• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Solitaria schreef:
    (...)Ik kan misschien Katies karakter aanpassen zodat ze een Divergent word, als dat nog nodig zou zijn. ^^


    Pabu heeft nu al een Divergent gereserveerd, zodat het uitkomt op zes niet-Divergent en vijf Divergent, dus in principe is het niet meer nodig, neen (: Toch bedankt.
    @Tolkien: ja, ga die nu even aanmaken ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Praattopic (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naam: Aria "Ari" Adams
    Leeftijd: Zestien
    Geslacht: Vrouwelijk
    Gekozen Factie: Dauntless
    Divergent?: Ja
    Innerlijk: Aria wordt door haar vrienden voornamelijk “Ari”, “Adam” of “Adams” genoemd, haar achternaam is immers bijna een standaard bijnaam geworden voor haar. Met haar vrienden kan ze goed lachen, maar echt het zonnetje in huis valt ze nu ook weer niet te noemen. Ze is vreselijk wat betreft vriendschap sluiten met mensen die haar op het eerste zicht niet “leuk” lijken – naar haar normen.
    Het was voor haar onmiddellijk duidelijk welke factie ze zou gaan kiezen: Onverschrokkenheid. Ze was al fan van de boeken voordat ze in die wereld belandde en ze heeft altijd geweten waar ze thuishoort. Eerlijk is ze wel, maar ze liegt ook vaak als het haar beter uitkomt. In Zelfverloochening past ze onder geen bede en Vriendschap al helemaal niet. Ze is niet dom, verre van, maar slim genoeg om in Eruditie te passen kan men haar ook niet noemen, aangezien ze meer een doener dan een denker is.
    Alhoewel ze aan de “goede” kant staat, de kant die Jeanine Matthews ten val probeert te brengen, is ze zeker niet door iedereen aan haar kan geliefd. Haar snijdende opmerkingen staan lang niet iedereen aan, en al zeker de Zelfverloochenaars of Vriendschapsleden niet.
    Zij heeft zich ook aangeboden om bij de leiders van Onverschrokkenheid te spioneren, want hoewel de mensen die voor Eruditie gekozen hebben bij Jeanine moeten spioneren en er binnen raken, was zij van mening dat men die ook nodig had bij de bondgenoten van Eruditie.
    Het probleem met Aria is dat ze, als er haar gezegd wordt dat ze subtiel moet zijn, ze het ook wel is, maar als men het haar niet zegt, ze er meestal het nu niet van inziet subtiel te zijn. Dat is ook direct de reden waarom de rest van de aspiranten die aan haar kant staan zo graag willen dat er nog iemand anders ook meegaat om te spioneren, aangezien die er dan kan zijn om haar te vertellen wanneer er nood is aan subtiliteit en wanneer niet.
    Hoewel Aria een goed hart heeft, kan niet iedereen dat goed hart van haar zien en duurt het vaak een poosje vooraleer men haar vertrouwt, nog een reden waarom de aspiranten nog iemand anders met haar willen meesturen.
    Uiterlijk: Aria heeft van nature lang, donkerbruin en golvend haar, dat in de vlakke zon wel eens wat lichter kan lijken. Haar ogen hebben dezelfde kleur als haar haar: kastanjebruin. Ze houdt van lichte kleding in het zwart, wit of rood en draagt vaak goed opvallende make-up.
    Extra: Adam is vooral bang van de dood. Maar dan echt vreselijk bang. Of het nu haar eigen dood is of de dood van iemand die ze kent, ze kan er niet tegen. Daarnaast is ze bang van spinnen en van het donker en om ontvoerd te worden en haar vrienden of familie nooit meer te zien, daar is ze immers als de dood voor.
    Ze heeft nog een paar kleinere angsten, maar dit zijn haar grootste.

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 12:19 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Nog even een vraagje; doet iedereen de test ook?


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    Nog even een vraagje; doet iedereen de test ook?


    Jop (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Iemand die Max zijn beste vriend wil zijn? (Graag een jongen.)

