ik liep met een boog om de man heen en ging tegen de muur staan. Ik weet niet of de jongen van daarnet mij gevolgd was. Ik weet niet eens of hij iets zei van "ik ook" of dat hij gewoon aanliep. Hij leek een beetje verdwaald, alsof hij hier niet tussen hoorde. Dat begreep ik maar al te goed.

    ((Sorry, ik kom echt even niet aan de 300 woorden.))


    {Ik probeer zo snel mogelijk te reageren, maar ik heb deze week een aantal toetsen die ik goed wil doen, dus dat word niet eerder dan de vakantie volgende week ): }


    Credendo Vides

    ((Maakt niet uit, ik heb ook nog een hoop te doen. Doe lekker rustig aan. :Y)))

    Sarnek Learco Saye

    'Humor? Ik was bloedserieus hoor,' grinnikt ze en een glimlach verschijnt weer op mijn gezicht. 'Maar om eerlijk te zijn, ik vind dat u gelijk heeft. Sommige mensen hier zijn zo saai. Het lijkt wel alsof ze niet durven lachen uit angst dat hun gezicht zal barsten of zo,' vervolgt ze en ik ben het helemaal met haar eens. Bij mij in de familie valt dat gelukkig nog aardig mee, maar ik ben vaak genoeg in de tavernee te vinden geweest, omdat het bij mij thuis nog wel eens saai kan zijn. De familie en vooral mijn ouders vinden dat niet heel geweldig, maar mijn maten daar des te meer. Daar hoef ik minder op mijn manieren te letten en niet eens iedereen weet dat ik uit zo'n hoge familie afkomstig ben. Echt waar, ik houd van mijn familie maar ze kunnen me soms gewoon op mijn zenuwen werken.
    'Maar u zei dat u Sarnek Saye heet?' vroeg de vrouwe mij vriendelijk en ze leek even na te denken. 'Ik weet al van waar ik u ken, denk ik. U bent toch een trainer, is het niet?' Ze kantelde haar hoofd een beetje en keek me aan. Het gaf een haast schattig beeld, zo hoe ze stond. 'Ik heb al veel over u gehoord, maar heb u nog nooit in levende lijve gezien. Het is me een eer u te ontmoeten.' Ze kreeg een brede glimlach op haar gezicht en ik moest ook weer een beetje glimlachen. Ik heb dus kennelijk een aardig goede indruk op haar achtergelaten.
    'Ja zeker, ik ben een trainer. Al weet ik eerlijk gezegd niet echt of ik daar nou erg blij mee moet zijn,' vertrouw ik haar toe en ik begin ook wat zachter te praten. Ze lijkt me vriendelijk en beleefd genoeg om dit niet aan andere mensen door te vertellen, maar anderen hoefen dit dus niet te horen. En ik moet dit toch aan iemand kwijt, ik weet gewoon niet echt wat ik ermee aanmoet. Ja, ik ben een goede strijder en zal Neal wat dat betreft veel kunnen leren. Ook ben ik vertrouwd met de hoge rangen van de maatschappij en zal hem daar ook genoeg over kunnen vertellen, maar de taak lijkt me eigenlijk gewoon niet zo geschikt voor mij. Maar mijn familie dacht daar dus heel anders over. Ik moet er toch maar het beste van gaan maken en ik kan Neal ook niet in de steek laten.
    'Mijn familie wilde dat ik trainer zou worden, maar ik weet niet echt of ik er wel de kwaliteiten voor heb. Het is naar mijn idee gewoon niet echt iets voor mij,' leg ik haar uit. 'Ik hoop dat ik u hier niet mee teleurstel, dat zou ik niet willen, maar een mens moet eerlijk zijn.' Zij toonde openheid naar mij, dus wat betreft om wat zij mij lijkt te bewonderen, vind ik dat ik ook open naar haar moet zijn.


