• Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken en onderweg was naar Kuala Lumpur, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten.

    Dat meldt het Russische persbureau Interfax. Het toestel is volgens een adviseur van het Oekraïense ministerie van Binnenlandse Zaken met een luchtdoelraket neergeschoten door de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne.
    Het ministerie bevestigt volgens Interfax dat alle mensen aan boord zijn omgekomen. Ook het Oekraïense luchtvaartorgaan bevestigt de crash. Malaysia Airlines stelt inmiddels dat het het contact met vlucht MH17 is verloren.
    Het toestel kwam volgens Interfax niet ver van de Oost-Oekraïense stad Donetsk, vijftig kilometer van de grens met Rusland, neer.
    Interfax stelt dat het gaat om een Boeing 777 van Malaysia Airlines met 280 passagiers en vijftien bemanningsleden aan boord. Het vliegtuig zou zijn opgestegen uit Amsterdam en op weg zijn naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur. De vlucht zou worden uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM.
    Reuters meldt dat het passagierstoestel niet op de verwachte tijd het Russische luchtruim binnenvloog.


    Bron: nu.nl

    Updates:
    Nederlanders aan boord
    154 Nederlanders omgekomen
    Volgens Amerikanen uit de lucht geschoten
    Luchtruim Oost-Oekraïne afgesloten
    Zeker 173 Nederlanders omgekomen
    Aids onderzoekers in toestel
    Twee onderzoeken

    Nu.nl liveblog
    BBC liveblog
    The Guardian liveblog
    Reuters liveblog

    Condoleance register

    - 191 Dutch
    - 1 Dutch/American
    - 27 Australian
    - 44 Malaysian
    - 12 Indonesian
    - 9 British
    - 4 Germans
    - 4 Belgians
    - 3 Filipinos
    - 1 Canadian
    - 1 New Zealand
    - 1 Unidentified

    [ bericht aangepast op 18 juli 2014 - 22:55 ]


    Your make-up is terrible

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Lol. Deze mensen hier.



    Obama had Rusland ook niet aangevallen. Niemand had Rusland aangevallen: Tot nu toe is er namelijk nog geen hard bewijs dat Rusland degene is die het vliegtuig heeft neergeschoten. Ten tweede is er nul aanwijzing dat dit opzet was. Alles wijst er op dat Pro-Russische seperatisten al dan niet met (ex)Russiche apparatuur/training/soldaten geschoten heeft op wat zij dachten dat een militair vliegtuig was. Dat maakt het niet goed en de daders moeten gestraft worden maar het is bij lange na niet genoeg voor welk land dan ook om de oorlog te verklaren. Ten derde wil NIEMAND oorlog. Als Putin wilde vechten had hij Oekraïne met geweld ingenomen. De VS kan en wil niet vechten: Hun schulden zijn gigantisch, ze staan nog met 1 been in Afghanistan en na meer dan een decennium van constante oorlog en duizenden doden aan hun kant is het voor het Amerikaanse volk ook genoeg. Ja, er zijn wat die-hards die graag even in een maandje over Putin willen walsen en hem uit het Kremlin willen slepen. Maar zij zijn veruit in de minderheid. Verder drijft Rusland op gas: Dat verkopen ze aan de EU, ze drijven handel met de VS... zonder dat gaan ze kopje onder. De VS en Rusland zijn dikke vijanden maar tegelijkertijd enorm verbonden en staan allebei op een manier met een been in het graf van een grote depressie. Een oorlog met elkaar is genoeg om ze over het randje te doen storten.

    Vierde en meest overtuigende: Rusland heeft eerder een Amerikaans passagiersvliegtuig neergeschoten met een congreslid aan boord ten tijde van de koude oorlog toen de spanning nog veel hoger was. Het heeft tot een boel gedoe en spierballenvertoon geleid maar niet tot oorlog. Amerika heeft ooit eenzelfde actie uitgehaald met een Iraans vliegtuig en ook dit is niet uitgelopen op oorlog.

    De EU wil ook geen oorlog. Ze willen al nauwelijks sancties omdat het hunzelf ook raakt vanwege dat Russische gas en de handel. Denk je echt dat ze dan Rusland gaan uitdagen?

