• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ja hoor (: Zet het even in een spoiler in de beginpost (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tolkien schreef:
    (...)

    Wat als iedereen nu 'nee' zei? (cat)

    Grapje, grapje, ik ben zo hilarisch.

    Dan zou ik boos worden (cat)


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    (...)
    Dan zou ik boos worden (cat)


    Neen (cat)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Maximilian “Max” Wells.




    Leeftijd: Zestien winters jong.
    Geslacht: Mannelijk.
    Gekozen Factie: Erudite.
    Divergent?: Ja.
    Innerlijk: Max is een optimistische jongen met een goed gevoel voor humor. Hij is vaak sarcastisch aangezien dat zijn enige verdediging is. Hoewel hij het geweldig vindt om grappen uit te halen is hij geen pester. In tegendeel zelfs; hij is erg behulpzaam. Max is ook erg slim. Hij heeft een hoog IQ en als hij zichzelf vindt in een lastige situatie heeft hij altijd wel een plan. Hierdoor wordt hij vaak als leider gezien – wat hij niet echt voor lief neemt. Max is geen populaire jongen en houdt zich het liefst op de achtergrond. Hij heeft een hekel om aandacht te trekken omdat hij een redelijk ongemakkelijk persoon is. Je kan zeggen dat hij bijna onzichtbaar is voor zijn medemens.
          Maar achter deze muur van humor en ongemakkelijkheid, bevind zich een kern van angst en een jongen die snakt naar wat aandacht. Max’s moeder is overleden bij een auto ongeluk waar Max bij was – hierdoor voelt Max zich schuldig tegenover zijn vader, maar zijn vader heeft hem nooit beschuldigd voor de dood van zijn vrouw. Max heeft hier meer moeite mee. Na de dood van zijn moeder, rond Max’s negende levensjaar, heeft hij regelmatig paniekaanvallen gehad. Hierdoor neemt hij overal een puffer mee naartoe. Niet veel mensen weten dat Max geen moeder meer heeft – alleen zijn beste vrienden.
          Max snakt, net zoals elke andere tiener, naar een beetje aandacht. Omdat hij vrijwel onzichtbaar is op school geeft niemand hem écht aandacht. Hij heeft één beste vriend en nog wat andere vrienden waar hij mee om gaat. Max is niet gauw verliefd maar als hij dat is doet hij er alles voor dat het meisje hem ook ziet staan. Dit kan voor nogal veel ongemakkelijke situaties zorgen maar ook voor romantische.
    Uiterlijk:


    Extra:
    - Jaymi is zijn beste vriend.
    - Hij heeft een crush op Kay.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 12:16 ]

    Remarkable > Sempra.

    Naam: Katie Moore


    Leeftijd: 16
    Geslacht: Vrouwelijk
    Gekozen Factie: Candor
    Divergent?: Nee

    Innerlijk: Over het algemeen is Katie nogal onzeker over zichzelf. Ze blijft vaak nogal op de achtergrond, maar als ze in het gesprek betrokken word kan ze vaak nogal brutaal overkomen omdat ze altijd eerlijk zegt wat ze vind en ze zich hierbij niet inhoudt. Alles wat ze denkt, komt er gewoon uit, al heeft ze hier achteraf vaak spijt van. Omdat Katie vaak op de achtergrond blijft en luistert naar wat gezegd word, kan ze vaak goed de lichaamstaal van anderen ontleden. Als je haar leert kennen, blijkt ze een nieuwsgierig persoon te zijn: ze kan nooit stoppen met doorvragen. Ook heeft ze het moeilijk met geheimen bewaren, want als iemand anders vraagt achter het geheim, flapt ze het er vaak nogal uit, omdat ze hier niet over wil liegen.

    Uiterlijk: Katie heeft stijl blond haar tot op haar borst. Ze heeft donkerbruine ogen. Ze draagt niet veel make-up: enkel een beetje mascara en bijna altijd rode lippenstift. Vaak draagt ze sweaters met lange mouwen en een casual broek.

    Extra: Katie werd vroeger gepest door een meisje uit haar klas, die Katies eerlijkheid niet kon accepteren. De hele klas keerde zich tegen haar en pestte haar (dit is ook de reden waarom ze zo onzeker en teruggetrokken is), waardoor ze van school veranderde. Haar vierde jaar is haar eerste jaar op de nieuwe school.
    Hierdoor is haar diepste geheim ook dat ze littekens op haar polsen heeft. Door het gepest is ze beginnen met zichzelf te snijden, maar haar moeder ontdekte dit en ze werd op therapie gestuurd. Dit hielp haar om te stoppen, maar ze schaamt zich nog altijd voor de littekens die niet weggaan.
    Haar tweede, diepe geheim is haar crush op Jay, haar ouders hebben haar verboden om een relatie te hebben omdat ze zich moet concentreren op haar school en ze is bang voor reacties van anderen, daarom houdt ze ook dit verboden.

