• En voor een deel van de Nederlandse scholieren is morgen ook hun eerste schooldag. Kortom, het grootste deel van Nederland (en wss België) staat morgen rond een uur of 7 op om zich naar de school/college banken te slepen en zich door een nieuw jaar vol leren heen te slaan, nieuwe vrienden te maken, rare leraren te hebben en te klagen over tentamens enzovoorts.

    Grote uitzondering ben ik, want ik mag nog even doorvakantievieren en daar heb ik helemaal geen zin in. Vrij zijn is leuk als je met vrienden vrij bent en leuke dingen kunt doen. Een of twee daagjes in je eentje vrij zijn is ook leuk, maar na 3 maanden is de lol er af, zeker aangezien ik al MAANDEN thuis zit. Dat plus het feit dat ik heel graag mijn studie wil voortzetten en eindelijk wil beginnen met het interessante deel van mijn studie maakt dat ik niet echt uitkijk naar morgen, zij het om een andere reden dan de meesten van jullie.

    Ik studeer namelijk geneeskunde en ik ben nu technisch gezien 5ejaars. (Dat wil zeggen, ik begin nu aan mijn 5e jaar maar heb mijn 4e jaar nog niet afgerond: Om mijn 4e jaar af te ronden moet ik namelijk begonnen zijn aan mijn coschappen en dat is dus het heikele punt) Ik heb dus alle theorie gehad, mijn laatste tentamen was in maart dit jaar en sindsdien zit ik te wachten op mijn coschappen. Ik ben namelijk ingeloot om in week 50 te beginnen met mijn coschappen(startdatums werden verloot, gezien het feit dat er 300 studenten zijn per leerjaar en slechts 30 plekken per maand vrijkomen), dus ergens in December. Dat betekent dat ik tegen die tijd 9 maanden thuis zit. Genoeg tijd om intussen bevallen te zijn van een baby, om het even in perspectief te plaatsen. En deze laatste 3 maanden mag ik me dus vervelen (van maart tot eind juni had ik wetenschapsstage, was niet veel werk maar zo hield ik me dus doordeweeks bezig als mijn vrienden bezig waren met colleges)

    tl;dr: Moet nog 3 maanden wachten voor ik mag beginnen en wil NU beginnen.

    Fun facts