• Ik weet niet of hij hier goed staat, maar ik wist niet zo goed waar anders.

    Ik kijk wat op tv over het inenten van kinderen, gewoon een tv show waar het toevallig aan bod kwam. Nu vraag ik me af hoe jullie daarover denken.
    Je ziet de laatste tijd ook vaak inentingen die fout zijn gegaan, kinderen die er autistisch van worden zijn, andere dingen zoals slaapziektes.

    Ikzelf heb mijn eerste inentingen toen ik 2 maanden was gewoon gehad, maar bij de tweede keer heb ik ze niet beide gehad, enkel de DTP (difterie, tetanus en polio). Eerlijk gezegd ben ik het daar ook mee eens, want die inenting vind ik zelf ook heel belangrijk. De andere (BMR) vind ik helemaal niks en tegenwoordig ook best achterhaald. De b erin staat voor de bof, wat tegenwoordig niemand meer krijgt. Mijn broer is er echter wel tegen ingeënt en kwam thuis van Tsjechië met een andere vorm van de bof, lekker dan. Die is echter wel minder gevaarlijk, trouwens.
    Voor baarmoederhalskanker heb ik heel bewust niet gekozen, die is zo kort getest en werkt tegen zo weinig dat ik het eigenlijk belachelijk vind. Ze weten nog niet eens wat het doet op lange termijn en je moet hem toch elke zoveel jaar halen, wat niemand gaat doen volgens mij, omdat het dan toch niet meer gratis is. Er zijn wel meer van die opvliegingen van de overheid geweest van inentingen waarover je nu niks meer hoort.

    Wat vinden jullie?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 23:03 ]


    Your make-up is terrible

    De inentingen van kinderen vind ik wel belangrijk, maar de intenting voor baarmoederhalskanker vertrouw ik, persoonlijk, niet. Ik heb hem dan ook niet genomen.
    Verder heb ik weinig verstand van inentingen, dus ik sluit me aan bij jouw mening.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Videnda schreef:
    De inentingen van kinderen vind ik wel belangrijk, maar de intenting voor baarmoederhalskanker vertrouw ik, persoonlijk, niet. Ik heb hem dan ook niet genomen.
    Verder heb ik weinig verstand van inentingen, dus ik sluit me aan bij jouw mening.


    Ik vind het ook vooral voor baby's erg belangrijk omdat ze met van alles in contact komen en in hun mond stoppen. Als kinderen ouder worden hebben ze al veel minder kans op van alles.


    Your make-up is terrible

    Ik heb die van baarmoederhalskanker ook bewust afgewezen vanwege de korte testtijd.
    Maar er is nooit bewezen dat er ooit iemand Autisme van inentingen heeft gekregen.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Assassin schreef:
    Ik weet niet of hij hier goed staat, maar ik wist niet zo goed waar anders.

    Ik kijk wat op tv over het inenten van kinderen, gewoon een tv show waar het toevallig aan bod kwam. Nu vraag ik me af hoe jullie daarover denken.
    Je ziet de laatste tijd ook vaak inentingen die fout zijn gegaan, kinderen die er autistisch van worden zijn, andere dingen zoals slaapziektes.

    Ikzelf heb mijn eerste inentingen toen ik 2 maanden was gewoon gehad, maar bij de tweede keer heb ik ze niet beide gehad, enkel de DTP (difterie, tetanus en polio). Eerlijk gezegd ben ik het daar ook mee eens, want die inenting vind ik zelf ook heel belangrijk. De andere (BMR) vind ik helemaal niks en tegenwoordig ook best achterhaald. De b erin staat voor de bof, wat tegenwoordig niemand meer krijgt. Mijn broer is er echter wel tegen ingeënt en kwam thuis van Tsjechië met een andere vorm van de bof, lekker dan. Die is echter wel minder gevaarlijk, trouwens.
    Voor baarmoederhalskanker heb ik heel bewust niet gekozen, die is zo kort getest en werkt tegen zo weinig dat ik het eigenlijk belachelijk vind. Ze weten nog niet eens wat het doet op lange termijn en je moet hem toch elke zoveel jaar halen, wat niemand gaat doen volgens mij, omdat het dan toch niet meer gratis is. Er zijn wel meer van die opvliegingen van de overheid geweest van inentingen waarover je nu niks meer hoort.

    Wat vinden jullie?




    De Bof wil nog wel eens voorkomen (Een jaar of twee terug heerste de bof onder de Leidse studentenpopulatie) en mazelen is een behoorlijk gevaarlijke ziekte die gelukkig in Nederland buiten de bijbelbelt niet meer voor komt. De HPV vaccinatie is een beetje vreemd omdat alleen meisjes worden ingeënt. Ze krijgen het van jongens! Maar recent is aangetoond dat de vormen van HPV waartegen ingeent wordt ook gerelateerd zijn aan onder andere keelkanker en peniskanker bij jongens, dus vermoedelijk zullen die over een paar jaar ook ingeent mogen worden. Nou hopen dat ze het uitbreiden naar de gewone wratten, shit's ugly :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Junns schreef:
    Ik heb die van baarmoederhalskanker ook bewust afgewezen vanwege de korte testtijd.
    Maar er is nooit bewezen dat er ooit iemand Autisme van inentingen heeft gekregen.


    Er is ooit een onderzoek geweest die dat heeft aangetoond en dat onderzoek is daarna honderden keren afgeschoten, ontkracht en onjuist gebleken. De schade is helaas al geleden :C


    quidquid excusatio prandium pro

    Kinderen worden niet autistisch van inentingen, daar is nooit wetenschappelijk bewijs of zelfs een link voor gevonden. De gedachte dat sommige ouders er liever voor kiezen hun kind niet in te enten zodat ze geen autisme zouden krijgen, en dus wel polio en andere levensbedreigende, zeer pijnlijke ziektes kunnen krijgen vind ik ziek. Als je zegt 'ik ent mijn kind niet in anders krijgt ie autisme, zeg je dat je liever wilt dat je kind sterft aan polio dan dat ie autistisch is.

