• • Verhaallijn

    Een groep jongeren uit het vierde jaar Latijn belandt door een fout bij een practicum van chemie honderdvijftig jaar in de toekomst, in Chicago. In eerste instantie weet niemand waar ze zijn of wat ze moeten doen.
    Uiteindelijk komen enkele leerlingen erachter dat ze in het toekomstig Chicago uit Divergent zitten en dat een week voor de kiesceremonie is. Echter, waar de jongeren zich zorgen om maken, is dat het onmogelijk zal zijn voor hen om een factie te kiezen, omdat ze niet op de lijst van de zestienjarigen staan.
    Uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat er geen weg terug is, dus gaan ze liever vooruit. Aangezien ze op school verplicht zijn blauw te dragen en iedereen in het hoofdkwartier van Zelfverloochening binnen raakt met een Erudiet kostuum aan, slagen ze erin, door een deel van het geheugenserum te stelen, het geheugen van de juiste mensen in Eruditie te wissen, hen de juiste informatie terug mee te geven en hen valse informatie over zichzelf geven, op de lijst van de zestienjarigen te komen binnen recordtijd.
    Op de dag van de ceremonie besluiten ze om zich op te splitsen en elk krijgt een opdracht. De mensen die voor Dauntless gaan kiezen, moeten zich subtiel gaan verzetten tegen de principes van Jeanine Matthews en moeten proberen de Afwijkenden te redden. Degenen die voor Erudite zullen gaan, moeten uit zien te pluizen hoe ze terug kunnen keren in de tijd en moeten met de bestanden van Jeanine Matthews prutsen. De Candor-aspiranten moeten achter de waarheid en het motief van Jeanine zien te komen en de Zelfverloochenaars moeten de rest van de stad beschermen tegen haar. Dan blijft er uiteindelijk nog Amity over. Hoewel iedereen anders bezig is aan een verzet, moeten zij ervoor zorgen dat de vrede bewaard blijft, dat de mensen die niet aan het verzet deelnemen niet doorhebben dat er een verzet is.

    Maar de toekomst blijkt complexer te zijn dat ze zich hadden kunnen inbeelden. De omgeving en de gedachtegang van de mensen rondom hen, beïnvloeden hun eigen gedachtegang. Kort samengevat: niet iedereen blijft Divergent, zoals ze in hun wereld eens waren. Slechts enkelen uit de groep weet uiteindelijk nog waar hun loyaliteit ligt en wat hen te doen staat. Hun taak verandert. Wat moeten ze doen om hun klasgenoten weet te laten inzien wie ze daadwerkelijk zijn?

    Er staat even een stop op Dauntless & Erudite & Amity-aspiranten!


    • Invullijst
    Naam:
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16):
    Geslacht:
    Gekozen Factie:
    Divergent?:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Extra:

    Als je een Erudite of Dauntless aspirant hebt, zou ik graag hebben dat je bij "extra" schrijft wat ze onderzoeken tijdens hun inwijdingsproces of waar ze bang van zijn. Als het iemand uit Candor is, wil ik daar zijn of haar diepste geheim zien.


    • Rollen
    • Dauntless

    Aria "Ari" Adams | D | Lacville •
    Reyna 'Ray' Aurora Finnow | D | Markham •
    Henry Aaron Marwick | D | Tolkien •
    Gereserveerd | SherIock•
    •

    • Erudite

    Kaelyn ‘Kay’ Wright | Nyl •
    Thea Myrcella Hyde. | Tolkien •
    Maximilian “Max” Wells | D | Sempra•
    •
    •

    • Candor

    Katie Moore | Daeva •
    Lucas "Luke" Erics | D | Pabu•
    Matthew “Matt” Laurens | Sempra •
    •
    •

    • Amity

    Melissa "Mel" Simons | MarkOfCain •
    Chloe Autumn Anderson | Celebration •
    Ryan Green | Nicosia (NNA!) •
    •
    •

    • Abnegation

    Faye Anna Henderson | Microwave •
    Jaymi “Jay” Johnson | Nyl •
    •
    •
    •


