• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Whut? ._. Geen Elven?
    Geef mij een mannelijke Elf dan maar.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    CrueIIa schreef:
    Whut? ._. Geen Elven?
    Geef mij een mannelijke Elf dan maar.


    Jaaa een elf! Ik zat te twijfelen tussen een halfgod en een elf maar ben toch maar voor een halfgod gegaan, haha.

    CrueIIa schreef:
    Whut? ._. Geen Elven?
    Geef mij een mannelijke Elf dan maar.


    Ik zet je er zsm bij ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Bij acht vrouwelijke wezens gaat er een stop op vrouwen


    Happy Birthday my Potter!

    Ik wil een vrouwelijke elf reserveren!
    Nog snel voordat er een stop op vrouwen komt XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Stop op vrouwelijke wezens, tot deze weer gelijk staan met de mannen.


    Happy Birthday my Potter!

    Thalin schreef:
    (...)
    Jaaa een elf! Ik zat te twijfelen tussen een halfgod en een elf maar ben toch maar voor een halfgod gegaan, haha.

    De Elven en Zeemeerminnen vind ik leukst van de rij. Ik snap niet wat er zo leuk is aan de anderen, but that is just my personal opinion.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ben ik de enigste die een heks speelt? Oh, nou dat word interessant :Y)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kan een elf ook vleugels hebben? Ik ben dus gewoon wat random aan het zoeken naar plaatjes, vandaar dat ik het vraag ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Is er maar 1 vampier? best grappig eigenlijk xD


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Valkyries schreef:
    Kan een elf ook vleugels hebben? Ik ben dus gewoon wat random aan het zoeken naar plaatjes, vandaar dat ik het vraag ^_^

    Die van mij laat ik er geen hebben, daar weet ik al een verhaal op. Maar waarschijnlijk kies ik ook een fantasy plaatje, aangezien ik geen normale kan vinden die aan mijn eisen voldoet.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Valkyries schreef:
    Kan een elf ook vleugels hebben? Ik ben dus gewoon wat random aan het zoeken naar plaatjes, vandaar dat ik het vraag ^_^


    Nou, dan vindt ik het eigenlijk te fee-achtig worden.

    Edit: Wat mij betreft mag je ook een plaatje van een normaal mens nemen en deze dan in gedachten punt oren geven, als je niks kan vinden. Dan snapt iedereen hoe je personage eruit ziet.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 12:56 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Nou, dan vindt ik het eigenlijk te fee-achtig worden.

    Oke, dan weet ik dat (;
    @Cruella: ik heb dus echt nog totaal geen idee wat ik verder van plan ben. Althans, ik heb zoveel ideeën dat ik dus nog niet direct kan kiezen. Momenteel sta ik in tweestrijd om of er een kinda warriorelf van te maken of zo'n onschuldig naïef kind :-\
    Maar dat eerste is kinda random en zal ik dus verdere invulling moeten geven en goed moeten nadenken om origineel te zijn, terwijl ik bij die laatste dus echt al geweldige plaatjes heb die ik onwijs lief, maar ik vrees gewoon snel op dat karakter uitgekeken te zijn. Lief, onschuldig en naïef ligt me niet zo om te spelen :'D
    Nahja, ik ga gewoon nog even verder zoeken en kijken wat ik ga doen (:


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En een schattige, klutz dan - wel rebels, maar geen flauw idee heeft dat ze die 'schade' aanricht?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    CrueIIa schreef:
    En een schattige, klutz dan - wel rebels, maar geen flauw idee heeft dat ze die 'schade' aanricht?

    Opzicht zat ik daar in eerste instantie ook nog aan te denken, en dan met vuurkrachten die ze niet bepaald onder controle heeft, waardoor ze zo nu en dan nog wel eens iets in de brand steekt per ongeluk, dat is epic :'D Maar toen bedacht ik me dat vuurkrachten weer zo standaard zijn, dus daarvoor ga ik nog iets anders zoeken.

    Zelf heb ik dus momenteel deze twee foto's waaruit ik nog moet kiezen, als ik dus voor het meer 'onschuldige' karakter ga :3




    Meh, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik zoveel moeite heb met een personage XD Zo besluiteloos vandaag.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 13:27 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”