    Stenenlikker

    Heb maar even gedaan dat het feest bijna ten einde is? x)

    Quinten Vermond

    Een feest, het enige moment dat ik me voor een kort moment helemaal zou kunnen ontspannen en even niet meer moest denken aan alle verantwoordelijkheid die ik momenteel had. Natuurlijk was het de bedoeling dat ik in het begin wat ging praten met de belangrijke mensen die aanwezig waren, maar daarna kon ik gewoon mijn gang gaan zonder dat iemand er iets van zou kunnen zeggen. Er waren wel altijd mensen die het probeerden als het duidelijk was dat hij al net iets te veel alcohol in zijn bloed had zitten, maar die werden meestal met een simpel gebaar afgewimpeld. Een heer had ook het recht om zich eens te ontspannen, als hij maar mans genoeg was om de volgende dag zijn taken terug op zich te nemen. Sinds vader ziek was geworden, was mijn leven echt alleen maar hectischer geworden. Ineens was ik diegene die alles maar moest gaan regelen en een heleboel verantwoordelijk op me moest nemen. Ik sliep nog amper en dat zorgde ervoor dat ik best prikkelbaar was en zo mijn geduld zou kunnen verliezen als er iets niet volgens plan verliep. Meestal probeerde ik gemende woorden in te slikken en tien keer met mijn tong te draaien voordat ik iets zei, maar dat lukte niet altijd. Het was al eens gebeurd dat ik bedienden had afgesnauwd om daarna mijn excuses aan te bieden. Meestal excuseerde ik me direct na mijn uitbarsting, maar het gebeurde wel eens dat ik op dat moment zo kwaad ben dat ik een paar uur later naar die persoon opzoek moet gaan om alsnog te zeggen dat het me speet. Ik kon het gewoon niet hebben dat mensen misschien bang van me werden of erg onderdanig gingen doen. Ok, ze stonden lager in rang en ik wilde wel het nodige respect, maar ze moesten nu niet mijn voeten gaan zoenen of iets dergelijks.

    Mijn mondhoeken krulden om tot een glimlach toen Camille met haar toespraak begon en de pretlichtjes dansten vrolijk op en neer in mijn mosgroene kijkers toen ze bij het einde kwam. De laatste woorden zorgden ervoor dat het magere glimlachje in een grijns veranderde, maar die verkleinde hij algauw weer tot een glimlach toen ik merkte dat er mensen aan het kijken waren. Ik duwde me van de muur af waar ik een tijdje tegengestaan had en wilde in eerste instantie op mijn zusje aflopen toen ik merkte dat ze Olivia gevonden had en ze samen een klein emotioneel momentje hadden. Nee, daar ging ik me nu even niet in mengen. Misschien dat ik mijn jongste zusje later wel een welkom terug ging geven, maar voor nu liet ik het maar even zo. In plaats daarvan ging ik een paar mensen verwelkomen, probeerde me zo vriendelijk mogelijk te gedragen al waren er wel mensen die ik het liefst de nek om zou willen draaien. Pas toen dat er allemaal opzat, kon ik opgelucht ademhalen en voor een kort moment scanden mijn ogen de omgeving om er daarna een van de uitverkorenen uit te pikken. Nu ik er zo over nadacht had ik nog niet echt woorden gewisseld met die mensen of met hun trainers, dus misschien was dit wel een goed moment. Daarbij was ze een vrouw en zou hij haar dus misschien de dansvloer op kunnen begeleiden om het praten wat leuker te maken. Ik ontspande zelf sowieso altijd meer als ik bewoog, misschien was dat bij haar ook wel het geval. Zonder nog veel tijd te verliezen -daar het feest toch al bijna ten einde liep- liep ik op haar af en draaide even met mijn ogen toen haar gesprekspartner het gesprek ineens afkapte om diep te buigen. Dat was dus hetgeen waar ik gek van werd, mensen die zo diep bogen dat hun neus bijna de grond raakte als ik nog maar voorbij kwam. Met een simpel gebaar liet ik merken dat hij terug fatsoenlijk rechtop mocht gaan staan en richtte me direct op de vrouw. “Miss Hawthorne, als ik het zo goed uitspreek?” Het was volgens mij altijd belangrijk om namen juist uit te spreken, anders kreeg je misschien misverstanden. “Mag ik deze dans van u?” Ik boog lichtjes, iets minder diep dan de man daarnet gedaan had en stak mijn hand naar haar uit om haar naar de dansvloer te begeleiden, mits ze de uitnodiging zou aannemen natuurlijk.


