• Toen Epialthes en Ardaneus de magische ketting in elkaar zetten, stegen veel tovenaars, heksen, dreuzels en elven op. Ze werden meegevoerd naar de epische wereld Askroth, het voormalige thuis van de Askrothidae. Draken terroriseren deze wereld en de voormalige beschaving is grotendeels uitgeroeid.
    Ze gaan de wereld verkennen, ontdekken wat er met iedereen gebeurd is en een nieuw bestaan opbouwen.

    Het rollentopic
    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Het nieuwe topic!

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.


    Personages:


    Ablaze Zealous Vivacious - 16 [Alicia]
    Aenea van Zwaarden - [Natas]
    Alaine Dylis Sneep - 14 [Jeffrey]
    Alassëa - 17 [Jeffrey]
    Ardaneus - oud [Jeffrey]
    Assa Guðmundsdóttir - 16 [Natas]
    Brian - 17 [Natas]
    Claire Sneep - 16 [Rosanne]
    Daisy Sneep - 16 [Jeffrey]
    Damien Le Roy – 17 [Alicia]
    Daniel Potter - 16 [Marjanne]
    Emmy Sneep - 16 [Rosanne]
    Epialthes - oud [Natas]
    Eva van Eden - oud [Maartje]
    Gaara - 18 [Natas]
    Hermes - oud [Jeffrey]
    Ignatius Sneep - 17 [Jeffrey]
    Li Zhaijian - 16 [Alicia]
    Luuk - 24 [Natas]
    Megan Sneep - 16 [Rosanne]
    Moon Desrosiers - 20 [Natas]
    Nick [Natas]
    Noha Fatch - Gunslinger - 19 [Alicia]
    Quinn' Odius - 16 [Alicia
    Sloane – 16 [Natas]
    Sykes Vengeance - 3000 [Natas]
    Van Madden [Alicia]
    Viktor – 65 [Jeffrey]
    Zet - 3000 [Alicia]
    Zoë Zhaijian - 16 [Alicia]




    Het kan handig zijn om Het Epische Verhaal te lezen voor de background stories van bepaalde personages.
    Het kan handig zijn om Askroth : Ver van Huis te lezen voor de background story van Askroth.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2015 - 22:02 ]

    Assa glimlachte terug. Ze omklemde Ablazes stok en richtte die op de jongen die ze zo erg haatte.
    'Aveda Kadavra,' fluisterde ze.



    'We hebben alleen maar door het zand gestruind,' antwoordde Sloane. 'Ik begrijp niet eens hoe ik hier gekomen ben en wat ik hier doe. Het is heel verwarrend allemaal.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Hanna kapot maken?' vroeg Epialthes verbaasd. 'Wat zou dat uitmaken?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Viktor had maar een fractie van een seconde om te reageren. Hij had Ablaze niet gespaard zodat Assa hem zou kunnen doden.
    Hij richtte zijn stok op het plafond en met een luide knal werd de ruimte gevuld met stof en zakte het dak naar beneden. Vervolgens stroomde de regen naar binnen.

    'Wat doe je nou?' snauwde Assa verhit. Misschien was dit wel haar enige kans geweest...



    'Jij mag je eigen regels maken,' vertrouwde Nick Alaine toe. 'Daar ben je oud genoeg toe.'
    Hij trok haar mee de iglo in.


    'Origineel zijn ze wel,' moest Aenea toegeven. 'Kermisattracties... blijkbaar worden de Dreuzels gemist.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Een oog voor een oog helpt niemand,' meende Viktor.

    -

    'Blijkbaar,' zei Ardaneus fronsend.
    'Ik mis ze in ieders geval niet.'
    Hij liet zijn blik nog eens rond het huis gaan.
    'Hoe ben je hier gekomen?' vroeg hij toen.

    -

    Alaine twijfelde, maar liet zich toch door Nick meetrekken. Ze wist niet zeker of haar vader er hetzelfde over dacht, maar Nick was ook heel belangrijk en hij wist vast ook hoe het hoorde.

    -

    'Zeg, Zoë, ' begon Ignatius plotseling, 'ik kan vast op je steun rekenen? Als ik je nu kleren geef.. en jij mij steunt als ik mijzelf tot leider van ons gezelschap verklaar, dan regel ik een stok voor je. We zouden samen de dingen hier kunnen regelen, er zou niemand zijn die ons samen tegen zou houden.'

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 20:55 ]

    Ze begon te lachen, te hard en te lang, maar dat kon haar niet schelen.
    'Je denkt werkelijk dat ik van de pot gerukt ben?' vroeg ze hoofdschuddend. ''Ik zal niet met jou samenwerken. Al moet ik nog honderd jaar op een toverstok wachten!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik denk niet dat je honderd jaar overleeft zonder toverstok, Zoë.'

    'Dreuzels doen het ook,' bromde ze met tegenzin.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik mikte niet op z'n oog,' gromde Assa. 'Als ik hem niet uitschakel, kost dat straks mijn eigen leven.'



    'Vast op dezelfde manier als jij,' antwoordde Aenea. Ze stond op. Haar beenspieren zeurden pijnlijk. Ze liep een rondje om het vuur en keek Ardaneus toen aan. 'Wil je thee?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Goed, dan doe ik je geen gunst, Zoë. Jij bent de enige die verliest.'
    Hij wees zijn stok op zijn keel en vervolgens bulderde zijn stem door het kleine dorp.
    'Ik, Ignatius, benoem mijzelf hierbij, met de steun van het volk, tot koning van dit land. Eenieder dient mij vanaf nu te gehoorzamen, of er zullen straffen volgen. Ik zal mijn taken en plichten naar het beste van mijn kunnen uitvoeren, en mijn best doen om de levensomstandigheden van mijn volk te verbeteren. Iedereen wordt over een kwartier verwacht bij het huis dat voorheen van Li was.'

    Brian keek op toen hij Ignatius' stem hoorde. Daisy was tegen hem aan in de bank gevallen, maar ze sperde nu ook verschrikt haar ogen open.
    'Denkt hij nou echt dat iemand straks naar dat huis komt?' vroeg hij zich verwonderd af.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ignatius keek tevreden, stak zijn stok weer in zijn zak en verliet het vochtige huis waar Zoë nog steeds aan het koukleumen was. Hij liep met ferme passen door de straten en de regen leek hem niet te deren. Hij neuriede en stapte toen het huis van Li binnen, waar twee mensen op de grond zaten.
    'Ruim dat op,' zei hij tegen niemand in het bijzonder, en hij wuifde ze weg.

    Claire voelde zich niet direct geroepen om Ignatius te gehoorzamen. Ze kende die machtsspelletjes van hem nu onderhand wel.
    'Laten we maar gaan, voor hij op zijn tere zieltje getrapt wordt,' gniffelde Emmy. 'Als zus moet je wel het goede voorbeeld geven, Claire.'
    Claire gaf Emmy een duwtje. 'Ga je ook mee Gaara?' vroeg ze, toen ze hem had zien staan..

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 22:33 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Li wist zich weer in een mens te veranderen en trok zijn toverstok. Hij wilde niet al te agressief overkomen, omdat hij ook geen zin had om direct ruzie te maken met Ignatius, maar hij wilde ook niet dat die hem kwam vertellen wat hij moest doen.
    'Er is helemaal niemand geweest die jou als leider heeft verkozen,' zei hij doordringend.


    Zoë gooide de deken in een hoek en rende het huisje uit. Ze wilde hem niet meenemen, omdat hij anders ook nat zou worden en dan zou er helemaal niets meer zijn om haar later warm te houden.
    De regen gutste over haar lichaam, doorweekte haar haren, drupte in haar ogen en vormde grote plassen onder haar voeten. Ze zag meer mensen naar het huisje komen en drong zich naar voren, geen acht slaand op haar ontblote lichaam.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2015 - 22:19 ]


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik heb mezelf gekozen,' zei Ignatius, 'ik was de enige die bij de stemming aanwezig was. Jullie hebben jullie mogelijkheid tot stemmen laten passeren, en zullen nu de gevolgen moeten nemen.'
    Hij trok zelf ook zijn stok, zodat hij zich in een noodgeval zou kunnen verweren.
    'Ik wil geen ruzie met je, Li. Ik ben slechts koning omdat ik de stem van vooruitgang, vrede en welvaart ben.'