• Oorspronkelijk is dit verhaal begonnen op Hyves, maar omdat die er helaas mee gaat stoppen, willen we hier graag verder gaan.
    Iedereen is natuurlijk vrij om mee te doen, maar we zitten dankzij Hyves' faillissement dus wel midden in het verhaal! Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.


    Het is zeven jaar na het begin van het eerste verhaal. Nadat ze het Instituut hebben verlaten, wonen Kato, Cordelia, Emily, Wyatt en Rodey op het eiland waar Kato is opgegroeid.
    Inmiddels hebben Cordelia en Emily een kind gebaard.
    De vulkaan op het eiland Montserrat begint weer actief te worden. Uit angst dat hij gaat uitbarsten, verhuisd iedereen met de kindertjes naar Hawaii, plus enkelen van Kato's familieleden die dieper in het bos wonen en hem geloven.
    Omdat ze allemaal zo verschillend leven en de luxe van het Instituut gewend zijn, zijn ze altijd afhankelijk gebleven van de mensen aan het vaste land van de Verenigde Staten.
    Op Hawaii blijkt een hele nederzetting te zijn van vreemde wezens die niet in de mensenwereld kunnen wonen en om welke reden dan ook, hebben besloten om niet bij hun soortgenoten te zijn.
    Er is maar een kleine groep van die wezens die hen durft te vertrouwen. De zeemeerminnen en Rodey worden wel toegelaten, maar voor de halfwolven blijven ze vrezen. Ze zijn bang dat ze andere wezens opeten.
    Zij worden geacht om in de bossen, buiten het dorp te leven, tussen de andere, gevaarlijkere wezens. Daarom verlaat ook niemand het dorp. Behalve voor het water.
    Het dorp wordt bestuurd door een stel wijzen, die bepalen wat ze allemaal moeten doen wanneer er iets gebeurd.

    Meer uitleg en het inschrijf topic vindt je hier: http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157054

    Personages

    Bethany 'Beth' - 21 - tijgermens q]Marjannee[/q
    Enaid - 97 - ederos q]Hohenheim[/q
    Ferapyle - ? - sater q]Ensiferum[/q
    Leona - 27 - trol q]Ensiferum[/q
    Meller Wartons - 14 - mensee q]Marjannee[/q
    Michelle L'Oreal - 22 - vervloekt mens q]Ensiferum[/q
    Minkabh - +/- 47 - papegaaienotter q]Hohenheim[/q
    Peikka - 31/32/33 - follet q]Hohenheim[/q
    Russel Wartons - 22 - mensee q]Marjannee[/q
    Satyr - 21 - sater q]Ensiferum[/q
    Stimpy - 1 - eekhoorn q]RosanneB[/q
    Tari - 19 - elf q]Marjannee[/q
    Venomis - 24 - dracaena q]Ensiferum[/q
    Weather - 20 - Treeture q]Marjannee[/q

    Nieuwkomers
    Allie - 22 - zeemeermin q]Hohenheim[/q
    Athiabbe Duskfury - 20 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Baiel - 22 - nereïde q]Marjannee[/q
    Cordelia Duskfury-Grecia - 21 - zeemeermin q]RosanneB[/q
    Emily Grecia - 22 - zeemeermin q]Marjannee[/q
    Glaie - ? - nereïde q]Marjannee[/q
    Gyab Duskfury - 19 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Javelin Ash - 21 - halfwolf q]Marjannee[/q
    John ? - ? - mens q]Marjannee[/q
    Kato Duskfury - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Limany Redfinder - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Maerle - 0 - zeemeermin/nereïde q]Marjannee[/q
    Nykin Duskfury - 0 - halfwolf/meermin q]Hohenheim[/q]/[q]RosanneB[/q
    Oliver May - 24 - mendax q]Marjannee[/q
    Pagelino Duskfury - 12 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Patja Duskfury - 9 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Prahi - 29 - Syrene q]Hohenheim[/q
    Qako Duskfury - 26 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Rodey Diablo - 21 - bosduivel q]Hohenheim[/q
    Wyatt - 23 - waternimf q]Hohenheim[/q
    Yati Stormghost - 22 - halfwolf q]Hohenheim[/q
    Zipp +/- 4- bosduivel q]Hohenheim[/q

    Overig
    Jill - 22 - mendax q]RosanneB[/q

    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157055 --> Deel 1
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=157891 --> Deel 2
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158285 --> Deel 3
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=158830 --> Deel 4

    [ bericht aangepast op 26 jan 2014 - 16:13 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ssj, rustig maar,' zei Cordelia zacht. Ze wist Maerle tegen Emily aan te leggen, hoewel dat moeilijk ging met een arm, en stond op om een glas water te pakken. Ze streelde even Emily's haren en legde de dekens over haar heen. Ze wist niet hoe ze moest reageren en wat ze tegen Emily moest zeggen. Ze wist dat ze zelf niet zou kunnen functioneren als Kato dood zou gaan. Dan zou er geen leven meer zijn.
    'Ik blijf bij je, rustig maar.' Ze droogde Emily's tranen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Maerle moet niet bij mij zijn,' zei Emily. 'Ze mag mijn verdriet niet voelen! Ze moet - ze moet -' Het lukte haar niet om haar zin af te maken. De tranen overweldigden haar en ze was niet langer in staat om te praten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Ik kan haar niet oppakken,' zei Cordelia wanhopig. 'Straks laat ik haar nog vallen.' Ze was nog veel te beweeglijk. Nykin kon ze wel dragen met een arm, maar Maerle was nog te klein.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily klom overeind en tilde haar dochter op, die luidkeels begon te krijsen. Emily legde haar zo snel mogelijk in haar wieg, maar ze bleef huilen. 'Stil nou!' Emily keek wanhopig naar Maerle. 'Stil, alsjeblieft, wees nou stil, rotkind!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Emily, Emily, ga terug naar bed.' Cordelia legde haar hand op Emily's schouder en gaf haar een klein duwtje richting het bed. 'Ik zal haar sussen.'
    Cordelia legde Maerles dekentje over haar heen en begon zachtjes een liedje te neurien.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Emily deed braaf wat haar gezegd werd en legde haar hoofd op het kussen. Ze sloot haar ogen en luisterde naar Cordelia's gezang. Ze deed haar best haar hoofd leeg te maken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Maerle werd al snel stil en Cordelia gaf haar haar speentje. Ze aaide over haar bolletje en stopte daar pas mee toen ze zeker wist dat Maerle sliep. Ze liep terug naar Emily en ging naast haar zitten op het bed.
    'Ze slaapt,' zei ze zacht. 'Misschien moet jij proberen dat ook even te doen. In ieder geval rustig blijven liggen.' Ze vond het vreselijk dat ze Emily niet kon knuffelen en troosten zoals ze dat wilde. Haar arm deed veel pijn, al was dat niets vergeleken bij de pijn die Emily moest voelen.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Dat kan ik niet...' Emily klom overeind. 'Ik wil hem opzoeken, Cordelia. Ik wil weten of hij nog leeft. Misschien leeft ie nog.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Jij moet nu eerst rusten,' zei Cordelia. 'Je bent net bevallen. Je kunt niet zomaar weer naar Venomis toe gaan en vragen of hij nog leeft. Ze wil er altijd iets voor terug. Dat weet je.' Cordelia keek haar ernstig aan.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Maar misschien heeft ze hem nog niet gevonden! Misschien gaat hij bijna door, maar leeft hij nog net! Wat als hij nog leeft, maar ik ben te laf om hem te helpen?' Dat kon ze zichzelf niet vergeven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Emily, je kunt niet gaan. Je bent niet laf, je bent juist heel sterk.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb het verpest.' Ze kon Cordelia's woorden niet aannemen. 'Baiels dood is mijn schuld. Het ei is veel te klein, dat is mijn schuld. Maerle huilt veel te veel en dat is ook mijn schuld. En ga niet zeggen dat het niet zo is, want het is wél zo!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Het is niet jouw schuld, rustig nou,' zei Cordelia sussend. 'Ik zal de wolven straks vragen of ze naar Baiel willen zoeken, goed? Je kunt er niets aan doen dat het ei te klein is, en Maerle is een baby. Die huilen zo nu en dan. De een wat meer als de ander.' Ze dekte Emily toe en keek haar aan. 'Zal ik even voor je zingen?'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    'Ik heb alcohol gehad,' mompelde Emily zacht. Ze knikte als reactie op Cordelia's vraag. Haar gezang was rustgevend, al zou ze zich niet echt neer kunnen geven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    'Die ene keer dat je alcohol hebt gehad zal je baby vast niet in gevaar hebben gebracht. Ga jezelf nou niet gek maken.' Ze eindigde de discussie door voor Emily te zingen. Ze zong het altijd voor Kato en Nykin en hoopte dat het net zo'n rustgevend effect op Emily zou hebben.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?