• En voor een deel van de Nederlandse scholieren is morgen ook hun eerste schooldag. Kortom, het grootste deel van Nederland (en wss België) staat morgen rond een uur of 7 op om zich naar de school/college banken te slepen en zich door een nieuw jaar vol leren heen te slaan, nieuwe vrienden te maken, rare leraren te hebben en te klagen over tentamens enzovoorts.

    Grote uitzondering ben ik, want ik mag nog even doorvakantievieren en daar heb ik helemaal geen zin in. Vrij zijn is leuk als je met vrienden vrij bent en leuke dingen kunt doen. Een of twee daagjes in je eentje vrij zijn is ook leuk, maar na 3 maanden is de lol er af, zeker aangezien ik al MAANDEN thuis zit. Dat plus het feit dat ik heel graag mijn studie wil voortzetten en eindelijk wil beginnen met het interessante deel van mijn studie maakt dat ik niet echt uitkijk naar morgen, zij het om een andere reden dan de meesten van jullie.

    Ik studeer namelijk geneeskunde en ik ben nu technisch gezien 5ejaars. (Dat wil zeggen, ik begin nu aan mijn 5e jaar maar heb mijn 4e jaar nog niet afgerond: Om mijn 4e jaar af te ronden moet ik namelijk begonnen zijn aan mijn coschappen en dat is dus het heikele punt) Ik heb dus alle theorie gehad, mijn laatste tentamen was in maart dit jaar en sindsdien zit ik te wachten op mijn coschappen. Ik ben namelijk ingeloot om in week 50 te beginnen met mijn coschappen(startdatums werden verloot, gezien het feit dat er 300 studenten zijn per leerjaar en slechts 30 plekken per maand vrijkomen), dus ergens in December. Dat betekent dat ik tegen die tijd 9 maanden thuis zit. Genoeg tijd om intussen bevallen te zijn van een baby, om het even in perspectief te plaatsen. En deze laatste 3 maanden mag ik me dus vervelen (van maart tot eind juni had ik wetenschapsstage, was niet veel werk maar zo hield ik me dus doordeweeks bezig als mijn vrienden bezig waren met colleges)

    tl;dr: Moet nog 3 maanden wachten voor ik mag beginnen en wil NU beginnen.

    Fun facts
    1) Ik heb veel gewerkt de laatste tijd en heb gemerkt dat ik er waanzinnig veel van geleerd heb wat betreft omgaan met collegas en lastige patienten
    2) Ik heb een zeer strenge doktersstem ontwikkeld voor die lastige patienten
    3) ik mag nog steeds 1000+ euro aan collegegeld betalen per maand
    4) ik begin koffie nu lekker te vinden
    5) Ik moet zo vaak om 6:30 opstaan om te werken dat ik de halve week rondloop met een woeste baard
    6) Ik kom best veel (nu) 3e en 4e jaars studenten tegen op mijn werk en het verschil in hun kennis, omgang en professionaliteit is verbazingwekkend. Blijkbaar heb ik in het 4e jaar extreem veel geleerd over die dingen
    7) Volgens mij is punt 4 erg ongezond van me en sta ik stijf van de koffie. Halp

    Yay start van een nieuw schooljaar!


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Nohhh. Dan zijn die voor mij :Y)

    :c Gun mij die extra paar cakejes!


    "I shut my eyes in order to see.'

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Hmm, wil jij toevallig nog naar Blijdorp? (cat)


    Hebben ze ijsberen?


    i put the fun in funeral

    Maandag om half 12 beginnen, oke mijn leven is niet erg,
    Ik heb vorige week al een introductie week gehad. Ik heb wel zin in school opzicht.


    Alleen maar tranen van geluk

    Congeniality schreef:
    (...)
    Het is meer dat ik gewoon écht niks te doen heb. Ik heb namelijk geen werk. Als ik werk, dan heb ik zat te doen :Y)


    Alleen als je echt 5 dagen in de week werkt en zelfs dan... Ik werk al maanden 20+ uur in de week en ik verveel me nu al (cat)

    Overkill schreef:
    (...)

    Hebben ze ijsberen?


    Yup! Maar pinguins>ijsberen!

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 20:34 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Yup! Maar pinguins>ijsberen!


    En panda's?!


    i put the fun in funeral

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Alleen als je echt 5 dagen in de week werkt en zelfs dan... Ik werk al maanden 20+ uur in de week en ik verveel me nu al (cat)

    Minimaal 30 uur, anders heb ik er a. geen zak aan om überhaupt een tussenjaar te doen, want verdien ik te weinig, blablablabla. b. verveel ik me nog steeds de helft van de tijd ;D


    Deep inside, I've never felt alive

    Het academisch jaar begint in België op 15/16 september en voor sommigen op 22 september.


