• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    Ik vind het ontzettend respectloos van de journalisten dat ze menselijke lichaamsdelen uitstekend onder een zwart kleed laten zien op tv


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Nog niets over gezegd hier op Quizlet, dus laat ik ook maar even zeggen wat ik erover te zeggen heb...
    1. Ik ben vanaf dat ik donderdagavond thuis ben gekomen van mijn werk helemaal van slag af. Ik ben geobsedeerd door al het nieuws dat daar vandaan komt en de eerste 24 uur heb ik alle pers conferenties gekeken.
    2. De reden dat ik zo van slag af ben heeft er absoluut mee te maken dat er zo veel nederlanders in het vliegtuig zaten. Daarom ben ik ook meer bezig met deze ramp dan met de situatie bij de gaza. Dat is misschien egoïstisch, maar deze ramp voelt zoveel dichterbij, omdat het net zo goed jezelf of een bekende/geliefde van je had kunnen overkomen. Dat idee is gewoon beangstigend.
    3. De schuld ligt absoluut niet bij Malaysian Airlines. Ik vind het echt ontzettend rot voor ze dat zij ook slachtoffer zijn geworden van een terreur daad. Voor de tweede keer in één jaar... Al is de eerste nooit bevestigd.
    4. Sommige mensen zijn er boos over dat er biografieën in de ronde gaan over de slachtoffers van de ramp. Ik vind dit juist een goede zet, zolang de nabestaanden het hiermee eens zijn. Ik zou zeggen, vertaal het en stuur het op naar Poetin. Kijken wat hij er van vindt.
    5. Het is voor mij meer dan duidelijk dat de seperatisten dit hebben gedaan. Ik ben woedend hierover. Wij hebben ze nooit wat aan gedaan. Nu zijn onze landgenoten slachtoffer geworden van een oorlog die wij niet voeren. Het is zo oneerlijk. Niet te bevatten.
    6. Die achterlijke gladiolen lieten onze onderzoekers drie dagen niet bij het rampgebied. Ze deden ronduit respectloos: verkochten eigendommen, jatten spullen, brachten stukken vliegtuig naar de schroot, namen de lijken in beslag en verstopten de zwarte dozen. Althans, als ik het nieuws mag geloven. Als je het mij vraagt: verdachter kun je jezelf niet maken.
    7. Ik ben sceptisch over privacy schending, maar voor het eerst ben ik blij dat amerika die apparatuur heeft.
    8. Ik hoop dat de situatie daar gaat veranderen en dat iemand berecht wordt. Ik hoop dat het neerstorten van vlucht mh17 niet volledig nutteloos is geweest...


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Nog niets over gezegd hier op Quizlet, dus laat ik ook maar even zeggen wat ik erover te zeggen heb...
    1. Ik ben vanaf dat ik donderdagavond thuis ben gekomen van mijn werk helemaal van slag af. Ik ben geobsedeerd door al het nieuws dat daar vandaan komt en de eerste 24 uur heb ik alle pers conferenties gekeken.
    2. De reden dat ik zo van slag af ben heeft er absoluut mee te maken dat er zo veel nederlanders in het vliegtuig zaten. Daarom ben ik ook meer bezig met deze ramp dan met de situatie bij de gaza. Dat is misschien egoïstisch, maar deze ramp voelt zoveel dichterbij, omdat het net zo goed jezelf of een bekende/geliefde van je had kunnen overkomen. Dat idee is gewoon beangstigend.
    3. De schuld ligt absoluut niet bij Malaysian Airlines. Ik vind het echt ontzettend rot voor ze dat zij ook slachtoffer zijn geworden van een terreur daad. Voor de tweede keer in één jaar... Al is de eerste nooit bevestigd.
    4. Sommige mensen zijn er boos over dat er biografieën in de ronde gaan over de slachtoffers van de ramp. Ik vind dit juist een goede zet, zolang de nabestaanden het hiermee eens zijn. Ik zou zeggen, vertaal het en stuur het op naar Poetin. Kijken wat hij er van vindt.
    5. Het is voor mij meer dan duidelijk dat de seperatisten dit hebben gedaan. Ik ben woedend hierover. Wij hebben ze nooit wat aan gedaan. Nu zijn onze landgenoten slachtoffer geworden van een oorlog die wij niet voeren. Het is zo oneerlijk. Niet te bevatten.
    6. Die achterlijke gladiolen lieten onze onderzoekers drie dagen niet bij het rampgebied. Ze deden ronduit respectloos: verkochten eigendommen, jatten spullen, brachten stukken vliegtuig naar de schroot, namen de lijken in beslag en verstopten de zwarte dozen. Althans, als ik het nieuws mag geloven. Als je het mij vraagt: verdachter kun je jezelf niet maken.
    7. Ik ben sceptisch over privacy schending, maar voor het eerst ben ik blij dat amerika die apparatuur heeft.
    8. Ik hoop dat de situatie daar gaat veranderen en dat iemand berecht wordt. Ik hoop dat het neerstorten van vlucht mh17 niet volledig nutteloos is geweest...
    u haald de woorden uit mn mond


