• Een wereld, niet ver van het mensenland, maar ook niet dichtbij. Een wereld waarin veel verschillende wezens leven. Fae: Elven, gnomen, gobalds, reuzen, pixies, trollen, meerminnen, dwergen en pratende dieren. Twee rijken zijn in oorlog, het Zomerrijk en het Winterrijk.
    Een grote reden hiervan is dat de dochter van het Winterrijk en de zoon van het Zomerrijk een relatie hebben.
    In het mensenland zijn 12 jongeren die anders zijn. Zij zijn niet direct menselijk, zij kunnen namelijk de andere dementie zien en beschikken ook over een gave, afhankelijk van hun sterrenbeeld. De Fae noemen hen Sterrenkinderen. Sluiten zij zich bij het Zomerrijk aan? Of bij het Winterrijk? En zullen zij de oorlog kunnen stoppen, die niet alleen de wereld van de Fae vernietigd, maar ook de mensenwereld?




    Informatie:
    Het is verstandig hier af en toe eens te kijken, er kan namelijk informatie toegevoegd worden dat belangrijk is voor het RPG!

    - De wereld van de Fae is opgedeeld in twee rijken, Nimmernimmer (het Zomerrijk) en Tir Na Nog (het winterrijk). De twee rijken worden van elkaar gescheiden door het Wyldwoud, waar de meesten andere Fae leven.
    - Het Zomerhof vindt plaats in een kasteel midden in een bloeiend park, het Winterhof in een kasteel van steen en ijs. De kledingstijl van de Winter is victoriaans, het hof van de Zomer prefereert 'menselijke' kleding.
    - De tijd in het land van Fae lijkt stil te staan, maar dat is echter niet waar. De tijd gaat er gewoon heel erg traag. Dagen duren niet langer of korter dan die in de mensenwereld, jaren duren enkel langer.
    - Fae kunnen niet tegen ijzer, ze worden en zwak van en kunnen er dood aan gaan. Het is dan ook streng verboden in beiden rijken.
    - De koninklijke families zijn Elven. Hoewel Elven van natuur elk erg mooi zijn, zijn de koninklijke Elven nóg mooier. Uiteraard hebben de koning van de Winter en de koningin van de Zomer een hekel aan elkaar.
    - Fae gebruiken geen achternamen! Velen van hen hebben ze wel, maar omdat de bekentenis van de volledige naam van een Fae gevaarlijk kan zijn, gebruiken ze die eigenlijk niet.
    - De poorten naar de Faewereld bevinden zich op plaatsen waar veel hoop en emoties zijn. Ze zijn onder andere te vinden in de kledingkast van kinderkamers, onder het bed van kleine kinderen of in discotheken. Enkel Elven en Sterrenkinderen kunnen de poort oversteken. Andere wezens die naar de gewone wereld of terug willen (om bijvoorbeeld kinderen te stelen) hebben toestemming nodig van de heerser van hun rijk.
    - Fae zijn erg gesteld op regels, etiquette en beloftes. Je kunt een Fae niet zomaar bedanken zonder bij hen in de schuld te staan.
    - De Winterprinses is gevangen genomen in het Zomerrijk en de Zomerprins is gevangen genomen in het Winterrijk. Door middel van brieven, telekinese en magische bellen waardoor ze kunnen ‘videochatten’ communiceren ze met elkaar.
    - De koningin van de Zomer heeft net als haar zoon de macht van de zomer en de lente en de Winterkoning heeft net als zijn dochter de kracht van de winter en herfst. Dit geldt voor alle koninklijke Fae. Iedere Fae heeft de kracht van de onzichtbaarheid, sommige kunnen enkel nog iets kleins meer, zoals het laten bloeien van planten, bevriezen e.d.
    - Gaven van de Sterrenbeelden:
    Ram (21 maart t/m 20 april): Snelheid.
    (bondgenoten: Stier, Tweeling, Weegschaal en Schorpioen)
    Stier (21 april t/m 21 mei): Communicatie met alle wezens.
    (bondgenoten: Tweelingen, Weegschaal, Schorpioen en Steenbok)
    Tweeling (22 mi t/m 21 juni): Dubbleren.
    (bondgenoten: Vissen, Boogschutter, Maagd, Stier en Kreeft)
    Kreeft (22 juni t/m 22 juli): Creativiteit.
    (bondgenoten: Waterman, Vissen, Tweelingen, Schorpioen)
    Leeuw (23 juli t/m 23 augustus): Vuur.
    (bondgenoten: Kreeft, Schorpioen en Stier)
    Weegschaal (23 september t/m 22 oktober): Evenwicht.
    (bondgenoten: Ram, Stier, Tweelingen en Waterman)
    Schorpioen (23 oktober t/m 21 november): Energie.
    (bondgenoten: Vissen, Stier, Ram en Leeuw)
    Boogschutter (22 november t/m 21 december): Jacht.
    (bondgenoten: Stier, Maagd, Tweeling en Ram)
    Steenbok (22 december t/m 20 januari): Aarde.
    (bondgenoten: Stier, Leeuw, Weegschaal en Schorpioen)
    Waterman (21 januari t/m 19 februari): Water.
    (bondgenoten: Kreeft, Tweeling, Ram en Weegschaal)
    Maagd (24 augustus t/m 22 september): Lucht.
    (bondgenoten: Vissen, Tweeling en Boogschutter)
    Vissen (20 februari t/m 20 maart): Camouflage.
    (bondgenoten: Kreeft, Maagd, Schorpioen en Waterman)


