• Under the Dome is een Amerikaanse sciencefiction/dramaserie die sinds juni 2013 wordt uitgezonden op de Amerikaanse zender CBS. De serie is gebaseerd op het gelijknamige boek van auteur Stephen King, dat in het Nederlands de titel Gevangen draagt. De serie startte in Nederland op SBS 6 op 7 oktober 2013.

    Het zijn elke avond 2 afleveringen en ik kijk dat met mijn ouders.
    Wie kijkt het nog meer?

    Onderstaande tekst bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.
    Het verhaal gaat over een klein fictief plaatsje in de Verenigde Staten genaamd Chester's Mill, waar een mysterieuze koepel (dome) de stad omringt. Niemand kan Chester's Mill nog in of uit gaan. Terwijl de inwoners gevangen zitten, breekt paniek en chaos uit. Wanneer militairen een oplossing proberen te vinden en het gebied aan de buitenkant van de koepel omsingelen, gaan de inwoners zelf op onderzoek uit.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb de eerste twee afleveringen gemist maar ik ga het vanavond kijken. Het schijnt een goede serie te zijn.


    Take risks and conquer your fears.

    Ben nog wel van plan om het te kijken, maar andere series gaan op het moment even voor. 8)

    HANK SCHRÖDER. :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb het nog niet gekeken, maar het lijkt me wel interessant eigenlijk.


    The universal language of art.

    JA IK! *steekt hysterisch haar hand omhoog*
    Ik ben echt heel erg fan, al na die twee episodes, haha.
    Het lijkt alleen wel onwijs veel op Gone, dat wel. Ik heb dus meteen opgezocht welk boek er eerder was en ik dacht natuurlijk dat van Stephen King, maar schijnbaar was het eerste boek van Gone toch eerder uit. :/
    Maar ik ben ook een enorme fan van Gone en sowieso van Michael Grant. ^^

    [ bericht aangepast op 14 okt 2013 - 19:15 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    :9~ is het enige wat ik hier op te zeggen heb.


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Parachutes schreef:
    JA IK! *steekt hysterisch haar hand omhoog*
    Ik ben echt heel erg fan, al na die twee episodes, haha.
    Het lijkt alleen wel onwijs veel op Gone, dat wel. Ik heb dus meteen opgezocht welk boek er eerder was en ik dacht natuurlijk dat van Stephen King, maar schijnbaar was het eerste boek van Gone toch eerder uit. :/
    Maar ik ben ook een enorme fan van Gone en sowieso van Michael Grant. ^^

    Ik dacht ook gelijk aan Gone
    Maar ik vind Gone beter uitgedacht (ik ken het boek van SK niet)
    Ik vind het echt een hele goede serie


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik volg het! Maar heb alle afleveringen van het eerste seizoen al gezien online.


    You are beautiful, you are love.

    Elke maandag, toch niet elke avond?
    Ik kijk het in ieder geval wel (half) omdat ik het wel leuk vind.


    Eternamente, everlastingly, for all time

    Ik kijk het! Echt een geweldige serie tot zover. :9~


    To love is to destroy.

    Doet me teveel denken aan Gone. Ik heb van de serie dus niet al te hoge pet op, aangezien het zo hetzelfde lijkt.


    Tijd voor koffie.

    Ik heb er wat stukjes van gezien maar ik had niet zoveel zijn om te kijken en haakte af toen er een doormidden gesneden koe in beeld kwam, terwijl ik een hap vla in mijn mond had..


    Stenenlikker

    Ik heb de eerste paar afleveringen vanaf het begin online gevolgd maar ben al snel gestopt met kijken. Vond het toch niet zo interessant als het leek.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Penthesilea schreef:
    (...)
    Ik dacht ook gelijk aan Gone
    Maar ik vind Gone beter uitgedacht (ik ken het boek van SK niet)
    Ik vind het echt een hele goede serie


    Hmm. Ik ga niet oordelen over wat ik beter vind, omdat ik Under the Dome nog niet gelezen heb en voor nu alleen als serie ken. Ik heb nu wel de neiging on te zegggen dat ik Gone prefereer, maar Stephen King is gewoon een geweldige schrijver, dus ik ga er gewoon niks over zeggen. ;p

    Ben ik trouwens de enige die niet weet of ik doodsbang voor Junior moet zijn of medelijden met hem moet hebben? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    JA IK! *steekt hysterisch haar hand omhoog*
    Ik ben echt heel erg fan, al na die twee episodes, haha.
    Het lijkt alleen wel onwijs veel op Gone, dat wel. Ik heb dus meteen opgezocht welk boek er eerder was en ik dacht natuurlijk dat van Stephen King, maar schijnbaar was het eerste boek van Gone toch eerder uit. :/
    Maar ik ben ook een enorme fan van Gone en sowieso van Michael Grant. ^^


    Ik vond het ook heel erg op Gone lijken. Maar toen ik hoorde dat het op een boek gebasseerd was dacht ik eerlijk gezegd ook dat Stephen King eerder was. Maar ik vind de serie heel erg leuk!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Tesserae schreef:
    Doet me teveel denken aan Gone. Ik heb van de serie dus niet al te hoge pet op, aangezien het zo hetzelfde lijkt.


    Dat dacht ik eerst ook, maar toen las ik dat het gebaseerd is op een boek geschreven door Stephen King en toen begon ik me echt af te vragen wat nu eigenlijk op wat lijkt.
    Het is sowieso hetzelfde concept, maar wel heel anders uitgewerkt. Zo verwacht ik niet dat er in UTD mutanten voor gaan komen oid zoals in Gone. Plus, het is ook heel anders om de doodeenvoudige reden dat er in Gone alleen maar snotneuzen van onder de vijftien rondlopen en in UTD is gewoon iedereen er. Wat naar mijn mening Gone interessanter, maar wel minder realistisch/geloofwaardig maakt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)