• [ bericht aangepast op 7 jan 2018 - 21:03 ]

    Bij ons is de regel dat je 10 minuten na aanvang niet meer de les in mag, wat een beetje raar is voor een school waarbij mensen vanuit heel Nederland er naartoe gaan. Trein 15 minuten vertraging?? Pech, mag er niet meer in. XD

    Niet drinken onder tentamens en die duren bij ons twee tot drie uur, dus dat is dan een hel. Dat is overigens de enige regel die ik weet. (:


    Take risks and conquer your fears.

    TeddyPoke schreef:
    Bij ons is de regel dat je 10 minuten na aanvang niet meer de les in mag, wat een beetje raar is voor een school waarbij mensen vanuit heel Nederland er naartoe gaan. Trein 15 minuten vertraging?? Pech, mag er niet meer in. XD


    Dat vind ik wel vreemd... Dat is het OV wat het veroorzaakt, dus ik vind dat dat wel geoorloofd is.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    + Je mag op de grond gaan zitten buiten, maar niet gaan liggen...
    + Als je kleedje, short of rok te kort is, moet je je LO-broek aandoen (LO = gym), ook wanneer die korter is dan wat je eerst aanhad..
    + Spaghettigbandjes mogen ook niet, maar de reden waarom is hilarisch: Jongens zouden die kunnen doorknippen...


    Mhm?

    TeddyPoke schreef:
    Bij ons is de regel dat je 10 minuten na aanvang niet meer de les in mag, wat een beetje raar is voor een school waarbij mensen vanuit heel Nederland er naartoe gaan. Trein 15 minuten vertraging?? Pech, mag er niet meer in. XD
    dat hebben wij ook, maar ik vind dit vrij normaal.
    Je verstoord de les.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Die regels wat betreft telefoons vind ik wel terecht. Persoonlijk vind ik 't echt ronduit asociaal als mensen op hun telefoon zitten tijdens de les. Of dat ze standaard al op tafel liggen...


    "I shut my eyes in order to see.'

    Er is bij ons geen vreemde regel, maar op de plaatsen waar bij ons duidelijk niet gerookt mag worden, staan juist de rokers. Zelfs de leraren roken hun sigaretjes op de plekken waar het eigenlijk niet eens is toegestaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Haha, mijn school valt nog best mee als ik het zo lees. Heel veel regels worden ook gewoon een beetje genegeerd bij ons op school, maar dat ligt een beetje aan welke docent je voor je hebt.
    Je mag officieel bijvoorbeeld alleen achter de computers op de eerste verdieping als je toestemming hebt van een docent, wat dus zou betekenen dat je er tijdens tussenuren niet mag zitten, maar dit wordt nooit gecontroleerd. Ook in de pauzes mag je hier niet op de computer, maar in de mediatheek op de tweede verdieping mag dat wel.
    Behalve in de mediatheek mag je tijdens de pauzes ook niet op de eerste, tweede en derde verdieping rondhangen, wat nogal onhandig is, aangezien mijn hele klas hun kluisjes op de eerste verdieping heeft.
    Verder mag je officieel sinds dit jaar niet weg van school tijdens tussenuren, maar niemand houdt zich daaraan, omdat het hiervoor ook nooit zo was.
    Ook is de hele school rookvrij, wat ik op zich een goede regel vind, behalve dat de leraren zich er zelf nooit aan lijken te houden en je ze gewoon op het schoolterrein ziet roken alsof ze denken dat de leerlingen het niet zien. Ook heeft deze regel ertoe geleid dat er altijd net buiten het hek van het schoolplein een groepje mensen staat te roken.
    En er zijn bepaalde plekken waar je niet mag staan/zitten tijdens de pauzes, zoals voor het gangetje naar de receptie, waar heel klein een bordje staat met "geen pauzeplaats, gang vrijhouden", maar waar we toch besloten te gaan staan tot we weggestuurd zouden worden. Afgelopen vrijdag was er voor het eerst een leraar die er iets van zei, maar voor die tijd heeft zelfs de rector die voorbijkwam er nog niks van gezegd :Y)


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Dat je maar vijf minuten voordat de pauze afgelopen is naar je kluisje mag. Oh, en dat de mediatheek dicht gaat in de pauzes en je dus daarna maar terug moet komen. Dit was dan wel op mijn oude school.
    Op mijn nieuwe school heb ik nog niet echt veel vreemde regels gemerkt. Alleen dat we 80% per les, per semester aanwezig moeten zijn. Best normale regel maar sommige lessen heb ik maar een uur per week dus dat betekend dat ik die maar 2 keer mag missen, als ik te laat kom telt dat ook als een les uur. Dus als ik een keer ziek ben en mijn bus is een keer te laat of komt niet opdagen (knap vervelend als je bus maar eens in het uur komt) dan kan ik nooit meer afwezig zijn of ik ga niet meer over...


    "Ignite, my love. Ignite."

    Nestor schreef:
    Je mag je gsm enkel buiten gebruiken. Als je het tijdens de middagpauze in de cafetaria gebruikt kan hij worden afgepakt.
    Je mag ook geen converse All Stars dragen, maar iedereen doet het wel :')


    Ik zou dan op mijn blote voeten zowat moeten gaan want ik heb bijna alleen maar all stars, ohja en nog creepers maar daar loop ik ook niet hele dagen op aangezien ze een beetje te klein zijn.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mijn school valt heel erg mee, vergeleken met wat ik hier allemaal lees...
    Maar we mogen niet meer op onze pauzeplek zitten, waar echt zat ruimte is en we niemand zouden verstoren, mehh.
    En ze zeggen twee jaar lang dat je in de derde naar Londen gaat. Kom je eindelijk in de derde aan, "Sorry, we gaan niet naar Londen." HMPF. Afspraak is toch afspraak? En dan heeft mn mentrix als argument dat ze het niet exact beloofd hebben. Tja, misschien hadden we ze een eed moeten laten afleggen ofzo :') En het probleem lag niet eens aan het geld.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Geen pet op in de les.
    Alleen bij wiskunde, omdat die leraar chill is. :')


    Some people are art and do art at the same time

    Je moet je een maand van te voren inschrijven voor een tentamen dat verplicht is en dat iedereen moet maken, 4 keer per jaar. Oh, en de inschrjiving is slechts een week open.


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    Je moet je een maand van te voren inschrijven voor een tentamen dat verplicht is en dat iedereen moet maken, 4 keer per jaar. Oh, en de inschrjiving is slechts een week open.


    Oh wauw, en als je ziek bent?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    - Je mag geen pepernoten eten. Waarom? De schoonmakers bij ons op school zijn lui en maken pas 's ochtends schoon en dan komen er blijkbaar ratten. Ja, ander voedsel mag je wel gewoon eten (cat)
    - Je mag op het schoolplein helemaal niet roken. Toch doen een paar leraren en een stuk of 20 scholieren (ja, meer roken er niet lol) dat toch en staat er ook zo'n leuk rookpaaltje.
    - Op mijn oude school mochten we in de pauze niet naar de kluisjes toe en mochten we ook niet door de gangen lopen