• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Ja, ik dacht dat de heksen en magiërs wel even populair zouden zijn, maar dus niet. En de elfen zijn helemaal niet populair.


    Ik had juist verwacht dat de elven best populair zouden zijn, elven zijn cool (:

    WenseKronik schreef:
    Haha btw Jafar, wist je dat jou godin de tante is van het personage van Thalin ? Gezien Zeus en Hera samen Ares kregen. Net zoals dat ook het personage van Sillage ook familie is, het nichtje van gezien Aphrodite ook zijn dochter is. En gezien Poseidon de broer van Zeus is zijn Feaser en jou personage nichtjes. Griekse mythologie is sooo complicated...


    Ja, dat weet ik. Gymnasiast hierzo. Bij Percy Jackson zijn ze stiekem ook allemaal familie, maar niemand trekt zich daar wat van aan.

    Edit: Ik moet er trouwens wel op aanmerken, dat volgens de meeste verhalen Aphrodite niet de dochter van Zeus is, maar dat zij uit het schuim van de zee is geboren, nadat het bloed en geslachtsdeel van Uranus daarin was gevallen die Kronos had afgehakt. Vraag mij niet hoe, maar het is de meest voorkomende versie. Hoewel ze af en toe nog wel eens een dochter van Zeus en Dione wordt genoemd.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 23:05 ]


    Happy Birthday my Potter!

    WenseKronik schreef:
    Haha btw Jafar, wist je dat jou godin de tante is van het personage van Thalin ? Gezien Zeus en Hera samen Ares kregen. Net zoals dat ook het personage van Sillage ook familie is, het nichtje van gezien Aphrodite ook zijn dochter is. En gezien Poseidon de broer van Zeus is zijn Feaser en jou personage nichtjes. Griekse mythologie is sooo complicated...


    Hahaha ja ik had ook al gezien dat ze ongeveer familie zijn :') En Aphrodite en Ares hadden samen een verhouding geloof ik, dus Sillage's personage's moeder en mijn personage's vader zijn een stel (geweest).

    XLaheyX schreef:
    Wezen: zeemeermin
    Naam: Nixie Lahote
    Leeftijd (16-22): 17
    Karakter (uitgebreid) : WIP
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :


    Kracht*: WIP
    Geschiedenis: WIP
    Extra:WIP

    Ik zit te twijfelen tussen Cryokinese of siren singing xD


    Siren singing, duh :Y)

    XLaheyX schreef:
    Wezen: zeemeermin
    Naam: Nixie Lahote
    Leeftijd (16-22): 17
    Karakter (uitgebreid) : WIP
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :


    Kracht*: Cyrokinese
    Geschiedenis: WIP
    Extra:WIP


    De rest doe ik morgen na het werken


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    Thalin schreef:
    (...)

    Siren singing, duh :Y)


    ik heb toch voor Cyrokinese gekozen :P


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    (...)

    ik heb toch voor Cyrokinese gekozen :P


    Ah shit. Cyrokinese is ook heel cool though.

    Thalin schreef:
    (...)

    Ah shit. Cyrokinese is ook heel cool though.


    siren singing is weer zo moeilijk, dan moet ik toestemming vragen etc en das nou niet echt bepaald verrassend want anders dan beslis ik voor een ander etc xD


    seven seconds that is all the time you got to make your point.

    XLaheyX schreef:
    (...)

    siren singing is weer zo moeilijk, dan moet ik toestemming vragen etc en das nou niet echt bepaald verrassend want anders dan beslis ik voor een ander etc xD


    Oh ja dat is waar.

    SherIock schreef:
    Hier ik wil ik me graag voor aanmelden. Even doorlezen later c:


    Zeg het maar, als je weet wat je wil reserveren.

    @Iedereen
    Als het goed is, is alles weer bijgewerkt. Ik ga nu slapen. Als je iets mist of er iets niet klopt, zou het heel fijn zijn, als je dit zou melden.

