• Hoihoi!

    We hebben gezamenlijk besloten om nog eens een enquête te houden over de moderators. Het is ondertussen alweer een tijdje geleden sinds de laatste enquête. Er zijn een aantal moderators weg en ook weer een aantal nieuw, vandaar een nieuwe enquête.
    Een enquête kan ervoor zorgen dat wij weten hoe jullie denken over onze gang van zaken. Dus jij kan ons helpen!

    Hoe kan je helpen?
    - In de spoiler vind je een vragenlijst. Deze mag je invullen.
    - Eenmaal ingevuld, mag je deze doorsturen naar de bemiddelaar Beaton. Zij zorgt ervoor dat jouw anonimiteit wordt gegarandeerd.
    - De nodige informatie komt zo bij ons terecht.

    Beste mod op quizlet en waarom:
    Slechte mod op quizlet en waarom:
    Punten van verbetering:
    Zijn de mods vriendelijk genoeg of zijn er mods waardoor je, je misschien wel bedreigd voelt en waarom
    Punten die al goed zijn en zo moeten blijven:
    Vind je dat de mods genoeg hun best doen voor een gemoedelijke sfeer op Quizlet? Zo ja/nee, waarom:
    Vind je dat er genoeg mods op Quizlet zijn of zouden er meer moeten komen. Zo ja/nee, waarom:
    Hoe denk je dat de kloof tussen de moderators en de users het snelste en beste verbeterd kan worden?


    Het zou fijn zijn als jullie dit serieus willen invullen.
    Dank bij voorbaat!

    - De Moderators.

    De enquêtes zijn bij deze gesloten. Hartelijk dank voor jullie medewerking!
    Voor meer info, zie reactie Scandal pagina 14.

    [ bericht aangepast door een moderator op 26 okt 2013 - 20:59 ]

    Sevda, ik snap je wrok wel hoor. Ik heb die ook lang gehad, maar je moet ook wel weten dat het van twee kanten moet komen. Ik heb in de tijd ook eens goed mijn beklag gedaan toen de lijst online kwam en van bijna elke mod heb ik wel een verontschuldiging gekregen. De ene was meer gemeend dan de andere, maar ik heb me er gewoon beginnen overzetten omdat het mijn energie niet waard was. En kijk nu, ze hebben mij een tweede kans gegeven.

    Ok, sommige mensen komen vaak wat meer in contact met de moderators dan andere, maar sommige mensen lijken het ook gewoon niet te leren. Als bemiddelaar heb ik al veel zaken gehad die over hetzelfde thema gaan en over dezelfde persoon. Ik heb soms de indruk dat sommige mensen mijn hulp en opmerkingen gewoon weglachen en dan geven we het probleem door naar de mods en zelf dan leren ze het nog niet. Ligt dat dan aan de moderators of aan de user in kwestie zelf? Zolang sommige mensen zelf hun best niet doen, is het makkelijk om de moderators zwart af te schrijven.

    Het modforum is alles behalve een roddelhoekje. Sommige mensen worden inderdaad opgevolgd en de daden worden in het forum gesmeten, maar dat is enkel bij extreme gevallen en mensen die wat 'bekend' bij de moderators beginnen te worden. Posten zoals 'ik haat die users en ze moet een waarschuwing of ban omdat ik haar niet af kan' zal je dus zeker niet vinden. Integendeel zelf er wordt altijd democratisch gestemd over het eindresultaat en niet iedereen is het daar altijd mee eens, maar de meerderheid wint soms gewoon. Wij bemiddelaars hebben soms ook ons zegje daar in en al wij hun keuze onaanvaardbaar vinden, doen ze zeker de moeite om alles nog eens opnieuw te bekijken.

    En ja er wordt deze keer echt iets met de enquête gedaan. Zoals ik al eerder zei, is er intern al heel veel in het modteam veranderd. Jullie zien niet wat er allemaal achter de schermen gebeurt, maar ik kan jullie garanderen dat de manier van werken daar al heel goed veranderd is vergeleken met vroeger. Nu ze intern ook wat sterker staan, hebben ze besloten om nog eens een enquête te maken om zich naar de users ook te verbeteren. De eerste formulieren zijn nog maar binnen en nu wordt er al een rapport vastgelegd met de punten voor verbetering. Wil je het niet voor de oude mods doen, doe het dan voor de nieuwe, want zij hebben niks te maken met de kwestie van twee jaar terug.

    Ik ben blij dat sommige mensen toch nog vertrouwen in ons hebben. Je moet ons echt als neutrale mensen zien. Soms ben ik het meer met de users eens (net zoals Nikki zegt), maar op dit moment trek ik mij meer aan van de moderators omdat ik vind dat ze het nu echt wel goed bedoelen en dat sommige mensen onredelijke reacties plaatsen. Ook al bedoelen ze het goed, sommige onder jullie moeten het altijd als iets negatiefs zien. Als iedereen zo ingesteld blijft, zal er nooit verbetering komen. Eigenlijk vind ik dat al degene die het zo moeilijk vinden om de mods te vertrouwen en nu zoveel verwijten hebben, de enquête moeten invullen. Schrijf op wat er moet veranderd worden, al is je lijst immens lang. De moderators hebben meer aan een harde feedback die echt gemeend is en blijkbaar zwaar op jullie hart ligt, dan een liefdadige feedback over puppies and sunshine met geen inhoud.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Scorpia schreef:
    (...)
    Dat geeft niet, vind het alleen een beetje onzin dat jullie mijn post na vier pagina's nog steeds niet zagen. Maar goed.
    Wij lezen ook wel eens ergens overheen, we zullen dit soort vragen nooit expres negeren hoor :)


    Life is hard and then we die

    Ik denk dat jullie het al wel gezien zullen hebben, maar er staat een modtopic in de spotlight. (krul) Kunnen jullie dat er niet uit halen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nope, dat gaat niet, jammer genoeg (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Square schreef:
    Ik denk dat jullie het al wel gezien zullen hebben, maar er staat een modtopic in de spotlight. (krul) Kunnen jullie dat er niet uit halen?

    We zijn er van op de hoogte (:
    Er is een kleine vergissing geweest maar niet zo erg schadelijk aangezien niemand er op kan.
    En als ze er toch op konden, zagen ze gewoon de inzendingen die wij ook te zien krijgen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Square schreef:
    Ik denk dat jullie het al wel gezien zullen hebben, maar er staat een modtopic in de spotlight. (krul) Kunnen jullie dat er niet uit halen?

    *gaat kijken* Lol x'D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Naerys schreef:
    (...)
    We zijn er van op de hoogte (:
    Er is een kleine vergissing geweest maar niet zo erg schadelijk aangezien niemand er op kan.
    En als ze er toch op konden, zagen ze gewoon de inzendingen die wij ook te zien krijgen.


    Ah, oké. Nou ja, er is inderdaad toch niemand die het kan openen, behalve jullie. Dan maar wachten tot het er weer uit is. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb eigenlijk maar weinig met moderators te maken gehad het afgelopen jaar en de paar keer dat ik hun hulp nodig had, ben ik snel geholpen. Daar een hele enquête voor invullen vind ik.overbodig, maar vanuit mijn optiek doen jullie het goed.

    Het enige wat ik jammer vind, is dat er zo weinig oproepen geplaatst worden voor betareaders. Misschien dat daar meer aandacht aan besteed kan worden, want er zijn zat verhalen die vol spelfouten zitten.

    Het lijkt mij leuk om een betareader te zijn, maar ik heb hier sinds ik lid ben nog niiet echt de kans voor gehad. (of zijn er zo weinig aanvragen?)
    Ik weet niet of ik met deze kwestie aan het juiste adres ben, maar het zit me al een tijdje dwars dat maar weinig mensen daarmee aan de slag kunnen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ensiferum schreef:
    Ik heb eigenlijk maar weinig met moderators te maken gehad het afgelopen jaar en de paar keer dat ik hun hulp nodig had, ben ik snel geholpen. Daar een hele enquête voor invullen vind ik.overbodig, maar vanuit mijn optiek doen jullie het goed.

    Het enige wat ik jammer vind, is dat er zo weinig oproepen geplaatst worden voor betareaders. Misschien dat daar meer aandacht aan besteed kan worden, want er zijn zat verhalen die vol spelfouten zitten.

    Het lijkt mij leuk om een betareader te zijn, maar ik heb hier sinds ik lid ben nog niiet echt de kans voor gehad. (of zijn er zo weinig aanvragen?)
    Ik weet niet of ik met deze kwestie aan het juiste adres ben, maar het zit me al een tijdje dwars dat maar weinig mensen daarmee aan de slag kunnen.


    Betareaders worden enkel ingeschakeld als users daar zelf om vragen, dus dat heeft er niets mee te maken ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Russo schreef:
    (...)

    Betareaders worden enkel ingeschakeld als users daar zelf om vragen, dus dat heeft er niets mee te maken ^^


    Dat begrijp ik ook wel, maar ik nam aan dat het aanstellen van de betareaders op initiatief van de moderators gebeurt. Maar inmiddels heb ik al een bevredigend antwoord van Wiarda gehad haha. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik had nog een vraagje over het algemeen:
    Hoe worden Mods ook alweer gekozen? Ik heb het geweten, maar ik ben het nu even kwijt :')


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    Ik had nog een vraagje over het algemeen:
    Hoe worden Mods ook alweer gekozen? Ik heb het geweten, maar ik ben het nu even kwijt :')
    Door hun gedrag op het forum en de waarschuwingen die ze hadden toch? En natuurlijk de inzending.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Kun je altijd een inzending doen, of is daar een bepaald iets voor?


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ellison schreef:
    Kun je altijd een inzending doen, of is daar een bepaald iets voor?

    Nee, als ze mensen nodig hebben, komt er wel een topic erover. Vorige keer heb ik alles gemist ivm school :(


    -

    Ellison schreef:
    Kun je altijd een inzending doen, of is daar een bepaald iets voor?


    Er worden zo nu en dan verkiezingen gehouden. Als je mod of een ander crewlid wilt worden, zul je op de juiste verkiezingen moeten wachten om je in te schrijven. (:

    [ bericht aangepast op 16 sep 2013 - 16:19 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan