• En voor een deel van de Nederlandse scholieren is morgen ook hun eerste schooldag. Kortom, het grootste deel van Nederland (en wss België) staat morgen rond een uur of 7 op om zich naar de school/college banken te slepen en zich door een nieuw jaar vol leren heen te slaan, nieuwe vrienden te maken, rare leraren te hebben en te klagen over tentamens enzovoorts.

    Grote uitzondering ben ik, want ik mag nog even doorvakantievieren en daar heb ik helemaal geen zin in. Vrij zijn is leuk als je met vrienden vrij bent en leuke dingen kunt doen. Een of twee daagjes in je eentje vrij zijn is ook leuk, maar na 3 maanden is de lol er af, zeker aangezien ik al MAANDEN thuis zit. Dat plus het feit dat ik heel graag mijn studie wil voortzetten en eindelijk wil beginnen met het interessante deel van mijn studie maakt dat ik niet echt uitkijk naar morgen, zij het om een andere reden dan de meesten van jullie.

    Ik studeer namelijk geneeskunde en ik ben nu technisch gezien 5ejaars. (Dat wil zeggen, ik begin nu aan mijn 5e jaar maar heb mijn 4e jaar nog niet afgerond: Om mijn 4e jaar af te ronden moet ik namelijk begonnen zijn aan mijn coschappen en dat is dus het heikele punt) Ik heb dus alle theorie gehad, mijn laatste tentamen was in maart dit jaar en sindsdien zit ik te wachten op mijn coschappen. Ik ben namelijk ingeloot om in week 50 te beginnen met mijn coschappen(startdatums werden verloot, gezien het feit dat er 300 studenten zijn per leerjaar en slechts 30 plekken per maand vrijkomen), dus ergens in December. Dat betekent dat ik tegen die tijd 9 maanden thuis zit. Genoeg tijd om intussen bevallen te zijn van een baby, om het even in perspectief te plaatsen. En deze laatste 3 maanden mag ik me dus vervelen (van maart tot eind juni had ik wetenschapsstage, was niet veel werk maar zo hield ik me dus doordeweeks bezig als mijn vrienden bezig waren met colleges)

    tl;dr: Moet nog 3 maanden wachten voor ik mag beginnen en wil NU beginnen.

    Fun facts
    1) Ik heb veel gewerkt de laatste tijd en heb gemerkt dat ik er waanzinnig veel van geleerd heb wat betreft omgaan met collegas en lastige patienten
    2) Ik heb een zeer strenge doktersstem ontwikkeld voor die lastige patienten
    3) ik mag nog steeds 1000+ euro aan collegegeld betalen per maand
    4) ik begin koffie nu lekker te vinden
    5) Ik moet zo vaak om 6:30 opstaan om te werken dat ik de halve week rondloop met een woeste baard
    6) Ik kom best veel (nu) 3e en 4e jaars studenten tegen op mijn werk en het verschil in hun kennis, omgang en professionaliteit is verbazingwekkend. Blijkbaar heb ik in het 4e jaar extreem veel geleerd over die dingen
    7) Volgens mij is punt 4 erg ongezond van me en sta ik stijf van de koffie. Halp

    Yay start van een nieuw schooljaar!


    quidquid excusatio prandium pro

    7 uur? Was het maar zo een feest, morgen ben ik vrij, maar dinsdag moet ik toch echt om 6 uur al mijn bedje verlaten (cat)

    En ha, zo te zien heb je er meer zin in dan ik. Die drie maanden vakantie voelde als drie weken, of drie dagen. Help. Mijn intro kamp was ook niet zo een succes (lees: ik ben nu doodziek ervan) Ah well, we'll see! (: En ik ga denk ik koffie ook nog lekkerder vinden dan eerst haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ik mag dinsdag pas beginnen. Duurt. Zo. Lang. D:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Op zich heb ik best zin, al m'n vrienden weer dagelijks zien is fijn. Maar het vroege opstaan, hatelijke docenten, huiswerk, proefwerken en al die dingen heb ik totaal geen zin in.
    Maar al dat thuis zitten en vervelen ben ik ook zat, dus ik dat opzicht krijg ik wel weer een beetje een ritme.

    Ik begin dinsdag pas met mijn lessen. ^^

    TessaGray schreef:
    7 uur? Was het maar zo een feest, morgen ben ik vrij, maar dinsdag moet ik toch echt om 6 uur al mijn bedje verlaten (cat)

    En ha, zo te zien heb je er meer zin in dan ik. Die drie maanden vakantie voelde als drie weken, of drie dagen. Help. Mijn intro kamp was ook niet zo een succes (lees: ik ben nu doodziek ervan) Ah well, we'll see! (: En ik ga denk ik koffie ook nog lekkerder vinden dan eerst haha.


    Ik zit inmiddels al 6 maanden thuis, dan krijg je er dus wat eerder zin in (cat)

    Ik sta om 6:30 op als ik moet werken!

    Moth schreef:
    Ik mag dinsdag pas beginnen. Duurt. Zo. Lang. D:


    I hate youuuu


    quidquid excusatio prandium pro

    Je mag altijd een dagje naar West-Friesland komen :Y). Zoveel voer ik toch niet uit, ook al is mijn schooljaar twee weken geleden al begonnen.


    i put the fun in funeral



    Konnie eentje van brownies vinden. :C


    "I shut my eyes in order to see.'

    High five voor geen school! Tussenjaar all the way! *O*
    Alleen heb ik er wel zin in. Morgen moet ik een belletje plegen naar een werkgever en hopelijk wordt ik aangenomen *klopt dit af op al het hout om haar heen*. Ik heb namelijk nu pas één week thuisgezeten en verveel me echt rot.
    Dus jij nog succes met nog drie maanden geen school hebben en je werk en je koffie-verslaving. ^^
    Wat doe je nu eigenlijk voor werk, als ik vragen mag? Klinkt namelijk behoorlijk interessant, als ik het zo lees. (;


    Deep inside, I've never felt alive

    SolidSnake schreef:
    Ik zit inmiddels al 6 maanden thuis, dan krijg je er dus wat eerder zin in (cat)

    Ik sta om 6:30 op als ik moet werken!


    Haha, 6 maanden is inderdaad lang, maar ik denk alsnog niet dat ik me gauw zou gaan vervelen. Komt waarschijnlijk ook omdat ik de afgelopen 6 jaar (nou, 3 à 4) echt knijterhard heb moeten werken. Ik zat bijna 24/7 aan school, spijbelde zelfs om huiswerk te maken en heb als ik 1/10e lager had gescoord was ik gezakt voor mijn VWO examen :') Dan krijg je weer tegenzin!

    Ik hoop alleen dat er ook een hoop 'meer normale' mensen zijn. Ik was op intro kamp en de helft zat aan de drugs en wilde alleen maar zuipen en zaten tot 5 uur 's nachts voor mijn tent te schreeuwen. Daar ben ik niet zo van en voelde me dan ook niet zo thuis. Vroeger vond ik het belachelijk als iemand zei dat ie was gestopt met een studie omdat de klas hen niet aanstond, maar nu heb ik daar toch wat meer begrip voor gekregen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Overkill schreef:
    Je mag altijd een dagje naar West-Friesland komen :Y). Zoveel voer ik toch niet uit, ook al is mijn schooljaar twee weken geleden al begonnen.


    Hmm, wil jij toevallig nog naar Blijdorp? (cat)

    Moth schreef:



    Konnie eentje van brownies vinden. :C


    Ga je voor me bakken?

    Congeniality schreef:
    High five voor geen school! Tussenjaar all the way! *O*
    Alleen heb ik er wel zin in. Morgen moet ik een belletje plegen naar een werkgever en hopelijk wordt ik aangenomen *klopt dit af op al het hout om haar heen*. Ik heb namelijk nu pas één week thuisgezeten en verveel me echt rot.
    Dus jij nog succes met nog drie maanden geen school hebben en je werk en je koffie-verslaving. ^^
    Wat doe je nu eigenlijk voor werk, als ik vragen mag? Klinkt namelijk behoorlijk interessant, als ik het zo lees. (;


    Ik werk als uitzendkracht in de zorg als verzorgende niveau 2+ bij een uitzendbureau voor geneeskundestudenten. En die verveling wordt erger na een paar maanden! D:

    TessaGray schreef:
    (...)

    Haha, 6 maanden is inderdaad lang, maar ik denk alsnog niet dat ik me gauw zou gaan vervelen. Komt waarschijnlijk ook omdat ik de afgelopen 6 jaar (nou, 3 à 4) echt knijterhard heb moeten werken. Ik zat bijna 24/7 aan school, spijbelde zelfs om huiswerk te maken en heb als ik 1/10e lager had gescoord was ik gezakt voor mijn VWO examen :') Dan krijg je weer tegenzin!

    Ik hoop alleen dat er ook een hoop 'meer normale' mensen zijn. Ik was op intro kamp en de helft zat aan de drugs en wilde alleen maar zuipen en zaten tot 5 uur 's nachts voor mijn tent te schreeuwen. Daar ben ik niet zo van en voelde me dan ook niet zo thuis. Vroeger vond ik het belachelijk als iemand zei dat ie was gestopt met een studie omdat de klas hen niet aanstond, maar nu heb ik daar toch wat meer begrip voor gekregen.


    Eeeeecht wel. Het lijkt en klinkt leuk, maar na een tijdje wil je toch weer iets doen. Nutteloos maanden van je leven vergooien is niet echt boeiend tijdsverdrijf :C


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ga je voor me bakken?

    Jij voor mij. :Y)

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 20:22 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    (...)
    Jij voor mij. :Y)


    Deal! Voor jou en Annabeth :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Deal! Voor jou en Annabeth :Y)

    Okeuu. Eet ik die van Annabeth er ook wel bij.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 20:25 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    (...)
    Okeuu. Eet ik die van Annabeth er ook wel bij.


    Nohhh. Dan zijn die voor mij :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ik werk als uitzendkracht in de zorg als verzorgende niveau 2+ bij een uitzendbureau voor geneeskundestudenten. En die verveling wordt erger na een paar maanden! D:

    Het is meer dat ik gewoon écht niks te doen heb. Ik heb namelijk geen werk. Als ik werk, dan heb ik zat te doen :Y)


    Deep inside, I've never felt alive

    Best wel absurdistisch dat je nog steeds zoveel collegegeld betaalt terwijl je niks doet. Zelf ben ik erg blij dat het collegejaar weer start morgen en ik hoef niet eens vroeg op te staan (college om 16.00 yay).
    Het lijkt me echt heel saai om zo lang te wachten


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.