• Ik weet niet of hij hier goed staat, maar ik wist niet zo goed waar anders.

    Ik kijk wat op tv over het inenten van kinderen, gewoon een tv show waar het toevallig aan bod kwam. Nu vraag ik me af hoe jullie daarover denken.
    Je ziet de laatste tijd ook vaak inentingen die fout zijn gegaan, kinderen die er autistisch van worden zijn, andere dingen zoals slaapziektes.

    Ikzelf heb mijn eerste inentingen toen ik 2 maanden was gewoon gehad, maar bij de tweede keer heb ik ze niet beide gehad, enkel de DTP (difterie, tetanus en polio). Eerlijk gezegd ben ik het daar ook mee eens, want die inenting vind ik zelf ook heel belangrijk. De andere (BMR) vind ik helemaal niks en tegenwoordig ook best achterhaald. De b erin staat voor de bof, wat tegenwoordig niemand meer krijgt. Mijn broer is er echter wel tegen ingeënt en kwam thuis van Tsjechië met een andere vorm van de bof, lekker dan. Die is echter wel minder gevaarlijk, trouwens.
    Voor baarmoederhalskanker heb ik heel bewust niet gekozen, die is zo kort getest en werkt tegen zo weinig dat ik het eigenlijk belachelijk vind. Ze weten nog niet eens wat het doet op lange termijn en je moet hem toch elke zoveel jaar halen, wat niemand gaat doen volgens mij, omdat het dan toch niet meer gratis is. Er zijn wel meer van die opvliegingen van de overheid geweest van inentingen waarover je nu niks meer hoort.

    Wat vinden jullie?

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 23:03 ]


    Your make-up is terrible

    Lol, ik heb deze donderdag nog een inenting tegen HPV gekregen (ik was een van de weinigen die niet doodsbang was of in tranen uitbarstte na de inenting -_- ) en mijn moeder interesseert zich niet in mijn gezondheid, dus heb ik dat gewoon zelf beslist. En kan mij het wat schelen of die shit wel goed genoeg werkt, ik wil gewoon zo min mogelijk kans op kanker.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Als klein kind heb ik alle inentingen gehad en ook toen ik 12/13 was (geloof dat dat de laatste 'verplichte' was?)
    De inentingen tegen baarmoederhalskanker heb ik bewust niet gedaan omdat er gewoon nog niet heel lang getest was en ik het dan ook
    het risico niet waard vond..


    To infinity and beyond •

    Avarosa schreef:
    Ik ben tegen al die dingen ingeënt en vind het ook helemaal niet erg om dat op kinderbasis al te doen. Ik ben wel tegen baarmoederhalskanker ingeënt. Ik wou het eerst niet, maar mijn dokter vermoorde me precies bijna toen ik het zei en anders wou ze me geen pil voorschrijven. Aan de andere kant ken ik wel iemand die het gehad heeft aan 20 jaar en toen was ik eigenlijk wel blij dat ik het heb gedaan.


    Euh... Wtf heb jij voor huisarts o.O


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb alle inentingen gehad, omdat dat van mijn ouders moest. Toen ik dertien was en zelf mocht kiezen voor die baarmoederhalskanker inenting, heb ik geweigerd. Omdat ik al van kleins af aan doodsbang ben voor naalden. Nu ben ik daar overigens van af, en heb geen spijt gehad van mijn keuze. Ik vond dat het te weinig getest was, en geloofde niet echt in de werking ervan.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Euh... Wtf heb jij voor huisarts o.O
    Ik moet heel die praktijkzaak niet hebben. Probeer dan ook altijd naar de studentendokter te gaan in Gent.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ik moet heel die praktijkzaak niet hebben. Probeer dan ook altijd naar de studentendokter te gaan in Gent.


    Huisarts mag blij zijn dat je geen tuchtklacht hebt ingediend... Wat is een studenten dokter?


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Huisarts mag blij zijn dat je geen tuchtklacht hebt ingediend... Wat is een studenten dokter?
    Dat zijn plaatsen waar studenten naar toe kunnen. Vaak heb je dan ook wel een student die naast de dokter de dingen uitvoert omdat ze het moeten leren, maar ze zijn een pak goedkoper en veel vriendelijker.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Corday schreef:
    Ik vind inentingen heel belangrijk en ik ben blij dat ik die tegen baarmoederhalskanker heb gehad (het moest van mijn ouders). Ik heb er toen geen nadelen van ondervonden en ik voel me er ook prettiger bij.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Avarosa schreef:
    (...)Dat zijn plaatsen waar studenten naar toe kunnen. Vaak heb je dan ook wel een student die naast de dokter de dingen uitvoert omdat ze het moeten leren, maar ze zijn een pak goedkoper en veel vriendelijker.


    Zo jelly


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik heb ooit zo'n leuke cocktail gehad toen ik als kind naar de tropen ging, dat standaard gebeurde. Maar op dat en die tetanusprikken na heb ik qua inentingen niet veel spannends gehad. Die baarmoederhalskanker prik heb ik ook niet genomen, om exact diezelfde reden. Als ik een maatschappelijk proefdier wil zijn, wil ik er op z'n minst een bedrag in duizendtallen voor terugkrijgen. Niet dat ik veel keus heb met de voedselindustrie...


    No growth of the heart is ever a waste

    Folklore schreef:
    Ik heb ook bewust niet voor de baarmoederhalskanker inenting gekozen (vond het destijds wel lastig, want veel vriendinnen vertelden me dat hun huisarts het sterk aanraadde, maar goed, ik ben blij dat ik verder dan dat heb gekeken). Verder heb ik wel wat wantrouwen in het algemeen tegen inentingen, behalve als ze echt goed getest zijn.. Een docent vertelde toevallig laatst een iets over dit onderwerp: Aangezien we niet op baby's mogen testen, wordt er getest op dieren. Maar om zeker te weten dat het op een baby zal werken zonder complicaties zou er eigenlijk op een baby getest moeten worden. Natuurlijk doen we dat niet, maar dat zorgt er wel voor dat ze de inenting gewoon invoeren op álle baby's, met mogelijke gevolgen van dien. Interessant om over na te denken.

    Maar dat geldt niet alleen voor de inentingen. Wanneer ze een product testen op dieren en dit vertalen naar mensen, dan nemen ze een factor 10 voor 't verschil tussen mens en dier en nog eens factor 10 voor verschil tussen mensen. Maar zelfs dan bestaat de kans dat bepaalde factoren het negatief kunnen beïnvloeden. Nja, goed.

    Over dit onderwerp, kwam dit toevallig paar dagen terug nog tegen: http://gizmodo.com/no-vaccines-dont-cause-autism-1530498442/. Daarin wordt ingegaan over de aanname dat kinderen mogelijk autisme hebben gekregen van vaccinaties.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Twee jaar geleden had mijn buurmeisje bof, ze was er ook niet voor ingeënt. Het klopt dus niet dat niemand die ziekte meer krijgt.

    Corday schreef:
    Ik vind inentingen heel belangrijk en ik ben blij dat ik die tegen baarmoederhalskanker heb gehad (het moest van mijn ouders). Ik heb er toen geen nadelen van ondervonden en ik voel me er ook prettiger bij.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik heb alle inentingen gehad. Ik heb er nooit bij stil gestaan of ik de baarmoederhalskanker prik wel of niet moest halen, ik deed het gewoon omdat het me meer dan gewoon leek.
    Zelf vind ik inentingen belangrijk. Natuurlijk kan je nog steeds de ziekte krijgen maar dat is omdat ziektes ook kunnen veranderen. Tenminste, zo is het mij uitgelegd toen ik kinkhoest kreeg ook al was ik er wel voor ingeënt.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb die voor baarmoederhalskanker wél gehad, twee jaar geleden, gratis. (kan wel eens liggen aan het feit dat ik in België woon.) De rest weet ik niet juist. Tetanus wel en ik denk ook Rabiës :')


    Sidera nostra contrahent solem lunamque