• Jaja, nog minder dan een maand en dan is het zover voor alle eindexamenklassen van Nederlands: Het centraal eindexamen!

    Zie hier voor de roosters van dit jaar.

    Wij zijn gisteren begonnen met de examentrainingen en vrijdag hebben we onze LSD (laatste schooldag). Hoe staan jullie ervoor?


    Deep inside, I've never felt alive

    Pfoeee, iemand tehatex-kunstgeschiedenis gehad vandaag?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Pfoeee, iemand tehatex-kunstgeschiedenis gehad vandaag?

    Ik had tekenen... :l


    Caution first, always.

    Jongens, tekenen is geen examen :') Dat is gewoon je tekening/schilderij maken en ophangen, dus waarom zegt iedereen dat steeds?

    Kairos schreef:
    (...)

    Inderdaad, werd er helemaal gek van. Ik ben benieuwd wat mijn Nederlands docente er van vond.

    Ik heb ik ieder geval één opluchting: de slimste jongen van mijn jaarlaag - hij staat echt alleen maar achten, negens en tienen - vond de teksten zelfs onduidelijk en bij de samenvatting had hij punt twee ook bijna helemaal fout.
    Wat had jij als historische verklaring gegeven?

    Ik vind de redenatie ook een beetje raar.
    "In Nederland is veel belangstelling voor actuele financiële debacles, maar men staat onverschillig ten opzichte van de
    financiële geschiedenis. Dit was mogelijk, doordat we in het verleden altijd financieel succesvol zijn geweest"


    Ik weet niet waarom, maar ik vind dat echt raar lopen.

    Ik had dat ze vroeger lekker welvarend waren en dat kon alleen door dat wel en net ingrijpen van de overheid (: En ja, er zijn nu superveel klachten dus dat komt wel goed. Het waren ineens heel veel open vragen en daar waren we niet op voorbereid. Als ze van te voren even hadden aangegeven van 'jongens, het gaat iets anders' was er geen probleem geweest, maar nu ineens BAM. De ene open vraag na de andere.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Tekenen is wel een examen. Mijn zusje (HAVO) gaat toch echt examen tekenen doen. Volgens mij gaat het meer over technieken en geschiedenis van de kunst.


    I am an idiot, I move.

    Het is een examen? Wat? Ahaha, wat willen ze daar vragen? Ik heb ooit in de brugklas wel toetsen gehad over 'tekenen', maar dat lijkt me alleen maar stampwerk dan?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Het is een examen? Wat? Ahaha, wat willen ze daar vragen? Ik heb ooit in de brugklas wel toetsen gehad over 'tekenen', maar dat lijkt me alleen maar stampwerk dan?

    Bouwstijlen in het oude Griekenland, kunst uit de Renaissance. Dat soort dingen.


    I am an idiot, I move.

    Oooh, dat is bij ons 4e jaars tehatex/kunstgeschiedenis.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    En Tehatex staat voor: Tekenen, handenarbeid en textiele werkvormen =D


    I am an idiot, I move.

    Haha klopt, maar ons vak heet 'kunstgeschiedenis'. Ik vind het gek dat ze het bij 'jullie' tekenen noemen, aangezien dat ook gewoon kunststromingen zijn en dus kunstgeschiedenis. Ah well, het examen was poep en de antwoorden ook zie ik nu. Heel veel theorie ook, terwijl dat niet hoefde.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2014 - 14:21 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Fisher schreef:
    (...)
    Bouwstijlen in het oude Griekenland, kunst uit de Renaissance. Dat soort dingen.

    Dat is toch kunst algemeen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oh, bewijs!


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    Haha klopt, maar ons vak heet 'kunstgeschiedenis'. Ik vind het gek dat ze het bij 'jullie' tekenen noemen, aangezien dat ook gewoon kunststromingen zijn en dus kunstgeschiedenis. Ah well, het examen was poep en de antwoorden ook zie ik nu. Heel veel theorie ook, terwijl dat niet hoefde.

    Bij mij heette dat ook kunstgeschiedenis, maar op de school van mijn zusje blijkbaar tekenen.
    Toen ik eindexamen deed vroeg ik mij ook af wat het vak TeHaTex kon inhouden.


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    (...)
    Bij mij heette dat ook kunstgeschiedenis, maar op de school van mijn zusje blijkbaar tekenen.
    Toen ik eindexamen deed vroeg ik mij ook af wat het vak TeHaTex kon inhouden.


    Ik had er ook nog nooit van gehoord, haha. We dachten dat we morgen 'kunst' hadden, maar neehoor, tehatex en een dag eerder.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wat is eigenlijk het verschil tussen kunstgeschiedenis en kunst algemeen?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Kunst algemeen gaat ook over dans en krijg je dus ook filmfragmenten e.d. (dacht ik)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.