• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Oehh. Snel verder. (: Ik heb het ook aangepast.]

    Venomis liet haar blik over hem heen glijden. Het zou wel tijd kosten om uit te dokteren wat het was en ze wist ook niet of ze hem hier kon genezen. Waarschijnlijk moest dat buiten het dorp en had ze haar normale staat nodig, anders kon ze waarschijnlijk geen magie verrichten.
    ‘Het zal wel tijd kosten om uit te zoeken wat hij heeft, maar ik denk zeker dat ik iets voor hem zou kunnen betekenen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily beet op haar lip en deed haar best zich in te houden en het meisje niet direct plat te knuffelen. Het feit dat ze dacht iets voor hem te kunnen doen, was al genoeg. Dat bracht haar al hoop. 'Dat zou - dat zou geweldig zijn,' wist ze nog redelijk normaal uit te brengen.
    Baiel knikte en glimlachte dankbaar. 'Je lijkt niet op een nereïde,' zei hij toen vriendelijk. 'Ik heb je ook nog nooit eerder gezien...'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ze noemen ons ook wel ijsnereides,' antwoordde Venomis. 'We leefden in een ijsgrot op de noordpool. We komen nauwelijks met soortgenoten die elders wonen in aanraking.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Ik snap die reactie niet echt.. Cordelia die over alles en iedereen oordeelt? Dat is helemaal niet zo xD)


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    [Nee, natuurlijk niet. Maar ze heeft Venomis wel meteen op haar uiterlijk beoordeeld (en groot gelijk had ze ook toen ;p), dus gaat Venomis ervan uit dat ze dat bij iedereen doet. ;'p Tja, ik moest iets negatiefs bedenken anders klopte dat stukje niet meer xD]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oohhh hihi oke (A)


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb haar al een tijdje niet gezien ' Rodey vond niet dat Cordelia het recht had om te bepalen wie er wel geschikt voor hem was en wie niet. 'En John ook niet.' Venimis had hem altijd op een andere locatie vastgehouden en hij had er nooit naar gevraagd. De enige keer dat Rodey hem had gezien, we toen Venomis hem min of meer dwong om samen met haar en haar gevangene te dieren.
    Hij schudde zijn hoofd. 'Er zijn wel meer dingen die jij niet van me zult begrijpen, Cordelia,' zei hij kalm. Hij wilde haar niet bedreigen, want hij kocht haar graag en wist dat ze het zei om haar man te beschermen. 'Kato en ik hebben echter geen ruzie.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Echt? Ik wist dat helemaal niet.' Baiel sloot even zijn ogen toen er een pijnscheut door zijn onderbuik trok. 'Is het daar niet heel koud?'

    Emily keek toe hoe de twee nereïdes met elkaar spraken en bedacht zich plotseling iets, wat ze het liefst direct zei. Ze was zich er echter van bewust dat ze het met Baiel moest overleggen en wachtte daarom ongeduldig tot Ariana en Baiel hun gesprek zouden beëindigen en ze een momentje alleen met Baiel kon zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Jullie zijn anders allebei flink gewond geraakt,' zei Cordelia. Ze geloofde niet dat hij Venomis niet meer zag. Ze wist het gewoon. 'Waarom laat je onze vriendschap verwateren?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Soms is dat de enige manierom iets bij te leggen.' Rodey was niet boos op Kato en hij wist ook zeker dat Kato ook minder kwaad was.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Je liet je al nooit meer zien voor je Kato tegen zijn hoofd sloeg. Dus dat kan niet de reden zijn,' zei Cordelia. 'Hoe langer je elkaar niet ziet, hoe meer je van elkaar vervreemd.' Ze wilde dat Rodey weer bij hen langs zou komen. Ze wist hoe vooral Kato hem erg miste, al zou hij dat waarschijnlijk nooit toegeven.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Rodey keek haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Dus het moet allemaal van mijn kant komen?' Het was een gemene opmerking, maar Cordelia deed net alsof Rodey de vriendschap tussen hem en Kato in zijn eentje moest onderhouden. 'Kato heeft mij ook nooit meer opgezocht.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    ‘Onze lichamen kunnen zich makkelijk aan de temperatuur aanpassen,’ antwoordde Venomis. ‘Ik moest eerst erg aan deze hitte wennen – vooral buiten het water, maar nu is mijn lichaam erop ingesteld.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Baiel knikte. Zijn lichaam kon ook tegen veel kou, al had hij ook wel eens tussen het ijs gezwommen en dan had hij het echt behoorlijk koud gehad. 'Wil je niet terug?' vroeg hij. 'Naar je huisplaats?' Hij had dat ook gedaan, als hij Emily niet had gehad.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Misschien niet,' zei Cordelia. 'Maar je bent ook onvindbaar, meestal. Ik hoop je soms te zien op de markt, maar daar ben je nooit.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?