• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Sillage schreef:
    Zijn huisdieren eigenlijk toegestaan? Aangezien paarden toegestaan zijn vraag ik mij af of andere dieren ook toegestaan zijn :3


    Wat had je in gedachte? Want het ligt er een beetje aan. Tis niet de bedoeling dat scholieren de halve dag rondlopen met katten en honden achter zich aan. Bovendien kan het gevaarlijk zijn met sommige krachten. Vandaar dat er aparte stallen en een boerderij zijn, zodat dierenliefhebbers wel aan hun trekken kunnen komen.


    Happy Birthday my Potter!

    Valkyries schreef:
    Ik ga m'n personage sowieso niet afkrijgen vandaag, aangezien ik al de hele dag weg ben geweest en vanavond is het (naast het koken, het huishouden aangezien daar dus niks van terecht is gekomen vandaag, en dan de kleine aandacht geven en in bad doen enzo) nog m'n haar verven en daarna een kwalitytime avond met m'n vriend, van zodra de kleine dus op bed ligt. Morgen is het dan weer familiebezoek, en aangezien m'n ouders ruim een uur van ons vandaan wonen, is daarmee ook heel de dag in beslag genomen. Nu, de kleine heeft morgenochtend wel eerst een kinderfeestje, dus dan kan ik eventueel wel nog aan m'n personage werken nadat ik hem gedropt heb, maar in de weekenden heb ik echt te weinig tijd. Maandag ga ik Lexine hoe dan ook volledig af hebben, want dan is de kleine weer gewoon naar school (:

    Ik ben dus zeker niet van plan om haar niet af te maken, maar tijd wringt gewoon tegen in de weekenden. Daarbij heb ik al veel te veel tijd en energie in haar personage gestoken, om haar dus niet af te maken :'D


    Dan houd ik je aan klaar voor maandag 00.00 c;


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Wat had je in gedachte? Want het ligt er een beetje aan. Tis niet de bedoeling dat scholieren de halve dag rondlopen met katten en honden achter zich aan. Bovendien kan het gevaarlijk zijn met sommige krachten. Vandaar dat er aparte stallen en een boerderij zijn, zodat dierenliefhebbers wel aan hun trekken kunnen komen.


    Ik had niet echt iets in gedachte. Was eerder een algemene vraag. Het enige wat in mijn op zou komen is gewoon een Guinea pig. Of hoe jullie Nederlanders ook die dieren noemen :'] Gewoon in een kooitje :3 Gewoon een knaagdier


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Jafar schreef:
    (...)

    Dan houd ik je aan klaar voor maandag 00.00 c;

    Thnx (bloos)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Sillage schreef:
    (...)

    Ik had niet echt iets in gedachte. Was eerder een algemene vraag. Het enige wat in mijn op zou komen is gewoon een Guinea pig. Of hoe jullie Nederlanders ook die dieren noemen :'] Gewoon in een kooitje :3 Gewoon een knaagdier

    Cavia, bedoel je?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    is het trouwens mogelijk dat een heks of magiër er voor gezorgd heeft dat Nixie niet heeft kunnen veranderen door haar telkens een drankje te geven ofzo?


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    is het trouwens mogelijk dat een heks of magiër er voor gezorgd heeft dat Nixie niet heeft kunnen veranderen door haar telkens een drankje te geven ofzo?


    Nope. Meerminnen veranderen zodra ze nat worden. Daar is helemaal niks aan te doen, behalve het binnen een paar seconde grondig van de huid afschrobben, maar dan moeten ze wel heel snel zijn.


    Happy Birthday my Potter!

    Sillage schreef:
    (...)

    Ik had niet echt iets in gedachte. Was eerder een algemene vraag. Het enige wat in mijn op zou komen is gewoon een Guinea pig. Of hoe jullie Nederlanders ook die dieren noemen :'] Gewoon in een kooitje :3 Gewoon een knaagdier


    Zou op zich wel kunnen denk, als de kamergenoot niet allergisch is...


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Zou op zich wel kunnen denk, als de kamergenoot niet allergisch is...


    Oké. Dan is het goed :3 Ben bijna klaar met Evangelia -heb mijn moeders mobiel gestolen en die had internet dus-

    Cruella; ja ik was de naam kwijt en tja ik bedoelde de zin van: Guinea Pig bedoel ik. Hoe jullie die dieren noemen weet ik niet echt meer :3 Sorry ik heb Nederlands als 2de moedertaal maar er is niet veel van te merken af en toe :3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Bagginss > Nephele


    The woods are lovely, dark and deep. But I have promises to keep, and miles to go before I sleep.

    Nixie is af


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Evangelia is volgens mij af. Pagina 10.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Jafar schreef:
    (...)

    Wat had je in gedachte? Want het ligt er een beetje aan. Tis niet de bedoeling dat scholieren de halve dag rondlopen met katten en honden achter zich aan. Bovendien kan het gevaarlijk zijn met sommige krachten. Vandaar dat er aparte stallen en een boerderij zijn, zodat dierenliefhebbers wel aan hun trekken kunnen komen.


    Hmm dus een onderwaterdier zou ook kunnen ?

    WenseKronik schreef:
    (...)

    Hmm dus een onderwaterdier zou ook kunnen ?


    Ligt eraan. Een vis met een vissenkom is geen probleem, hoewel het verschonen wel moeilijk is voor meerminnen en meermannen, gezien nat worden onhandig is, want dan krijgen ze een staart. De meeste andere waterdieren horen natuurlijk gewoon in het wild te leven.


    Happy Birthday my Potter!

    Oewhh mag Nova een vis in een vissenkom xD


    The monsters running wild inside of me. I'm faded