• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    (...)

    1) Natuurlijk (:
    2) Ja, het is daardoor dat ze het door hebben (:

    En nu zet ik even een stop op Dauntless, aangezien de andere facties ook gevuld moeten raken



    Hahaha, geweldig. :'D

    EDIT: Mijn Dauntless jongen mag toevallig geen Divergent zijn zeker, aangezien ze al allebei Divergent zijn? :') Het is gewoon dat het voorlopig bij mijn beeld past, van mijn personage, maar ik kan hem natuurlijk ook altijd een sadist maken. :x

    [ bericht aangepast op 20 april 2014 - 18:41 ]


    help

    Tolkien schreef:
    (...)


    Hahaha, geweldig. :'D


    Laat ons zeggen dat ze, waar ze vandaan komen, ze bestaan, maar in Chicago in de toekomst niet. (Klinkt niet logisch, maar je kunt er best een origineel verhaal achter verzinnen.
    "En de vader van Doornroosje had zo'n schrik dat zijn dochter verslaafd ging raken aan de boeken dat hij ze allemaal liet verbranden. Maar boven, in de torenkamer van de heks, lag er nog één, zonder dat hij het wist." :'D)

    Wat is er zo geweldig aan, trouwens? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    (...)

    Laat ons zeggen dat ze, waar ze vandaan komen, ze bestaan, maar in Chicago in de toekomst niet. (Klinkt niet logisch, maar je kunt er best een origineel verhaal achter verzinnen.
    "En de vader van Doornroosje had zo'n schrik dat zijn dochter verslaafd ging raken aan de boeken dat hij ze allemaal liet verbranden. Maar boven, in de torenkamer van de heks, lag er nog één, zonder dat hij het wist." :'D)

    Wat is er zo geweldig aan, trouwens? (:


    Gewoon, het lijkt me wel grappig, dat de ene helft zou beginnen fangirlen of zoiets en de rest beginnen flippen omdat ze in een andere tijd zitten... :')

    En ik weet niet of je mijn edit hebt gezien, maar: Mijn Dauntless jongen mag toevallig geen Divergent zijn zeker, aangezien ze al allebei Divergent zijn? :') Het is gewoon dat het voorlopig bij mijn beeld past, van mijn personage, maar ik kan hem natuurlijk ook altijd een sadist maken. :x


    help

    K A E L Y N



    Naam: Kaelyn ‘Kay’ Wright
    Bijnaam: Kay
    Leeftijd: 15
    Geslacht: Vrouw
    Gekozen Factie: Erudite
    Divergent?: Nee
    Innerlijk: Kay is een heel slim meisje. Maar ze hangt niet alle weetjes aan iedereen zijn neus. Nee, enkel als ze met haar in discussie gaan of ze weet dat ze gelijk heeft. Dan zal ze het bewijzen. Dus misschien komt ze wat eigenwijs over. Maar daar maakt ze geen probleem van. Als ze gelijk heeft, heeft ze gelijk.
    Ze kan ook redelijk brutaal zijn als je haar kwaad maakt of haar vrienden beledigt of iets dergelijk. Ze zal je wel altijd argwanend aankijken. Zij wilt overal de baas van zijn en haat het dus als iemand dat over haar is.
    Maar als je eenmaal iemand uit haar vriendenkring bent zal ze je blijven beschermen tot haar einde. Alhoewel die vriendenkring niet groot zal zijn. Ze sluit zich niet af van buitenstaanders, maar ze heeft er geen liefde voor. Ze bekijkt alles zeg maar anders.
    Voor Kay is de wereld iets anders dan andere. Ze bekijkt hem via een ander perspectief, wat haar slim maakt. Maar waardoor ze soms wat afwezig lijkt. Het heeft voor haar dus voordelen maar net zo goed nadelen.
    Mag ze je niet? Dan zal dat ook blijven. Niet dat ze je gaat buitensluiten, daar doet ze niet aan mee. Ze zal zich gewoon anders gedragen tegenover je.
    Ze is ook niet bang om zich te laten zien en zal zich niet snel voor iets schamen.
    Uiterlijk: Kaelyn heeft golvend, blond haar wat aan de punten overloopt naar donker blond. Ze draagt haar haar bijna altijd in een staart.. Ze draagt een zwarte bril en heeft groene ogen die in het midden iets naar geel overloopt. [ Jacy Jordan FC ]



    Extra: Ze doet de persoonlijkheidstesten. Nee, ik heb geen inspiratie voor iets anders ;x

    [ bericht aangepast op 22 april 2014 - 17:46 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Tolkien schreef:
    (...)

    Gewoon, het lijkt me wel grappig, dat de ene helft zou beginnen fangirlen of zoiets en de rest beginnen flippen omdat ze in een andere tijd zitten... :')

    En ik weet niet of je mijn edit hebt gezien, maar: Mijn Dauntless jongen mag toevallig geen Divergent zijn zeker, aangezien ze al allebei Divergent zijn? :') Het is gewoon dat het voorlopig bij mijn beeld past, van mijn personage, maar ik kan hem natuurlijk ook altijd een sadist maken. :x


    Ik heb er in principe geen probleem mee wààr die Divergents zitten, zolang het er maar niet te veel zijn en ze een beetje verspreid zitten (: Dus je mag nog, maar daarna zie ik liever geen Divergents meer binnen Dauntless en degenen die gewoon een rol gereserveerd hebben zonder het erbij te vermelden, hebben dan ook geen Divergent.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    (...)

    Ik heb er in principe geen probleem mee wààr die Divergents zitten, zolang het er maar niet te veel zijn en ze een beetje verspreid zitten (: Dus je mag nog, maar daarna zie ik liever geen Divergents meer binnen Dauntless en degenen die gewoon een rol gereserveerd hebben zonder het erbij te vermelden, hebben dan ook geen Divergent.


    Alrighty, dan wordt hij Divergent. (:


    help

    Mag ik een vrouwelijke rol uit Amity?


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Celebration schreef:
    Mag ik een vrouwelijke rol uit Amity?


    Mwaha, natuurlijk (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Tolkien schreef:
    (...)

    Alrighty, dan wordt hij Divergent. (:


    Heb het erbij vermeld (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried



    Naam: Henry Aaron Marwick. Hij gebruikt zijn tweede naam.
    Leeftijd: Zestien, hij verjaart op twee februari.
    Geslacht: Mannelijk.
    Gekozen Factie: Dauntless.
    Divergent: Zijn uitkomst was Dauntless, Abnegation en Erudite.
    Innerlijk: Aaron is het soort persoon dat hoge punten heeft door amper een kwartier te studeren. Aaron is het soort iemand dat met zijn charmerende gave en humoristische gedrag nogal opvallend is. Wat is Aaron dan? Kortom, hij is je typische sarcastische, impulsieve, populaire en arrogante leerling. Alhoewel, typisch... Aaron heeft een heleboel meer aan zijn persoonlijkheid dan je misschien zou vermoeden. Eerst moet je iets heel goed begrijpen: Aaron kan op het eerste zicht misschien niet iemand lijken die erg te vertrouwen is. Integendeel. Aaron is één van de meest loyale mensen die je zal tegenkomen. Het is gewoon net dat, een kwestie van vertrouwen: neem eens een stap in het onbekende en wie weet is het wel de beste keuze die je al hebt gemaakt in je hele leven.
    Je moet nu ook niet gaan denken dat Aaron hét luisterende oor is. Hij heeft wel betere dingen te doen dan elke dag, vierentwintig op zeven, alle zielige verhalen van mensen aan te horen. Hij is misschien wel een tikkeltje egoïstisch, maar hij geeft om zijn vrienden en verkiest deze altijd boven zichzelf. Het zal je misschien verrassen dat Aaron heel veel vrienden heeft, aangezien hij enorm sarcastisch, vrijpostig, uitdagend en spottend over komt, al is hij een zeer bewust iemand. Hij is observerend en ziet snel patronen in bewegingen en voorvallen, wat hem het voordeel van strategie geeft. Daarom zal het ook zelden voorkomen dat je een ruzie of gevecht van hem wint. Hij is gewoon een goeie prater - al zijn zijn woorden meer dan eens agressief en kwetsend - en heel erg onvoorspelbaar.
    Je zult in Aaron een onafhankelijke jongen vinden die zich aan elke situatie kan aanpassen, op welke manier dan ook. Hij maakt graag grapjes en speelt graag spelletjes, maar hij kan ook meteen weer doodserieus en streng zijn. Hij heeft ook een heel slecht temperament en is enorm koppig.
    + Charmant
    + Intelligent
    + Loyaal en sociaal
    + Humoristisch
    - Arrogant
    - Vrijpostig en agressief
    - Ontvlambaar
    - Koppig tot het uiterste
    Uiterlijk: Aaron heeft inderdaad die typische hoogachtende, arrogante uitstraling. Hij heeft blond haar en groene ogen. Hij is meer atletisch dan stevig gebouwd, maar hij heeft best wel veel macht in zijn lichaam. Het draait bij hem vooral om tactiek.
    Met zijn 1m85 steekt hij best wel boven iedereen uit, en dat is iets waar hij veel te graag voordeel uit put. De mimiek op zijn gezicht is één van de meest uitgebreide die je zal tegenkomen en met zijn lengte kan hij heel goed intimiderend overkomen. De mimiek op zijn gezicht wilt overigens niet zeggen dat zijn gezicht altijd toont wat hij denkt, integendeel. Dat toont het nooit. Aaron is moeilijk te doorgronden. Je weet niet vaak zeker wanneer hij de waarheid spreekt of wanneer hij liegt. Alles wat hij zegt zou een leugen kunnen zijn, maar het zou ook allemaal de waarheid kunnen zijn. Hij is in staat om je zodanig te verwarren dat je vergeet wat links en wat rechts is.
    Extra: Aaron heeft drie grote angsten: Claustrofobie, de angst om gestoord te worden en alle grip op de werkelijkheid te verliezen en de angst om zwakte of hulpeloosheid te tonen - hij kan er niet tegen als hij niets kan doen. Daarnaast heeft hij nog een paar kleine angsten, maar hij is iemand die zijn hoofd er altijd bij houdt en niet snel in paniek raakt bij die kleine dingen. In totaal heeft hij er waarschijnlijk een stuk of acht.
    • Aaron vindt Chloe een aandachtstrekker en ze lopen vaak te ruzieën.
    • Er heerst ietwat van een rivaliteit tussen hem en Aaron. Ze lopen echt constant te ruziën en zijn het nooit eens. Hij is ook enorm sarcastisch tegenover haar.
    • Hij flirt nogal vaak met Melissa, maar heeft absoluut geen bijbedoelingen en het is eerder treiterend bedoeld.
    • Hij is bevriend met Ryan.
    • Aaron en Ray kennen elkaar al heel lang. Hierdoor hebben ze een soort van vertrouwensband ontwikkeld, die al snel de diepte in leek te gaan toen ze ouder werden en het enige dat ze nog konden doen, kibbelen was. Nu nog steeds, trouwens. Ze hebben een soort van liefde/haat-relatie en dit komt gedeeltelijk ook door die keer dat Aaron Ray had afgewezen toen ze bijna kusten. Laat het me zo zeggen: Aaron lijkt Ray niet te kunnen uitstaan, maar als iemand haar onder schot houdt, zou hij niet eens twee keer nadenken om haar te beschermen.

    [ bericht aangepast op 23 april 2014 - 21:56 ]


    help

    Mag ik een Erudite jongen?

    Remarkable schreef:
    Mag ik een Erudite jongen?


    Jip (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dankje! Ik faceclaim Dylan O'Brien alvast, ik zal hem vanavond invullen.

    Can I FC Lily Collins? (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Initiate schreef:
    Can I FC Lily Collins? (:


    Wat als iedereen nu 'nee' zei? (cat)

    Grapje, grapje, ik ben zo hilarisch.


    help