• Het vorige topic was alweer volgemaakt, in amper twee weken, dus daarom alweer een vierde topic! *O*
    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.

    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".

    Bron





    Join us~! ;D





    [ bericht aangepast op 8 dec 2013 - 11:19 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Taka schreef:
    (...)

    Ahh jaa, nou als je goede openings hebt dan mag dat natuurlijk ook hoor xd
    Ik ben vrij flexibel daarin, maar het liefst ost vanwege dat ik er ook op moet kunnen schrijven.
    Heb al een aantal soundtracks gevonden, heb al bijna 3 en een half 5 gb aan ost, valt nog mee, maar is al iets :D


    Ah ik doe wel beide ;D Bij de opening & ending zijn de meeste geloof ik toch rustige liedjes ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ja, ik vond hem een beetje eentonig, maar volgens mij is ie wel heel goed. Was ook best jong toen ik het keek.

    Paradise Kiss, dat nummer is geniaal en die anime is wel leuk. Beetje zo'n underdog waar ik het voer had, hij is echt heel erg chill om te kijken ook.

    En Shakugan no Shana is wel tof, al ben ik nog niet ver. Er zijn mokergave AMV's en goede fanart, haha.


    Aahh okeey, ik heb trouwens nog wel een underdog anime voor je die wel erg goed is. Wss is die op Quizlet aardig bekent, maar daarbuiten krijg ik de indruk dat het wel mee valt namelijk Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai oftewel Anohana. Ik vind het echt een hele goede anime die weinig risico neemt, maar daarom ook heel weinig fouten maakt. :)

    Shakugan no Shana schijnt erg goed te zijn, maar ik weet niet zeker of dat wel een anime is die ik leuk ga vinden. Maar je weet nooit, miss ga ik er ooit aan beginnen alleen eerst heb ik nog heel wat te zien xd Ik ga met de kerst lekker Toradora! kijken en daarna moet ik verplicht stein's gate kijken xd hahaha, dus miss daarna, ik weet nog niet :)


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Aahh okeey, ik heb trouwens nog wel een underdog anime voor je die wel erg goed is. Wss is die op Quizlet aardig bekent, maar daarbuiten krijg ik de indruk dat het wel mee valt namelijk Ano Hi Mita Hana no Namae o Bokutachi wa Mada Shiranai oftewel Anohana. Ik vind het echt een hele goede anime die weinig risico neemt, maar daarom ook heel weinig fouten maakt. :)

    Shakugan no Shana schijnt erg goed te zijn, maar ik weet niet zeker of dat wel een anime is die ik leuk ga vinden. Maar je weet nooit, miss ga ik er ooit aan beginnen alleen eerst heb ik nog heel wat te zien xd Ik ga met de kerst lekker Toradora! kijken en daarna moet ik verplicht stein's gate kijken xd hahaha, dus miss daarna, ik weet nog niet :)


    Anohana heb ik al gezien, die is super goed (:

    En Toradora is leuk, maar ik stoor me aan die dude zijn rare ogen :a


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Shion schreef:
    (...)

    Ah ik doe wel beide ;D Bij de opening & ending zijn de meeste geloof ik toch rustige liedjes ;d.


    Ahhh dat is goed :)
    Ben benieuwd!

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Anohana heb ik al gezien, die is super goed (:

    En Toradora is leuk, maar ik stoor me aan die dude zijn rare ogen :a


    Aahh okeey, maar dat is een beetje het type anime dat je zoekt? xd
    De underdogs? Hmmm, eens denken of ik er nog één weet.
    Miss Chuunibyou demo Koi ga Shitai! of Toaru Majutsu no Index en al zijn side story's zoals Railgun enz.
    Miss is dat iets voor je? :) Vooral Chuunibyou schijnt heel erg goed te zijn.

    Toradora moet ik nog zien, maar het heeft volgens mij zo'n leuk kerststukje in de anime dat ik gewoon voor het gevoel hem rond de kerst moet kijken xd hahah,, er wordt ook vaak gezegd dat deze beter is dan Clannad, dus dat wil ik ook nog weleens zien of dat zo is.

    [ bericht aangepast op 13 dec 2013 - 19:02 ]


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Aahh okeey, maar dat is een beetje het type anime dat je zoekt? xd
    De underdogs? Hmmm, eens denken of ik er nog één weet.
    Miss Chuunibyou demo Koi ga Shitai! of Toaru Majutsu no Index en al zijn side story's zoals Railgun enz.
    Miss is dat iets voor je? :) Vooral Chuunibyou schijnt heel erg goed te zijn.