    Take me to wonderland

    Congeniality schreef:
    (...)
    Minimaal 30 uur, anders heb ik er a. geen zak aan om überhaupt een tussenjaar te doen, want verdien ik te weinig, blablablabla. b. verveel ik me nog steeds de helft van de tijd ;D


    Dan hoop ik dat je die baan krijgt! Werk vinden als +/- 20 jarige is moeilijk

    Dysphoria schreef:
    Het academisch jaar begint in België op 15/16 september en voor sommigen op 22 september.


    Dat zal zeker een stroombesparende maatregel zijn lololol (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Congeniality schreef:
    (...)
    Minimaal 30 uur, anders heb ik er a. geen zak aan om überhaupt een tussenjaar te doen, want verdien ik te weinig, blablablabla. b. verveel ik me nog steeds de helft van de tijd ;D


    Dan hoop ik dat je die baan krijgt! Werk vinden als +/- 20 jarige is moeilijk

    Dysphoria schreef:
    Het academisch jaar begint in België op 15/16 september en voor sommigen op 22 september.


    Dat zal zeker een stroombesparende maatregel zijn lololol (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    This is going to be me during class these coming weeks:



    And this is me trying to deal with the general stupidity of my fellow students these coming weeks:



    And this.. Well, this is going to be me this entire year when even thinking about school:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Dat zal zeker een stroombesparende maatregel zijn lololol (cat)


    Nehh, basis- en secundair onderwijs start morgen, het is hogeschool en unief dat dan pas start. Meesten hebben de week van de 15de gewoon introductieweek en de meeste lessen starten echt op 22 september.

    Maar hey, ik heb morgen en overmorgen nog herexamen en dan heb ik eindelijk vakantie! Voor 2 weekjes, hoera. En dan vlieg ik er weer in.
    Hey, ik zie dat je zorgkundige bent nu, geen zin om anders morgen in Gent mijn herexamen verpleegkunde voor mij te maken? Ik verander toch van richting :p


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Dat zal zeker een stroombesparende maatregel zijn lololol (cat)

    Doen ze al jaren. :') De herexamens vallen eind augustus, dus dan hebben studenten nog even rust en de professoren hebben toch tijd nodig om de uitslag bekend te maken.


    Take me to wonderland

    Jep, ik heb morgen mijn allereerste college. Pas om elf uur, maar ik moet van tevoren mijn boeken ophalen, dus mag ik desondanks vroeg opstaan. En dat terwijl ik dit weekend introkamp had van de studievereniging en ik nu echt wel een ochtend uitslapen kan gebruiken, want ik voel me half dood en word volgens mij verkouden. (no_chears)
    Maar goed, aan de andere kant weet ik door dat kamp ook dat er een hoop leuke mensen taalwetenschap gaan doen en ken ik nu meer dan de helft van mijn studiegenoten al, dus dat scheelt. Ik heb er zin in. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    In België begint het pas de 22e. Ik vertrek morgen dus nog op vakantie (: Maar wel veel succes aan al degene die morgen beginnen en veel succes met het thuis zitten - hopelijk vindt je toch genoeg bezigheden.
    Ik zelf zou ook wel graag hebben dat het begint, het is immers mijn eerste jaar en ik heb er echt wel zin in.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Grizzly schreef:
    (...)

    Nehh, basis- en secundair onderwijs start morgen, het is hogeschool en unief dat dan pas start. Meesten hebben de week van de 15de gewoon introductieweek en de meeste lessen starten echt op 22 september.

    Maar hey, ik heb morgen en overmorgen nog herexamen en dan heb ik eindelijk vakantie! Voor 2 weekjes, hoera. En dan vlieg ik er weer in.
    Hey, ik zie dat je zorgkundige bent nu, geen zin om anders morgen in Gent mijn herexamen verpleegkunde voor mij te maken? Ik verander toch van richting :p


    Waarom doe je een herexamen als je toch een andere richting op gaat?
    En is geen goed plan, want ik ben geen verpleegkundige. Ik kan je een boel vertellen over een heleboel ziektes, maar ik weet niet eens wat een verpleegkundige hoort te weten, laat staan dat ik het weet 8D

    Yoda schreef:
    This is going to be me during class these coming weeks:



    And this is me trying to deal with the general stupidity of my fellow students these coming weeks:



    And this.. Well, this is going to be me this entire year when even thinking about school:



    Ik zie dat je je GIF mapje hebt gevonden 8D

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 21:09 ]


    quidquid excusatio prandium pro