    Friends: Jaymi (crush)
    Melissa
    Kay
    Luke

    Mogelijk verander ik dit nog helemaal, want ik ben er niet helemaal zeker over :X

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 14:11 ]

    Initiate is nu Markham .


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Ik moet alleen nog een extra bedenken voor Max en dan ben ik klaar, denk ik. Misschien dat ik nog wat aanpas.

    Naam: Melissa (Mel) Simons

    Leeftijd: 16 jaar

    Geslacht: Vrouw

    Gekozen factie: Amity

    Divergent: Nee, doordat ze in Amity niet echt iets moet doen (buiten de vrede bewaren) verandert ze zelf in een echte persoon uit Amity.

    Innerlijk: Ze past in principe al heel erg in Amity. Mel is niet de populairste van de klas maar ze kan met iedereen overeen en ze heeft niet echt een voorkeur voor één iemand. Doordat ze niemand voortrekt lijkt ze soms besluiteloos of een grote egoïst omdat ze iedereen ‘wilt’ als vriend. Ze mijdt ook altijd het liefst conflicten maar als er één is wilt ze die dan ook oplossen. Ze is ook tamelijk slim, ze zit iets boven het klasgemiddelde van de klas maar ze is helemaal niet slim genoeg voor Erudite. Mel is niet onzeker en zeker niet uiterlijk gezien waardoor ze een zelfzeker persoon is. Soms wel te zelfzeker wat mensen soms afschrikt. Maar ze is de vriendelijkheid zelve en is vredelievend. Ze is wel verstrooid. De helft van de tijd verliest ze haar spullen. Ook kan ze creatief uit de hoek komen. Ze kan echt van alles maken. Ook is Mel vaak bezorgd over van alles en nog wat en is ze een moederlijk type. Ze is dus zeer familiaal en enthousiast. Maar ze is soms te aanhankelijk en ze kan te openhartig zijn. Ook is ze niet iemand die veel initiatief neemt, meestal volgt ze de groep tenzij het in haar vakgebied (kunst) ligt. Soms lijkt ze wat oppervlakkig van karakter maar ze heeft een hart van goud.

    Uiterlijk:


    Mel heeft lang blond haar dat tot haar middel komt. Bovenaan is haar haar wel donker bruin. Ze heeft donker blauwe ogen. Ze heeft een bleke huid waar in de zomer sproetjes op komen. Ze draagt meestal kleedjes maar een echt meisje meisje is ze nu ook niet. Ze draagt wel make-up naar niet overdreven veel en ze draagt kleedjes omdat ze dat mooi vindt.

    Extra: Melissa is een grote boekenworm en had Divergent al gelezen, ze was eerst natuurlijk super verbaasd en nieuwsgierig maar nadat ze haar keuze had gemaakt in de factie die ook echt het best bij haar past, verdween stilaan haar kennis van de boeken.

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 19:26 ]

    Ik zal later nog wat meer aan haar innerlijk/uiterlijk sleutelen

    Ik twijfel nog. :3 Ach ja, ik ga het gewoon doen. ^^ Mag ik een jongen bij Amity? (Aangezien er al twee meisjes zijn ;])
    Ik heb wel een vraagje: kunnen de jongeren onderling een relatie hebben? En dan ook als ze in een verschillende factie zitten? (Als beide users ermee akkoord gaan natuurlijk ^^)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nicosia schreef:
    Ik twijfel nog. :3 Ach ja, ik ga het gewoon doen. ^^ Mag ik een jongen bij Amity? (Aangezien er al twee meisjes zijn ;])
    Ik heb wel een vraagje: kunnen de jongeren onderling een relatie hebben? En dan ook als ze in een verschillende factie zitten? (Als beide users ermee akkoord gaan natuurlijk ^^)


    Van vooraf lijkt me dat wel tof. (: zouden we misschien ook relaties kunnen bespreken als een background? Zo gaat alles veel vlotter en ik denk dat het zo langer gaat blijven leven. Het is ook leuker als je personages al iets van geschiedenis hebben zoals beste vrienden, vijanden, exen,...

    Het is maar een idee. (:


    help

    Tolkien schreef:
    (...)

    Van vooraf lijkt me dat wel tof. (: zouden we misschien ook relaties kunnen bespreken als een background? Zo gaat alles veel vlotter en ik denk dat het zo langer gaat blijven leven. Het is ook leuker als je personages al iets van geschiedenis hebben zoals beste vrienden, vijanden, exen,...

    Het is maar een idee. (:


    Ik vind het alleszins een goed idee. :Y)

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 0:24 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ja & ja.
    Maar als het om verschillende facties draait (waar de jongeren in zitten), zou ik het wel ook van vooraf al "aan" laten zijn (: En misschien inderdaad meer op de background, want het is niet de bedoeling dat dit enkel een liefdesverhaal wordt, maar dat was ook niet jullie intentie, denk ik (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dat klinkt leuk :3
    Of dat twee aspiranten uit dezelfde facties hun relatie geheim moeten houden omdat het anders te veel opvalt dat ze met meerderen zijn of whatever.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.