• Dit is het schrijftopic voor een verhaal in Midden Aarde.

    De rode lijn:

    Een draak heeft bezit genomen van een dwergenstad en doet uitvallen naar omliggende dorpen. Van mensen, van dwergen, van elfen. Afgezanten van verschillende rassen komen samen om iets aan dit probleem te doen, niet wetend dat de draak een handlanger is van Sauron, wiens krachten langzaam terugkeren. Dit speelt zich tegelijk af met de hobbit, alleen zullen nu niet alleen de dwergen iets aan dit probleem doen.


    Regels:
    - Er wordt geschreven in de derde persoon verleden tijd (de meest voorkomende vorm in boeken)
    - Je mag geen belangrijke beslissingen maken over andermans personages
    - Als je het risico neemt om iets te schrijven over de personage van iemand anders, mag de ander vragen het aan te passen als hij/zij vindt dat het niet in strijd is met het karakter van het personage
    - We hanteren de gewone spellingsregels; dus gebruik van enkele aanhalingstekens, leestekens en hoofdletters op de juiste plaatsen
    - Verder is het het belangrijkste dat iedereen ervan geniet om samen een verhaal te schrijven. (:



    Personages

    Elfen:
    Thranduil Oropherion(m) – Natascha
    Ithilwen Cûtalion (v) – Lieke
    Larduin Paarthunax(m) – Delano
    Elrohir Elrondion (m) – Belle
    Galahad (m) – Jeffrey
    Ehriänae (v) – Natascha
    Azra (v) – Lisa
    Legolas Greenleaf (m) – RIng

    Mensen :
    Angel Elthenin (v) – Mariska
    Gawain Strongbow (m) – Natasja
    Brennen Uquenyondo (m) – Belle
    Sha’rin Gawahir (v) – Natascha
    Mayim Chariani (v) – Evelien
    Glordion (m) – Anneleen

    Hobbits:
    Chase Hidden (m) – Natasja
    Hobson Gamgee (m) – Alicia

    Dwergen:
    Lili Houtblad (v) – Maartje
    Thorin Oakenshield (m) – Natascha
    Fíli (m) – Alicia
    Kíli (m) – Lisa
    Gengi (v) – Alicia

    Half ork/half mens
    Skylar(v) - Lynn

    Maiar
    Ignatius de Blauwe (m) – Jeffrey


    Verwante topics:
    Brainstormtopic
    Rollenstory
    Praattopic, Praattopic 2
    Inschrijftopic 1, Inschrijftopic 2

    Vorige speeltopics: 1, 2, 3

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 21:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Brennen voelde zich wat bescheiden toen Itilwen zijn hand bleef vasthouden, nadat hij haar overeind geholpen had. Maar hij liet haar haar gang gaan daarin. Het gevoel van haar hand in de zijne was dan ook zeker niet onaangenaam. Hij keek wat rond op zoek naar een mogelijk iemand die Itilwen kon helpen, maar hij kende maar enkelen van het gezelschap. Ergens was het wel een nadeel dat hij zich erg afzijdig had gehouden. Maar hij vond dat nadeel niet opwegen tegen de voordelen die het had om zich afzijdig te houden. Hij was nou eenmaal iemand die de eenzaamheid meestal prefereerde boven gezelschap. In ieder geval binnen onbekende gezelschappen.
    Gelukkig leek Ithilwen al wel gauw iemand te zien en ze liepen op diegene af, nog steeds had ze zijn hand vast.

    Elrohir had zich na het gevecht weer wat afzijdig gehouden. Enkele gewonden had hij geholpen, maar daarna had hij ieder met rust gelaten. Angel had hij ook al even niet gezien, maar zij kon zichzelf wel redden, daar vertrouwde hij op.
    Op een gegeven moment zag hij twee elven op zich afkomen. Hij liet zijn snijwerken, waar hij mee bezig was geweest sinds de groep nog niet verder was getrokken, voor wat ze waren en kwam hen tegemoed.
    'Zou je ons kunnen helpen?' vroeg de man hem, toen ze elkaar genaderd waren. 'Ithilwen is gewond geraakt in het gevecht en we bezitten beiden niet genoeg kennis om haar goed te kunnen helpen.' Elrohir knikte en wenkte hen met hem mee naar de plek waar zijn spullen lagen.
    'Wat scheelt er? Dan zal ik eens kijken wat ik bij me heb, waarmee ik je zou kunnen helpen. Desnoods moet iemand in het bos nog even op zoek naar een kruid. Maar wat je ook hebt, het komt wel goed, je loopt in ieder geval nog.'