    Toradora moet ik nog zien, maar het heeft volgens mij zo'n leuk kerststukje in de anime dat ik gewoon voor het gevoel hem rond de kerst moet kijken xd hahah,, er wordt ook vaak gezegd dat deze beter is dan Clannad, dus dat wil ik ook nog weleens zien of dat zo is.


    Ooh dankje, zal eens kijken!
    En hmm, dat kan wel, maar ik kan me heel erg storen aan van die kleine dingen die ik niet 'mooi' vind. Heel vervelend is dat :p Special A wilde ik eerst ook niet kijken vanwege de spaghettibenen, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Lelijke ogen zijn echter een échte no go.
    Wow, vond toevallig een hele soundtrack, zocht eigenlijk een voorbeeld van de lelijkheid :p

    Heb je die ending van Paradise Kiss nu al gezien? haha

    [ bericht aangepast op 13 dec 2013 - 19:07 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ooh dankje, zal eens kijken!
    En hmm, dat kan wel, maar ik kan me heel erg storen aan van die kleine dingen die ik niet 'mooi' vind. Heel vervelend is dat :p Special A wilde ik eerst ook niet kijken vanwege de spaghettibenen, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen. Lelijke ogen zijn echter een échte no go.
    Wow, vond toevallig een hele soundtrack, zocht eigenlijk een voorbeeld van de lelijkheid :p

    Heb je die ending van Paradise Kiss nu al gezien? haha


    Hahah jaa ik heb hem gezien en ik vond hem wat tjaa.. grappig xd hahaha
    Lijkt me en leuke anime. xd


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Hahah jaa ik heb hem gezien en ik vond hem wat tjaa.. grappig xd hahaha
    Lijkt me en leuke anime. xd


    Ik vind dat liedje echt heel gaaf :Y) Dat is een van die liedjes, dat als ik hem ineens random op mijn MP3 krijg ik heel vrolijk word 's ochtends. Of deze niet anime gerelateerde song, ik moet er altijd zo om lachen, om zulke liedjes.

    En wow, ik ging even paradise kiss checken en hij heeft een 8 op MAL, wat me best wel verbaasd. Ik vond hem echt heel nice, maar had niet verwacht dat ie zoveel goede reviews zou krijgen en voor mijn gevoel hebben vaak heel goede anime's nog maar een 7 als rate :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ehm eens zien ;o.. Waarschijnlijk ken je de helft al.. Tenminste zo'n gevoel heb ik.. Maar ik ben echt te lui om jouw MAL door te speuren naar animes die jij al gezien heb en dus de opening ervan ook kent xd.

    Openings;
    Hiiro no Kakera, Nabari no Ou, Coppelion, Phi Brain, Kyoukai no Kanata, Nagi no Asukara, Kuroko no Basket, Durarara!!,

    Endings;
    Devil Survivors - BE, No.6, Coppelion, Loveless, Vampire Knight

    Geen flauw idee waar ze bij horen en te lui in opzoeken.
    Guilty Crown, Sukitte Ii Na yo,

    Niet allemaal zijn echt liedjes die je MOET hebben.. Maar this meer omdat ik het wel leuk vind om op te zoeken en deze vind ik wel leuk klinken en luister ik ze ook regelmatig ;d.
    Ik zie nu pas dat je OST wil ;o Ehm dat gaat wat lastiger.. Die zoek ik zelf amper op o-o.. Nja dat zal ik nu dan doen ;d

    Uragiri wa Boku no Namae wo Shitteiru, Loveless, Loveless, Sankarea, No.6, Karneval,
    Ok toen ben ik een soort van gekapt met zoeken want ik zou niet weten bij welk anime ik moet kijken o-o..


    Oh en stiekem heb ik hieronder nog een paar OST van rpg games die ik persoonlijk mooi vind ;d.

    Met tekst;
    Friend
    Zonder tekst;
    Friend, Madness, Old Doll, Memory, Blind Alley, The Mirror Lied

    Hoop je hiermee te hebben geholpen ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    De mooiste OST's zijn maar mijn mening van Tsubasa Chronicles. Ik kan nu even geen filmpjes posten, maar als ik straks op m'n laptop zit, zal ik mijn favorieten even posten. ^^


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dit is mijn meest favoriete OST ooit, I Talk to the Rain van Tsubasa Chronicles. [geen tekst]



    Deze is ook fantastisch goed - Ship of Fools van Tsubasa Chronicles [geen tekst]:


    Ook één van mijn favo's - A Song of Storm and Fire van Tsubasa Chronicles [geen tekst]:


    En van een andere anime, die ook fantastische OST's heeft, wat je misschien niet zou verwachten: Fairy Tail. Serieus, de OST's waren voor mij een reden om de anime te gaan kijken.