    • Regels
    • Je houdt je aan de huisregels van Quizlet.
    • Je schrijft op z'n minst 250 woorden. Ik kijk niet op het woord, maar probeer echt niet lager te gaan dan tweehonderd.
    • Je hebt respect voor elkaar.
    • Ruzie mag IC, maar niet OOC. Wie meermaals OOC ruzie zoekt, vliegt eruit.
    • Geen eendagsvliegjes, ik wil mensen die actief meedoen.
    • Ik heb het liefst mensen die toch wel iet of wat RPG-ervaring hebben.
    • We gaan niet als een sneltrein vooruit. Soms zullen er tijdssprongen gemaakt worden, maar dat bepaal ik wel.
    • We doen niet aan godmodden, powerplayen, et cetera.
    • Reservaties blijven 48 uur staan.
    • Ik geef niet om hoeveel meisjes/jongens, maar ik zou het appreciëren moesten er op z'n minst een paar jongens zijn.
    • Ik wil maximum vijf rollen per factie. Let wel: als er bijvoorbeeld in Dauntless en Erudite beiden vier zitten en in Candor geen, zal ik even een stop zetten op (een) bepaalde factie(s).
    • Niet teveel Divergents, het liefst heb ik slechts 1/3 of 1/4 van de spelers zo.
    • Naamsveranderingen worden doorgegeven!
    • Enkel ik (Lacville) open nieuwe topics!
    • En het belangrijkste: Have fun!


    • Faceclaims
    Markham • Lily Collins
    Sempra • Dylan O'Brien
    Lacville • Zoey Deutch
    Nyl • George Shelley


    [ bericht aangepast op 1 mei 2014 - 16:53 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik pas vandaag of morgen de beginpost aan ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Kan ik mijn rol ook morgen invullen? Ik ben ziek. :c


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Natuurlijk ^^ Ik werk ten laatste vrijdag het topic bij en dan open ik ook het speeltopic (als alle rollen ingevuld zijn, natuurlijk) ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Sempra schreef:
    Matthew “Matt” Laurens.




    Leeftijd: 16.


    Geslacht: Man.
    Gekozen Factie: Candor.
    Divergent?: Nee.
    Innerlijk:
    Matthew wordt vaak beschreven als recht door zee. Hij zal altijd eerlijk zijn en zegt alles dan ook recht in je gezicht. Hij is niet beschaamd voor wat hij zegt en je moet dan ook heel wat in huis hebben om bij hem het schaamrood op zijn wangen te laten verschijnen. Hij kan nogal bijdehand en brutaal zijn – in elke situatie. Af en toe is hij nogal een pervert maar hij is niet echt een creep. Hij weet wat zijn grenzen zijn en zal zich daar ook aan houden.
    Matt is best een eigenwijs en humoristisch persoon. Hij vindt het geweldig om grappen uit te halen met anderen. Maar hoewel hij zo is heeft hij ook een serieuzere kant. Hij kan nogal afstandelijk zijn als je hem niet echt kent maar zodra je dichter bij hem staat is hij bereid zijn leven te geven voor je. Hij kan ook romantisch en lief zijn, maar die kant zie je alleen als je een relatie met hem hebt.

    Uiterlijk:


    Extra:
    Matt kan enorm goed zingen – al geeft hij dit liever zelf niet toe.
    Zijn geheim is dat hij vroeger door zijn moeder is mishandeld.




    Ik denk dat ‘ie af is. Als ik iets moet veranderen zeg je het maar. :Y)



