• Een klein beetje gebaseerd op het Atlantis van Plato

    9500 v. Chr. - Atlantis, een machtig mythisch eilandenrijk, waar magische wezens met bijzondere krachten in rijkdom en vrede leefden. Iedereen die zich op wat voor manier dan ook onderscheidde van de normale mensen, kwam hierheen om te leven als een god. Maar de mensen werden bang en uiteindelijk hebben ze het immense centrum met al zijn prachtige bossen en weilanden eromheen platgebrand uit angst en jaloezie. De welvaart en arrogantie is de ondergang van het prachtige rijk geweest.

    Tegenwoordig trekken de wezens zich terug. Ze zijn vergeten door de mensheid en worden nu alleen nog maar in sprookjes en fantasieverhalen genoemd. Veilig zijn ze niet, want ontdekt worden, betekent eindigen als een wetenschappelijk proefkonijn, of erger, opgejaagd en vermoord worden. Er is één plek waar iedereen veilig is en waar je je krachten kan leren beheersen, zodat je veilig de grote wereld in trekken: Het Nieuwe Atlantis. Het is een safehouse en school, waar wezens vanaf 16 jaar kunnen beginnen met trainen om veilig de grote gevaarlijke mensenwereld in te trekken zonder ontdekt te worden.

    Wezens:
    •Elven
    Elven zijn het best te herkennen aan hun puntige oren. Dit maakt het leven in de drukke stad voor hen haast onmogelijk, maar gelukkig leven deze wezens ook liever in de natuur. Ze zijn namelijk goed met planten, hebben veel overlevingskennis en zijn van nature goede klimmers. Buiten hun puntige oren hebben ze vaak een kracht die gerelateerd is aan de natuur of kunst (hier valt ook muziek onder). Je wordt geboren als elf en minimaal één van je ouders moet dus ook een elf zijn.

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen
    Deze wezens lijken in alle opzichten een normaal mens, tot ze in aanraking met water komen. Dan krijgen ze een mooie geschubde staart, waarmee ze zich soepel en snel door het water kunnen bewegen. Zeemeerminnen kunnen krachten hebben die met water te maken hebben of met hun stem. Ze kunnen bijvoorbeeld of water verhitten, of dingen bevriezen, of het in vloeibare vorm besturen (ze kunnen geen bloedsturen) of mensen en andere wezens hypnotiseren met hun stem.

    •Halfgoden/godinnen
    Dit zijn kinderen van een mens en een Griekse god of godin. Wat uiterlijk betreft verschillen ze dus niet van gewone mensen. Ze hebben wel betere reflexen, zintuigen en hebben een kracht die te maken heeft met hun goddelijke ouder. Let op: ik wil het liefst geen kinderen met dezelfde goddelijke ouder!

    •Vampiers
    Deze wezens zijn zo niet geboren, maar zijn door een andere vampier veranderd. Ze gaan moeilijk dood en kunnen met gemak honderden jaren oud worden. Ze zijn sneller dan normale mensen en zijn vaak ook een tikkeltje sterker. De nadelen zijn dat ze van mensenbloed leven, ze in zonlicht verbranden en dus alleen ’s nachts naar buiten kunnen (de gebouwen van het schoolterein hebben speciaal glas, zodat de leerlingen binnen veilig zijn) en ze niet tegen knoflook of een houten staak in het hart kunnen. Wel hebben ze vaak een telepathische kracht, zoals gedachten lezen, illusies creëren, etc.

    •Heksen/Magiërs
    Heksen of magiërs zijn mensen met de mogelijkheid om spreuken en drankjes te creëren. Het vereist veel kennis en oefening om de juiste spreuken in combinatie met de juiste drankjes te gebruiken. Daarbij zijn heksen en magiërs krachtiger wanneer ze samen de spreuken uitspreken. Heksen en Magiërs kunnen allerlei krachten hebben wat betreft hun speciale kracht. Het is zoals bij de meeste wezens niet aan iets in het bijzonder gekoppeld.


    Rollen: Stop op meisjes, tot deze weer gelijk staan met de jongens!

    •Elven

    - Gereserveerd || Lexine Melissande Sage || Absorptie/kopieer kracht || Valkyries 1.8
    - Audrick Damian McKnight || Soort Aerokinese || Jafar 1.19
    ...

    •Zeemeerminnen/Zeemeermannen

    - Vanna Gorgina || Hydro-Thermokinese || WenseKronik 1.3
    - Nixie Lahote || Cryokinese || XLaheyX 1.3
    - Miles Luke Halter || Hypnose d.m.v. stem || MiIls 1.11
    - Mako Gorgina || Hoge stem || WenseKronik 1.12
    ...

    •Halfgoden/godinnen Vol

    - Sky Elysia O’Brien || Dochter Zeus || Electrokinese || Jafar 1.7
    - Evangelia Caligenia Berdine || Dochter Aphrodite || Hypnose d.m.v. schoonheid || Calorae 1.10
    - Gereserveerd || Katherine Anna Stavros || Dochter Poseidon || BarnOwl
    - Philip Crowe || Zoon Ares || Emotie-projectie || Castor 1.2
    - Istwan Rhodos Graaf || Zoon Hermes || Levitatie || WenseKronik 1.3
    - Isaac Morris || Zoon Hephaistos || Pyrokinese || XLaheyX 1.11

    •Vampiers

    - Noah Marie Brown || Gedachte lezen || CrazyGirlxx 1.7
    - Aiden Josh Mccloud || Mind Compulsion || Silvanaa 1.13
    ...

    •Heksen/Magiërs

    - Ruby Dayne || Inmaterialiteit || Chiroptera 1.12
    - Amy Lynn Winchester || Het hemelse oog || Silvanaa 1.13
    - Rowan Aida || Gedachte projectie || Nephele 1.10
    ...


    Invullen:
    Wezen:
    Naam:
    Leeftijd (16-22):
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    *Elk wezen kan één kracht bezitten (het hoeft dus niet). Bij de uitleg van wezens staat in welke richting je moet denken. Zolang dit niet nodig is, is het niet toegestaan om exact dezelfde kracht te hebben als een ander personage. Je kracht reserveren is dus handig. Hier zijn wat voorbeelden van krachten. Per wezen is het wel verschillend was mogelijk is, dus let hier goed op. Het hoeft natuurlijk niet van deze site te komen.



    Regels:
    #Er geldt een minimum van 200 woorden
    #Mary Sue’s/Gary Sue’s zijn ten strengste verboden
    #Naamveranderingen doorgeven
    #Minstens 1 keer per week reageren
    #Houd het realistisch
    #Het is verboden personages van anderen te besturen
    #Gebruik ABN
    #Vermeld boven je post altijd minimaal de naam van je personage
    #Maximaal twee personages per persoon. Twee van hetzelfde geslacht is niet toegestaan, tenzij ze in de minderheid zijn
    #Probeer soorten wezens en jongens en meisjes een beetje gelijk te houden.
    #Reserveringen blijven 48 uur staan
    #16+ is toegestaan, maar houd het netjes (en realistisch)
    #Alleen ik maak nieuwe topics aan, tenzij ik er iemand voor aanwijs ivbm drukte
    #OOC tussen haakjes () {} []
    #Geen OOC ruzies, IC mag wel, dus vat dat niet persoonlijk op
    #Originaliteit wordt zeer op prijs gesteld
    #En dan het aller belangrijkste: have fun!

    [ bericht aangepast op 28 feb 2014 - 23:18 ]


    Happy Birthday my Potter!

    ^ Oh, no! Ik had ook al zo'n soort personage in mijn hoofd D: Word grappig lol.

    @ Jafar: Maar ze moeten dus naar die school toe? Zo ja, krijgen ze dan ook een lesrooster die ze moeten volgen?

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 13:29 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Chiroptera schreef:
    ^ Oh, no! Ik had ook al zo'n soort personage in mijn hoofd D: Word grappig lol.

    whaha disaster is coming XD
    Dat kan dus inderdaad nog echt grappig worden.
    Al staat er bij mij nog niks vast omdat ik dus nog niet 100% zeker ben van wat ik ga doen XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    CrueIIa schreef:
    (...)
    De Elven en Zeemeerminnen vind ik leukst van de rij. Ik snap niet wat er zo leuk is aan de anderen, but that is just my personal opinion.


    Ik hou heel erg van Griekse mythologie, en ik had meteen al een idee bij een zoon van Ares, dus vandaar dat ik voor een halfgod heb gekozen.

    Chiroptera schreef:
    ^ Oh, no! Ik had ook al zo'n soort personage in mijn hoofd D: Word grappig lol.

    @ Jafar: Maar ze moeten dus naar die school toe? Zo ja, krijgen ze dan ook een lesrooster die ze moeten volgen?


    Nou moeten is een groot woord. Het is dat of nooit leren hoe je om moet gaan met alles en eindigen als wetenschappelijk onderzoek of iets dergelijks. En ja, ze krijgen een rooster ed daar ben ik al gedeeltelijk mee bezig. Er komt een story met alle informatie daarover.


    Happy Birthday my Potter!

    Valkyries schreef:
    (...)
    whaha disaster is coming XD
    Dat kan dus inderdaad nog echt grappig worden.
    Al staat er bij mij nog niks vast omdat ik dus nog niet 100% zeker ben van wat ik ga doen XD

    Haha, ik had namelijk al meteen een gedachte in mijn hoofd toen ik de rol reserveerde, dus dat klunzige karakter vind ik er wel bij passen :p
    Maar haha, ik ben benieuwd wat jij er dan van gaat maken! Of het dan toch dit of dat andere word.. :p

    @Jafar: Ah, oke. Dan weet ik dat ook weer (:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik denk dat ik toch m'n personage toch iets meer pit ga geven en haar meer krijgerachtig laat zijn, hetzij met een klein beetje lompigheid ofzo (:
    Dat bezie ik verder nog wel vanavond (:

    Euhm, betreft kledingstijl, moet dat van deze tijd / modern zijn of mag dat ook meer fantasy-like en medieval zijn? Sorry als ik teveel onnozele vragen stel XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    Ik denk dat ik toch m'n personage toch iets meer pit ga geven en haar meer krijgerachtig laat zijn, hetzij met een klein beetje lompigheid ofzo (:
    Dat bezie ik verder nog wel vanavond (:

    Euhm, betreft kledingstijl, moet dat van deze tijd / modern zijn of mag dat ook meer fantasy-like en medieval zijn? Sorry als ik teveel onnozele vragen stel XD


    Nou, het speelt zich gewoon ergens rond deze tijd af, gezien er computers met internet te vinden zijn in de bibliotheek. Ik zit nog te twijfelen of ik wifi laat installeren... :') Maar je personage mag van mij rondlopen in wat hij/zij wil dragen.


    Happy Birthday my Potter!

    Evangelia gaat zeker weten in pastel kleurige jurkjes rondlopen :'] Ik heb haar al hellemaal in mijn hoofd.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Story
    Ik heb hier alvast wat meer informatie gezet. Als er wat meer rollen zijn ingevuld, ga ik die ook in de story plaatsen. Ook de roosters en kamerindeling komen daar dan in te staan.


    Happy Birthday my Potter!

    Kamerindeling? o.o


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik weet niet of het mag. Maar ik kwam toen ik bezig was met leuke foto's van mijn faceclaim gevonden en ik vond dus deze gif



    En tja ik vond het dus ene leuk idee dat als Evangelia dus als ze aan hypnose dus die soort lila kleurige ogen krijgt :3 Maar als dat te onrealistisch is laat ik het wel weg :3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Sillage schreef:
    Ik weet niet of het mag. Maar ik kwam toen ik bezig was met leuke foto's van mijn faceclaim gevonden en ik vond dus deze gif



    En tja ik vond het dus ene leuk idee dat als Evangelia dus als ze aan hypnose dus die soort lila kleurige ogen krijgt :3 Maar als dat te onrealistisch is laat ik het wel weg :3


    Ik keur het goed. Valt wel mee hoe onrealistisch het eruit ziet en aangezien ze hypnotiseert met haar schoonheid, is het wel toepasselijk.


    Happy Birthday my Potter!

    Jafar schreef:
    (...)

    Ik keur het goed. Valt wel mee hoe onrealistisch het eruit ziet en aangezien ze hypnotiseert met haar schoonheid, is het wel toepasselijk.


    Ja daarom bedacht ik het ook. Aangezien ik anders niet wist hoe ze anders moest hypnotiseren. Maar ik ben nu best blij dat je het goedgekeurd heb. Bedankt :3


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    -

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 15:50 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    WenseKronik schreef:
    Wezen: halfgod zoon van Hermes (Hermes is de zoon van Zeus en bergnimf Maia)
    Naam: Istwan Rhodos Graaf
    Leeftijd (16-22): 19
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :





    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Istwan was hardloper in spe, hij heeft op zijn jonge leeftijd al een paar wereld records op zijn naam staan in geval van hoogspringen, verspringen, horde lopen en hardlopen.
    Extra:


    Wezen: Zeemeermin
    Naam: Vanna Gorgina
    Leeftijd (16-22): 18
    Karakter (uitgebreid) :
    Uiterlijk (foto+beschrijving) :





    [
    Kracht*:
    Geschiedenis:
    Extra:

    Misschien maak ik een broer voor Vanna of gewoon een meerminman




    Ik ga zo snel mogelijk verder, maar atm heb ik het heel erg druk ): Zal vanavond of morgen mijn personages afmaken!

    [ bericht aangepast op 6 feb 2014 - 15:46 ]