• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dankjewel,' zei ze glimlachend tegen Ariana.
    Cordelia zei hen daarna gedag en was achter Rodey aan gelopen.
    'Vanwaar die haast?' vroeg ze.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2013 - 21:12 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik moet zo werken,' antwoordde Rodey terwijl hij door bleef lopen. Dat was niet waar, want hij werd as morgenochtend vroeg verwacht, maar hij wilde best iemand aflossen, zodat hij eerder kon beginnen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Emily leidde Ariana mee naar haar kamer, waar ze de deur opendeed. 'Hé Meller,' zei ze met een glimlach. Meller zat op de bank en las een boek. 'Ariana, dit is Meller, onze oppas.' Terwijl ze het zei, besefte ze dat Meller onder water niet op haar kinderen zou kunnen oppassen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Hoi Meller.' Ze bood het meisje haar hand aan. 'Ik ben Ariana.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Meller glimlachte naar Ariana en richtte zich toen tot Emily.
    'Baiel ligt op bed. Het gaat wel goed met hem, volgens mij,' zei Meller.
    Emily wist wat ze met 'goed' bedoelde. Hij was vandaag helder. 'Dank je. Waar is John?'
    'Die is naar Kato en Cordelia. Hij wilde hun baby graag even zien.' Ze grijnsde. 'Ze is echt heel schattig. En ze is ook een wolfje!'
    'Heeft hij jou opgehaald?' Emily trok haar wenkbrauwen op.
    Meller schudde haar hoofd. 'Qako kwam net terug bij de anderen. Ik moest eerst bij Pagelino en Patje oppassen. Toen ik terugliep, zag hij me toen hij even naar buiten was omdat ie hoofdpijn had en toen vertelde ik hem over Liae, en toen vroeg ie of ik even op wilde passen.'
    Emily knikte. 'Dankjewel, Meller. Ik zal je betalen -'
    'Nee, nee, dat hoeft niet, hoor!' schudde Meller haar hoofd. 'Want eigenlijk moest John hier zijn!' Ze glimlachte.
    'Dankjewel, Meller.'
    Meller knikte even en zei toen gedag.
    'Ik zal eerste even kijken hoe het met hem gaat, hoor!' zei Emily.
    Ariana knikte en Emily liep de slaapkamer binnen. Baiel zat rechtop in bed. Emily kuste zijn voorhoofd en ging toen op de rand van zijn bed zitten. 'Hoe gaat het?'
    'Wel aardig.' Hij pakte haar hand vast. 'Ik voel me iets beter, sinds ik in het water ben geweest.'
    'Gelukkig!' zei Emily opgelucht. 'Bai, er was nog iemand door Venomis gevangen, samen met John. Ze heet Ariana en ze is een nereïde, uit een andere grot ofzo.' Ze kon haar enthousiasme niet verbergen. 'Ik heb haar meegenomen, want ik dacht dat je haar vast wel wilde ontmoeten!'
    Baiel liet de informatie even op zich inwerken en knikte toen traag. 'Oké. Dat lijkt me leuk. Ik wist niet dat er een andere grot was…'
    Emily glimlachte en liep de kamer weer uit. 'Hij wil je graag ontmoeten.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Venomis glimlachte en was erg nieuwsgierig naar de nereide, want ze had er nog nooit een ontmoet. Ze vroeg zich af of alle waterwezens zo achterbaks waren als Emily, die vreemdging met een ander, en Cordelia, die alles en iedereen oordeelde die ze tegen kwam.
    Toch vond ze Emily niet onaardig. In wezen kon het haar geen donder schelen wat ze met andere mannen uitvrat, maar van Rodey had ze wel begrepen dat het verre van normaal was te noemen.
    Ze liep achter het blauwharige meisje naar binnen toe en keek nieuwsgierig naar de jongeman die op een bed lag. Het eerste waar ze zich van bewust was, waren zijn zeeblauwe ogen.

    [ bericht aangepast op 7 dec 2013 - 15:10 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ze leek in de verste verte niet op een normale nereïde dus Baiel kon niet anders dan verbaasd kijken. Toch herstelde hij zich snel. 'Hallo,' zei hij. Hij stak zijn arm omhoog om haar de hand te schudden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ‘Hé.’
    Zijn vingers voelden broos aan in haar hand. Ze had genoeg wezens zien sterven om te weten dat zijn tijd er ook aan zat te komen.
    ‘Wat scheelt er?’

    [ bericht aangepast op 6 dec 2013 - 16:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ooo jeetje ik heb die felicitatie van Venomis helemaal over het hoofd gezien :O mijn fout ;o Cordelia zou zoiets nooit negeren, kan ik het nog aanpassen?


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik krijg eerder de indruk dat je me probeert te ontlopen,' zei Cordelia tegen Rodey.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Baiel kuchelde even. 'Ik ben niet helemaal fit,' glimlachte hij.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    [Ik kon het me ook al niet voorstellen. xD Misschien hoorde ze het gewoon niet. ;D]

    ‘Nee, dat had ik al begrepen. Waar heb je last van? Ik –‘ Ze keek even weg. ‘Ik wil me niet opdringen, maar mijn moeder heeft me leren helen. Misschien dat ik je kan helpen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Emily veerde op. 'Echt?' vroeg ze verbaasd. 'Je - je zou naar hem kunnen kijken!' Ze deed haar best niet te hoopvol te klinken. Limany had ten slotte ook haar halve leven voor anderen gezorgd en die kon Baiel ook niet helpen… Maar misschien… Ariana was een nereïde. Ze had dus geleerd om het lichaam van een nereïde te helen en misschien was het een ziekte die onder de nereïden vaak voorkwam. Misschien zou Ariana de oplossing kunnen vinden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Nee, ik moet echt gaan. Ik kwam alleen mee, omdat Ariana dat vroeg.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik heb het stukje met Cordelia aangepast!


    'Ik begrijp je niet Rodey.' Ze pakte zijn arm beet. De ander zat in verband gewikkeld en ze wist dat Kato dat gedaan moest hebben. 'Waarom ontloop je ons? Ik weet van je ruzie met Kato. Je schuift je vrienden zomaar aan de kant. Om vervolgens met Venomis om te gaan, nog wel.' Ze keek hem even hoofdschuddend aan. 'Ik begrijp het echt niet, Rodey, ik kon mijn oren niet geloven toen ik het hoorde van John. Waarom doe je zoiets?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?