    Stenenlikker

    Glordion vond de stilte wat ongemakkelijk en probeerde een gesprek op gang te krijgen.
    "Zijn alle tovenaars zo nors als hem?"


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Lili was allang blij dat ze weer verder gingen rijden, ze besloot eens met andere mensen te gaan rijden. Ze reed nu naast een mensen jongen.
    'Vast niet,' opperde ze. Ondanks dat het gesprek niet op haar gericht was besloot ze mee te doen. 'Misschien heeft hij een ongelukkig leven gehad en is hij daarom zo nors?' Ze keek glimlachend naar het mensenjong.

    Ithilwen ging zitten en liet Elrohir de wond op haar been zien.
    'Ik loop er al een tijdje mee, maar door alle chaos is het me nog niet echt opgevallen, tot even geleden. Ik weet niet hoe diep hij is, maar het lijkt me niet heel eenvoudig te genezen. In ieder geval zal mijn lichaam het niet aankunnen tijdens een zo'n zware reis, die combinatie zal er ben ik bang voor zorgen dat ik zeer binnenkort koortsig word. Ik heb echt medische hulp nodig, dus toen dachten we meteen aan jou.' besloot ze met een kleine glimlach.

    Glordion hoorde het antwoord.
    'Zo heb ik het nog niet bekeken. Heb jij al andere tovenaars gezien?' Hij was blij dat iemand met hem praatte aangezien de meesten hem als een blok aan hun been zagen.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Elrohir luisterde naar de uitleg van Ithilwen, waarna hij bevestigend knikte. "Je moet inderdaad niet te lang met een onverzorgde wond blijven rondlopen. Vooral op zo'n reis als deze is de kans op ontsteking erg groot. Mag ik de wond bekijken?"
    Voorzichting haalde hij de stukken stof van de wond om deze te kunnen bekijken. Het bloed was eromheen opgedroogd, maar de wond was open en redelijk diep. Helaas had hij niks schoons bij zich wat hij in de wond kon steken op de diepte te controleren, dus hij hoopte maar dat deze niet te diep zou zijn voor een hechting, want dat zou wel het beste zijn.
    "Ik zal de wond moeten schoonmaken en hechten," vertelde hij Ithilwen. "Ga hier maar zitten, dan zal ik alles gereed maken hiervoor. Kan jij athelas voor me gaan zoeken?" vroeg hij als laatst aan Brennen. "Ik weet niet zeker of het hier in de buurt groeit, maar het zal de genezing van de wond bevorderen." Brennen knikte en maakte aanstalten om op zoek te gaan.
    "Jij redt het nu even met Elrohir?' vroeg hij aan Ithilwen. Ondertussen was Elrohir naar de rivier gelopen om vers water te halen en hij was nog even alleen met haar.


    Stenenlikker

    'Ik... denk het...' ze aarzelde. Ze wilde eigenlijk liever dat hij in de buurt bleef, maar ze wist dat ze dat niet van hem kon eisen. Als ze het zou vragen zou hij waarschijnlijk zelfs tegen zijn zin in zou doen.

    [Sorry voor al die korte stukjes, maar wil je niet te lang later wachten (;]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2015 - 20:14 ]

    [Gezien de tijd die er verstreken is sinds de laatste post, denk ik dat een tijdsprong geen kwaad kan. ^^]
    Thorin staarde naar de sterren aan die boven zijn hoofd twinkelde. Er waren weken verstreken sinds ze Isengard achter zich hadden gelaten. Erebor was nog maar een paar dagreizen van hen verwijderd, waardoor het tijd was om strategisch na te denken. Hoewel de sfeer bijzonder goed was geweest de laatste dagen en er nauwelijks onenigheden waren geweest, wist hij dat dat spoedig zou veranderen. Binnenkort zou het duidelijk woorden om welke redenen zijn metgezellen meereisden en hij geloofde dat velen toch op de rijkdommen van zijn volk belust waren. Hij wist dat Dwalin en zijn broer inmiddels een leger gerealiseerd hadden om in actie te komen zodra het noodlot daarom vroeg, maar hij was bang dat iemand er lucht van kreeg en maatregelen trof. Behalve de anderen dwergen vertrouwde hij niemand volledig. Geen elf, geen mens en zelfs geen hobbit.