    Alsook, de bof komt nog voor. Vorig jaar nog zaten we met een epidemie in België. Deze inentingen bij kinderen werken denk ik wel uit na zoveel jaar, net als tetanus, maar dat is ook omdat kinderen veel kwetsbaarder zijn voor zulke ziektes en die ziektes veel ergere gevolgen kunnen hebben dan bij grote mensen. Daarom dat het ook zo belangrijk is dat je als moeder ingeënt bent. Toxoplasmose en rode hond kunnen ervoor zorgen dat het centrale zenuwsysteem, ontwikkeling van de organen en andere enge dingen met je embryo gebeuren. Bof, Menginitis en andere kunnen zorgen voor mentale retardaties en misvorming op latere leeftijd als je dat als baby krijgt. Polio is gewoon echt zeer pijnlijk en dat wens je niemand toe in het algemeen.

    De keuze om het vaccin tegen HPV (virus dat baarmoederhalskanker veroorzaakt) te nemen is uiteraard je eigen keuze, maar besef wel dat er minstens 10 jaar onderzoek aan vooraf gaan voor ze iets hebben gevonden, en zeker eer ze het aan het gewone volk gaan uitdelen.

    Als iemand die verpleegkunde studeert en dus best wat van inentingen afweet, verzeker ik je dat die inentingen er zijn met een grote reden. Die zijn verplicht en hoog aanbevolen met reden. En om een vaccin niet te nemen omdat het voor slechts een ding werkt, vind ik persoonlijk een vreemde redenering. Als er morgen een vaccin tegen HIV komt, maar dan ook enkel op HIV zou je die toch ook wel willen nemen me dunkt.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Videnda schreef:
    De inentingen van kinderen vind ik wel belangrijk, maar de intenting voor baarmoederhalskanker vertrouw ik, persoonlijk, niet. Ik heb hem dan ook niet genomen.
    Verder heb ik weinig verstand van inentingen, dus ik sluit me aan bij jouw mening.


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Ik vind het pas erg dat er van die gezinnen bestaan die bewust hun kinderen niet inenten, want 'het is gods wil'.


    26 - 02 - '16

    Videnda schreef:
    De inentingen van kinderen vind ik wel belangrijk, maar de intenting voor baarmoederhalskanker vertrouw ik, persoonlijk, niet. Ik heb hem dan ook niet genomen.
    Verder heb ik weinig verstand van inentingen, dus ik sluit me aan bij jouw mening.


    Dit


    Treat people with kindness

    Ik vind inentingen heel belangrijk en ik ben blij dat ik die tegen baarmoederhalskanker heb gehad (het moest van mijn ouders). Ik heb er toen geen nadelen van ondervonden en ik voel me er ook prettiger bij.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben blij met de inentingen. Ook die voor baarmoederhalskanker. En zo'n korte testtijd was het helemaal niet. Zoals iemand al eerder zei: ze testen het eerst verscheidene jaren, daarna pas op mensen. Tegen dat het op de markt komt, is het veilig. Het is niet omdat het net 'uit is op de markt' dat het niet lang heeft getest.

    En bof, ook zoals eerder gezegd, kwam vorig jaar nog superveel voor. Als ik me niet vergis heerstte vorig jaar rond deze periode een epidemie bij leerlingen en studenten in Europa. En blijkbaar is dat op latere leeftijd krijgen veel erger dan wanneer je bof hebt in je kindertijd...

    Ik geloof in inentingen omdat ik ook in mijn huisdokter geloof. Als er een inenting is die niet per se nodig is, dan zegt hij dat ook eerlijk.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik ben voor inenten en laat mijn kind(eren) zeker inenten.
    Je weet maar nooit wanneer die ziektes terug kunnen komen. Oké, dingen als polio komen in Nederland niet zoveel meer voor, maar we leven ook in een wereld waarin we overal naartoe ga. Ik wil niet dat mijn kind door mijn nalaten kan sterven aan wat dan ook.


    I am an idiot, I move.

    Ik heb ook bewust niet voor de baarmoederhalskanker inenting gekozen (vond het destijds wel lastig, want veel vriendinnen vertelden me dat hun huisarts het sterk aanraadde, maar goed, ik ben blij dat ik verder dan dat heb gekeken). Verder heb ik wel wat wantrouwen in het algemeen tegen inentingen, behalve als ze echt goed getest zijn.. Een docent vertelde toevallig laatst een iets over dit onderwerp: Aangezien we niet op baby's mogen testen, wordt er getest op dieren. Maar om zeker te weten dat het op een baby zal werken zonder complicaties zou er eigenlijk op een baby getest moeten worden. Natuurlijk doen we dat niet, maar dat zorgt er wel voor dat ze de inenting gewoon invoeren op álle baby's, met mogelijke gevolgen van dien. Interessant om over na te denken.


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb die van baarmoederhalskanker toen wel gehaald. Ze zouden mensen echt niet inenten als het gevaarlijk was. Voor de rest weet ik er te weinig van om een goede mening te kunnen hebben.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik ben tegen al die dingen ingeënt en vind het ook helemaal niet erg om dat op kinderbasis al te doen. Ik ben wel tegen baarmoederhalskanker ingeënt. Ik wou het eerst niet, maar mijn dokter vermoorde me precies bijna toen ik het zei en anders wou ze me geen pil voorschrijven. Aan de andere kant ken ik wel iemand die het gehad heeft aan 20 jaar en toen was ik eigenlijk wel blij dat ik het heb gedaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?