• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Microwave schreef:
    (...)

    Ik wil anders ook nog wel een Abnegation jongen of meisje aanmaken. Dan hoeft Lacville dat eventueel niet meer doen.
    Het maakt mij dan niet uit wat ik speel, mag jij zeggen wat jij wilt Nyl.


    Mij ook niet hoor. :')


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Celebration schreef:
    Melis, Finnow als achternaam bij je personage. Hoe zou je op die naam gekozen zijn?
    (...)

    Ghehe.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Nyl schreef:
    (...)

    Mij ook niet hoor. :')


    Hahaha. Volgens mij zag ik dat jij graag een jongen wilde. Dan maak ik wel een meisje ;')


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    'Kay, wie neemt er de jongen, wie het meisje? (:
    Ik denk toch dat ik dat personage verwaarloosd zou hebben na verloop van tijd, en dat wil ik niet, dus ja (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Microwave schreef:
    (...)

    Hahaha. Volgens mij zag ik dat jij graag een jongen wilde. Dan maak ik wel een meisje ;')


    Haha, ik vind ze allebei even goed hoor. Maar is goed! ^,^


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    (...)

    Haha, ik vind ze allebei even goed hoor. Maar is goed! ^,^


    Oké :D


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Microwave --> Meisje
    Nyl --> Jongen
    ?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lacville schreef:
    Microwave --> Meisje
    Nyl --> Jongen


    Yeahh.
    George Shelley FC. <3


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Markham schreef:
    (...)
    Ghehe.

    Hoezo obsessed.


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .



    Naam: Faye Anna Henderson
    Leeftijd: 16 jaar, verjaardag 12 september
    Geslacht: Vrouw
    Gekozen Factie: Abnegation
    Divergent?: Nee
    Innerlijk: Faye is een verlegen meisje, die alleen uit haar schulp komt bij mensen die ze 100% vertrouwd. Bij hen is ze dan echt haarzelf en kan ze je soms de oren van het lijf praten. Over het algemeen is ze juist een stil meisje, die eerst tien keer nadenkt voordat ze iets doet. Van nature helpt ze graag andere mensen door bijvoorbeeld een goed luisterend oor te bieden. Ook is ze erg slim en leergierig. Ze pakt nieuwe dingen zo op. Ze past zich snel aan nieuwe situaties aan en probeert vaak zo min mogelijk op te vallen. Zichzelf volledig wegcijferen, zoals ze in Abnegation doen, kan ze goed. Ze vindt het leuk om andere mensen blij en gelukkig te maken. Toch vind ze haar eigen gevoelens ook belangrijk. Al zou ze het in Eruditie ook goed doen, koos ze er voor om naar Abnegation te gaan. Er moesten immers daar ook mensen heen gaan.
    Het kunnen wegcijferen heeft ze geleerd door haar stiefvader. Haar echte vader overleed toen Faye 8 was. Haar moeder hertrouwde drie jaar later met een nieuwe man. Door deze man is Faye meerdere keren misbruikt tussen haar elfde en veertiende. Hij gebruikte haar moeders geluk als argument waarom Faye niks mocht vertellen. Want als Faye zou vertellen dat hij aan haar zat, zou ze het nieuwe huwelijk van haar moeder kapot maken. En dat wilde ze toch niet? Faye koos voor haar moeder en onderging de handelingen van haar stiefvader. Tot het moment dat haar moeder hen betrapte. De man werd gelijk het huis uit geschopt en haar moeder koos onmiddellijk Faye's kant. Inmiddels twee jaar later zegt Faye dat ze het trauma heeft verwerkt. Dit is echter niet zo, ze heeft de pijn alleen goed weggestopt. Ze heeft een schild om zich zelf heen gebouwd die haar beschermt tegen de buitenwereld. Dit is mede ook waarom ze zo verlegen is. Ze vind het gewoon niet fijn om op vreemden af te stappen. Haar vertrouwen in het andere geslacht is ze niet volledig kwijt geraakt. Ze is niet bang voor mannen en geeft de volledige schuld ook alleen aan haar stiefvader en niet aan mannen in het algemeen. Wat ze wel schuwt is lichamelijke aanrakingen van mannen.
    Uiterlijk: Faye heeft groene ogen en blonde krullende haren die tot halverwege haar rug komen. Ze meet 1.65 meter en is slank en sportief gebouwd. Ze heeft een egale lichte huid, die in de zon een klein tintje krijgt. Verbranden doet ze gelukkig niet snel, maar een hele bruine kleur zal ze ook niet krijgen. Ze heeft wat vrouwelijke rondingen, maar niet overdreven veel. Als make-up gebruikt ze vaak niet meer dan een beetje lipgloss en wat mascara. Verder draagt ze zomers veel rokjes en jurkjes. Ook shorts ontbreken in haar kast niet.
    Extra: Faye heeft een oogje op Jaymi. Hier doet ze echter niet zoveel mee. Ze is bang om afgewezen te worden.

    [ bericht aangepast op 21 april 2014 - 18:11 ]


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    J A Y M I




    Naam: Jaymi “Jay” Johnson
    Bijnaam: Jay of JJ
    Leeftijd: 16
    Geslacht: Man
    Gekozen Factie: Abnegation
    Divergent?: Nope.
    Innerlijk: Jay is een redelijk stille, maar gezellige jongen. Iemand die zich zal laten doen maar niet snel van zijn stuk geslagen is. Je mag hem dan kwetsen, hij zal je niet terugpakken maar je eerder laten genieten. Hij is iemand die duidelijk altijd voor de ander kiest. Hij heeft nooit echt favorieten, iedereen staat gelijk. Behalve hij, hij staat vanonder. Hij wil altijd meer voor anderen en minder voor zichzelf. Hij wil niet veel. Jay wilt zo weinig mogelijk.
    Hij past perfect in Abnegation omdat hij echt om andere geeft. Natuurlijk is Amity ook gepast, omdat hij moeite doet voor zijn vrienden. En alles voor ze al doen. Maar natuurlijk geeft hij veel minder om zich zelf dan de meeste van Amity. Erudite past ook bij hem want hij is behoorlijk slim. Alleen is volgens hem wijsheid niet alles. En is onwetendheid niet hetgeen wat oorlog veroorzaakt. Dus Abnegation past dan toch het best.
    Uiterlijk: Jay heeft bruine schattige krulletjes en kleine kuiltjes in zijn wangen die je bijna niet ziet, waardoor hij heel schattig en knap is. Zijn ogen zijn mooi bruin. En zijn kledingstijl is redelijk gewoon. Hij heeft wel degelijk smaak dus het past altijd wel bij hem.


    Extra: - George Shelley Faceclaim. C
    - Beste vriend van Max ^.^
    - Crush op Katie, maar zal dit nooit durven zeggen.
    :

    Ik sleutel later nog wel wat bij, I think. (:

    [ bericht aangepast op 23 april 2014 - 14:29 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    GEORGEEE. <3


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    GEORGEEE. <3

    Hehe. Mijn sexy George. c:


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Nyl schreef:
    (...)
    Hehe. Mijn sexy George. c:


    Noo! He's mine. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Pabu schreef:
    (...)

    Noo! He's mine. :Y)


    Go. Away. He's. Mine. Now shut up sweety :3


    made a list of my regrets and you were the first, love