    Naam: Thea Myrcella Hyde.
    Leeftijd: Vijftien, ze verjaart op zes juni.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Gekozen Factie: Erudite.
    Innerlijk: Mensen zien Thea hoe ze wilt dat ze haar zien. Ze is meestal stil en wordt vaak niet eens opgemerkt. Ze kan snel gekleineerd worden, maar ze probeert het van zich af te slaan als dat gebeurt. Thea is gewoon iemand die totaal niet opvalt, maar dat is net wat ze wilt. Ze zou een gemeen complot kunnen bedenken om de wereld over te nemen en je zou het nooit opmerken totdat het te laat is - ze is namelijk hoogbegaafd, maar daar loopt ze ook niet echt mee te koop. Ze is gewoon echt gesloten en durft niet snel zelf het initiatief te nemen om met iemand te praten. Thea is een complex persoon. Ze heeft al zoveel meegemaakt dat het voor zichzelf allemaal nog steeds verwarrend is. Ze raakt snel in de war door communicatie met anderen en trekt zich dan ongelofelijk snel weg. De meeste mensen hebben niet echt geduld met haar, maar als je je tijd neemt, zul je zien dat het de moeite is. Ze heeft gewoon snel het gevoel dat ze iets fout doet en dat ze anderen irriteert, daardoor is ze niet echt sociaal, maar het begint te groeien...
    Waar ze slim is, is Thea even kritisch, onzeker en koppig, vooral tegenover zichzelf. Het duurt langer dan jaren voordat je haar hebt uitgedokterd, en dan weet je nog niet helemaal precies wie Thea nu eigenlijk is... Dat kleine, verlegen en gênante meisjes heeft veel meer in zich dan je zou denken.
    + Zelfstandig
    + Bescheiden
    + Intelligent
    - Gesloten
    - Verlegen
    - Koppig
    - Kritisch
    Uiterlijk: Thea heeft halflang, blond haar en groene ogen, omrand door volle, zwarte wimpers. Daarboven spelen twee donkere wenkbrauwen een spelletje met de emotie die op haar gezicht staat af te lezen. Thea is nogal mager, wat waarschijnlijk een gevolg is van de stress die ze de laatste drie jaar heeft ondergaan. Ze heeft een wijde variatie aan kledij en stijl.
    Ondanks haar tengere, breekbaar uitziende postuur, heeft ze nog steeds een mooi vrouwelijk figuur en ze is zeker niet lelijk.
    Extra: Thea is altijd al een pro computerhacker geweest en gebruikt die vaardigheden om bij Eruditie te weten te komen hoe ze terug zouden kunnen. In haar initiatie houdt ze zich vooral bezig met de serums en wat de uitwerking op het brein is.
    Thea heeft een moeilijke jeugd gehad. Haar ouders waren niet de meest warme mensen op aarde. Ze werd al van een jonge leeftijd misbruikt en mishandeld door haar ouders, die haar al het werk in huis lieten verrichten en haar letterlijk als een slaaf behandelden. Ze was er voor hun plezier en als ze zich verzette, werd ze dagenlang opgesloten in een kast waar je amper in recht kon staan. Hier heeft ze een enorme claustrofobie voor gekweekt. Dat was trouwens ook nog niet alles. Ze kreeg geen eten, moest staand haar behoefte doen en vaak werd er ook nog eens prikkeldraad rond haar heen gewikkeld. Ze heeft enorm veel littekens over haar hele lichaam en praat hier nooit met iemand over. Dit bleef zo doorgaan tot ze elf jaar was. Ze had een oudere broer dat meer liefde kreeg van hun ouders en meer weg was van huis dan iets anders. Op de zeldzame momenten dat hun ouders niet thuis waren, liet hij Thea uit de kast en gaf hij haar alles dat ze nooit mocht van haar ouders, maar op een dag werden ze betrapt. Thea werd bijna doodgeslagen en haar broer was er niet beter van af. Kort daarna liep hij weg, maar Thea durfde niet mee te gaan uit angst van de straf die ze zou ondergaan als haar ouders haar terug vonden. Thea's broer ging naar de politie en vertelde ze over de thuissituatie. Hun ouders ontkenden alles, maar de littekens op Thea's lichaam was genoeg bewijs.
    Thea en haar broer werden als pleegkinderen door de agent die hen redde en zijn vrouw opgenomen, die hen tot in het diepst van hun hart liefhebben. Thea voelde zich sinds lang veilig en al duurde het enorm lang voordat ze zichzelf durfde te zijn, ze kreeg zich er door te slaan.
    Je zal soms merken dat ze stottert: door het trauma had ze een spraakprobleem opgelopen, maar door de vele sessies met een psychiater en een spraakcoach, gaat het al een heel stuk beter om te praten. Ze ziet zichzelf nog steeds vaak als machteloos, maar Thea is diep vanbinnen enorm trots op het zelfvertrouwen dat ze in de afgelopen vijf jaar heeft opgebouwd en de nieuwe persoonlijkheid die ze heeft gecreëerd voor zichzelf.

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 20:18 ]


    help

    Ik ben niet echt tevreden, maar Aaron is af. (Pagina 2)

    Morgen werk ik aan Thea. Sorry dat het zo lang aansleept. :/ Ik ben nogal inspiratieloos. :')


    help

    Hu, ik werk het sowieso vrijdag bij ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Beginpost is aangepast, Ryan staat erbij, Thea nog niet, maar ik verwacht van Ryan wel nog een korte uiterlijk-beschrijving ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oh, mag ik een jongen reserveren die Dauntless kiest? (Maar een fout maakt bij de initiation en Factionless raakt)


    Tijd voor koffie.

