• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ok, ik zal kijken als ik mijn animes heb bij gekeken xd.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    Ik weet niet waarom ik me hier mee bezig houd, maar ik heb een hele zooi anime polls gemaakt XD. Dus, als jullie je vervelen, hebben jullie zin om ze in te vullen? ;D
    Vooral nummer zeven is belangrijk. (cat)

    1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12.

    En nog wat oude:
    13, 14, 15, 16, 17, 18.


    Zo ver ik ze kon invullen, ben ik ze allemaal afgegaan :'D
    En bij een paar heb ik zelfs even een reactie achtergelaten.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Yay, dank je! ;D


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zijn er trouwens mensen die Kagerou Days lees?
    -Oh ik zou nu trouwens je polls maken Parachutes, stomme Phi Brain heeft zijn subtitles niet-

    Gomen ne... Ik heb zo beetje overal op gereageerd omdat ik niet kan kiezen..

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 22:32 ]


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shion schreef:
    Zijn er trouwens mensen die Kagerou Days lees?
    -Oh ik zou nu trouwens je polls maken Parachutes, stomme Phi Brain heeft zijn subtitles niet-

    Gomen ne... Ik heb zo beetje overal op gereageerd omdat ik niet kan kiezen..


    Maakt niet uit, dat is juist leuk om te lezen. ;D
    En nee, die lees ik niet... Ken 'm eigenlijk niet eens. ;s


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    (...)

    Maakt niet uit, dat is juist leuk om te lezen. ;D
    En nee, die lees ik niet... Ken 'm eigenlijk niet eens. ;s

    Ahh ok ;o.
    Eigenlijk zijn het liedjes maar het is omgetoverd tot een manga of zo..
    Mja ik heb zo beetje al je polls ingevuld.. Behalve waar het begon over fairy tail en pandora hearts.. en de vragen over bekende shounen animes..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hurr ik houd dit topic eigenlijk niet zo bij.
    Waar gaat Junjou Romantica eigenlijk over ik weet dat er Aoi in voor komt en wil ook wel gaan kijken,
    maar wat voor verhaallijn? =3

    [ bericht aangepast op 15 dec 2013 - 23:09 ]

    Aoi? ... Bedoel je Yaoi? Dat komt niet voor in de anime.. Misschien in de manga.. Maar niet in de anime.. Daar komen ze niet verder dan halve rape sessies met de kleren aan..
    Ik ben slecht in verhaal lijnen.. Zeker als er 3 verhaal lijnen door elkaar zitten..
    Het gaat eigenlijk gewoon over 3 koppeltjes en je ziet beetje hoe hun met elkaar in aanraking komen en hoe het vanaf daar gaat..
    Plus je ziet bij sommige een beetje hoe het is in hun werkleven.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Wat Shion zegt ja. ;D Ah ja, het is hoe je yaoi interpreteert... Ikzelf noem het altijd shounen ai als er boy x boy in de verhaallijn voorkomt, dus gewoon twee guys die verliefd op elkaar zijn. En yaoi, tja, dat interpreteer ik altijd als in ieder geval 16 + stukjes tussen twee guys. :Y)
    Maar soms wordt yaoi ook gewoon gebruikt zoals ik shounen ai interpreteer. Maar in ieder geval komen er niet echt 16 + stukjes in voor, al is het wel overduidelijk dat er wat meer gebeurt dan je in de anime ziet.
    En de verhaallijn is inderdaad gewoon drie verschillende stelletjes die gevolgd worden. Het is eigenlijk de perfecte romance anime, maar dan met boy x boy in plaats van boy x girl. ^^
    Ikzelf vind Sekaiichi Hatsukoi - van dezelfde maker, met hetzelfde concept - leuker, maar dat ligt puur aan wat voor personages je leuker vindt.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Shion schreef:
    Aoi? ... Bedoel je Yaoi? Dat komt niet voor in de anime.. Misschien in de manga.. Maar niet in de anime.. Daar komen ze niet verder dan halve rape sessies met de kleren aan..
    Ik ben slecht in verhaal lijnen.. Zeker als er 3 verhaal lijnen door elkaar zitten..
    Het gaat eigenlijk gewoon over 3 koppeltjes en je ziet beetje hoe hun met elkaar in aanraking komen en hoe het vanaf daar gaat..
    Plus je ziet bij sommige een beetje hoe het is in hun werkleven.


    Oja nvm, volgensmij heette die jongen die zich graag als meisje verkleedde in Kaichou wa maid sama Aoi.
    Ah is het wel een aanrader dan?

    Foxfire schreef:
    (...)

    Oja nvm, volgensmij heette die jongen die zich graag als meisje verkleedde in Kaichou wa maid sama Aoi.
    Ah is het wel een aanrader dan?

    Ok dat eerste kan ik mij niet meer herinneren.. Kan me helemaal niet iemand herinneren daarin die dat graag deed xd.
    Kan me wel herinneren dat er een meisje is in Coppelion die Aoi heet ;d.
    Maar ik vind het wel een aanrader!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Aoi was echt heel erg awesome in de laatste episode van Coppelion. ^^ Was ik helemaal vergeten te melden door dat gedoe met Haruto...
    Damn. Ik wil een nieuwe episode. ><
    Er is trouwens ook een Shion in Coppelion, hè. ;D Die is alleen niet zo heel erg nice...

    En ik vind Junjou ook zeker een aanrader!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Aoi was inderdaad awesome O-o... Ben benieuwd wat zij precies is..
    & ik kwam laatst ook achter dat Shion daar in zat... Het drong niet tot mij door, maar toen ik plaatjes zocht van Shion kreeg ik die zwartharige ineens in beeld o-o.. Toen zat ik even van; Oh... oh.. OH... o-o..
    Oh ja nappy time ;d bye bye!


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Parachutes schreef:
    (...)

    Ik heb eigenlijk ook helemaal niet zo veel. (':
    Ik wil ook posters! ;o Misschien ook eens de Aniway aanschaffen...

    In nieuwe zit attack on titan poster en artikel en cover te krijgen bij Bruna ako en op www.aniway.nl


    Kawaii ^w^

    Midori schreef:
    (...)
    In nieuwe zit attack on titan poster en artikel en cover te krijgen bij Bruna ako en op www.aniway.nl


    Wacht de nieuwe is er al? o-o..
    Ok.. Hopelijk zijn ze hier er ook al.. vorige keer waren ze er pas een half maand er na o-O///


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you