    [ bericht aangepast op 5 feb 2014 - 23:09 ]


    Happy Birthday my Potter!



    Basic data
    _______________

    Name;
    Evangelia Caligenia Berdine
    Meanings;
    Brenger van goed nieuws, Mooi geboren,Glorierijk

    Age;
    20
    Geboren op 23 Mei

    Creature;
    Halfgod





    External data
    _______________



    Hair colour;
    Bruin, Evangelia had vroeger tot haar 12de een donkerblond haar. Maar dit is de laatste 8 jaar donkerder geworden.

    Eye colour;
    Lichtblauw, ook wel door mensen genoemd ijsblauw als ze deze zien.

    Length;
    1.73

    weight;
    67 kg



    Description;
    Evangelia, dochter van Aphrodite dus haar uiterlijk zegt dat al. Evangelia is net zoals moeder door andere als prachtig omschreven. En eigenlijk mag Evangelia dat wel over zichzelf zeggen. Ze heeft lichtblauwe ogen die afsteken tegen haar kastanjebruine haar, waar een lichte slag in zit. Haar lichte getinte huid die ze van nature heeft laten haar lichtblauwe ogen nog meer opvallen dan deze al doen. Evangelia's postuur is tenger, met lange benen waar bij de enkel een moedervlekje zit die wordt bedekt met een leren brede armband. Ze heeft een korte romp met normale vrouwlijke vormen. Vlak boven haar sleutel been heeft ze een witte geïnkte tattoo in de vorm van een sneeuwvlok. Misschien met de rede om niet te vergeten waar ze opgegroeid is.
    Evangelia is het soort meisje dat grotendeels van haar tijd Pastelkleuren draagt. Haar basis is een jurkje die in Canada vroeger van wol was, nu van gewoon stof lijkt meestal om haar heen te zweven. daar op verschillende soorten jasje, van leer tot gehaakt, Evangelia is gek op jasjes. het maakt haar niet uit wat her voor is. Alles wat je maar dikt kan ritsen of knopen zal je terug vinden in haar kledingkast. Net zoals de zilveren,koperen of gouden haarbanden en armbanden.

    Characteristic data
    _______________


    Good habits;


    Bad habits;
    Liegen, dingen

    Description


    Additional data
    _______________


    Power;

    History
    Toen
    Evangelia heeft samen met haar vader alleen gewoond in het koude Canada. Toen Evangelia net 4 was geworden, kwam haar 2de moeder opdagen. Vercinia Fedianorea nam de taak over die Evangelia's echte moeder nooit had opgenomen. Evangelia geloofde dat Vercinia haar echte moeder was nadat de jaren verstraken. Toen ze op haar 12de Vercinia er achter kwam dat ze dat dacht besloot ze om haar duidelijk te maken dat zij niet haar echte moeder was. Evangelia was gebroken. Haar vader had nooit iets over haar echte moeder los gelaten en durfde er ook niks over te vragen. Toen Evangelia de leeftijd van 15 bereikte raakte ze verliefd op een jongen. De jongen gaf haar niet veel aandacht en langzaam maar zeker raakte Evangelia kwaad. Ze begon

    Additional


    -Ga straks verder. Nu naar Jitsu :3

    [ bericht aangepast op 7 feb 2014 - 18:12 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    ^Wezen is creature (:

    Thalin schreef:
    ^Wezen is creature (:


    Thank you :3 Ben gewoon erg moe en mijn Engels begint er onder te lijden


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Jafar schreef:
    (...)

    Zeg het maar, als je weet wat je wil reserveren.

    @Iedereen
    Als het goed is, is alles weer bijgewerkt. Ik ga nu slapen. Als je iets mist of er iets niet klopt, zou het heel fijn zijn, als je dit zou melden.


    Mijne klopt helemaal. Slaap lekker!

    Sillage schreef:
    (...)

    Thank you :3 Ben gewoon erg moe en mijn Engels begint er onder te lijden


    Haha, ik herken het