    Thranduil zat aan de oever van een rivier dat het woud in stroomde. Zijn woud. Weldra zouden ze het Demsterwold intrekken. Hij zou vreemdelingen over zijn paden leiden en dat gaf hem een vreemd gevoel, al wist hij dat hij niet de enige was. Ze waren immers op weg naar het koninkrijk van de dwergen en iedereen kon bedenken dat ze het moeilijk vonden om anderen zo maar naar hun schat te leiden. Hij geloofde ook niet dat ze dat echt zouden doen, maar hij vond het moeilijk in te schatten wat ze zouden doen. Hen de toegang ontzeggen zodra ze op de drempel stonden? Dat geloofde hij niet. Ze wilden de draak weg hebben. Als dat niet zo was, dan hadden ze dat wel vanaf het begin gezegd. Dat zou immers een hoop tijd bespaard hebben – voor hen allemaal.
    Hij keek even over zijn schouder toen hij een takje hoorde knappen. In zijn binnenste roerde iets, alsof hij een zeker persoon hoopte te zien. Hij was lichtelijk teleurgesteld toen dit niet zo bleek te zijn, al wist hij niet zo goed naar wie zijn gedachten uitgingen. Een tijdje tuurde hij achterom, maar besloot toen dat het een dier was geweest en richtte zijn blik weer op het water, doch met een enigszins ontevreden gevoel in zijn maag dat hij geen plaats kon geven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mayim aarzelde achter de struiken. Het was ondertussen al dagen geleden dat ze zich gewassen had en het restje warme water in haar kruik was ook dringend aan vervanging toe. Toch had ze vanuit de takken een glimp van de knorrige elfenkoning opgevangen. Ze herinnerde nog goed zijn onbeschofte woorden tegen Glordion en hoe hooghartig hij wel niet op hen, slechts Mensen, had neergekeken.
    Toen de elf zijn hoofd echter ongeïnteresseerd weer wegdraaide, ongetwijfeld nadat hij had ontdekt dat het slechts een minderwaardig mens was die hierheen was gekomen, verzamelde Mayim haar moed en liep ze - zeer tegen haar zin in - naar de rivier toe.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2015 - 21:40 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Glordion was moe van de reis maar stiekem wel blij dat ze nog altijd geen dorp waren tegengekomen. Hij begon het reizen leuk te vinden. Die arm was gewoon een nare bijkomstigheid.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Vanuit zijn ooghoeken keek Thranduil naar de vrouw die plotseling water kwam putten. Het was dus toch geen dier geweest. Hij voelde zich enigszins gegeneerd omdat hij haar niet had opgemerkt. Iemand met slechte intenties had hem ook kunnen begluren en dan had hij het evenmin doorgehad.
    Hij voelde niet echt de behoefte om met haar te praten en zijn blik gleed weer over het water.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Angel zat op haar hurken een map van Midden-aarden te bekijken, ze waren nu weken op weg naar de eenzame berg, maar die was nog niet inzicht. Thorin's antwoord had ze nooit meer gekregen, op de vraag die ze hem een paar weken eerder had gesteld. Al bemoeide de tovenaar zich er wel mee, maar daar had ze niet op gereageerd.
    'Vervelende tovenaar,' mompelde ze vanuit haar mondhoeken terwijl ze het plaatje van het Demsterwold bekeek. 'Aan hen heb je ook niks.'
    Helaas wist Angel niet zo veel over tovenaars om daar over te oordelen.
    'Wat zou er in dat bos schuilen, dacht ze'bij zich zelf. 'En hoe lang duurt het tot we bij de eenzame berg zijn?'


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Glordion stapte dichterbij de vrouw met de kaart. Ondanks dat hij nooit op een kaart gekeken had werd hij nieuwsgierig. Voorzichtig keek hij mee over haar schouders maar hij snapte niets van de rare tekening.


    Alles heeft betekenis, ook niets

    Angel merkte eerst niet dat er iemand achter haar stond, zo druk zat ze in gedachten over hun queste.
    Tot Glorions schaduw over de kaart hing, keek ze om. 'O hallo,' zei ze terwijl ze opstond en de kaart oprolde. de afgelopen dagen had Angel met niet zoveel van haar reisgenoten contact. ze kende er niemand, behalve Elrohir en Ithilwen, maar dat was het wel een beetje, ze voelde zich niet zo op haar gemak dat Glorion achter haar was gaan staan.
    'Ik zag je niet.'


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Glordion
    'Ik was gewoon nieuwsgierig, is dat een kaart?'


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Alles heeft betekenis, ook niets