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    BBC meldt dat Maleysische authoriteiten de zwarte dozen verkregen hebben.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Valerious schreef:
    (...)u haald de woorden uit mn mond
    Je mag gewoon je zeggen hoor :)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Je mag gewoon je zeggen hoor :)
    sorry :p het was een vroome erkenning haha


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ongelofelijk ze zagen in wrakstukken. ..


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Gosh gewoon verkeerde topic gepost...sorry

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 15:24 ]


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Wat we weten over de vliegramp in Oekraïne

    Bij de vliegramp met de Boeing 777 van Malaysia Airlines zijn 298 mensen omgekomen, van wie 193 Nederlanders. Dit weten we inmiddels over de vliegramp:

    Algemeen wordt verondersteld dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten.
    Verschillende regeringsleiders, onder wie premier Mark Rutte en de Amerikaanse president Barack Obama, hebben gezegd ervan uit te gaan dat het vliegtuig met een luchtdoelraket is neergeschoten. Dat zeggen ook VN-vertegenwoordigers en Maleisische regeringsleiders.
    Wie het toestel uit de lucht schoot, staat nog altijd niet vast. Obama is in zijn bewoordingen harder dan Rutte, en wijst in de richting van de pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne. Zij worden bewapend door Rusland, stelt Obama, en de raket werd afgevuurd vanuit het gebied waar zij de leiding hebben.
    De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, stelde zondag dat er bewijs is dat Rusland het raketsysteem heeft geleverd waarmee MH17 uit de lucht is geschoten.

    Internationale waarnemers doen onderzoek op de rampplek.
    Onderzoekers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE), een onafhankelijk orgaan, zijn vrijdag met een helikopter naar het gebied gevlogen. Ze werden op de rampplek tegengewerkt door separatisten, die vrijdag zelfs in de lucht schoten om de waarnemers te verdrijven.
    Zaterdag keerden de waarnemers terug naar de rampplek, maar opnieuw hadden ze te maken met restricties: de rebellen verleenden de onderzoekers geen volledige toegang tot het gebied. Zondag en maandag kregen de onderzoekers meer ruimte.
    Alle regeringsleiders, ook de Russische president Vladimir Poetin, dringen aan op een onafhankelijk en internationaal onderzoek.

    De lichamen zijn per trein naar Charkov vervoerd.
    Zondag stelde de Oekraïense regering dat de separatisten alle 192 lichamen die nog op de plaats van de vliegtuigcrash lagen, naar een onbekende locatie hebben verplaatst. Later bleek die locatie een treinstation in de Oost-Oekraïense plaats Torez te zijn, vijftien kilometer van Donetsk.
    Maandag vertrok de trein met koelwagons naar Donetsk en dinsdag rond 10.30 uur kwam deze aan in Charkov. Vanuit Charkov zullen de lichamen naar Nederland worden gevlogen. Het eerste vliegtuig vertrekt mogelijk woensdagmiddag.
    Eenmaal in Nederland worden de lichamen eerst naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht.

    Ook de zwarte dozen zijn naar Charkov vervoerd.
    Aanvankelijk bestond er veel onduidelijkheid over de locatie van de zwarte dozen. Separatisten meldden eerder beide zwarte dozen in hun bezit te hebben en deze op te zullen sturen naar Moskou, maar een separatistenleider trok die beweringen later in.
    In de nacht van maandag op dinsdag werden de dozen toch door de separatisten overhandigd aan een Maleisische delegatie. Inmiddels zijn de zwarte dozen ook in Charkov aangekomen: deze werden op de trein met de lichamen vervoerd.
    Het is maar de vraag of onderzoekers wijzer worden van de informatie die ze uit de dozen halen. De piloot lijkt geen noodoproep te hebben gedaan en zowel de Oekraïense autoriteiten als Malaysia Airlines beweren dat er niets opmerkelijks was aan vlucht MH17 tot het opeens neerstortte.

    Nederland heeft de leiding over het internationale onderzoek.
    Dat zei premier Mark Rutte zondag tijdens een persconferentie. Nederland gaat de internationale coördinatie van de identificatie van de slachtoffers verzorgen. Uiteindelijk moet de identificatie in Nederland plaatsvinden. Het team staat onder leiding van Gert Wibbeling.
    Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft in New York gesproken met de Verenigde Naties en leden van de VN-Veiligheidsraad, met als doel de coalitie die zich inzet voor een gedegen onderzoek uit te breiden. In Brussel sprak Timmermans met zijn collega's over de kwestie.

    Het luchtruim boven Oost-Oekraïne blijft voorlopig dicht.
    Luchtvaartexperts discussiëren ondertussen over de vraag of Malaysia Airlines en de tientallen andere luchtvaartmaatschappijen die over Oost-Oekraïne vlogen, hun vluchtroutes na de escalatie van het conflict in de regio hadden moeten wijzigen.
    Eerder werden in de regio al gevechtsvliegtuigen neergeschoten en op 1 juli besloot Oekraïne reeds om het luchtruim gedeeltelijk te sluiten. Vliegtuigen mochten vanaf toen niet meer onder 26.000 voet vliegen. Die grens werd vervolgens opgetrokken tot 32.000 voet.
    MH17 vloog hoger dan de opgelegde grens, maar passagiersvliegtuigen kunnen nooit buiten het bereik van radargeleide luchtdoelraketten vliegen.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2014 - 21:40 ]


    26 - 02 - '16

    Een minuut stilte vandaag zodra de eerste slachtoffers in Nederland landen.


    Hamartia

    kWij hebben de vlag halfstok hangen.
    Hopelijk biljft ie wel hangen aangezien het met ducktape is gedaan, hij kan niet halfstok maar ik en mama wilde toch graag de vlag uit hangen voor de slachtoffers en de nabestaande dat we mee denken.

    Het voelt zo fout om vanavond naar Palm Parkies te agan,met allerlei bandjes en gezelligheid dus ik twijfel nog of ik wel ga


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Weer twee (gevechts)vliegtuigen neergeschoten boven Oekraïne.

    Pro-Russische rebellen hebben in het Oosten van de Oekraïne twee Oekraïense straaljagers neergeschoten. Dat meldt een woordvoerder van het Oekraïense leger.
    Volgens de zegsman werde de toestellen neergeschoten in de buurt van Saur Mogila, een plaats ten zuidoosten van Torez. Over het lot van de piloten is niets bekend.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2014 - 13:48 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    IrishNialler schreef:
    kWij hebben de vlag halfstok hangen.
    Hopelijk biljft ie wel hangen aangezien het met ducktape is gedaan, hij kan niet halfstok maar ik en mama wilde toch graag de vlag uit hangen voor de slachtoffers en de nabestaande dat we mee denken.

    Het voelt zo fout om vanavond naar Palm Parkies te agan,met allerlei bandjes en gezelligheid dus ik twijfel nog of ik wel ga

    Het gaat om een verschrikkelijke vliegtuigramp. Ik vind alleen niet dat je daarvoor leuke dingen als Palm Parkies moet laten schieten. Niemand schiet er iets mee op als je dat zou doen. Je staat bij de ramp stil, je leeft mee met de nabestaanden en ik denk dat iedereen dat al heel erg op prijs stelt. Je hoeft de dingen waar je al zo lang naar uitgekeken hebt niet aan de kant te schuiven, als je dat mij vraagt. Ik heb ook een bericht voorbij zien komen op Facebook van iemand die zijn broer en schoonzus is verloren. Hij is een organisator van een evenement en heeft aangegeven dat er een minuut stilte gehouden zal worden, het eerste liedje een liedje zal zijn dat veel voor hem betekent en dat het evenement daarna gewoon door zal gaan. Grote kans dat er zo iets ook bij Palm Parkies gebeurt.


    Hamartia

    De speech van Timmermans was ook mooi zeg. Ik heb 'm alleen kunnenlezen, als ik thuiskom ga ik 'm nog terugkijken. Komt heel erg overeen met hoe ik me voel.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jeetje, heftig dit op tv! Krijg er gewoon tranen van in m'n ogen.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.