    -Hi, I'm Andy, also freaking out- Andy Gallagher

    Andrew "Drew" Greyjoy - Stalknecht

    "Om mij hoef je, je geen zorgen te maken," Fluisterde ze waardoor ik me afvroeg ze haar moeder soms vreesde. Was die vrouw dan zo erg? Haar kin schoot een beetje de lucht in wanneer ze naar de vrouw een eindje verderop keek. Het was haast komisch om te zien hoe ze van de ene moment op de andere kon veranderen zonder dat ze er bij nadacht."Ik ben zo terug."
    Ik keek toe hoe ze elegant weg beende en voelde me plots zo eenzaam. Eenzaam was misschien niet het beste woord om te beschrijven hoe ik me voelde, maar het kwam er alleszins wel dicht in de buurt. Het voelde zo vreemd aan dat ik mezelf gewoon geen houding wist te geven. Wat was er toch mis met me vandaag? Alles leek zo stroef te verlopen dat ik er gewoonweg gek van begon te worden.
    Doelloos keek ik wat in het rond maar kreeg al snel de indruk dat niemand me zag staan, alles was weer bij het oude. Ik was weer lucht voor iedereen in de zaal. Mijn ogen bleven hangen bij Miss Gervais en haar moeder, ik vroeg me af over wat ze het hadden. De moeder leek me echt geen gemakkelijke vrouw en van wat ik had horen zeggen was ze het ook niet. Ze was trots op haar afkomst, maar haar trots sloeg altijd over in arrogantie als ze in contact kwam met lagere rangen en daar werd natuurlijk over gepraat. Ik was er zeker van dat haar geluk ooit wel tegen haar zou keren, dat gebeurde altijd bij deze lui en dan zochten ze troost bij iedereen.
    Ik herinnerde me zo eens een hertog die hoog bij de heer aangeschreven stond. Hij had alles wat een man van kon dromen, zelfs nog veel meer. De hertog had een bloedmooie vrouw, twee prachtkinderen en veel geld. Hij liep net als de moeder van Miss Gervais rond te paraderen met zijn geld alsof hij het voor het zeggen had en deed zelfs niet eens de moeite om een woord te wisselen met mensen die niet van dezelfde afkomst als hij waren. Zijn miserie begon met zijn kinderen, een tweeling die besmet waren met de pest en er vervolgens ook aan stierven. Zijn vrouw was werd gek van verdriet, letterlijk dan en hij had geen andere keuze dan haar op te laten nemen. Mensen begonnen te roddelen en de meest gekke verhalen kwamen boven. Zo zou hij bijvoorbeeld een grote zonde hebben begaan en zou het verlies van zijn kinderen en zijn vrouw de straf van God zijn geweest.
    Persoonlijk geloofde ik er niet zo in, het was gewoon toeval. Het kon iedereen overkomen. Het was me trouwens ook opgevallen dat niemand de hertog nog had gezien. De geruchten gingen dat hij zich had opgehangen in het bos, maar dat is echter nooit bewezen. De kans bestond natuurlijk ook dat hij van ouderdom of ziekte was gestorven. Of dat hij gewoon het kasteel had verlaten om een eenzaam bestaan te leven. Zulke dingen gebeurden natuurlijk ook erg veel.