    Markham schreef:




    Naam:
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow.
    Leeftijd:
    Vijftien, is bijna jarig op het moment van tijdreizen.
    Geslacht:
    Vrouwelijk.
    Gekozen Factie:
    Dauntless.
    Divergent:
    Ja, met als aptitude resultaten Dauntless, Erudite en Candor.
    Innerlijk:
    Ray is in eerste instantie wat je van een VWO-leerling zou verwachten; ze is dol op lezen. Dit is dan ook de reden dat ze vrij intelligent is en alles in de wereld van futuristisch Chicago goed in de gaten houdt. Ray is iemand van de feiten, al doet haar uiterlijk dat niet vermoeden. Ze ziet er uit en is vrij alternatief; ze gaat tegen de stroming in. Dauntless was de factie die haar van begin af aan fascineerde, en waar ze zich dan ook in had verdiept. Zwarte kleding, tattoo's, piercings; ze wilde het, maar ze mocht het niet. De zwarte kleding kon dan nog, maar volgens haar strenge verzorgers gingen piercings en tattoo's te ver. Ray leeft namelijk in een jeugdtehuis. Haar ouders zijn omgekomen bij een auto-ongeluk toen ze dertien was, en volgens de enige die haar toen nog goed kon beschrijven, haar geschifte buurvrouw, had Ray daar een trauma aan overgehouden. Daarom ging ze een tehuis in, waar ze nog steeds niet uit is. Het is voor haar dan ook een bevrijding dat ze haar eigen keuzes kan maken. Tenminste, dat is wat ze er van maakt. De oorspronkelijke bedoeling was dat Ray naar Erudite zou gaan, omdat ze vrij goed kan hacken en niet bijzonder veel opvalt. Maar de verleiding was te groot, en haar bloed kwam terecht op de gloeiende kolen.
    Uiterlijk:
    Ray heeft donkere, lange haren, die in haar eigen tijd meestal voorzien waren van een muts of een hoedje. Sinds ze in Dauntless verblijft zitten deze altijd in een hoge paardenstaart of gewoon los. Ze heeft een scheiding in het midden, en haar haren lopen uit in een lichte slag. Haar ogen zijn een vrij heldere kleur groen, met wimpers die niet bijzonder lang zijn maar wel vrij goed opvallen. Ray heeft een klein wipneusje, dat vrij laag op haar gezicht staat. Haar wenkbrauwen zijn vrij grof en donker, en als ze nadenkt zijn deze in een diepe frons. Haar lippen zijn lichtelijk vol, maar vallen niet bijzonder op.
    Haar lichaam vrij sterk gebouwd, dus niet het eerste wat je zou verwachten te vinden in Erudite. Mede daardoor kiest ze voor Dauntless - ze mag niet opvallen. Haar vrouwelijke rondingen zijn nog wat in ontwikkeling, maar niet groter of kleiner dan gemiddeld. Ze is 1,63m lang, wat haar niet al te opvallend maakt. Haar heldere ogen maken hier toch weer een compensatie voor.

    Extra:
    Ray heeft in totaal acht angsten:
          - De angst om terug te keren naar het tehuis.
          - De angst omverraden te worden door haar vrienden.
          - De angst voor affectie.
          - De angst voor lijken.
          - De angst dat de dood van haar ouders haar schuld is.
          - De angst dat haar vrienden sterven dankzij haar.
          - De angst om controle te verliezen.
          - De angst om levend begraven te worden.

    Ray is af.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Lacville schreef:
    Trouwens: voor iedereen die nog een rol aan wilt maken en nog niet gereserveerd heeft (of wel, je kunt het altijd veranderen, maar ik ga jullie natuurlijk niet dwingen ^^): ik zoek nog een Divergent binnen Eruditie en binnen Candor. De rest van de facties heeft er niet echt één nodig ( Behalve Dauntless, maar die heeft er toch al genoeg


    Zoek je er nog binnen Candor? Want ik wil wel nog een jongen/meisje anders hoor ^.^


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    (...)

    Zoek je er nog binnen Candor? Want ik wil wel nog een jongen/meisje anders hoor ^.^


    Neen, niet meer nodig (: Er zijn nu vijf Afwijkenden en zes niet-Afwijkenden. Ik ga nog een jongen aanmaken binnen Abnegation omdat er daar nog niemand zit, maar die is ook niet Afwijkend.
    Ik vind het zo wel mooi verdeeld (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    (...)