    Fairy Tail the Movie - Natsu vs Disuto [geen tekst]


    Fairy Tail - Shukumei [geen tekst]


    Fairy Tail - Mahou Hatsudou [geen tekst]


    Pandora Hearts - Bloody Rabbit [geen tekst]


    Shakugan no Shana - Matin Calme - deze is echt sick. Niet normaal [geen tekst]


    En verder de volgende OST's:
    Tsubasa Chronicle - Aikoi [met tekst]
    Tsubasa Chronicle - Dream Scape [met tekst]
    Tsubasa Chronicle - Hear Our Prayer [zonder tekst]
    Fairy Tail - Dragon Force [zonder tekst]
    Fairy Tail - Erza no Theme [zonder tekst]


    Ik laat het nu even bij OST's, en geen openings en endings, want dan wordt deze post echt enorm xd.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oké, openings en ending, omdat ik het niet kon laten. xd Ik zet hier wel even geen Youtube filmpjes in, maar alleen de links, anders wordt het zoveel xd.
    Dit staat overigens op alfabetische volgorde, dus niet op van goed naar minder goed ofzo. Ik zal er een uitroepteken achter zetten bij die, die ik echt verschrikkelijk goed vind.

    Openings:
    07-Ghost
    11eyes !
    Amnesia !
    Bleach, opening 2 !
    Clannad !
    Coppelion
    D.N.Angel JESUS DAT IS LANG GELEDEN OH DE NOSTALGIE IK MOET DEZE ECHT REWATCHEN
    Devil Survivor 2 the animation
    Ef - a tale of melodies
    Elemental Gelade ik vond de anime niet echt geweldig, maar de opening was wel leuk. ;d
    Fairy Tail, opening 9
    Gosick
    Guilty Crown, opening 1 !
    Guilty Crown, opening 2 !
    H2O Footprints in the Sand !
    Hakkenden: Touhou Hakken Ibun, opening 1
    Hakkenden: Touhou Hakken Ibun, opening 2
    Junjou Romantica, opening 1 negeer de shounen ai maar als je daar niet tegen kunt. (':
    Kamisama no Inai Nichiyoubi !
    Karneval !
    Mirai Nikki, opening 1
    Mondaiji-tachi blablablablaaaaaaa hele lange naam xd
    Pandora Hearts !
    Shakugan no Shana, opening 1 !
    Shakugan no Shana, opening 2
    Shakugan no Shana, opening 3 !
    Shakugan no Shana, opening 4
    Shakugan no Shana, opening 5 !
    Shakugan no Shana, opening 6
    Shingeki no Kyojin, opening 1 ! SIE SIND DAS ESSEN UND WIR SIND DIE JÄGER C:
    Shingeki no Kyojin, opening 2
    Sword Art Online, opening 1 !
    Tokyo Ravens !
    Tsubasa Chronicle, opening 1
    Tsubasa Chronicle, opening 2
    Tsubasa Chronicle Tokyo Revelations
    Vampire Knight, opening 1 Ook als zo nostalgisch (':
    Yozakura Quartet Hana no Uta, maar die is verdorie geblokkeerd op youtube vanwege auteursrechten... T^T


    Endings:
    AnoHana !
    Bleach, ending 3 !
    Coppelion
    Fairy Tail, ending 9 !
    Fairy Tail, ending 11
    Gosick
    Kamisama no Inai Nichiyoubi !
    No. 6 !
    Pandora Hearts
    Shingeki no Kyojin, ending 1 !
    Shinsekai yori
    Tsubasa Chronicle, ending 1


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    :O

    Waarom heb ik dit niet eerder gezien?!
    ik ben fan(hoera)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hmm ik zal alle openings en zo maar niet doen.. De helft van mijn lijstje is hetzelfde als die van haar XD.
    Kan het wel eens gaan doen en dan diegene die zij al heeft genoemd eruit halen.. Maar niet nu ;d.
    Want ik ga dan mijn hele anime lijstje af en dat is lang..


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    ^ Ik was er ook echt superlang mee bezig ja. xd


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ty all!
    Zo kan ik tenminste weer een tijdje vooruit qua muziek xd
    Ik heb bijna alles geluisterd en heb er echt heel veel leuke tussen zien zitten!
    Zo nu is mijn muziek lijstje wat meer compleet :D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.