    "Kijk maar uit voor mijn moeder, ze heeft haar zinnen op je staan." Ik keek recht in het gezicht van Miss Gervais. Hoe lang stond ze er al? Was ik dan zo afwezig geweest dat ik haar gewoon niet had horen terugkeren? "Hoezo?" Vroeg ik en keek voorzichtig langs haar heen. Misschien had ik het beter niet gedaan want ik keek recht in de afschuwelijk giftige ogen van haar moeder. Snel keek ik weer weg en probeerde niet al te betrapt te kijken. "Ze kijkt deze kant op, wat is er gebeurd?"
    Ik bestudeerde kort haar gezicht en kwam al snel tot de conclusie dat ze niet zo hard op haar moeder leek dan ik eerst had gedacht. Haar moeder keek met meer afschuw naar de mensen uit lagere rang. Ze was niet bepaald een zonnestraaltje maar eerder een donderwolk. Hoe hielden mensen het toch vol bij haar? Ik zou er persoonlijk erg depressief van worden moest ik een hele dag op haar zure gezicht zien.
    "Jij hebt toch niets verkeerds gedaan?" Vroeg ik niet begrijpend en voelde een golf van misselijkheid door me heen gaan. "Ze leek niet bepaald blij met het feit dat je met me stond te dansen. Ik kan het best begrijpen hoor, maar dat wilt niet zeggen dat ik het ook zo fijn vind. Ik was in de fout gegaan en niet jij." Een vreugdeloze glimlach verscheen op mijn gezicht maar verdween al snel weer wanneer ik besefte dat ik het alleen maar erger maakte door nog steeds met haar te praten. "Zou het je moeder opbeuren als ze zou zien dat je me echt op mijn plaats zou zetten? Je mag me desnoods wel in het gezicht slaan als dat het realistischer zou maken. Alleen liefst niet al te hard." Ik vroeg me af of ze me serieus zou nemen aangezien het nogal een dwaze uitspraak was. Maar ik was het haar wel verschuldigd. Ik wilde niet dat ze ruzie zou hebben met haar familie omdat ik dom genoeg was om dwars te liggen en me meer voor te doen dan ik was. Hoe je het ook bekeek, ik was maar een simpele stalknecht en zou ook nooit meer worden dan dat.
    De waarheid was pijnlijk, maar hoe pijnlijk het ook was, ik moest het onder ogen zien. Als ik in een hogere rang geboren zou zijn, zou alles helemaal anders zijn verlopen, daar was ik zeker van. Dan zou ik ondertussen al getrouwd zijn en een eigen gezinnetje hebben. Ik zou aan de slag zijn gegaan als ridder en helpen om het koninkrijk te beschermen. Ik zou me inzetten voor de armen en de heer dienen alsof het mijn eigen familie zou zijn. Maar hoe graag ik het ook zou willen, ik zou er ook nooit de kans voor krijgen, zelfs niet met een wonder. Dit was mijn lot en ik zou het maar moeten aanvaarden.


