• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa
    Legolas Greenleaf (m) – RIng

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Mayim Chariani (v) – Evelien
    Glordion (m) – Anneleen

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 21:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ik geloof dat niemand op een verhaal over de Dúnedain zit te wachten,' beantwoordde Ignatius haar vraag al gauw.
    'Ik geloof niet dat iemand op enig soort verhaal zit te wachten, want verhalen leiden de geest af en vertragen onze tocht en onze tocht is zeer belangrijk. Het is nog ver, of niet ver, naar de eenzame berg, en in beiden gevallen is het beter als we opschieten, want als we dichtbij zijn, kunnen we onze tocht het beste zo snel mogelijk vervolledigen. Mochten we echter nog ver weg zijn, dan is het noodzaak dat wij haast maken, willen wij midden aarde nog tegen de draak beschermen!'
    Hij zette zijn hoed weer op.
    'Dus, als niemand bezwaar maakt, kunnen we nu verder rijden. Mocht iemand wel bezwaar maken, dan vraag ik je of je wel écht hier bent om de draak te doden.'

    Glordion hoorde wat de tovenaar zei en dacht aan wat zijn papa hem vertelde als hij weer eens sukkelde met de klusjes die hij hem gaf.
    "Mijn papa zei altijd dat je nooit iets te haastig mag doen, want dan maak je fouten."


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Ignatius keerde zijn hoofd en keek met een norse frons naar de jongen, maar zei niets. Nadat hij een tijd indringend in zijn ogen had gestaard, keerde hij zich weer van de jongen af.
    'We vertrekken. Nu.'

    Glordion werd bang van de blik van de tovenaar, onwillekeurig zette hij een stap achteruit.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Galahad glimlachte en bracht zijn mond naar Glordion's oor, zodat alleen hij zijn woorden kon horen.
    'Wees maar niet bang,' zei hij, 'tovenaars zijn oude, chagrijnige knarren. Laat ze maar.'
    Hij ging weer rechtop zitten en gaf Glordion een klopje op zijn schouder.

    Glordion deed moeite om een grijns te verbergen.
    'Dat merkte ik.'


    Alles heeft betekenis, ook niets

    'Ik ga niet weg voordat ik een fatsoenlijk maal heb gegeten,' wierp Sha'rin tegen. Ze had immers niet voor niets hout gesprokkeld. Wat was het nut van pauzeren als men niet ging eten? Bovendien had ze nog geen korrel gegeten vandaag. De tovenaar mocht dan wel haast hebben, maar als ze niet genoeg aten waren ze niet echt tegen tegenslagen opgewassen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ithilwen was blij dat Brennen haar wilde helpen, maar al gauw bleek dat zijn kennis op het gebied van geneeskunde niet groot was. Ze dacht even na en schudde haar hoofd.
    'Er was wel een plant... Maar ik ben zijn naam kwijt. Hij heeft witte bloemetjes en ovaalvormige, kleine bladeren. Het groeit dicht bij de grond en zit er een beetje uit als een mossoort. Misschien dat je die in deze streken kan vinden? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien dat Ignatius, de tovenaar, wel wat weet?' zei ze zacht. Ze zag dat Brennen op wilde staan, maar hield hem tegen met een hand op zijn schouder.
    'Brennen? Dank je wel... voor je hulp. Met mijn onhandige gedrag maakt ik niet veel vrienden. En ik ben blij dat iemand in staat is door mijn gedrag heen te kijken.' zei ze zacht, zijn grijze ogen ontwijkend. Ze voelde haar wangen warm worden en hoopte dat ze niet al te rood werd. Met een korte lach probeerde ze zichzelf uit de situatie te redden. 'Oeps, sorry. Ik heb geen filters, zoals je wel hebt gemerkt.' grinnikte ze.

    'We hebben geen tijd om te eten,' bracht Ignatius ertegenin.
    'Dat kunnen we later doen. We hebben te lang stilgestaan en ik vertrouw deze plek niet. Ik raad aan om nu te vertrekken, per direct. Neem je hout mee, een aantal paarden hebben nog ruimte in hun zakken over, als dat je hart gerust stelt.'

    Brennen luisterde aandachtig naar haar beschrijving, maar hij kon zich niet zo gauw bedenken wat het kon zijn. 'Athelas, toevallig?' vroeg hij nog wel, maar hij kon zich een andere beschrijving ervan herinneren uit lessen die hij ooit gehad had. 'Maar nee, ik denk dat elven over het algemeen een grotere kennis van geneeskunde hebben dan tovenaars. Er is hier vast wel iemand die er meer vanaf weet.'
    Toen hij wilde opstaan om iemand om help te vragen, hield Ithilwen hem nog even tegen, wat hem even verbaasd naar haar deed kijken.
    'Geen dank,' zei hij daarna tegen haar. 'Ieder heeft zo zijn flaws en we moeten er maar mee leren leven. Jij trouwens ook bedankt.' Hij keek haar even indringend aan. 'Er zouden vermoedelijk maar weinigen voor mij teruggekomen zijn. Zonder jou had ik waarschijnlijk nog steeds doelloos door de wildernis heen gezworven.' Hij pakte haar hand en stond verder op en trok haar mee overeind. 'Laten we maar iemand gaan zoeken die wat meer medische kennis heeft.

    {Shall we let them go to Elrohir? :Y) Die zwerft nu ook wat lonertjes rond en mag wel weer een comeback in de RPG maken ;')}


    Stenenlikker

    Turing is weer LakeTown :3

    'Ja, dat lijkt me een goed idee.' knikte ze instemmend en ze liet zich overeind trekken. De hand van Brennen was warm en zacht zoals die van een man zacht kon zijn. Het voelde fijn aan, vond ze. Ze hield de hand vast en keek om zich heen. Iedereen was bezig met zijn eigen dingen en ze kon zo snel niet iemand vinden waarvan ze wist dat hij of zij een grote medische kennis had, afgezien van Thranduil. Maar die durfde ze voorlopig niet meer onder ogen te komen. Plotseling viel haar blik op een in het grijs geklede elf die zich alleen aan de rand van het gezelschap bevond. Ze wist niet veel van hem, maar ze had verhalen over hem gehoord. Ze zeiden dat hij met de Dunedain gereisd zou hebben. Iemand die met dat soort volk omging wist vast wel veel van planten en hun werkingen. Ze keek Brennen even aan en wees naar de elf.
    'Als ik het me goed herinner weet Elrohir er wel wat van, misschien kunnen we hem om hulp vragen?' vroeg ze.

    [Omdat ik niet mee ga naar de Avond van de Lach, alsjeblieft :3]

    Hoi allemaal,
    Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar ik heb besloten een tijdje te stoppen met alle MSVs. Ik heb voor 1 mei twee belangrijke deadlines die ik echt móet halen en dus wil ik mijn Quizlet activiteit drastisch minderen – ook al valt die keuze me echt zwaar.
    Jullie mogen mijn personages er allicht bijhouden, want ik weet dat anderen hierdoor in de knel zullen raken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat jammer dat je moest besluiten te stoppen, maar ik snap het wel. Ik hoop dat het je lukt om alle deadlines goed te halen!
    Wie opent het nieuwe speeltopic? Doe jij dat zelf? Aangezien we op pagina 19 zitten. Welliswaar gaat het langzaam, maar toch ^^

    Dat mag iemand anders gerust doen. Dat lijkt me handiger.^^


    Every villain is a hero in his own mind.