    De mensen die roepen dat WO3 er aan komen vanwege dit moeten zich nog even goed gaan inlezen in de huidige globale situatie


    Waar lees je dat er gedacht wordt dat Obama een derde wereld oorlog tegen Rusland zou starten? Dat is nogal een stroman. Er wordt alleen over ingrijpen gesproken, wat nogal een vaag begrip is.


    i put the fun in funeral

    Eindelijk iemand die het durft te zeggen :')

    Rusland
    De Britse premier David Cameron schrijft in een artikel in de Britse krant The Sunday Times dat Europa te weinig tegen Rusland doet. Cameron wil dat Moskou de separatisten in Oekraïne niet langer steunt. ''Als president Poetin zijn omgang met Oekraïne niet verandert, moeten Europa en het Westen onze omgang met Rusland veranderen'', vindt Cameron.

    Cameron noemt geen namen, maar schrijft dat hij ''de terughoudendheid aan het werk zag'' bij een top van Europese regeringsleiders woensdag. ''Elegante woorden en mooie verklaringen zijn geen vervanger voor echte actie'', aldus de Britse premier. Hij benadrukt dat hij geen militair ingrijpen wil ''maar het is tijd om onze macht, onze invloed en onze middelen te laten gelden''.

    Volgens Cameron kan Europa wel zijn economie gebruiken om Rusland pijn te doen. ''Onze economieën zijn sterk en worden sterker. En toch doen we soms alsof wij Rusland meer nodig hebben dan dat Rusland de Europese markten, Europees kapitaal, onze kennis en technologische expertise nodig heeft.''
    De Britse premier eist dat onderzoekers direct bij de plek kunnen komen waar donderdag het vliegtuig van Malaysia Airlines neerstortte. De rampplek mag niet worden geschonden. ''De stoffelijke overschotten moeten worden geïdentificeerd, ze moeten met respect en waardigheid worden behandeld en ze moeten worden overgedragen aan de families.''

    Bron: NU.nl


    To infinity and beyond •

    Huf schreef:
    Eindelijk iemand die het durft te zeggen :')

    (...)




    Dit verklaart hem. Sancties doen beide partijen pijn maar UK heeft het minste last daarvan doordat zij geen gas importeren. Het feit dat de rest van de EU dat wel doet is wat die sancties helaas al weken/maanden tegenhoud.

    Audacity schreef:
    (...)

    Waar lees je dat er gedacht wordt dat Obama een derde wereld oorlog tegen Rusland zou starten? Dat is nogal een stroman. Er wordt alleen over ingrijpen gesproken, wat nogal een vaag begrip is.


    Yo, lees de vorige pagina eens. Overigens heeft dat zeer weinig te maken met mijn punt, namelijk dat ook als dat hele vliegtuig vol had gezeten met Amerikanen Obama niet veel meer had gedaan dan wat de EU nu hopelijk gaat doen, namelijk sancties af kondigen.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 12:19 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    ^ Waar haalt Engeland hun gas vandaan dan?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yo, lees de vorige pagina eens. Overigens heeft dat zeer weinig te maken met mijn punt, namelijk dat ook als dat hele vliegtuig vol had gezeten met Amerikanen Obama niet veel meer had gedaan dan wat de EU nu hopelijk gaat doen, namelijk sancties af kondigen.


    Dat geloof ik ook wel dat omdat ze er weinig mee te maken hebben, ze meer durven zeggen. Maar dat neemt het feit niet weg dat hij toch wel voor een groot deel gelijk heeft en spreekt voor een hoop Nederlanders. Ik snap ook wel dat we niets kunnen doen in verband met het gastoevoer, maar dat neemt niet weg dat het me verschrikkelijk frustreert hoe langzaam alles gaat.
    Twee mensen die omgekomen zijn, wonen hier in de straat en ik kende ze ook al jaren. Ik heb gezien hoe kapot de familie ervan is dat het zo ongelofelijk lang duurt en hoe respectloos het gaat..


    To infinity and beyond •

    Ladris schreef:
    ^ Waar haalt Engeland hun gas vandaan dan?


    Nu weet ik niet helemaal honderd procent hoe dat zit, het is allemaal een beetje vaag.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Madden schreef:
    (...)

    Alhoewel ik je frustratie deel, ben ik het hier niet mee eens.
    Ten eerste proberen we met alle macht een oorlog hier te vermijden, we gaan niet zomaar ingrijpen. Bovendien zijn er nog steeds weinig bevestigingen, we kunnen niet zo maar Rusland binnen walsen, met een groot leger of niet. Dat 'praten' van de EU wat jij hierzo onrespectvol benaamd is alsnog veel beter dan een conflict wat waarschijnlijk eindigt zoals we al eerder hebben gezien.
    Nederland is nou eenmaal een klein landje, we doen ontzettend goede dingen maar beroemd om ons leger of oorlogvoering zijn we niet en dat is oké. Als er iets gaat gebeuren, en dat gaat er -- iedereen is op dit moment druk bezig met overleggen -- dan zal dat gebeuren met anderen landen die genoeg van het hele Rusland hebben.
    Het is om te kotsen echt, dat ben ik met je eens -- al het onrecht wat hier weer wordt aangedaan en waarom? Maar we moeten hier voorzichtig mee zijn.

    Wat de gaskraan betreft, ik zou er maar niet te luchtig over doen -- als die wordt dichtgedraaid heeft half Europa nog maar weinig gas als er niet genoeg maatregelen worden getroffen.

    Dit is precies de reden dat Rusland de gaskraan niet zomaar dicht zal draaien. Volgens mij willen zij ook veel geld verdienen en als half Europa zonder hun gas komt te zitten, dan lopen ze deze inkomsten mis, dus naar mijn idee zullen ze de kraan niet zomaar dichtdraaien.


    Hamartia

    Atrian schreef:
    (...)
    Dit is precies de reden dat Rusland de gaskraan niet zomaar dicht zal draaien. Volgens mij willen zij ook veel geld verdienen en als half Europa zonder hun gas komt te zitten, dan lopen ze deze inkomsten mis, dus naar mijn idee zullen ze de kraan niet zomaar dichtdraaien.


    Weet ik. Either way, als het gebeurd zijn beide partijen allemaal fuuuuuucked.

    Maar zover komt het sowieso niet, wij willen geen gas tekort en hun krijgen liever ook centjes binnen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik zag net op FB ergens een artikel voorbijkomen van een of andere nieuwssite dat de Russen de separisten de opdracht hadden gegeven om de zwarte doos weg te nemen.

    Ik heb het niet helemaal gelezen, dus vergeef me als het niet klopt.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 10:13 ]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Zijn er hier meer mensen die moeite hebben met de normale gang van zaken weer oppakken? Ik kan het heel erg moeilijk loslaten allemaal en het begint nu echt lastig te worden.

    Unwritable schreef:
    Zijn er hier meer mensen die moeite hebben met de normale gang van zaken weer oppakken? Ik kan het heel erg moeilijk loslaten allemaal en het begint nu echt lastig te worden.


    Ik. Ik kon een paar nachten geleden de beelden niet uit mijn hoofd zetten, zelfs niet als mijn ogen open waren. Ik kan echt niet tegen zo'n beelden, maar toch kijk ik er altijd naar. En natuurlijk moest dit weer in dezelfde week gebeuren als wanneer het tussen Israël en Palestina écht ontploft, letterlijk én figuurlijk. Ik kan daar echt niet tegen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Unwritable schreef:
    Zijn er hier meer mensen die moeite hebben met de normale gang van zaken weer oppakken? Ik kan het heel erg moeilijk loslaten allemaal en het begint nu echt lastig te worden.


    Ik niet, maar vind het wel heel rot om te horen dat je je zo voelt!
    Natuurlijk vind ik het vreselijk en sta ik er af en toe nog bij stil, maar op dit moment ben ik vooral boos en gefrustreerd om de manier waarop er met de slachtoffers wordt omgegaan.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Kawena schreef:
    Ik zag net op FB ergens een artikel voorbijkomen van een of andere nieuwssite dat de Russen de separisten de opdracht hadden gegeven om de zwarte doos weg te nemen.

    Ik heb het niet helemaal gelezen, dus vergeef me als het niet klopt.


    Ik las het gisternacht ook. Maar ook ik heb het niet helemaal gelezen, aangezien ik om een andere reden mijn gedachten er niet bij kon houden.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 11:48 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Kawena schreef:
    Ik zag net op FB ergens een artikel voorbijkomen van een of andere nieuwssite dat de Russen de separisten de opdracht hadden gegeven om de zwarte doos weg te nemen.

    Ik heb het niet helemaal gelezen, dus vergeef me als het niet klopt.

    De seperatisten hebben inderdaad de zwarte dozen (zeggen ze) en ze willen ze alleen afgeven aan mensen die er verstand van hebben. Was gister geloof ik op het nieuws.


    Deep inside, I've never felt alive

    Kawena schreef:
    Ik zag net op FB ergens een artikel voorbijkomen van een of andere nieuwssite dat de Russen de separisten de opdracht hadden gegeven om de zwarte doos weg te nemen.

    Ik heb het niet helemaal gelezen, dus vergeef me als het niet klopt.


    Dat zou kunnen. Het is op dit moment niet bekend wie de zwarte dozen heeft, of of ze al beiden uberhaupt gevonden zijn. De seperatisten beweerden ze eerst te hebben en zeiden later weer van niet.


    quidquid excusatio prandium pro