    Ameline Rose Ermengard - Nichtje van de heer

    "Ja zeker, ik ben een trainer. Al weet ik eerlijk gezegd niet echt of ik daar nou erg blij mee moet zijn," Ik was best verrast door zijn uitspraak. Waarom zou iemand niet blij zijn met die kans? Iedereen kende je en hield van je, het bracht ook een heleboel mogelijkheden op een goede toekomst met zich mee, iets waar veel mensen alleen maar van konden dromen. Ondanks dat ik het een vreemde uitspraak vond, zweeg ik en wachtte ik af tot hij zich nader zou verklaren, hier zat waarschijnlijk wel meer achter.
    "Mijn familie wilde dat ik trainer zou worden, maar ik weet niet echt of ik er wel de kwaliteiten voor heb. Het is naar mijn idee gewoon niet echt iets voor mij." Ik knikte voorzichtig en wendde mijn ogen even af. Ik kon begrijpen dat het niet echt leuk was als andere mensen je leven voor je uitstippelden, daar was ik al geweest en uit ervaring wist ik hoe frustrerend het kon zijn als niemand naar je luisterde. Een stem hebben maar niet gehoord worden, daar kwam het eigenlijk allemaal op neer. "Ik hoop dat ik u hier niet mee teleurstel, dat zou ik niet willen, maar een mens moet eerlijk zijn."
    "U heeft gelijk," Glimlachte ik en zocht zijn blik weer op. "Een mens moet eerlijk zijn maar waarom denkt u dat u niet de kwaliteiten heeft? U ziet er me een redelijk iemand uit en ik vertrouw er echt op dat u niet zonder reden een trainer bent geworden." Ik fronste even bedenkelijk voor ik verder ging met praten. "De generatie trainers voor u, waren aangenomen met een reden dus ik ben er van overtuigd dat uw familie hier voor niets tussenzit. Zelfs al zouden ze het willen zou het niet werken. Als u niet geschikt zou zijn, zou u hier ook niet zijn. Of dat is toch wat ik er van denk. Zoals u zei, een mens moet eerlijk zijn." Ik kon het niet laten om te lachen, maar dat nam niet weg dat ik meende wat ik zei. "Wat had u dan liever willen doen, als ik vragen mag?"
    Hij leek me niet meteen het type dat gewoon wat rond zou hangen of iets saais zou doen van beroep. Als ik deze man zag, dacht ik vrijwel meteen aan avontuur. Ik kon me niet inbeelden dat hij een beroep zou doen zoals smid, bakker of kleermaker. Vandaar dat ik dan ook nieuwsgierig was naar wat het kon zijn.
    Als ik kon kiezen was ik heel graag bloemist geweest of muzikant. Het leek me beide erg leuk om te doen. De geur van bloemen deed me altijd goed, het bracht me terug naar mijn jeugd en het liet me voor even al mijn problemen vergeten, net zoals met muziek. Ik was dol op muziek. De klanken konden zo betoverend zijn, het was magisch. Maar het had niet zo mogen zijn, ik was ter wereld gekomen als het nichtje van de heer en zo zou ik ook sterven.


    [Sorry dat het zo slecht is, maar ik ben doodmoe en had geen inspiratie.]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Te lang niet gepost met mijn chickie :a En poeh, moest dan ook even inkomen met haar.

    Eleanor Collins
    "Dat is schoftig duur!" antwoordde ik verontwaardigd toen de herbergier de prijs van een kamer noemde. "Dat is de prijs juffie en hij gaat niet omlaag. Het is de laatste kamer, dus neem hem of vertrek, ik heb nog andere klanten vandaag," antwoordde herbergier nors. Ik opende mijn mond om nog wat te zeggen, maar zuchtte uiteindelijk enkel en verliet de herberg weer. Met een onrustig gevoel liep ik verder, het was al donker en de straten werden slechts belicht door het licht dat vanuit huizen door de ramen scheen. De meeste herbergen zaten vol of waren belachelijk duur. Doordat ik niet veel kleding mee had genomen, moest ik dit ook nog kopen en daardoor hield ik slechts geld over waar ik een paar dagen op kon teren als ik mijn slaapvertrek én eten moest betalen. Daarom had ik besloten zuinig om te gaan met mijn geld, maar mocht ik echt in nood komen dan kon ik mijn trouwring nog verkopen, die ik inmiddels in de zak van mijn rok had laten glijden. Ik wilde het ding niet meer om en had gehoopt dat het me zou helpen bij het vinden van een slaapvertrek, maar tot nu toe had ik nog weinig succes. Misschien vertrouwden deze dorpelingen vreemdelingen niet o snel, maar wat het ook was, de tijd begon toch echt te dringen vanavond. Helaas werkten de dorpelingen niet mee en dat bracht me naar de laatste plek waar ik misschien nog kon slagen.

