• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    karakter van nixie is af nu alleen nog de geschiedenis maar dat komt later want ik ga zo mee boodschappen doen.


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Jafar misschien handig om een leraren lijstje te maken? Zodat iedereen weet wie de leraren zijn en hoe ze eruit zien, welke vakken ze geven ect. Want volgens mij kun je sommige vakken wel combineren, zoals kruidekunde/plantekunde voor zowel boven als onderwater kan door dezelfde docent gegeven worden.
    Dus alle wezens kunnen kruidekunde en plantkunde hebben lijkt mij, zeg maar als een groot college zaal? En wellicht handig om eigenlijk iedereen dezelfde leeftijd te geven of iig in het eerste of tweede jaar te stoppen. Zodat ze ook interactie met iedereen hebben, anders is het best een kleine school als dit de enige leerlingen zijn zegmaar?
    Het is maar een ideetje hoor (:
    Dus beetje x-men style qua school, dat lijkt mij het slimste om te doen, weet niet hoe jou ideeën daarover waren?


    ---

    Never mind, ik zie net je story van Het Nieuwe Atlantis, met daarin ook combi lessen (sorry)

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 12:58 ]

    WenseKronik schreef:
    Chiroptera Ik zou als Ruby als personage nummer 2, qua uiterlijk ze heeft iets schattigs maar ook iets stoers zegmaar. Dat vind ik leuker dan heb ubercute meisje dat je als eerste plaatje had. Maar aan jou de keuze ;)

    Oh, thanks voor je mening. Ik zat er ook over te denken om die te doen, maar ik weet niet of dat bij haar karakter past of niet. Ze is namelijk een klunzig iemand, maar weet niet of die er dus bij past.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Er mogen weer vrouwelijke wezens aangemaakt/gereserveerd worden, maar houdt het een beetje gelijk!


    Happy Birthday my Potter!

    Ik wil alvast zeggen dat Evangelia zeker weten morgen komt. Ik ben momenteel in een restaurant met wifi maar ik ben dus de hele dag in Zeeland met grotendeels geen wifi. En we zijn dus waarschijnlijk laat thuis dus ik zal zeker weten dan in mijn bed duiken. Het spijt me dat ik er zo lang over doe om haar in te vullen Jafar


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sillage schreef:
    Ik wil alvast zeggen dat Evangelia zeker weten morgen komt. Ik ben momenteel in een restaurant met wifi maar ik ben dus de hele dag in Zeeland met grotendeels geen wifi. En we zijn dus waarschijnlijk laat thuis dus ik zal zeker weten dan in mijn bed duiken. Het spijt me dat ik er zo lang over doe om haar in te vullen Jafar


    Ik houd je eraan dat hij morgen voor 00.00 helemaal is ingevuld. Ik heb er best begrip voor dat mensen het druk hebben. Ik heb alleen een hekel aan mensen die dan iets reserveren en helemaal niet meer van zich laten horen en ervan uitgaan dat een naam en een kracht genoeg is om dan wel vrolijk te gaan RPGen, of dat niet eens doen, maar gewoon spoorloos verdwijnen.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Ik houd je eraan dat hij morgen voor 00.00 helemaal is ingevuld. Ik heb er best begrip voor dat mensen het druk hebben. Ik heb alleen een hekel aan mensen die dan iets reserveren en helemaal niet meer van zich laten horen en ervan uitgaan dat een naam en een kracht genoeg is om dan wel vrolijk te gaan RPGen, of dat niet eens doen, maar gewoon spoorloos verdwijnen.


    Dat begrijp ik en heb ik zelf ook een hekel aan. Ik probeer haar momenteel samen met een andere rol zoveel mogenlijk in te vullen nu ik wifi heb.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Mag ik een heks en een mannelijke vampier reserveren? En mag het zeg maar dat net als bij The Vampire Diaries, een heks een ring, armband of ketting kan betoveren zodat vampiers in het daglicht kunnen lopen wanneer ze de betoverde sieraad dragen? ^^


    "We accept the love we think we deserve."

    Jaahhh, Silvanaa! ik mag jou!! *hugt Silvanaa omdat ik haar aardig vindt*

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 15:40 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    CrazyGirlxx schreef:
    Jaahhh, Silvanaa! ik mag jou!! *hugt Silvanaa omdat ik haar aardig vindt*

    Aaai girl! *hugt terug*


    "We accept the love we think we deserve."

    Aaahh, je bent zo aardig (flower)


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Silvanaa schreef:
    Mag ik een heks en een mannelijke vampier reserveren? En mag het zeg maar dat net als bij The Vampire Diaries, een heks een ring, armband of ketting kan betoveren zodat vampiers in het daglicht kunnen lopen wanneer ze de betoverde sieraad dragen? ^^


    Sws bestaat dat in het begin van de rpg niet. Misschien dat het er nog kan komen, maar ik ben er nog niet over uit. Ligt eraan hoe de rpg verloopt. Voor nu dus iig niet.
    En ja, je mag een heks en een mannelijke vampier c;


    Happy Birthday my Potter!

    Wezen: Vampier
    Naam: Aiden Josh Mccloud
    Leeftijd: 19 jaar

    Karakter: Aiden is een vrolijke jongen die erg veel van grappen maken houd. Hij is erg sociaal en vriendelijk naar de mensen die hij graag mag. Aiden is een jongen die alles voor zijn geliefden doet, maar kan ook heel arrogant overkomen naar de mensen waar hij echt niets van moet hebben. Aiden is ook redelijk brutaal en wilt af en toe nog eens een streek uithalen. Ook kan Aiden erg sluw zijn, maar is ook heel trouw aan zijn vrienden en beschermt de mensen waar hij veel om geeft. Aiden kan soms nog een beetje verwaand overkomen en heeft ook een beetje een grote dunk van zich zelf.

    Uiterlijk: Aiden heeft diep blauwe ogen en donker bruin haar dat in een warrig model zit. Wanneer hij lacht zijn er kuiltjes te zien in zijn wangen. Aiden staat bekend om zijn ondeugende grijns die de harten steelt van vele meisjes. Aiden heeft een lichtelijke gespierde bouw die niet overdreven is, maar toch wel te zien. Hij is ongeveer 1.78 lang en heeft een uitstekende conditie.

    Geschiedenis: Aiden is nog niet zo heel oud. Hij is pas 59 jaren lang een vampier. Zijn beide ouders zijn al gestorven en zijn oude vrienden moest hij verlaten omdat hij mogelijk niet ouder werd. Aiden is geboren in Wolverhampton en toen hij 19 was werd hij veranderd door een vampier genaamd Seba. De vampier die hem veranderde bleek al 587 jaren oud en had al een hele boel levenservaring. De oude vampier werd zijn meester en leerde Aiden met het beheersen van zijn bloeddorst. De vampier leerde hem vechten en overleven. Na een lange tijd van enkel rondreizen, bracht de oude vampier hem naar een school waar Aiden zijn trainingen voort kon zetten.

    Kracht: Mind Compulsion, de kracht om mensen te laten doen wat hij zegt. Deze kracht werkt immers niet bij andere vampiers. En wanneer iemand knoflook draagt of de afgelopen 24 uur knoflook heeft gegeten werkt Compulsion niet.










    Wezen: Heks
    Naam: Amy Lynn Winchester

    Leeftijd: 17 jaar

    Karakter: Amy is een vriendelijk en verlegen meisje. Mensen die zij nog niet zo goed kent wantrouwt zij een beetje, en komt daarom op anderen snel over als een stil meisje. Dit is zij echter niet in het bijzijn van iemand die zij goed kent en vertrouwd. Dan kan ze ontzettend grappig zijn en spontaan. Ook is Amy erg behulpzaam en doet zij veel voor haar geliefden. Amy is niet bang voor de dood, aangezien zij de doden kan zien. Dit zorgt ervoor dat Amy dus niet snel bang is voor iets of iemand. En ondanks dat zij verlegen is, laat zij zeker niet snel over zich heen lopen. Omdat Amy erg slim is kan zij soms nog eens mensen willen corrigeren op hen fouten. Daardoor kan zij ook heel snel betweterig over komen. Ook is Amy soms iets te serieus, en dan zien mensen haar weer als een saai iemand of een pretbederver. Maar de gene die haar echt goed kennen, weten dat Amy juist een hartstikke leuk persoon is die goed kan luisteren en je graag helpt met je problemen. En ondanks haar betweterige en serieuze kant, toch nog haar vrienden willen zijn. Want hoe groot je geheim ook mag zijn, Amy kan die als geen ander beter voor jou bewaren. Wat haar tot een erg betrouwbare vriendin maakt.

    Uiterlijk: Amy heeft diep blauwe ogen en lang, golvend licht bruin haar. Wanneer zij lacht zijn er kuiltjes te zien in haar wangen. Amy staat bekend om haar serieuze blik die heel dreigend kan zijn, maar toch de aandacht van vele jongens trekt. Amy heeft een slank figuur en is lenig. Zij is ongeveer 1.73 lang en heeft een redelijke conditie.

    Geschiedenis: Amy haar moeder was een heks, die het weer van haar eigen moeder erfde, en zo door. In de bloedlijn Winchester zijn er al eeuwen lang heksen en magiërs. Amy is de laatste heks van haar bloedlijn, tot zij weer kinderen krijgt. Ze is geboren in Sydney en verhuisde na haar vaders dood samen met haar moeder naar Cambridge. Haar moeder heeft Amy naar een school gestuurd waar zij haar krachten kan ontwikkelen. Dit vond haar moeder vooral noodzakelijk toen ze achter Amy haar speciale kracht kwam. De kracht is duister en kan voor vele problemen zorgen wanneer die verkeerd gebruikt wordt.

    Kracht: Het hemels oog, zoals het kunnen zien van goden en geesten, hemels en hellen, en hoe wezens na hun dood wedergeboren worden als gevolg van hun karma.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2014 - 19:55 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Zijn huisdieren eigenlijk toegestaan? Aangezien paarden toegestaan zijn vraag ik mij af of andere dieren ook toegestaan zijn :3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik ga m'n personage sowieso niet afkrijgen vandaag, aangezien ik al de hele dag weg ben geweest en vanavond is het (naast het koken, het huishouden aangezien daar dus niks van terecht is gekomen vandaag, en dan de kleine aandacht geven en in bad doen enzo) nog m'n haar verven en daarna een kwalitytime avond met m'n vriend, van zodra de kleine dus op bed ligt. Morgen is het dan weer familiebezoek, en aangezien m'n ouders ruim een uur van ons vandaan wonen, is daarmee ook heel de dag in beslag genomen. Nu, de kleine heeft morgenochtend wel eerst een kinderfeestje, dus dan kan ik eventueel wel nog aan m'n personage werken nadat ik hem gedropt heb, maar in de weekenden heb ik echt te weinig tijd. Maandag ga ik Lexine hoe dan ook volledig af hebben, want dan is de kleine weer gewoon naar school (:

    Ik ben dus zeker niet van plan om haar niet af te maken, maar tijd wringt gewoon tegen in de weekenden. Daarbij heb ik al veel te veel tijd en energie in haar personage gestoken, om haar dus niet af te maken :'D

    [ bericht aangepast op 8 feb 2014 - 16:29 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”