• En voor een deel van de Nederlandse scholieren is morgen ook hun eerste schooldag. Kortom, het grootste deel van Nederland (en wss België) staat morgen rond een uur of 7 op om zich naar de school/college banken te slepen en zich door een nieuw jaar vol leren heen te slaan, nieuwe vrienden te maken, rare leraren te hebben en te klagen over tentamens enzovoorts.

    Grote uitzondering ben ik, want ik mag nog even doorvakantievieren en daar heb ik helemaal geen zin in. Vrij zijn is leuk als je met vrienden vrij bent en leuke dingen kunt doen. Een of twee daagjes in je eentje vrij zijn is ook leuk, maar na 3 maanden is de lol er af, zeker aangezien ik al MAANDEN thuis zit. Dat plus het feit dat ik heel graag mijn studie wil voortzetten en eindelijk wil beginnen met het interessante deel van mijn studie maakt dat ik niet echt uitkijk naar morgen, zij het om een andere reden dan de meesten van jullie.

    Ik studeer namelijk geneeskunde en ik ben nu technisch gezien 5ejaars. (Dat wil zeggen, ik begin nu aan mijn 5e jaar maar heb mijn 4e jaar nog niet afgerond: Om mijn 4e jaar af te ronden moet ik namelijk begonnen zijn aan mijn coschappen en dat is dus het heikele punt) Ik heb dus alle theorie gehad, mijn laatste tentamen was in maart dit jaar en sindsdien zit ik te wachten op mijn coschappen. Ik ben namelijk ingeloot om in week 50 te beginnen met mijn coschappen(startdatums werden verloot, gezien het feit dat er 300 studenten zijn per leerjaar en slechts 30 plekken per maand vrijkomen), dus ergens in December. Dat betekent dat ik tegen die tijd 9 maanden thuis zit. Genoeg tijd om intussen bevallen te zijn van een baby, om het even in perspectief te plaatsen. En deze laatste 3 maanden mag ik me dus vervelen (van maart tot eind juni had ik wetenschapsstage, was niet veel werk maar zo hield ik me dus doordeweeks bezig als mijn vrienden bezig waren met colleges)

    tl;dr: Moet nog 3 maanden wachten voor ik mag beginnen en wil NU beginnen.

    Fun facts
    1) Ik heb veel gewerkt de laatste tijd en heb gemerkt dat ik er waanzinnig veel van geleerd heb wat betreft omgaan met collegas en lastige patienten
    2) Ik heb een zeer strenge doktersstem ontwikkeld voor die lastige patienten
    3) ik mag nog steeds 1000+ euro aan collegegeld betalen per maand
    4) ik begin koffie nu lekker te vinden
    5) Ik moet zo vaak om 6:30 opstaan om te werken dat ik de halve week rondloop met een woeste baard
    6) Ik kom best veel (nu) 3e en 4e jaars studenten tegen op mijn werk en het verschil in hun kennis, omgang en professionaliteit is verbazingwekkend. Blijkbaar heb ik in het 4e jaar extreem veel geleerd over die dingen
    7) Volgens mij is punt 4 erg ongezond van me en sta ik stijf van de koffie. Halp

    Yay start van een nieuw schooljaar!


    quidquid excusatio prandium pro

    Everdeen schreef:
    Ik moet als het goed is woensdag pas beginnen, onze school is weer eens lekker professioneel bezig en heeft niets van zich laten horen. Geen brief, niets op de school website-- niks, nada, noppes. Dus voor zover heb ik nog gewoon vakantie.
    heeey zit je op dezelfde school als ik ahhaha zelfde probleem zelfs ds eerstejaars niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Vandaag begint eigenlijk ook mijn nieuwe schooljaar, maar deze week heb ik alleen nog donderdag college, en als het goed is vanaf volgende week alleen op dinsdag en donderdag. Ik weet nog niet zo goed of ik dat leuk vind of niet, aangezien ik dus op die twee dagen helemaal volgepropt zit met soms wel 8 uur college, maar goed, we zullen zien. :')

    [ bericht aangepast op 1 sep 2014 - 10:55 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    heyehehhehehe wat slecht. kijk ik op mijn rooster, wat blijkt deze week vrij nog. Donderdag vrijdag stage en voortaan op de woensdag vrij


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik heb morgen mijn eerste dag van 8:30 tot 12:30 :c
    Op naar een nieuw jaar met teveel huiswerk, irritante en racistische klasgenoten en leraren die de hobby hebben om je te stressen... Ugh..


    El Diablo.

    Ik ben vandaag al begonnen (drie kwartier college) en mijn eerste deadline staat al voor vrijdag. Ik heb er heel veel zin in, maar dit is toch wel een beetje huilen.

    Ik ben vandaag met maar drie uur begonnen en gelukkig is waar ik bang voor was (nog) niet uitgekomen en wordt het niet opeens heel moeilijk.


    Take risks and conquer your fears.

    Nou, net mijn voorlaatste herexamen gehad. Morgen mijn laatste en ik ben vrij. (dance)


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    God straft meteen, ik heb een virus te pakken en voel me nog niet beter. Weet niet of ik morgen wel naar school kan (ivm met lang reizen ook enzo, als ik me écht beroerd ga voelen weer ben ik nog niet zo snel thuis)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oneerbiedige bump: Ik begin 8 december. Het rooster voor de ALCO is dodelijk: Ma-Vrij van 8:30-17:30 met thuisstudie erbij.



    Me vs studie:



    Still excite tho. Ik mag straks in dingen prikken met een naald. Heeft iemand nog leuke en toepasselijke GIFs of plaatjes?


    quidquid excusatio prandium pro


    i put the fun in funeral






    Iets in deze trant


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Of in deze



    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Haha. Ik had woensdag mijn eerste tentamen over oa de documentaire In Search of Shakespeare en toen verscheen dit in onze fb groep:



    En deze is voor iedere toets of wat dan ook wel toepasselijk (was door mij geplaatst en héél vaak geliked :') ):


    Succes btw c;


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Haha. Ik had woensdag mijn eerste tentamen over oa de documentaire In Search of Shakespeare en toen verscheen dit in onze fb groep:



    En deze is voor iedere toets of wat dan ook wel toepasselijk (was door mij geplaatst en héél vaak geliked :') ):


    Succes btw c;


    Holy shit, dat liedje is awesome ^.^

    Overkill schreef:



    YES!


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik zit al zeven weken weer op school...

    Edit: Oeps, zie de datum nu pas.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2014 - 12:32 ]