• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Midori schreef:
    (...)
    In nieuwe zit attack on titan poster en artikel en cover te krijgen bij Bruna ako en op www.aniway.nl


    Omg, omg, echt? ;O Die moet ik hebben... Ik ga woensdag eens even kijken op het station in Utrecht of ze 'm daar ergens hebben. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    Aoi was inderdaad awesome O-o... Ben benieuwd wat zij precies is..
    & ik kwam laatst ook achter dat Shion daar in zat... Het drong niet tot mij door, maar toen ik plaatjes zocht van Shion kreeg ik die zwartharige ineens in beeld o-o.. Toen zat ik even van; Oh... oh.. OH... o-o..
    Oh ja nappy time ;d bye bye!


    Hahaha, ja, beetje jammer dat zij de naamgenoot van de wél awesome Shion uit No. 6 is. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)

    Wacht de nieuwe is er al? o-o..
    Ok.. Hopelijk zijn ze hier er ook al.. vorige keer waren ze er pas een half maand er na o-O///

    Ik weet niet of hij al in de winkel ligt. Ik heb ABO dus .


    Kawaii ^w^

    Heeft iemand "Tegami Bachi/Letter Bee" gezien? Er zijn twee seasons en het is echt heel erg leuk, :3 (vooral heel schattig) >v<
    Ik vind de liedjes leuk:
    Opening 1, season 1 (Sorry kon het echte opening filmpje niet vinden, *pouts*)
    Ending 1, season 2
    Opening 2, season 2
    Ending 2, season 2


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Verdomme, key, jullie hebben het weer geflikt... Wat een fantastisch plot. Wat een... geez, ik heb gewoon geen worden. Ik kan niet stoppen met huilen. Echt, ik was zo bang dat Little Busters een flop zou worden tussen al die fantastische anime's die ze gemaakt hebben, maar ik had het zo fout. Damnit, wat doen ze me aan. Alles viel op zijn plaats, alles past zo perfect... Damn.
    En dit is een vage rare post die nergens op slaat, maar ik moet ergens m'n hart luchten...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Klik. Klik. Klik. Klik. Klik. Klik.
    Er is een hele leuke app, voor op ipod, "Anime Amino" waarop je allerlei leuke anime dingen kan vinden, C,:
    Ik heb mijn profiel gebruikt in de voorbeeldjes... :,)
    Misschien is het wat voor jullie? (geef me een kans?)


    "Wheeeeze" ~ Mizuki, Kamisama Hajimemashita.

    Damn. Ik heb me echt niet zo gevoeld sinds ik Clannad, Angel Beats, Air en AnoHana heb gezien...
    IEMAAAAAND IS ER IEMAND DIE LITTLE BUSTERS VOLGT EN MIJN PIJN DEELT? D:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Damn. Ik heb me echt niet zo gevoeld sinds ik Clannad, Angel Beats, Air en AnoHana heb gezien...
    IEMAAAAAND IS ER IEMAND DIE LITTLE BUSTERS VOLGT EN MIJN PIJN DEELT? D:


    Neee.. Wilde het wel ooit eens gaan kijken, maar nu ik jou zo hoor durf ik dat niet meer D:
    Maaar; Jij bent Shinra even en ik ben Celty even;


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Neee.. Wilde het wel ooit eens gaan kijken, maar nu ik jou zo hoor durf ik dat niet meer D:
    Maaar; Jij bent Shinra even en ik ben Celty even;



    Ik heb geen idee wie dat zijn, maar dankjewel. T^T

    & je moet het wel kijken... Het is heel goed... Ik vond seizoen één eigenlijk meh, vooral omdat ik Clannad enzo gewend was van die makers, maar het was allemaal om alle emoties op te bouwen en toe te werken naar de episode die ik nu net heb gezien, waarin alles wordt uitgelegd... En het is niet oké. Het is gewoon niet oké. D:
    Het uiteindelijke plot... God, ik denk dat het gewoon heftiger is dan Clannad, Angel Beats of AnoHana...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb geen idee wie dat zijn, maar dankjewel. T^T

    & je moet het wel kijken... Het is heel goed... Ik vond seizoen één eigenlijk meh, vooral omdat ik Clannad enzo gewend was van die makers, maar het was allemaal om alle emoties op te bouwen en toe te werken naar de episode die ik nu net heb gezien, waarin alles wordt uitgelegd... En het is niet oké. Het is gewoon niet oké. D:
    Het uiteindelijke plot... God, ik denk dat het gewoon heftiger is dan Clannad, Angel Beats of AnoHana...


    Shinra is de dude en Celty is de dudette.. Beide characters uit Durarara!! ;d.
    Maar ik wil wel geloven dat het goed is D: ik ben alleen niet psychisch genoeg voorbereid D: ...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Shinra is de dude en Celty is de dudette.. Beide characters uit Durarara!! ;d.
    Maar ik wil wel geloven dat het goed is D: ik ben alleen niet psychisch genoeg voorbereid D: ...


    Dat was ik dus ook niet voor deze episode, daarom heb ik dit nu. D:
    Maar nu moet ik een week overleven voordat ik kan zien wat er verder gebeurt en dat is niet oké. D:
    En in seizoen één zitten niet zoveel erge feels dingen, dus daar hoef je je niet op voor te bereiden. ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Dat was ik dus ook niet voor deze episode, daarom heb ik dit nu. D:
    Maar nu moet ik een week overleven voordat ik kan zien wat er verder gebeurt en dat is niet oké. D:
    En in seizoen één zitten niet zoveel erge feels dingen, dus daar hoef je je niet op voor te bereiden. ;D


    Ik ben een emotionele shithead.. Ik kreeg tranen laatst bij Kuroko no Basket...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Ik ben een emotionele shithead.. Ik kreeg tranen laatst bij Kuroko no Basket...


    Je bent niet de enige... Ik ben ook echt een emotioneel wrak en jank bij zowat alles...
    Bij Free heb ik bijvoorbeeld ook gehuild...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Je bent niet de enige... Ik ben ook echt een emotioneel wrak en jank bij zowat alles...
    Bij Free heb ik bijvoorbeeld ook gehuild...


    Je bent niet de enige ;o..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)

    Je bent niet de enige ;o..


    Ergens vind ik het grappig dat we dat allebei hadden, terwijl ik het niet grappig zou moeten vinden en het dat ook eigenlijk niet is...
    Ugh, mijn hersenen doen raar, volgens mij heb ik slaap nodig... Welterusten dan maar! x]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)