    Dat mag zeker, maar ik zou wel graag hebben dat je je reservatie dan af hebt tegen morgenavond.
    Voor de mensen die er zich vragen bij stellen: de facties lopen weer een beetje gelijk, dus daarom kan het weer ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Morgenavond he shall be finito c: Multicultureel praten, yeah.


    Tijd voor koffie.

    Naam: Lucas "Luke" Erics.
    Leeftijd (Vijftien of Zestien in het begin van de RPG, maar op het moment dat de gegevens veranderd worden wordt dit sowieso aangepast naar 16): 16.
    Geslacht: Man.
    Gekozen Factie: Candor.
    Divergent?: Jep.
    Innerlijk: Hoewel Luke 16 jaar is, kan hij zich soms erg kinderachtig gedragen. Hij wil vaak zijn gelijk krijgen, en houdt zich dan ook altijd vast aan zijn eigen mening. Iets wat andere mensen vaak erg irritant vinden.
    Luke is nogal een flapuit en houd zijn gedachten alleen voor zich als dat echt nodig is. Hij is van mening dat liegen totaal onnodig is, omdat mensen uiteindelijk toch achter de waarheid komen. Hij heeft zelf ook liever de waarheid en is niet bepaald bang om gekwetst te worden.
    Het feit dat Luke zijn mening niet altijd voor zich houdt wordt niet door iedereen gewaardeerd. Vandaar dat Luke vaak als "gemeen" word bestempeld. Daar is Luke het er niet mee eens, omdat hij zichzelf vaak wegcijfert en anderen helpt. Hij vindt niet dat je met woorden gemeen kan zijn, alleen met daden. Luke is iemand die snel een grote bek heeft, en het vaak opneemt voor de partij die in de minderheid is. Hij helpt graag en vindt het niet erg iets alleen te doen. Hij heeft echt wel lef, maar ook dat wordt niet door iedereen op prijs gesteld.
    Luke is niet verschrikkelijk slim, maar zijn cijfers kunnen er toch wel mee door. Luke is immers wel een doorzetter, en zorgt dat hij een proefwerk haalt als hij een proefwerk wilt halen.
    Luke mag dan wel kinderachtig zijn, maar hij is wel leuk om mee om te gaan. Hij heeft een goed gevoel voor humor en is een goede vriend die je niet zomaar laat stikken. Aan het feit dat Luke alles zegt wat hij denkt moet je dan maar wennen.
    Uiterlijk:


    Luke heeft donkerbruin haar wat neigt naar zwart. Het zit meestal warrig. Hij heeft donkere, blauwe ogen en is redelijk getint. Luke is niet enorm groot, ongeveer 1.70. Hij heeft meestal een brede grijns op zijn gezicht.
    Extra: Luke heeft de Divergent boeken niet gelezen en de film niet gezien. Hij weet wel ongeveer wat het verhaal inhoud, maar weet dus minder dan de rest. Dat maakt het hem moeilijker om zijn missie te voltooien.
    Luke woont alleen met zijn vader en broertje. Hij doet aan voetbal en is erg fanatiek.
    Luke's diepste geheim is toch wel dat hij Divergent is, het feit dat hij uit het verleden komt en wat zijn missie inhoud. Hij heeft niet veel meer geheimen, aangezien hij een open boek is en zijn interesses en angsten met iedereen deelt. Zo is Luke helemaal panisch voor slangen en spinnen en heeft hij de vervelende eigenschap dat hij als een meisje gilt als hij een spin ziet.

    Ik hoop dat hij zo goed is. Zijn innerlijk en uiterlijk is misschien niet enorm uitgebreid, maar er valt niet veel meer te beschrijven.

    [ bericht aangepast op 26 april 2014 - 23:19 ]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Ik probeer hem vanavond af te maken, maar ik heb de hele dag gewerkt, dus het kan later op de avond worden.


    Tijd voor koffie.

    Thea is af.

    I felt sad writing that.


    help

    -

    [ bericht aangepast op 27 april 2014 - 19:58 ]


    help