    "Alstublieft, er is binnen iemand die ik moet spreken." Smekend keek ik de wachters die voor de poort stonden aan, maar zij schudden enkel hun hoofd. Ik was richting het hof gegaan in de hoop dat ze me binnen zouden laten. Vanmiddag had ik namelijk opgevangen dat er een feest zou zijn en ik had gehoopt dat dit de wachters goedgehumeurd zou stemmen, of dat het feest voor iedereen toegankelijk was. Helaas werd mijn optimisme niet beloond en stond ik nu voor de grote poort, waarvan ik wist dat daarachter Andrew en waarschijnlijk mijn broer zich zouden bevinden. Ik was het zeker niet vergeten dat hij, Andrew, hier werkte en misschien wist hij bij nader inzien toch iemand die me onderdak wilde verlenen, maar helaas. De wachters waren onverbiddelijk en hoewel ik het ze niet kwalijk kon nemen, baalde ik ontzettend. "Natuurlijk, het spijt me.." mompelde ik zachtjes en wilde vertrekken. Op dat moment zag ik dat de deur die in de grote poort zat verborgen openging en dat er een man verscheen. Zwijgend keek ik even naar de twee mannen en zag hoe de één iets wat op een zak meel leek overhandigde aan de ander. De man die door de poort was gekomen was redelijk lang, maar wat me vooral op viel was dat hij onder het meel zat. Er zat meel in zijn wat wilde, asblonde haren, meel aan zijn mannelijke handen, meel aan zijn kleding. Toen ik dit zag, in combinatie met zijn gespierde armen, wist ik het meteen. Een bakker. Ik was thuis opgegroeid met een vader die een bakkerij bezat en had hem van jongs af aan altijd graag geholpen. Bakkerijen en bakkers deden me altijd aan thuis denken en ik voelde me daar dan ook vaak op mijn gemak. Veel tijd om na te denken had ik echter niet en snel kwam ik in actie."Wacht, wacht!" riep ik toen ik zag dat de bakker weer wilde vertrekken en holde langs de wachters naar hem toe. "Alstublieft wacht!" Toen ik voor hem stond keek ik hem wat hulpeloos en verloren aan. "Ik zoek nog onderdak.. Ik heb niet genoeg geld om u te betalen, maar ik kan allerlei klusjes doen. Uhh, schoonmaken, boodschappen doen, ik kan koken.." Ik zweeg kort en probeerde te glimlachen, wat een klein, verontschuldigend glimlachje te weeg bracht. "Alstublieft? Ik heb vandaag al te vaak nee gehoord." Ik kon niet zeggen dat ik iedere dorpeling het had gevraagd, slechts vrouwen die er naar mijn mening betrouwbaar uit hadden gezien en natuurlijk was ik een aantal herbergen langs gestruind. Toch was het genoeg om te zeggen dat ik alles gedaan had wat ik kon. Helaas moest ik concluderen dat de mensen hier een stuk minder gastvrij waren dan thuis. Hopelijk kon deze bakker dit beeld veranderen. Als hij me geen onderdak kon bieden zou ik toch echt naar een herberg moeten, om morgen weer op zoek te gaan. Alleen had ik een sterk vermoeden dat dit weinig uit zou halen, omdat ik voor mijn gevoel al bijna iedere dorpeling om deze gunst had gevraagd. Weggaan was ook een geen optie, ik was hier gekomen met een doel en zou niet vertrekken voordat het me gelukt was. Sowieso kon ik niet meer naar huis na wat ik gedaan had.

