• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ergens vind ik het grappig dat we dat allebei hadden, terwijl ik het niet grappig zou moeten vinden en het dat ook eigenlijk niet is...
    Ugh, mijn hersenen doen raar, volgens mij heb ik slaap nodig... Welterusten dan maar! x]

    Haha ik snap het wel xd.
    Trusten!
    Volgens mij is het ook maar eens handig om te gaan.. Morgen weer vrolijk verder aan de laatste helft van die flut artikel..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    OKé, ik ben nu Toradora! aan het kijken en ik begin toch langzamerhand te vinden dat het wel een beetje in de buurt komt van Clannad niveau en ik ben heel erg benieuwd tot hoe ver het gaat. Ik heb nu 7 van de 25 gezien en ik ben al gelijk heel erg fan geworden van Aisaka Taiga en er zit wel een goede stijgende lijn in de anime. IK hoop dat ze die lijn doortrekken en dat het echt goed wordt, hopelijk miss op Clannad of Angel Beats niveau, want ik zoek nog steeds die ene anime die mijn illustere rijtje van tienen komt versterken xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Taka ga Little Busters kijken, die is ook van key. Seizoen één is niet zo heel goed, maar je moet dat seizoen kijken als opstap voor het geweldige seizoen twee, dat me gisteren dezelfde emoties bezorgde als Angel Beats en Clannad, als het er al niet meer waren.
    Ik was echt bang dat LB een flop van key zou worden, maar nu blijkt dus dat het allemaal toewerkte naar Refrain, de 'After Story' van LB en het is zo goed, het uiteindelijke plot... Maar daarvoor moet je het wel een kans geven, want seizoen één valt best tegen.

    Maar Toradora is ook geweldig ja. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    @Taka ga Little Busters kijken, die is ook van key. Seizoen één is niet zo heel goed, maar je moet dat seizoen kijken als opstap voor het geweldige seizoen twee, dat me gisteren dezelfde emoties bezorgde als Angel Beats en Clannad, als het er al niet meer waren.
    Ik was echt bang dat LB een flop van key zou worden, maar nu blijkt dus dat het allemaal toewerkte naar Refrain, de 'After Story' van LB en het is zo goed, het uiteindelijke plot... Maar daarvoor moet je het wel een kans geven, want seizoen één valt best tegen.

    Maar Toradora is ook geweldig ja. ^^


    Aha, dan moet ik die ook eens snel gaan kijken, want Key heeft natuurlijk altijd een streepje voor xd Ben benieuwd hoe subtiel ze dit keer het engelensymboliek in de serie hebben verwerkt xd Maar ik wil die idd nog wel snel even zien en hopelijk kan dat nog in de kerstvakantie. Ik probeer alle anime's een eerlijke kans te geven, want echt objectiviteit bestaat denk ik niet in het beoordelen van anime's, want je hebt altijd wel een vooroordeel of eerste indruk over een anime wat moeilijk is om van af te wijken, hoewel dat ook weer per anime verschilt. Alleen ik ben wel heel erg benieuwd naar Little Busters, want als het echt zo goed is en het al de titel After Story van jou krijgt, dan ben ik wel heel erg benieuwd hoe goed het daadwerkelijk is xd Al als het in de buurt komt van het geven van de clannad/angelbeats feelings, ben ik al aardig tevreden, hoewel het natuurlijk wel meer moet hebben voor 10. Maar ik ben erg benieuwd :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Xionn schreef:
    Klik. Klik. Klik. Klik. Klik. Klik.
    Er is een hele leuke app, voor op ipod, "Anime Amino" waarop je allerlei leuke anime dingen kan vinden, C,:
    Ik heb mijn profiel gebruikt in de voorbeeldjes... :,)
    Misschien is het wat voor jullie? (geef me een kans?)


    [Jaaaaaaaaaaa! Die app heb ik ook!
    Ik heet daar Avalerion! C:
    Het is superhandig en en en awesome (behalve dan het feit dat ik voornamelijk genegeerd word, maar aaaaaals je dan een keer aandacht krijgt... :'D ).

    Hey, I see you guys like no. 6!
    Ik ben abslotuut. verliefd. op zowel de manga als de anime, en Myrthe *wijst naar bovenstaande gequote reactie* kan ze heel mooi tekenen. ^-^]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Taka schreef:
    (...)

    Aha, dan moet ik die ook eens snel gaan kijken, want Key heeft natuurlijk altijd een streepje voor xd Ben benieuwd hoe subtiel ze dit keer het engelensymboliek in de serie hebben verwerkt xd Maar ik wil die idd nog wel snel even zien en hopelijk kan dat nog in de kerstvakantie. Ik probeer alle anime's een eerlijke kans te geven, want echt objectiviteit bestaat denk ik niet in het beoordelen van anime's, want je hebt altijd wel een vooroordeel of eerste indruk over een anime wat moeilijk is om van af te wijken, hoewel dat ook weer per anime verschilt. Alleen ik ben wel heel erg benieuwd naar Little Busters, want als het echt zo goed is en het al de titel After Story van jou krijgt, dan ben ik wel heel erg benieuwd hoe goed het daadwerkelijk is xd Al als het in de buurt komt van het geven van de clannad/angelbeats feelings, ben ik al aardig tevreden, hoewel het natuurlijk wel meer moet hebben voor 10. Maar ik ben erg benieuwd :)


    Ik ben ook echt heel benieuwd wat jij er van vindt. ;D
    Maar, zoals ik al zei, als je hem gaat kijken, moet je wel echt pas oordelen als je seizoen twee ook hebt gezien.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Avalerion schreef:
    (...)

    [Jaaaaaaaaaaa! Die app heb ik ook!
    Ik heet daar Avalerion! C:
    Het is superhandig en en en awesome (behalve dan het feit dat ik voornamelijk genegeerd word, maar aaaaaals je dan een keer aandacht krijgt... :'D ).

    Hey, I see you guys like no. 6!
    Ik ben abslotuut. verliefd. op zowel de manga als de anime, en Myrthe *wijst naar bovenstaande gequote reactie* kan ze heel mooi tekenen. ^-^]


    No. 6!? ;D ;D ;D
    Omg, nog meer fans! *O*
    Ik ben echt helemaal weg van die anime en inderdaad ook helemaal verliefd! <3

    [ bericht aangepast op 17 dec 2013 - 19:05 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik ben ook echt heel benieuwd wat jij er van vindt. ;D
    Maar, zoals ik al zei, als je hem gaat kijken, moet je wel echt pas oordelen als je seizoen twee ook hebt gezien.


    Haha okeey xd
    Nou ja, ik ben ook Clannad gewend en die eerste arc was ook niet de beste.
    Het was wel erg leuk en bracht wel goed zijn steentje bij aan het plot, maar was niet de beste xd
    MAar als Little busters echt zo goed is, dan ga ik hem van het begin tot het eind kijken en gezien het Key is, heb ik er alle vertrouwen in. :)
    Key zijn echt geniaal in het maken van anime's en stellen mij niet teleur :'D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    [







    Willen jullie helpen? C:
    In mijn foto-album zitten foto's zat. p;

    Kanaal

    Als je wilt kun je reviews of cosplays of of of reenacts van anime's vragen? p;

    ]


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Eens kijken of jullie durven :')

    I dare you to watch Boku no Pico. Een stukje uit de eerste ep iig, ben wel benieuwd of ik de enige ben die het eerder lachwekkend en ziek vind dan wat de makers in gedachten hadden. De animatie is best wel poep (it's like he's grabbing a doorknob!, aldus youtuber die het ging kijken) en er zijn simsblokjes.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    Eens kijken of jullie durven :')

    I dare you to watch Boku no Pico. Een stukje uit de eerste ep iig, ben wel benieuwd of ik de enige ben die het eerder lachwekkend en ziek vind dan wat de makers in gedachten hadden. De animatie is best wel poep (it's like he's grabbing a doorknob!, aldus youtuber die het ging kijken) en er zijn simsblokjes.


    Nope. I won't do that. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ubiquitous schreef:
    Eens kijken of jullie durven :')

    I dare you to watch Boku no Pico. Een stukje uit de eerste ep iig, ben wel benieuwd of ik de enige ben die het eerder lachwekkend en ziek vind dan wat de makers in gedachten hadden. De animatie is best wel poep (it's like he's grabbing a doorknob!, aldus youtuber die het ging kijken) en er zijn simsblokjes.

    Already done that... I dare you to watch the two sequels of it ;d.


    @Parachutes, was Tokyo Ravens dit keer nu echt gewoon een opvul episode? xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    (...)
    Already done that... I dare you to watch the two sequels of it ;d.


    @Parachutes, was Tokyo Ravens dit keer nu echt gewoon een opvul episode? xd.


    Tokyo Ravens - wat wat?
    Welke episode? Is er al een nieuwe? ;o

    nvm, found it. ;d Maar weet ik niet dus, want ik heb hem nog niet gezien, ga ik nu doen. ;d

    [ bericht aangepast op 17 dec 2013 - 20:21 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    (...)
    Already done that... I dare you to watch the two sequels of it ;d.


    @Parachutes, was Tokyo Ravens dit keer nu echt gewoon een opvul episode? xd.


    Haha not thank you. Ik weet niet eens meer hoe ik aan die anime kwam :') Maar die doorknob vond ik best wel kloppen, toen zat ik ook van; wtf kijk ik?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    @Ubi, Ik weet ook niet meer hoe ik er op kwam.. Maar vond het zo lach wekkend dat ik die andere 2 ook ging kijken.. ook al moet ik dat eigenlijk niet bij vertellen.. Mensen vinden mij dan gelijk raar XD... Zo raar... Herinner er mij vrij weinig van.. Herinner mij alleen iets over een ijsje in de auto en dat ze zich druk gingen maken -nja die pico dan- dat de bank vies werd of zo.. I dunno.. Ze hielden ook erg van crosdressen..

    @Parachutes, Uhu elke dinsdag komt hij ;d. Maar vertel maar wat je er van vind ;D


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you