    Rollen:
    Sterrenkinderen:
    Sterrebeeld + kracht (zie informatie):
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:

    Fae (Elven + andere wezens):
    Soort:
    Rijk:
    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Extra:


    Zomerhof:
    - Koningin: Koningin Maeryn - xLout 1,7
    - Prins: Prins Caleb - BarnOwl Troonopvolger 1,1
    - Elf: Robin Jr. 'Puck' Goodfellow - Beschermer van de koninklijke familie - LyraPhoenix 1,2
    - Elf: June - Persoonlijke dienstmeid van de koningin - Pebble 1,4

    Winterhof:
    - Koning: Koning Egbon - DreamerN 1,5
    - Prinses: Prinses Aleeha - Pebble Troonopvolgster 1,1
    - Prinses: Prinses Akiria - Raccoon 1,2
    - Prins: Prins Jonathan - VladiFerr 1,6

    Overige wezens:
    - Draak: Zalúr Seránde - Paddo 1,1
    - Meermin: Safrina - horseslover6 1,5
    - Feniks: Azara Nuri - geleninja 1,8

    Sterrenkinderen:
    Waterman: Brooke Aurora - Water - CrazyGirlxx 1,2
    Schorpioen: Alesis Cala West - Energie - xLout 1,5
    Vissen: Thomas Aiden Duncan - Camouflage - Raccoon 1,2
    Tweeling: Jacè Larkin - Dubbleren - Paddo
    Maagd: Olivia Era Larkin - Lucht - VladiFerr
    Stier: Damianne Stravos Communicatie met dieren - BarnOwl 1,1
    Boogschutter: Kyra Crassins - Jacht - Paddo 1,1
    Steenbok: Liam Jayden Dumondt - Aarde - Raccoon 1,5
    Weegschaal: Ashton 'Ash' George Callaghan - Evenwicht - Pebble 1,5
    Ram: Eagon Flynn Cleveland - Snelheid - xLout 1,3
    Leeuw: Rhys Eldur - Vuur - GilGalad 1,1
    Kreeft: Elizabeth Moore - Creativiteit - JustLovegood 1,1

    Regels:

    - +/- 7 regels per post!
    - Max. 3 personages per persoon.
    - Geen Mary-Sue's of Gary-Stu's
    - 16+ mag, maar houdt het netjes!
    - Schelden is toegestaan, maar alleen in personage!
    - Naamsveranderingen doorgeven!
    - Minstens 1 keer per week reageren.
    - OOC zo aanduiden: [] {} ()
    - Reserveringen blijven 24 uur staan!


    Begin:
    Het is de dag van Elysium, een groot feest dat gehouden wordt ter ere van de seizoenswisseling. Dit keer wordt het gehouden in het Winterrijk, waardoor het ook in de mensenwereld herfst wordt.
    In het Winterrijk worden grote voorbereidingen gehouden, terwijl in het Zomerrijk het tamelijk rustig is, behalve in het hof. Daar maken de koningin en de prins zich klaar, samen met hun directe hofhouding, om naar het Winterrijk te vertrekken. Op het Elysium bespreken de koning en de koningin de overeenkomsten van de wapenstand en is het de traditie voor de kroonprins en -prinses om samen te dansen.
    Tegelijkertijd komen in de mensenwereld de Sterrenkinderen achter hun gave en vinden ze langzaamaan hun weg naar de wereld van Fae. Zes van hen komen aan aan de kant van de zomer, zes aan de kant van de winter. Ze komen aan bij het Winterrijk tijdens Elysium, na de dans van prins Caleb en prinses Aleeha. Dit brengt een grote oproer met zich mee en aan het eind van Elysium gaan de zes kinderen die mee zouden gaan naar Zomer, mee naar zomer.
    Tijdens de oproer zullen prins Caleb en prinses Aleeha weg sluipen, maar worden ze achtervolgd. Bij de tijd dat ze terug willen gaan naar het feest, zal Aleeha mee genomen worden door een aantal ridders van het Zomerrijk en Caleb door een aantal ridders van het Winterrijk. Dit zal de uiteindelijke druppel zijn voor de oorlog.
    In de spoiler hieronder vindt je wie waar terecht komt:

    Zomer:
    - Steenbok, Liam
    - Leeuw, Rhys
    - Ram, Eagon
    - Maagd, Olivia
    - Stier, Damianne
    - Kreeft, Elizabth
    Winter:
    - Tweeling, Jáce
    - Vissen, Thomas
    - Weegschaal, Ash
    - Waterman, Brooke
    - Schorpioen, Alesis
    - Booschutter, Kyra




    Based on the books of Julie Kagawa.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 22:26 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    geleninja schreef:
    (...)

    Ik vind het goed, maar wat moeten de rest van de personages dan?


    [De rest van de personages weten dat het Elysium is en ook zodra er een oorlog uit breekt. Zij houden zich gewoon bezig met hun eigen leventjes, maar kiezen stiekem wel een kant.]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Pebble schreef:
    (...)

    [Dat vind ik zelfs nog een beter idee! Zou je dan vast je post willen schrijven waarin je al de Sterrenkinderen naar het grote, open veld roept? Dit kan via een innerlijke oproep, de jongen kunnen deze niet negeren en hun benen bewegen zichzelf naar de opgeroepen plek..]


    (Is goed ^^ zal zo even een stukje maken ^^ :) )

    BarnOwl schreef:
    Damianne Stavros
    'Wees gerust, ik doe je niets... Het enige wat ik zal doen is je vragen beantwoorden die in je hoofd rondspoken, 'Je bent hier in Fae, een land dat los staat van tijd en ruimte, een plek waar de tijd zo langzaam gaat dat het soms lijkt stil te staan. De mensen die hier wonen zijn de bewoners van Fae, en hoe je hier gekomen bent... Dat is voor ieder anders, maar ik ga er vanuit dat je op een plek waar veel geluk en blijdschap hing door een portaal bent gegaan en jammer genoeg is dit geen droom...' Ik blijf goed naar hem luisteren wat hij allemaal zegt, maar het lijkt te onwerkelijk, zo iets kan toch niet bestaan? en een droom zou het waarschijnlijk ook niet kunnen zijn zoals de draak al zei, ik ben in iedergeval opgelucht dat hij mij niks zou doen.
    'Wel ja, ik zag een vogeltje en die zat op mijn schouder, en opeens was er een harde wind, witlicht en was ik hier.' ik kijk hem even aan en loop wat verder naar zijn hoofd toe. 'Kan jij ook met andere mensen of wat jij Fae noemt praten?' vraag ik nieuwsierig. 'Of ja kunnen hun jou verstaan?''


    Zalúr Seránde

    De jonge dame voor mij bleef verbaasd. Helaas was de vraag die ze had niet echt speciaal.
    'Dus jouw vrolijkheid kwam van het dier waar je mee sprak, dat is best speciaal maar niet zo erg vanwege het feit van wat jouw kracht is'
    Ik nam nog een teug van haar geur op waarna ik glimlach, haar kracht was voorspelbaar.
    'Met dieren praten is inderdaad een van de 12 krachten... dat betekent dat er iets op aantocht is...' ik steek mijn hoofd even de lucht in waarna ik weer een teug lucht naar binnen adem. Er was een oorlog op komst, wat betekende dat alle 12 kinderen weer hier in Fae waren...
    'Maar jouw kracht is niet voor mij bedoeld' ik kijk weer richting haar waarna ik glimlach 'Ieder kan mij duidelijk verstaan ongeacht welk ras of kracht hun bezitten.'
    nu het duidelijk was wat er op aantocht was, moest ik duidelijkheid brengen bij elk van die kinderen... Dat ik ooit nog daad werkelijk mijn eigen krachten moest gaan gebruiken...
    'Blijf even staan waar je staat, amders kan het aardig verkeerd uitvallen voor jouw, en dat moeten we natuurlijk niet hebben'
    ik sprijd mijn vleugels waarna ik er mee begin te zwaaien, tussen mijn lippen door kwam rook waarna er langzaam maar zeker valmmetjes zichtbaar werden.
    Nog voor het werkelijk zichtbaar werd wat er aan de hand was, vlogen de vlammen uit mijn mond en bedekte het hele open veld, op het meisje na.
    'REIH EZ GNERB, NEREDNIK ED KEOZ'
    Mijn stem vulde de hele lucht, waarna de vlammen alle een kant op schoten. Zoekend naar de sterrenkinderen, waarna de vlammen er voor zouden zorgen dat de kinderen hierheen gebracht zouden worden, of de vlammen zouden de kinderen overnemen of de kinderen zouden schrikken van de vlammen waarna ze hierheen begeleid zouden worden...

    Thomas Aiden Duncan|| Vissen - Outfit

    'Je bent hier gekomen om deze wereld te redden van de oorlog die dreigt te ontstaan tussen het Winter- en Zomerrijk,' zei ze en mijn wenkbrauwen schoten wat omhoog. Oorlog? Ik ging mijn leven heus niet wagen voor onbekenden! 'Aangezien je aan de Winterkant bent, betekend dat dat jij uitverkoren bent om aan de kant van de Winter te staan. Er zijn nog vijf anderen aan deze kant van het Wyldwoud die je moet vinden voordat je naar het hof kunt komen, Het lot van deze wereld ligt in jullie handen,' legde ze uit en ik keek haar schuin aan. Ik was zo verward. Winterrijk? Zomerrijk? Ik wilde niet dat het in mijn handen lag. Net als ik wilde uitleggen dat ze niets aan mij zou hebben keek ze op naar de zon die hoog aan de hemel scheen. 'Ik moet nu gaan, dus zoek de anderen en kom naar het Winterhof. Jullie zullen de weg vanzelf vinden.' zei ze en met deze woorden . Ze maakte een sierlijk buiginkje en knikte me toe om dan vervolgens als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Aan de grond genageld keek ik vragend naar mij handen die weer begonnen te verkleuren. Deze kleuren zagen er eerder somber uit, dus als de wereld echt in mijn handen zou liggen... Ik beet zachtjes op mijn lip en vouwde mijn hand tot een vuist. Een vreemd geroep deed me echter opkijken en fronsen. Dat gebrul? Was dat niet die draak dat Aleeha over vertelde? Ik besloot het maar te onderzoeken, want ik liep door het woud heen het leek net alsof ik gewoon wist waar ik heen moest. Uiteindelijk stopte ik bij een open veldje en wist ik niet echt wat te doen. Ik zakte neer naast een boom en leunde daartegen en vervolgens even na te denken. Waarom ik?

    Prinses Akiria || Winter Fea - Outfit

    John zei niets en ik deed ook mijn mond niet open. De stilte heerste in zijn kamer en ik trok John in een knuffel. Ik keek op toen de deur van zijn kamer openging en ik liet Johnathan los om vervolgens op te staan en te kijken naar Aleeha die tegen de deur aanleunde. 'Ik heb ze gezien,' zei ze terwijl ze een lok van haar blonde haren achter haar oor schoof. 'Ik heb een Sterrenkind gezien.' zei ze vervolgens en mijn blik ging nog droeviger en wanhopiger staan. "Dus toch?" mompel ik zacht en plofte neer op John's bed. "Winnie heeft ons al over hen verteld. Ik wil niet dat er oorlog komt Aleeha." zei ik zacht en keek haar dan aan met mijn gele ogen. "Ik ben zo bang, je mag vader hier niets over vertellen." zei ik bijna smekend. Als moeder hier nog was, zou zoiets nooit gebeuren. Vader zou dan weer glimlachen en er zou geen ruzie zijn tussen beide rijken. Ik streek zachtjes mijn bordeaux jurk glad en keek dan even naar John en besloot om hem rechtop te helpen. Het feest zou zo gaan beginnen en we moeten ons nog opmaken. Nadat ik John op het bed getrokken had keek ik naar Aleeha. "Wil jij mijn haren doen Aleeha? We mogen vader ook niet teleur stellen op het feest." mompel ik zacht.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    {Dus is het feest nu al wel begonnen ? Want in sommige post is het al wel feest en bij anderen nog niet XD Dan weet ik ook waar ik een beetje moet zijn met Egbon, of hij nog aan het voorbereiden is of dat hij al onder het feest gedrang.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {Dus is het feest nu al wel begonnen ? Want in sommige post is het al wel feest en bij anderen nog niet XD Dan weet ik ook waar ik een beetje moet zijn met Egbon, of hij nog aan het voorbereiden is of dat hij al onder het feest gedrang.


    (ik denk het :x de Sterrekinderen moesten toch verzamelen? Dus ik denk van wel... )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    (Het feest is idd net begonnen, dus alle Fae mensjes moeten daar heen. De sterrenkinderen zijn ook door Zalúr opgeroepen naar de open plek ;) )

    Olivia Era Larkin. - Maagd, wind. outfit

    Ik hoorde niet meer echt wat de andere zeiden. Het leek alsof mijn oren zich opzettelijk aan het dichtknopen waren. Ik stond langzaam op en de paniek sloeg over. Want dit was niet ik. Mijn lichaam deed niet meer wat ik wou. Ik zag grote vlammen oprukken in de lucht en in één keer was ik kalm. Alsof het vuur mij in zijn bezit had. Ik moest daarheen. Al was het het laatste wat ik deed. Misschien was Jacé daar wel. Het gevoel dat ik mijn broer zou zien vulde mijn lichaam en ik voelde me voor de eerste keer dat ik hier was moedig. Mijn lichaam deed nog steeds waar het zelf zin in had wat ik totaal niet erg vond. Als het me naar de vlammen bracht zou alles toch goed komen. Ik kon nog wel bepalen wat mijn hoofd deed en draaide die naar Rhys. Het vlammende meisje ontweek ik omdat ik voelde dat Rhys mee moest.
    'Kom' zei ik met een glimlach. Daarna liep ik rustig door. Op een tempo waarop je me makkelijk in kon halen. Slenteren kon je het bijna noemen.

    Johnathan. - prins van het winterhof. outfit

    Ik voelde hoe Aki haar armen om me heen sloeg. Ik was verdoofd. Wist niet wat te doen. Plots vliegt de deur open en Aki laat me los om op te staan. Ik keek bedroefd op en zag Aleeha staan. Mijn oudere zuster. Ze doet de deur achter zich dicht en haalt vlug een lok uit haar haar.
    'Ik heb ze gezien,' zei ze en van binnen werd ik nog kouder. 'Ik heb een sterrenkind gezien.'
    Het was zover. Ik had mijn vriespunt bereikt.
    Dus toch?" mompelt Aki zacht en ik zie hoe ze gaat zitten op mijn bed. 'Winnie heeft ons al over hen verteld. Ik wil niet dat er oorlog komt Aleeha,' hoorde ik Aki's stem. 'Ik ben zo bang, je mag vader hier niets over vertellen.'
    Ze streek haar jurk glad en liep toen naar mij toe. Ze trok me overeind en zette me neer op het bed. Ze was bang. De woorden drongen tot diep in me door en ik sloot me af. Er was geen expressie meer op mijn gezicht te lezen.
    Wil jij mijn haren doen Aleeha? We mogen vader ook niet teleur stellen op het feest' mompelde Aki weer zacht. Ik was al klaar. Ik had niks meer te zoeken bij mijn zusters. Ik stond op en liep met grote stevige passen maar de deur waar Aleeha voor stond. Ik duwde haar aan de kant en smeet de deur achter me dicht. Ik hoorde hoe ijskristallen en ijspegels zich aan de deur vastpinde en het kon me geen zier schelen. Ik liep naar beneden naar de balzaal. Ik voelde Winne na een tijdje op mijn schouder.
    'Wees voorzichtig John,' hoorde ik haar stemmetje in mijn oor. 'Toon geen enkele emotie als de sterrenkinderen hier misschien komen.'
    Ik keek haar even aan en knikte dat ik het begreep. Het beste wat ik zou kunnen doen was Aleeha en Aki naar me toe trekken en hopen dat mijn vader geen ijstirade op de kinderen zou losbarsten.


    "Rebellion's are build on hope"

    [Is de zomerhof eigk al aangekomen dan op het winterhof of moeten ze nog komen?]

    { Egbon regeert dan misschien wel met harde hand, maar hij is niet wreed. (; }


    Credendo Vides

    BarnOwl schreef:
    [Is de zomerhof eigk al aangekomen dan op het winterhof of moeten ze nog komen?]


    [Nee. Het is de bedoeling dat ze elk moment aan kunnen komen, zodra de koning en zijn kinderen in de feestzaal aankomen.
    Ik reageer overigens vanavond. Ik moet nu eten en gaan werken, daarna ga ik een post schrijven.]

    [ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 16:45 ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    [Het spijt me heel erg dat ik allang geen post meer heb geschreven omdat ik veel toetsweken heb maar als ik tijd heb probeer ik een stukje te schrijven :)]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    [waarneer wordt er weer een stukje geschreven?]


    We all just wanna be somebody

    {Ik wacht nog op geleninja}


    Stenenlikker

    Elrohir schreef:
    {Ik wacht nog op geleninja}


    [ok]


    We all just wanna be somebody