    Esmée Hawthorne ~ Uitverkorene
    Al een paar keer was in gesprek geraakt met vrouwen die maar bleven praten over de laatste mode, waardoor ik kort daarna enkel nog in gesprek probeerde te geraken met mannen. Helaas waren de meesten opgeblazen kwallen en de mannen waar ik nu mee in gesprek was geraakt konden niet ophouden met hun politieke praatjes. Ik deed, zoals ik bij de vrouwen had gedaan, maar alsof het me interesseerde, plaatse zo nu en dan een opmerking en liet vooral hun het woord doen. De man was net begonnen met een monoloog toen deze ineens zijn mond hield en een zeer diepe buiging maakte. Nieuwsgierig draaide ik me om, om te zien voor wie hij zo diep boog. Diegene waar zo diep voor gebogen werd moest wel een zeer hoge pief zijn. Voor me stond een man met donkere haren die ik niet herkende en doordat ik me stond af te vragen wie hij kon wezen, vergat ik helemaal te buigen. Toen ik me dit eindelijk realiseerde was het echter al te laat. "Miss Hawthorne, als ik het zo goed uitspreek?" begon hij en ik knikte kort, me er nu van bewust dat hij geen aandacht besteedde aan mijn eerdere gesprekspartners, die naar mijn mening iets te nieuwsgierig mee stonden te luisteren. Vluchtig gleden mijn ogen over de menigte om te kijken of ik mijn trainer ergens zag, maar hij was in de verste verte niet te bekennen. Eerder op de avond had hij een ronde met me gelopen en me voorgesteld aan een aantal belangrijke, maar helaas vaak ook saaie, mensen. De man die nu tegenover me stond moest hij echter overgeslagen hebben, ik had immers nog niet genoeg drank op om zomaar mensen die ik die avond had ontmoet te vergeten. "Mag ik deze dans van u?" vroeg de man plots waarna deze kort boog. Als eerste reactie schoten mijn wenkbrauwen wat verrast omhoog, maar al gauw krulden mijn mondhoeken omhoog tot een glimlach. "Het zou me een eer zijn," antwoordde ik rustig en beleefd, waarna ik een kleine buiging maakte alvorens zijn hand aan te nemen. Van buiten straalde ik misschien rust en zelfvertrouwen uit, maar in werkelijkheid voelde ik de paniek binnenin opborrelen. Dansen.. Ik had ze hier zien dansen en dat leek verre weg niet op hoe er in mijn thuisland werd gedanst. Mijn trainer had ik de hele avond niet meer gezien en daardoor was ik op mezelf aangewezen geweest, maar dit had er ook voor gezorgd dat ik bij andere vrouwen had afgekeken hoe ik me behoorde te gedragen. Dansen had hier ook bij gehoord en ik hoopte dat het net zo makkelijk zou zijn als het eruit had gezien.
    Terwijl ik met hem richting de dansvloer liep merkte ik op dat iedereen om me heen leek te weten wie mijn danspartner was, behalve ik. Normaal gesproken had ik er geen enkel probleem mee in het middelpunt van de belangstelling te staan, maar met mijn nieuwe status en twijfels over hoe het dansen me zou vergaan was ik er niet al te blij mee. Mijn mysterieuze danspartner en het ontbreken maakte het er ook niet beter op, maar ik had zo een vermoeden dat ik weinig punten zou scoren als ik hem zou vragen wie hij was. Eenmaal op de dansvloer aangekomen keek ik vanuit mijn ooghoeken voor de zekerheid nog eens naar de vrouwen naast me en bootste hun houding na. Mijn rechterhand legde ik ontspannen op zijn schouder en met mijn met mijn linkerhand bleef ik de zijne vasthouden. De danspassen had ik ook al gauw achter de knie, ze waren niet moeilijk. In tegendeel zelfs, ze waren bijna saai te noemen, maar het leek de mensen te vermaken en ik kwam er niet onderuit.
    Ik was meestal niet diegene die zijn tong verloor, maar op het moment schoten de woorden me toch werkelijk kort. Elk onderwerp om over te spreken dat me te binnen schoot was niks. Hem vragen wie hij was, wat hij deed of iets dergelijks werden al meteen van de lijst geschrapt. Door zulke vragen te stellen zou ik hem kunnen beledigen en hoewel me dat normaal gesproken niks uit zou maken, wist ik dat ik geen enkele fout kon maken, vooral deze avond niet. Alles waar thuis zo makkelijk over te praten viel, de jacht, de oogst, roddels over vrienden en alle andere luchtige onderwerpen vielen hier ook uit de toon. Dan bleef politiek over als enig geschikt onderwerp en daar wist ik eerlijk gezegd niks van. Daarom keek ik de man wel aan, maar hield ik verder mijn mond en hoopte vurig dat de man dit op zou vatten als een mysterieuze karaktertrek.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2013 - 19:48 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    [Na honden uitlaten komt mijn stukje. Had een paar dagen terug een stukje maar internet filpte hem.
    Owja:
    Sivan -> Cambiare ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial