• Een wereld, niet ver van het mensenland, maar ook niet dichtbij. Een wereld waarin veel verschillende wezens leven. Fae: Elven, gnomen, gobalds, reuzen, pixies, trollen, meerminnen, dwergen en pratende dieren. Twee rijken zijn in oorlog, het Zomerrijk en het Winterrijk.
    Een grote reden hiervan is dat de dochter van het Winterrijk en de zoon van het Zomerrijk een relatie hebben.
    In het mensenland zijn 12 jongeren die anders zijn. Zij zijn niet direct menselijk, zij kunnen namelijk de andere dementie zien en beschikken ook over een gave, afhankelijk van hun sterrenbeeld. De Fae noemen hen Sterrenkinderen. Sluiten zij zich bij het Zomerrijk aan? Of bij het Winterrijk? En zullen zij de oorlog kunnen stoppen, die niet alleen de wereld van de Fae vernietigd, maar ook de mensenwereld?




    Informatie:
    Het is verstandig hier af en toe eens te kijken, er kan namelijk informatie toegevoegd worden dat belangrijk is voor het RPG!

    - De wereld van de Fae is opgedeeld in twee rijken, Nimmernimmer (het Zomerrijk) en Tir Na Nog (het winterrijk). De twee rijken worden van elkaar gescheiden door het Wyldwoud, waar de meesten andere Fae leven.
    - Het Zomerhof vindt plaats in een kasteel midden in een bloeiend park, het Winterhof in een kasteel van steen en ijs. De kledingstijl van de Winter is victoriaans, het hof van de Zomer prefereert 'menselijke' kleding.
    - De tijd in het land van Fae lijkt stil te staan, maar dat is echter niet waar. De tijd gaat er gewoon heel erg traag. Dagen duren niet langer of korter dan die in de mensenwereld, jaren duren enkel langer.
    - Fae kunnen niet tegen ijzer, ze worden en zwak van en kunnen er dood aan gaan. Het is dan ook streng verboden in beiden rijken.
    - De koninklijke families zijn Elven. Hoewel Elven van natuur elk erg mooi zijn, zijn de koninklijke Elven nóg mooier. Uiteraard hebben de koning van de Winter en de koningin van de Zomer een hekel aan elkaar.
    - Fae gebruiken geen achternamen! Velen van hen hebben ze wel, maar omdat de bekentenis van de volledige naam van een Fae gevaarlijk kan zijn, gebruiken ze die eigenlijk niet.
    - De poorten naar de Faewereld bevinden zich op plaatsen waar veel hoop en emoties zijn. Ze zijn onder andere te vinden in de kledingkast van kinderkamers, onder het bed van kleine kinderen of in discotheken. Enkel Elven en Sterrenkinderen kunnen de poort oversteken. Andere wezens die naar de gewone wereld of terug willen (om bijvoorbeeld kinderen te stelen) hebben toestemming nodig van de heerser van hun rijk.
    - Fae zijn erg gesteld op regels, etiquette en beloftes. Je kunt een Fae niet zomaar bedanken zonder bij hen in de schuld te staan.
    - De Winterprinses is gevangen genomen in het Zomerrijk en de Zomerprins is gevangen genomen in het Winterrijk. Door middel van brieven, telekinese en magische bellen waardoor ze kunnen ‘videochatten’ communiceren ze met elkaar.
    - De koningin van de Zomer heeft net als haar zoon de macht van de zomer en de lente en de Winterkoning heeft net als zijn dochter de kracht van de winter en herfst. Dit geldt voor alle koninklijke Fae. Iedere Fae heeft de kracht van de onzichtbaarheid, sommige kunnen enkel nog iets kleins meer, zoals het laten bloeien van planten, bevriezen e.d.
    - Gaven van de Sterrenbeelden:
    Ram (21 maart t/m 20 april): Snelheid.
    (bondgenoten: Stier, Tweeling, Weegschaal en Schorpioen)
    Stier (21 april t/m 21 mei): Communicatie met alle wezens.
    (bondgenoten: Tweelingen, Weegschaal, Schorpioen en Steenbok)
    Tweeling (22 mi t/m 21 juni): Dubbleren.
    (bondgenoten: Vissen, Boogschutter, Maagd, Stier en Kreeft)
    Kreeft (22 juni t/m 22 juli): Creativiteit.
    (bondgenoten: Waterman, Vissen, Tweelingen, Schorpioen)
    Leeuw (23 juli t/m 23 augustus): Vuur.
    (bondgenoten: Kreeft, Schorpioen en Stier)
    Weegschaal (23 september t/m 22 oktober): Evenwicht.
    (bondgenoten: Ram, Stier, Tweelingen en Waterman)
    Schorpioen (23 oktober t/m 21 november): Energie.
    (bondgenoten: Vissen, Stier, Ram en Leeuw)
    Boogschutter (22 november t/m 21 december): Jacht.
    (bondgenoten: Stier, Maagd, Tweeling en Ram)
    Steenbok (22 december t/m 20 januari): Aarde.
    (bondgenoten: Stier, Leeuw, Weegschaal en Schorpioen)
    Waterman (21 januari t/m 19 februari): Water.
    (bondgenoten: Kreeft, Tweeling, Ram en Weegschaal)
    Maagd (24 augustus t/m 22 september): Lucht.
    (bondgenoten: Vissen, Tweeling en Boogschutter)
    Vissen (20 februari t/m 20 maart): Camouflage.
    (bondgenoten: Kreeft, Maagd, Schorpioen en Waterman)


    Rollen:
    Sterrenkinderen:
    Sterrebeeld + kracht (zie informatie):
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:

    Fae (Elven + andere wezens):
    Soort:
    Rijk:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:


    Zomerhof:
    - Koningin: Koningin Maeryn - xLout 1,7
    - Prins: Prins Caleb - BarnOwl Troonopvolger 1,1
    - Elf: Robin Jr. 'Puck' Goodfellow - Beschermer van de koninklijke familie - LyraPhoenix 1,2
    - Elf: June - Persoonlijke dienstmeid van de koningin - Pebble 1,4

    Winterhof:
    - Koning: Koning Egbon - DreamerN 1,5
    - Prinses: Prinses Aleeha - Pebble Troonopvolgster 1,1
    - Prinses: Prinses Akiria - Raccoon 1,2
    - Prins: Prins Jonathan - VladiFerr 1,6

    Overige wezens:
    - Draak: Zalúr Seránde - Paddo 1,1
    - Meermin: Safrina - horseslover6 1,5
    - Feniks: Azara Nuri - geleninja 1,8

    Sterrenkinderen:
    Waterman: Brooke Aurora - Water - CrazyGirlxx 1,2
    Schorpioen: Alesis Cala West - Energie - xLout 1,5
    Vissen: Thomas Aiden Duncan - Camouflage - Raccoon 1,2
    Tweeling: Jacè Larkin - Dubbleren - Paddo
    Maagd: Olivia Era Larkin - Lucht - VladiFerr
    Stier: Damianne Stravos Communicatie met dieren - BarnOwl 1,1
    Boogschutter: Kyra Crassins - Jacht - Paddo 1,1
    Steenbok: Liam Jayden Dumondt - Aarde - Raccoon 1,5
    Weegschaal: Ashton 'Ash' George Callaghan - Evenwicht - Pebble 1,5
    Ram: Eagon Flynn Cleveland - Snelheid - xLout 1,3
    Leeuw: Rhys Eldur - Vuur - GilGalad 1,1
    Kreeft: Elizabeth Moore - Creativiteit - JustLovegood 1,1

    Regels:

    - +/- 7 regels per post!
    - Max. 3 personages per persoon.
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's
    - 16+ mag, maar houdt het netjes!
    - Schelden is toegestaan, maar alleen in personage!
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Minstens 1 keer per week reageren.
    - OOC zo aanduiden: [] {} ()
    - Reserveringen blijven 24 uur staan!


    Begin:
    Het is de dag van Elysium, een groot feest dat gehouden wordt ter ere van de seizoenswisseling. Dit keer wordt het gehouden in het Winterrijk, waardoor het ook in de mensenwereld herfst wordt.
    In het Winterrijk worden grote voorbereidingen gehouden, terwijl in het Zomerrijk het tamelijk rustig is, behalve in het hof. Daar maken de koningin en de prins zich klaar, samen met hun directe hofhouding, om naar het Winterrijk te vertrekken. Op het Elysium bespreken de koning en de koningin de overeenkomsten van de wapenstand en is het de traditie voor de kroonprins en -prinses om samen te dansen.
    Tegelijkertijd komen in de mensenwereld de Sterrenkinderen achter hun gave en vinden ze langzaamaan hun weg naar de wereld van Fae. Zes van hen komen aan aan de kant van de zomer, zes aan de kant van de winter. Ze komen aan bij het Winterrijk tijdens Elysium, na de dans van prins Caleb en prinses Aleeha. Dit brengt een grote oproer met zich mee en aan het eind van Elysium gaan de zes kinderen die mee zouden gaan naar Zomer, mee naar zomer.
    Tijdens de oproer zullen prins Caleb en prinses Aleeha weg sluipen, maar worden ze achtervolgd. Bij de tijd dat ze terug willen gaan naar het feest, zal Aleeha mee genomen worden door een aantal ridders van het Zomerrijk en Caleb door een aantal ridders van het Winterrijk. Dit zal de uiteindelijke druppel zijn voor de oorlog.
    In de spoiler hieronder vindt je wie waar terecht komt:

    Zomer:
    - Steenbok, Liam
    - Leeuw, Rhys
    - Ram, Eagon
    - Maagd, Olivia
    - Stier, Damianne
    - Kreeft, Elizabth
    Winter:
    - Tweeling, Jáce
    - Vissen, Thomas
    - Weegschaal, Ash
    - Waterman, Brooke
    - Schorpioen, Alesis
    - Booschutter, Kyra




    Based on the books of Julie Kagawa.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 22:26 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Koningin Maeryn - Zomerrijk

    'Ik weet niet of dat wel zulke wijze woorden zijn, u bevind zich inmiddels in mijn hof.' Kou verzamelde zich om hem heen en ik probeerde elk straaltje zon dat ik nog in mijn macht had bij me te houden. 'Hoogmoed komt voor de val, Maeryn.'
    Ik wist het zeker, Egbon was veranderd. Ik kende hem niet zo, iets had hem killer gemaakt door de jaren heen. Misschien kwam het wel door de naderende oorlog. Misschien was ik wel veranderd. Ik wist dat het spel begonnen was, en ik wist ook dat hij alles zou doen om te winnen. Maar ik was niet van plan me aan de spelregels te houden.
    “Als ik zo vrij mag zijn.” En zonder aarzelen pakte hij mijn hand galant vast en begeleide mij langs de lange dinertafel naar mijn plek. Ik liet me neerzetten door hem en gaf hem een klein knikje, ik schonk hem zelfs een van mijn zelden glimlachjes. Hoewel de aarde ervan te betwisten viel. Ik wist dat mensen wat verwachtte van mij, dat ik iets zou zeggen, dus stond ik op en keek Egbon zo lief mogelijk aan. 'Dankzij de verhouding van het Winterrijk en Zomerrijk vieren wij nu het Elysium,' ik voegde er niet aan toe dat het een vijandelijke verhouding was. 'Ik wilde koning Egbon vriendelijk bedanken voor het ontvangst in het Winterrijk, wij, het Zomerrijk stellen zijn gastvriendelijkheid op prijs.' Ik hief mijn glas op, zorgde ervoor dat Egbon me recht in mijn ogen keek, 'Op Elysium,' zei ik toen, 'Op het einde van de zomer.' Ik glimlachte weer, en nam toen een slok van de heerlijke wijn. Ik was vergeten dat ik enorm van het eten van het winterrijk hield. Iets wat ik natuurlijk niet toonde. Nooit, maar dan ook nooit zou er ooit weer een barst in mijn masker komen.

    Eagon Flynn Cleveland

    Een andere jongen stond naast me en nam het woord: 'We zijn in het land van de Fae, ingedeeld in een winter en zomer rijk. We zijn hier om te Fae te redden van die oorlog die zal uitbreken. Dat is wat een elf me vertelde.' Nou dat gaf me een hoop informatie, dacht ik wrang.
    'Ik ben Liam. Hoe moeten wij nou weten waar we heen moeten en überhaupt waarom wij moeten helpen.'
    'Laat ik dan maar meteen mijn vraag stellen. Hoe zit het met onze krachten. Klopt het dat ieder hier er één heeft? Waarom?' Een andere jongen vroeg zijn vragen. Vragen waar ik geen antwoord op had. Kracht, welke kracht?
    'Inderdaad, Er is een paar minuten geleden een enorme wind stoot uit mijn handen gekomen! En thuis doe ik dat niet zo snel hoor.' Een meisje.

    "Inderdaad, dit is het land van Fae, een rijk dat niet ouder word, nog jonger. Dat blijft hangen in de tijd maar nog door tikt. Deze wereld is een wereld tussen tijd en ruimte, tussen dimensies in." De draak nam tijd op onze vragen te beantwoorden.
    "En ja, jullie hebben allen een specifieke kracht, elk is anders en elk heeft zijn eigen voor en nadelen. Jullie zijn met z'n twaalfen... Van elke maand een speciaal kind, een kind met een speciale kracht, elk bedoeld voor zijn eigen doeleinde... Die krachten zijn verkregen door eeuwen oude legendes, legendes die hier jaren lang gewandeld hebben en daarna naar jullie planeet terug keerde om een rustig bestaan te leven. Vanuit daar is het door hun bloed door gestroomd naar die van jullie"
    Meer zei hij niets, waarna hij ons aan ons lot overliet, terwijl duizenden vragen door mijn hoofd spookten. Ik hoorde plotseling iemand een naam roepen: Olivia. Maar toen ik me omdraaide zag ik niemand praten. Ik fronste mijn wenkbrauwen, en net toen ik dat deed, maakte een jongen zich los van de hand van een meisje en liep naar het enige meisje dat iets gezegd had over haar kracht. Goh, had ik dat nou net gehoord voor het werkelijk werd verteld?
    Ik keek om, naar Elizabeth en liep weer naar haar toe. Ik keek haar angstig aan, 'Ik weet niet of ik wil weten wat de bedoeling is van ons hier zijn.'

    Alesis Cala West

    Hij liet mijn hand los en had zijn aandacht gericht op een ander meisje. Ik bleef kijken, hij omhelsde haar - geloof ik. Olivia noemde hij haar met heel veel liefde in zijn stem. Zij riep zijn naam, Jacé. Ik glimlachte toen ik besefte dat ze broer en zus waren. Zoveel liefde, het maakte bijna een plaats als deze mooi. Maar het liet me niet gelukkig voelen, ik voelde me daarentegen alleen maar eenzamer. En dan wat die draak had gezegd. Kracht, de energiestromen. Ik was niet gek geweest, het was een deel geweest van wat er hier op voor mij - ons te wachten stond. Ik liet me op de grond vallen en haalde grasplukjes uit elkaar. Tot er een vraag op mijn lippen begon te branden, ik stond op en keek de draak aan, 'Hoe moeten wij helpen?' vroeg ik hem smekend. Ik wilde alles weten wat hij wist, ik wou dat er een manier was dat ik het uit hem kon halen. Hoewel ik wist dat het onmogelijk was.


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    Caleb-prins van de zomerrijk
    'Insgelijks, prins Caleb,' hoor ik haar zeggen en ik glimlach even, het feest is begonnen en ik zou nou Aleeha voor een dans moeten uit nodigen maar eerst kijk ik wantrouwend naar de koning ik heb heel hun gesprek gehoord en ik vertrouw die koning echt voor geen meter, daarom wil ik hem ook een waarschuwing geven want dadelijk zou ik mijn moeder zonder waarschuwing achter laten ja oke er zijn genoeg die mijn moeder zouden beschermen maar toch wil ik haar liever niet achter laten bij die griezelige koning daarom loop ik dreigend op hem af en kijk ik hem wat gemeen aan, ik leun dan wat naar voren zodat onze gezichten vlak bij elkaar zijn. 'Als je ook maar een vinger naar mijn moeder uit steekt terwijl ik aan het dansen bent dan zweer ik je dan hak ik je hoofd er af en hang ik die in mijn kamer.' daarna pak ik zijn glas met wijn en gooi die dan over hem heen, dan loop ik naar prinses Aleeha maak een buiging en steek dan mijn hand uit. 'Mag ik deze dans?' vraag ik dan lief en zonder dat de andere het merken fluister ik in haar oor. 'Het spijt me prinses voor wat ik net deed.'

    (gaan we ooit nog verder?)


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (gaan we ooit nog verder?)


    [Ik wil wel!]


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    xLout schreef:
    (...)

    [Ik wil wel!]



    [me to]

    [Ik ben nu aan het leren voor mijn examens, maar zodra ik klaar ben zal ik een stuk schrijven!
    Is het misschien een goed idee om de Sterrenkinderen nu richting het Winterhof te sturen?]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    {Het is inderdaad wel een idee om ze in beweging te brengen en misschien zelfs op te splitsen. Zelf ben ik nu best wel inspiratieloos voor deze RPG...}


    Stenenlikker