• Beste Quizlet,

    Ik heb een klacht voor veel van de mods, die het nodig vinden heel streng te doen over de regels.
    We hebben namelijk een paar dagen geleden het universaal gehad over Conchita Wurst en stel zij zit op Quizlet. Watvoor poppetje moet hij/zij dan nemen? Ja geen idee he. Nou, waarom doen Quizlet moderators er dan zo moeilijk over, en wordt het gezien als faken? Mag je online niet gewoon zijn wie je wilt?

    Ik maak hier een probleem over omdat ik er een keer voor gebanned ben, en nu twee (duidelijke meisjes) tegenkom, die zeggen jongens te zijn, en dat mag blijkbaar wel.

    I rest my case.

    Ik snap de mods en ik snap jullie punt, maar deze discussie slaat nergens op. Faken mag niet dus als je het voortaan gewoon aangeeft bij een mod, zie ik het probleem niet. Ik als user zou het wel verwarrend vinden als iemand de ene dag een jongen is en de andere dag weer een meisje. Ik begrijp de regel en ik ben er wel tevreden mee.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Ik snap de mods en ik snap jullie punt, maar deze discussie slaat nergens op. Faken mag niet dus als je het voortaan gewoon aangeeft bij een mod, zie ik het probleem niet. Ik als user zou het wel verwarrend vinden als iemand de ene dag een jongen is en de andere dag weer een meisje. Ik begrijp de regel en ik ben er wel tevreden mee.


    Het zou mij echt geen ruk kunnen schelen of iemand iedere dag zijn poppetje verandert want ik keek er voor dit topic niet echt naar, maar oké. :')
    Ik vind de vrijheid van een user belangrijker dan dat iemand anders zich eraan irriteert en ik kan me ook voorstellen als iemand er niet op zit te wachten om zijn verhaal aan een wereldvreemde te doen, want meestal is het toch wel een lastig onderwerp.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 10:38 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik vind dat mensen elkaar nu onnodig gaan aanvallen. De regel is niet voor niets ingesteld en de moderators hebben ook uitgelegd waarom. Als je -je daar niet bij neer kunt leggen, ligt het probleem niet bij hen.
    En val me nu alsjeblieft niet aan met de woorden dat je jezelf niet kunt zijn op Quizlet, want als je naar Vlahos kijkt, zie je dat -dat gewoon kan, als je het maar even aangeeft.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    McBride schreef:
    (...)

    Maar als dit niet aan de mods wordt voorgelegd, weten ze van niets en geven ze een waarschuwing terwijl dat eigenlijk niet moet, waardoor er dan weer een discussie erover kan ontstaan.


    Ik vind het gewoon raar dat jij je gevoelens moet verantwoorden bij de moderators. Wat mij betreft gaat het ze niks aan, maar oké.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Miserables schreef:
    Ik vind dat mensen elkaar nu onnodig gaan aanvallen. De regel is niet voor niets ingesteld en de moderators hebben ook uitgelegd waarom. Als je -je daar niet bij neer kunt leggen, ligt het probleem niet bij hen.
    En val me nu alsjeblieft niet aan met de woorden dat je jezelf niet kunt zijn op Quizlet, want als je naar Vlahos kijkt, zie je dat -dat gewoon kan, als je het maar even aangeeft.


    Nou mijn punt is meer dat ik heb überhaupt vreemd vind dat je het moet aangeven bij iemand. En persoonlijk vind ik niet dat er iets is uitgelegd, behalve dat iets in het verleden is misgegaan. Ik twijfel er niet aan dat ze dat besluit niet zo maar hebben genomen, maar tot een echte uitleg is het - vind ik - nog niet echt gekomen. Behalve dat het onder faken valt, maar dat zou het ook zijn als je een andere naam gebruikt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Om begrip te krijgen voor de situatie, kun je soms beter dingen vertelleb. Het is niet zo dat de een mods alles verlullen of zo.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 10:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Vlahos schreef:
    Om begrip te krijgen voor de situatie, kun je soms beter dingen vertelleb. Het is niet zo dat de een mods alles verlullen of zo.


    Nee, dat geloof ik ook niet. Maar het is niet dat je een aparte status hoeft te krijgen als je je niet lekker voelt in je eigen lichaam en ik vind het vreemd dat je min of meer verplicht bent om dat aan iemand anders neus te gaan hangen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Nee, dat geloof ik ook niet. Maar het is niet dat je een aparte status hoeft te krijgen als je je niet lekker voelt in je eigen lichaam en ik vind het vreemd dat je min of meer verplicht bent om dat aan iemand anders neus te gaan hangen.


    Maar, even eerlijk zijn nu, als jij ineens je geslachtspoppetje veranderd gaat dit ook vraagtekens oproepen. Dus waarom dan niet voorleggen wát er aan de hand is. Een waarschuwing krijgen wil je toch ook niet? Dus als je gewoon eerlijk bent over de situatie (iedereen komt er op een gegeven moment wel achter. Je weet hoe Q is) heb je minder heisa.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Ik vind het gewoon raar dat jij je gevoelens moet verantwoorden bij de moderators. Wat mij betreft gaat het ze niks aan, maar oké.


    Ja, dat snap ik. Maar aan de andere kant is het wel gewoon zo dat in de huisregels staat dat je niet mag faken. En als je van de ene dag op de andere je poppetje veranderd, en het niet uitlegt, kunnen mensen denken dat je faked.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Vlahos schreef:
    (...)

    Maar, even eerlijk zijn nu, als jij ineens je geslachtspoppetje veranderd gaat dit ook vraagtekens oproepen. Dus waarom dan niet voorleggen wát er aan de hand is. Een waarschuwing krijgen wil je toch ook niet? Dus als je gewoon eerlijk bent over de situatie (iedereen komt er op een gegeven moment wel achter. Je weet hoe Q is) heb je minder heisa.


    Ik begrijp even niet waar je hiermee wilt zeggen. ;p
    Wat voor vraagtekens moet dat oproepen? Waarom ik dat doe? Nou, persoonlijk gaat niemand dat wat aan - vind ik - en als ze vragen hebben dan sturen ze maar een PB.
    + die heisa is er alleen maar omdat er zo zwaar op gecontroleerd wordt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Nou mijn punt is meer dat ik heb überhaupt vreemd vind dat je het moet aangeven bij iemand. En persoonlijk vind ik niet dat er iets is uitgelegd, behalve dat iets in het verleden is misgegaan. Ik twijfel er niet aan dat ze dat besluit niet zo maar hebben genomen, maar tot een echte uitleg is het - vind ik - nog niet echt gekomen. Behalve dat het onder faken valt, maar dat zou het ook zijn als je een andere naam gebruikt.


    Misschien hebben de mods zo hun redenen om niet alles open en bloot in een topic te zetten, maar die vraag kan ik verder ook niet beantwoorden. Ik vind dat er nu een hele discussie ontstaat over zo iets kleins dat gemakkelijk opgelost kan worden zonder heel Quizlet erbij te betrekken. En de toon waarop sommige mensen iets zeggen, kan erg aanvallend overkomen, vooral op het internet. Ik ga nu ook geen namen noemen, want de desbetreffende mensen zullen zelf wel weten of ze zich aangesproken moeten voelen of niet.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 10:54 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    McBride schreef:
    (...)

    Ja, dat snap ik. Maar aan de andere kant is het wel gewoon zo dat in de huisregels staat dat je niet mag faken. En als je van de ene dag op de andere je poppetje veranderd, en het niet uitlegt, kunnen mensen denken dat je faked.


    En wat heeft dat nu wérkelijk voor consequenties? Ben ik een compleet ander persoon als ik een blauw poppetje neer ga zetten?
    Ik zag nu inderdaad pas dat Vlahos een blauw poppetje heeft. Maakt dat verder enig verschil wat ik van haar zou vinden? Nou, voor mij niet in ieder geval.

    Misschien moeten mensen er gewoon niet zo op gebrand zijn fakende profielen te vinden. Ik snap dat het niet oké is om je voor te doen als iemand anders met foto's die niet van jou zijn, maar verder...

    [ bericht aangepast op 14 mei 2014 - 10:58 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Miserables schreef:
    (...)

    Misschien hebben de mods zo hun redenen om niet alles open en bloot in een topic te zetten, maar die vraag kan ik verder ook niet beantwoorden. Ik vind dat er nu een hele discussie ontstaat over zo iets kleins dat gemakkelijk opgelost kan worden zonder heel Quizlet erbij te betrekken. En de toon waarop sommige mensen iets zeggen, kan erg aanvallend overkomen, vooral op het internet. Ik ga nu ook geen namen noemen, want de desbetreffende mensen zullen zelf wel weten of ze zich aangesproken moeten voelen of niet.



    Nou ja, ik wil verder niemand aanvallen. Ik heb geen idee of je ook op mij doelt. :'p
    Ik zou het persoonlijk nogal vreemd vinden als mods geen uitleg erover willen geven. Je stelt een regel op en als iemand er een klacht over heeft, vind ik dat je dat moet kunnen uitleggen.
    Je kunt het 'iets kleins' vinden, maar als ik de reacties van sommigen leest, vind niet iedereen dit 'iets kleins.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)

    En wat heeft dat nu wérkelijk voor consequenties? Ben ik een compleet ander persoon als ik een blauw poppetje neer ga zetten?
    Ik zag nu inderdaad pas dat Vlahos een roze poppetje heeft. Maakt dat verder enig verschil wat ik van haar zou vinden? Nou, voor mij niet in ieder geval.

    Misschien moeten mensen er gewoon niet zo op gebrand zijn fakende profielen te vinden. Ik snap dat het niet oké is om je voor te doen als iemand anders met foto's die niet van jou zijn, maar verder...


    In die zin geef ik je wel een punt, dat als je het echt gaat zóéken, dat dat gewoon wat overdreven is. Mocht zo'n fakend persoon lastig doen, dán pas zou ik zelf er wat aan doen, maar eerder niet.

    Mij maakt het ook niet uit dat Kyle/Kelly een andere kleur geslachtspoppetje heeft. Maar als je je kleur veranderd, en niemand weet er vanaf, dan denkt men misschien wel dat je faked. En dan kunnen ze zich misschien gaan afvragen wat er nog meer ''fake'' aan je is. En omdat faken niet mag, krijg je dan een waarschuwing. En dat is het beste te voorkomen door het ewl even aan te geven aan een mod dat je je poppetje veranderd, vind ik.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik vind dat een mod ook wel even mag vragen waarom je je poppetje hebt veranderd voordat 'ie een waarschuwing of zelfs een ban geeft.


    26 - 02 - '16