    Neen, niet meer nodig (: Er zijn nu vijf Afwijkenden en zes niet-Afwijkenden. Ik ga nog een jongen aanmaken binnen Abnegation omdat er daar nog niemand zit, maar die is ook niet Afwijkend.
    Ik vind het zo wel mooi verdeeld (:


    Okeeyy (:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Melis, Finnow als achternaam bij je personage. Hoe zou je op die naam gekozen zijn? (;



    Naam:
    Chloe Autumn Anderson
    Leeftijd:
    16 jaar.
    Geslacht:
    Vrouwelijk.
    Gekozen Factie:
    Amity.
    Divergent?:
    Nope.
    Innerlijk:
    Chloe Autumn Anderson heeft altijd een oprechte lach op haar. Ze ziet altijd overal het positieve van in, maar ze is zich altijd wel duidelijk bewust van de realiteit. Toch zal ze van elke situatie, hoe verschrikkelijk ook, het beste maken. Als er iets misgaat is Chloe's eerste reactie dan ook altijd om te lachen. Als ze blij is, als ze zenuwachtig is, maar ook als ze bang is verlaat een lachje haar mond. Anderen kunnen dit soms irritant vinden, maar ze bedoelt het nooit verkeerd.
    Chloe wil altijd dat anderen zich ook goed voelen en ze zal dus haar best doen om anderen op te vrolijken als ze verdrietig zijn. Maar ze gaat hierin niet zo ver dat ze alles voor anderen wil doen, zoals de Abnegation. Chloe heeft een duidelijke limiet qua wat ze doet voor anderen en ze laat zich dus ook niet gebruiken. Ook kan ze goed voor zichzelf opkomen, ook al zal ze niet zo snel gaan vechten of een gemene opmerking maken.
    Chloe haat stiltes en houdt dan ook erg van muziek en van praten. Ze heeft een heldere hoge stem, waarmee ze gemakkelijk boven anderen uitkomt. Verder is ze altijd erg relaxt en zal ze niet zo snel in de stres raken. Ook heeft ze geen problemen met wat actie en is ze altijd overal wel voor in. Ze kan wel tegen haar verlies, maar ze zal toch altijd proberen te winnen.
    Chloe is er goed in om ongemakkelijke stiltes op te vullen en weet altijd wel een raar verhaal te vertellen, waarvan mensen zich afvragen of het wel echt waar kan zijn. Ze heeft een erg grote fantasie en kan dingen er erg makkelijk uitflappen. Toch zal mensen nooit recht in hun gezicht uitschelden of roddelen over anderen.
    Ondanks dat het eigenlijk wel duidelijk is dat Chloe bij Amity hoort, vond ze het toch best moeilijk om een factie te kiezen. Abnegation, Candor en Erudite vielen al snel af, omdat ze zichzelf veel te egoïstisch vind. Ook is ze te goed in liegen, wat ze wel voor goede doeleinden probeert te doen, en houdt ze er niet van om veel te leren. Dauntless had haar erg leuk geleken, door alle spannende actiedingen, maar ze zou niet goed zijn in vechten of anderen pijn kunnen doen. Dus heeft ze besloten om Amity te kiezen, waar ze in elk geval haar vrolijke en af en toe rare ik kan zijn.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 14:58 ]


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Ik twijfel, bij Abnegation zijn er nog geen... Misschien een jongen.. :/


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    Ik twijfel, bij Abnegation zijn er nog geen... Misschien een jongen.. :/


    Ik ging sowieso nog een Abnegation aanmaken. Als jij een jongen neemt, neem ik een meisje en als jij een meisje neemt, ik een jongen (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    (...)

    Ik ging sowieso nog een Abnegation aanmaken. Als jij een jongen neemt, neem ik een meisje en als jij een meisje neemt, ik een jongen (:

    Haha :') Maar wat wil jij liever? c:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Lacville schreef:
    (...)

    Ik ging sowieso nog een Abnegation aanmaken. Als jij een jongen neemt, neem ik een meisje en als jij een meisje neemt, ik een jongen (:


    Nyl schreef:
    (...)
    Haha :') Maar wat wil jij liever? c:


    Ik wil anders ook nog wel een Abnegation jongen of meisje aanmaken. Dan hoeft Lacville dat eventueel niet meer doen.
    Het maakt mij dan niet uit wat ik speel, mag jij zeggen wat jij wilt Nyl.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa