• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik - ik kan het niet zomaar achter me laten,' zei Emily. 'Je hebt je kind teruggekregen, ik ben de mijne kwijtgeraakt. Jouw man is kerngezond, de mijne is niet eens in staat om zijn bed uit te komen.' Ze schudde haar hoofd. 'Liae is een zegen. Ons tweede kind… Dat wordt een probleem. We kunnen het al nauwelijks aan om Maerle op te voeden, laat staan een tweede kind…' Ze keek Cordelia aan en hoopte dat ze dit begreep. 'Soms is het dan gewoon ontzettend moeilijk om te zien dat jij zoveel geluk hebt. En ik mag het je niet kwalijk nemen en dat wil ik ook echt niet, maar - soms breekt het me gewoon op.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia sloeg haar ogen neer. Ze wist best dat Emily ergens wel gelijk had. Zij vond het ook moeilijk om te zien hoe haar zus alle dubbeltjes om moest draaien en hoe ze het nauwelijks kon bijbenen. De zorg voor haar kind en haar man.
    'Dat begrijp ik,' zei ze zacht. 'Het spijt me. Ik weet dat je het moeilijk hebt. Ik wou dat ik er iets aan kon doen.' Ze beet op haar lip en keek naar Emily. Ze wilde haar zo graag helpen, alleen ze wist niet hoe.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Het is nu net alsof Emily zegt dat het oké is dat ze daar boos over wordt en dat Cordelia dat maar moet begrijpen, omdat zij het volgens Emily minder zwaar heeft. -.-']


    'Hoe gaat het met je zusje?' vroeg Athiabbe toen Satyr even tegen het aanrecht leunde waar zij net een stapel borden vanaf had gepakt. 'Is ze al weer thuis?'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    [nou ja, ik kan Emily goed begrijpen hoor. het is haast onmenselijk om niet jaloers te zijn]

    ‘Waarvan?’ vroeg Venomis, terwijl ze de boekenruggen bekeek die in het rek stonden. De helft van de talen zei haar niks. ‘Van je ruzie met de halfwolf?’

    -

    Sathyr knikte. ‘Ja, ze is weer bij mijn vader thuis, maar ik vrees dat hij haar nooit meer naar buiten laat gaan.’
    Hij vond het moeilijk om het hardop uit te spreken, maar hij had het gevoel dat ze nu voor de tweede keer in een gevangenis belandde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rodey haalde zijn schouders op. 'Ik denk het.' Hij deed het boek dicht en hoopte dat hij de juiste plek nog kon vinden van waar hij hem vandaan had gepakt. 'Van alles, eigenlijk.'

    ~ ~

    'O jeetje.' Athiabbe was groot gebracht met het idee dat het leven alleen maar onder de hemel plaatsvond en dat binnen zitten dus ook echt geen zin had. 'Ik ben blij dat ze zich in ieder geval beter voelt. Over een tijdje zal je vader haar toch wel weer laten gaan? Ze moet opgroeien!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Satyr knikte, maar zijn vader was nogal een koppig man. Als hij eenmaal iets in zijn hoofd had, viel het niet mee om hem op andere gedachten te brengen.

    -

    Venomis keek een tijdje naar hem, maar besloot niet door te vragen want 'alles' inhield. Ze moest immers zo naar Emily toe, die stond te wachten.
    'Ik heb een afspraak met Emily,' vertelde ze hem. 'Je kunt meegaan als je wilt?'
    Ze had geen flauw idee of hij Emily wilde zien of juist even niet, maar ze bood hem in elk geval een keuze.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2013 - 9:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily haalde haar schouders op. 'Er valt niks aan te doen. Ik moet er gewoon mee leren omgaan. En blijven hopen dat het beter zal gaan.' Ze keek ondertussen om zich heen, om te kijken of Ariana er al weer was. Dat was nog niet het geval.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik wil je altijd helpen,' zei Cordelia. 'Alleen dat gaat niet als we elkaar dingen blijven verwijten.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik -' hij aarzelde. Wilde Hij wilde haar graag zien, maar zich niet aan haar opdringen. Ze had al genoeg aan haar hoofd. 'Goed. Ik - ik ga wel mee.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Er is niets wat je kunt doen,' zei Emily. 'Je hebt je eigen gezin. En Liae. Ik wil haar trouwens zo snel mogelijk komen opzoeken!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat is goed, maar ik wil je altijd hulp bieden als dat kan. Ik wil dat je dat weet.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ze knikte. Natuurlijk wist ze dat.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordelia glimlachte even voor haar gezicht weer serieus werd. 'Hoe gaat het met Baiel?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik ben met hem naar de zee gegaan,' zei Emily. 'In een kar. Het deed hem goed.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Dat is fijn om te horen,' zei Cordelia oprecht. 'Denk je dat zijn gezondheid erdoor vooruit gaat?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?