• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Kippenvel zeg!

    weten de nabestaande zelf wel of familie van hun nu of de volgende lading thuis gebracht word?


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    Kippenvel zeg!

    weten de nabestaande zelf wel of familie van hun nu of de volgende lading thuis gebracht word?


    Nee. Aangezien er ook losse lichaamsdelen bij zitten. Dus moeten ze nog onderzoeken.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik zit nu ook te kijken en ik voel gewoon wat na bestaande moeten voelen.
    Ik krijg een gevoel van woede en verdriet tegelijk.


    Vampire + Servant = Servamp

    Lazulis schreef:
    Ik zit nu ook te kijken en ik voel gewoon wat na bestaande moeten voelen.
    Ik krijg een gevoel van woede en verdriet tegelijk.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Hemwin schreef:
    (...)

    Nee. Aangezien er ook losse lichaamsdelen bij zitten. Dus moeten ze nog onderzoeken.
    dat is kut dat je dat dan niet weet als familie zijnde.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wauw. Het wordt met zo'n precisie en respect gedaan.. kunnen die 'helden' in Oekraïne nog wat van leren.
    Verschrikkelijk dat mensen niet weten of zijn of haar geliefde erbij zit, misschien ligt hij of zij nog in het veld in Oekraïne.


    To infinity and beyond •

    Ik vind dit vreselijk, echt er zijn niet genoeg woorden om te beschrijven wat ik voel.
    Verdriet? Boosheid? Ongeloof? Wij hebben niks maar dan ook niks met die kinderachtige oorlog te maken. En toch zijn er bij ons tientalen vaders, moeders, kinderen, kleinkinderen, ooms &tantes, vrienden &vriendinnen en ook niet te vergeten lieftallige huisdieren om gekomen.

    Het gehuil op de achtergrond bezorgd mij kippenvel, het beeld van een met zand besmeurd cars tasje staat op mijn netvlies gebrand. En zelfs nu zijn er op de plek van de crash, 2 straaljagers uit de lucht geschoten. Leren ze er dan niks van?! Het idee dat er kleine kindjes om zijn gekomen in de bloei van het leven.. Bah!
    Ik zou niet met mezelf kunnen leven als die dader was. Ik wordt misselijk van hem.


    "Fijne vakantie, tot snel, bel als je aangekomen bent" is het laatste wat er wordt gezegd. Bij de douane een laatste zoen of knuffel, onwetend dat dit de laatste is. Een laaste opgestoken hand, het laatste stukje van de tas die je ziet voordat ze verdwijnen opweg naar de gate van MH17. Totaal niet wetend dat ze elkaar voor de laatste keer zien, dat ze niet aan zullen komen op plaats van bestemming.
    Eindelijk na maanden gaan ze op vakantie, of
    naar familie. "Mama, zijn we er al bijna?" "Bijna lieverd, hier heb je je ds." Nog voordat ze het heeft kunnen pakken, was opeens alles weg...

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 17:27 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Mooi nu wat er op Nederland 1 is


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Een paar dagen geleden droomde ik dat mijn beste vriend in zo'n soort vliegtuig zat. Ik denk er steeds de hele tijd aan.
    Hebben jullie nu niet het besef dat het zomaar over en uit kan zijn? Dat je door dit nieuws niet dacht, "het is nu of nooit?"
    Het kan zomaar voorbij zijn, je hele leven weg door iets wat je totaal niet zag aankomen. Dat we moeten genieten van het leven, nu juist nog meer dan eerst. Ik ben diep geschokt, en ik weet eigenlijk niet meer wat ik hierdoor moet denken. Ik weet gewoon niet meer wat erin mijn brein en hersens afspeelt.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 18:08 ]


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Wat ik wel raar vind is dat wij de enige zijn van onze hele buurt die de vlag halfstok hebben hangen. Het is dat ik bij mijn vader aangaf dat ik wel graag de vlag 'uit' wou hangen en het op televisie wou zien. Anders was dat hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeurd.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    O hell, hoor net dat een vriendin van mijn achternichtje in dat vliegtuig zat o.o


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lucamias schreef:
    O hell, hoor net dat een vriendin van mijn achternichtje in dat vliegtuig zat o.o


    Heel veel sterkte! Dat zoiets zo dichtbij kan zijn, eigenlijk..


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Heel veel sterkte! Dat zoiets zo dichtbij kan zijn, eigenlijk..


    Ik kende haar niet, maar schrok wel. Kan ook niet zo goed met mijn achternichtje opschieten hahah, maar bedankt!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    bij ons heeft ook bijna niemand de vlag uit. het is dat de buren het hebben en ik het eigenlijk wel wilde inderdadad. voor de res nergfens echt

    ik zei het net hier al maar ik vind het mooi om te zien hoe nederland met dit mee leeft.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Scribe schreef:
    Wat ik wel raar vind is dat wij de enige zijn van onze hele buurt die de vlag halfstok hebben hangen. Het is dat ik bij mijn vader aangaf dat ik wel graag de vlag 'uit' wou hangen en het op televisie wou zien. Anders was dat hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeurd.


    De meeste mensen uit onze straat hebben het wel gedaan en wij ook. c:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "