• Haai,
    Omdat TheHorcrux nu al langer dan 24 uur niet meer online is geweest en het speeltopic is volgespamt, open ik dit topic.
    DIT IS GEEN OFFICIEEL SPEEL TOPIC.
    Alleen maar tijdelijk zodat we verder kunnen schrijven. Alleen Rowena mag topics aanmaken, en ik wil de regel dan ook niet breken, maar we zijn allemaal zo enthousiast... daarom hoop ik dat het niet erg is dat ik een tussentopic open.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Max Veran Phubar


    Tommy kijkt me alleen maar hoofdschuddend aan. 'Die druk is niet te groot voor hem. Het is Léwis.'
    Hij blijft hoofdschuddend naar Lewis kijken. Ik wil iets zeggen, maar dan vliegt iemand het lokaal in. En het is niet zomaar iemand. Het is Brad.
    Doodleuk vliegt hij de les binnen, met zijn rooster in zijn ene hand, en een beker koffie in de andere.
    'Hallo Max! Sorry dat ik het niet eerder meldde, maar dit leek me wel een goed moment te vertellen dat ik overgeplaatst ben,' zegt hij lachend. Even staar ik hem aan, en dan barst ik in lachen uit. Het is gewoon hilarisch. En zo typisch Brad.
    'Sorry dat ik wat laat ben trouwens. We hadden wat vertraging.' Heel gracieus laat hij zijn rugzak op de grond vallen (hoor de sarcasme). Dan werpt hij een blik op het pennenbakje dat hij van de lerares' bureau heeft omgestoten. 'Oeps.'
    Ik denk niet meer na, ik spring alleen maar op en loop naar hem toe.
    'Dat,' zeg ik, grinnikend. 'Is pas een entree.' Dan geef ik hem een klap op zijn schouder.


    “A queen will always turn pain into power.”

    MetUpAtMidnight schreef:
    {Spammers! Waar zijn jullie btw, wie zit naast wie, en naast wie kan ik Silena laten zitten? (A)}


    (Mer zit naast Lily, van mij mag Selina erbij zitten)


    be gay do crimes

    Eva Katherine Adams.
    "Never give up"


    "Dank u professor" zegt het meisje. Ik loop naar de voorkant van de klas.
    "Goedemorgen. Ga allemaal zitten alsjeblieft" zeg ik luid door de klas.
    "Vandaag gaan we in groepjes werken" ik wil de rest uitleggen maar er komt iemand de klas binnen op een bezem.
    "Hallo Max" zegt hij vrolijk en even trek ik een wenkbrauw naar hem op.
    "Sorry dat ik wat laat ben trouwens. We hadden wat vertraging" zegt hij. Hij heet Brandon Pitcher als ik het goed heb. Door zijn snelle stop zijn er enkele boeken van mijn bureau afgevallen.
    "Allereerst wil ik zeggen dat ik u voortaan op tijd in de les verwacht" spreek ik hem toe.
    "Maar omdat het je eerste les is zal ik het door de vingers zien. Maar reken en maar op dat je de volgende keren als je te laat bent mijn les niet binnen zult komen" maak ik hem duidelijk.
    "En ik verwacht dat je kunt lopen dus voortaan zonder bezem naar de les toe gaat. En nu snel gaan zitten voordat ik me bedenk en je alsnog straf geef"
    "In groepjes van drie zullen jullie een verslag maken over een zelfgekozen onderwerp van Transfiguration. Ik zal echter verwachten dat dit onderwerp binnen jullie niveau valt. Om eens verandering in de groepjes samenstelling te brengen heb ik zelf groepjes gemaakt" in mijn tas zoek ik naar het perkament waar de groepjes op staan.
    "In groep 1 zitten meneer en mevrouw Mercendes en mevrouw Hale" begin ik.
    "Groep 2 bestaat uit Pitcher, Cleaver en Cole. Groep 3 uit Phubar, McAdair en Phernon. Groep 4 uit Paetrix, Lazar en Malfoy" en zo ging ik nog even door.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 21:19 ]


    -


    Timothy "Tommy" Cleaver


    Opeens komt er iemand het lokaal invliegen en meteen zet ik een paar stappen achteruit. Ik struikel bijna over een tas, maar houd mezelf onhandig overeind. Het idee van rustig in de school rondlopen zonder bezems en vliegende mensen is dus ook weer verdwenen. Onrustig kijk ik naar de onbekende jongen. 'Hallo Max! Sorry dat ik het niet eerder meldde, maar dit leek me wel een goed moment te vertellen dat ik overgeplaatst ben. Sorry dat ik wat laat ben trouwens. We hadden wat vertraging.' De jongen grijnst breed naar Max en ik frons even. Waar kennen ze elkaar van? Maar dan gooit hij het bakje om dat op de tafel van de docente staat. 'Oeps.'
    Max gaat een gesprek aan met de voor mij onbekende jongen, dus ik laat me weer in mijn stoel zakken. "Dus vertel het verhaal maar," grijnst de jongen weer. "Inclusief details."
    Gelukkig verstoort de lerares het moment door het centraal te houden. "In groepjes van drie zullen jullie een verslag maken over een zelfgekozen onderwerp van Transfiguration. Ik zal echter verwachten dat dit onderwerp binnen jullie niveau valt. Om eens verandering in de groepjes samenstelling te brengen heb ik zelf groepjes gemaakt. In groep 1 zitten meneer en mevrouw Mercendes en mevrouw Hale. Groep 2 bestaat uit Pitcher, Cleaver en Cole. Groep 3 uit Phubar, McAdair en Phernon. Groep 4 uit Paetrix, Lazar en Malfoy." Behalve Cole, namelijk Rose klinkt niets me bekend.
    "Mevrouw, wie is Pitcher?" roep ik niet al te subtiel door de klas.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 21:14 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Silena Zoë Paetrix
    ____________________________


    We lopen vervolgens het lokaal uit. Met gelukkig nauwelijks straf. Phoe.
    Nu zit ik in Transfiguration, naast Mer. Waarnaast Lily weer zit. Ik doe met moeite mijn best om niet gezellig met haar te gaan kletsen, immers, we spelen nog steeds de ruzie. "In groepjes van drie zullen jullie een verslag maken over een zelfgekozen onderwerp van Transfiguration. Ik zal echter verwachten dat dit onderwerp binnen jullie niveau valt. Om eens verandering in de groepjes samenstelling te brengen heb ik zelf groepjes gemaakt. In groep 1 zitten meneer en mevrouw Mercendes en mevrouw Hale. Groep 2 bestaat uit Pitcher, Cleaver en Cole. Groep 3 uit Phubar, McAdair en Phernon. Groep 4 uit Paetrix, Lazar en Malfoy." begint de lerares. Ik zucht. Met wie zat ik nou. Lazar en Malfoy? Mooi. Dan zit ik op zijn minst bij Mer. Opgelucht kijk ik haar aan. "Mevrouw? Wie is Pitcher?" klinkt Tommy's stem. Wacht, Pitcher? Die naam ken ik. Dat is Brad. Ugh.


    take me back to the basics and the simple life

    BRANDON 'BRAD' PITCHER.



    Met de docent kreeg hij in ieder geval geen gezeik, dus kwam Max naar hem toelopen en gaf hem een klap op zijn schouder. 'Dat,' Begon hij. 'Is pas een intree.' Brandon begon te grijnzen. 'Weet ik, en dat is maar mooi ook want stiekem heb ik er heel lang over gedaan het voor te bereiden en vloog ik dus echt niet gewoon per ongeluk het goede lokaal in.'
          Hij negeerde de opmerkingen van de docent en keek enkel op toen er groepjes werden gemaakt. Vervolgens riep een jongen, blijkbaar Cole of Cleaver, niet al te subtiel zijn vraag door de klas. 'Mevrouw, wie is Pitcher?'
          Brandon grijnsde weer en liet Max alleen door wat hoger te gaan vliegen en rondjes te gaan vliegen in het lokaal. 'Ik mag dan toevallig geen mevrouw zijn, maar gezien ik mijzelf toch wel wat beter ken geef ik je even een korte samenvatting over wie Pitcher is.' Hij bleef gemakkelijk zitten terwijl hij rondjes door het lokaal vloog, net hoog genoeg om niemand voor zijn of haar hoofd te trappen. 'Ik ben Brandon, zeg maar Brad. Ben inmiddels van minstens vijf scholen getrapt, zeventien jaar, vorig jaar blijven zitten en m'n pa is die gast uit het Ministerie van Toverkunst.' Hij bleef voor de jongen in de lucht hangen, klemde zijn benen rond zijn bezemsteel en liep zich naar achter vallen zodat zijn gezicht nu een meter voor dat van de jongen hing. 'Dus hallo,' Hij ging dan misschien ondersteboven, maar toch stak hij zijn hand uit. 'prettig kennis te maken.' Zijn koffie was inmiddels op de grond gedropen en hij had enkel nog zijn beker vast, er niet aan gedacht dat dat zou gebeuren als hij zich ondersteboven zou laten hangen.


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Timothy "Tommy" Cleaver


    De jongen met de bezem begint rondjes te vliegen en nerveus volg ik zijn pad met mijn ogen. "Ik mag dan toevallig geen mevrouw zijn, maar gezien ik mijzelf toch wel wat beter ken geef ik je even een korte samenvatting over wie Pitcher is." Even wil ik hem arrogant noemen, maar dan zie ik zijn grijns die het tegenovergestelde uitstraalt.
    'Ik ben Brandon, zeg maar Brad. Ben inmiddels van minstens vijf scholen getrapt, zeventien jaar, vorig jaar blijven zitten en m'n pa is die gast uit het Ministerie van Toverkunst.' Hij gaat voor mijn neus hangen en geschrokken sta ik op, waardoor de stoel omvalt. Dat was te dichtbij. Wat mensen beginnen te lachen. Subtiel, Tommy. Heel subtiel. Je kan het beter meteen op je voorhoofd schrijven. Onhandig zet ik het ding overeind en haal ik diep adem. Gewoon het vliegdeel en de bezem negeren. Op zo'n hoogte kan er niets gebeuren. "Dus, hallo. Prettig kennis te maken." Eenmaal de stoel overeind gezet schud ik zijn hand.
    "Tommy Cleaver." zeg ik met een grijns. Mijn hand trilt heel even, maar dat heb ik al snel onder controle.


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Ah noooo mag Max niet bij zijn vriendjes ;(


    “A queen will always turn pain into power.”

    Max Veran Phubar


    Adams begint groepjes op te noemen. Ik zit bij twee mensen waarvan ik geen idee heb wie ze zijn.
    Tommy en Brad, daar in tegen zitten bij elkaar. June en Lily ook. Silena en Mer ook.
    Nadat Tommy en Brad kennis hebben gemaakt, kan ik het niet helpen.
    'Mevrouw, mag ik bij Brad, ehm Pitcher, in het groepje? Hij kent de gang van zaken nog niet goed, en ik ken hem al.
    Alsjeblieft, zeg ja.


    “A queen will always turn pain into power.”


    June Mercendes


    Fijn, een lesuur lang met Miranda naast me. Ze begint me nu al te irriteren omdat ze de hele tijd vraagt hoe het nou echt zit bij die 'ruzie.'
    "Haten jullie Kjellberg?" Vraag ik dan maar. Ik weet dat ze ons haten, maar is die haat voor ons groter dan de haat voor Kjellberg?
    "Wie niet. Ze liet mij vorig jaar nablijven omdat ik net twee seconden te laat was." Zegt één van Miranda's kippen, Suzanne, een tikkeltje chagerijnig. Daarna ontstaat er een hele Kjellberg haat discussie waarin iedereen zegt hoeveel ze Kjellberg haat. Ja, zo te horen haten ze haar meer dan ze mij haten. Zodra die disscussie een beetje is uitgedunt, besluit ik weer het woord te nemen.
    "Houden jullie van jongens zonder shirt?" Vraag ik dan omdat ik weet dat die woorden vast en zeker de goeden zijn in deze groep. Miranda's ogen worden groot.
    "Moeten we dat nog zeggen." Komt eruit mijn mond, waardoor mijn glimlach groter wordt.
    "Wij hebben geen ruzie." Zeg ik dan. Hun ogen worden groot. Gelijk hangen ze aan mijn lippen. Wie wilt er nou niet weten wat de waarheid is wat betreft het meest besproken onderwerp op school. "Het was een list, zodat we naast anderen mensen konden gaan zitten." Ze kijken me raar aan.
    "Waarom?" Vraagt de blondine waarvan ik haar naam even ben vergeten, ja, zelfs na al die jaren weet ik nog steeds niet al die namen. Stace o Stacey misschien. Ik weet het niet zeker. Ik weet dat het niet erg goed is als ik dit open en bloot aan de hele klas vertel, dus pak ik een blaadje en schrijf ik het hele plan op, waarna ik dat blaadje aan Miranda geef. Ik kijk aandachtig toe terwijl ze het leest. Ik weet dat als ik haar heb overgehaald, die hele groep kippen haar zal volgen. Ik zucht opgelucht als ze begint te lachen.
    "Mercendes, ik moet toegeven dat dit echt top is." Zegt ze. "Wapenstilstand voor zo lang dit plan mag duren?" Ze houdt haar hand voor haar en die pak ik aan. Ik knik.
    "Ja, wapenstilstand." Een beetje overdreven term, lijkt mij, maar het is wel zo. We hebben de nodige ruzie gehad de afgelopen jaren. Toch hebben we er wel mooi zes mensen bij voor het plan. Het papiertje gaat rond en de andere meisjes lezen het één voor één en stemmen allemaal toe. Pas als ik me omdraai naar de andere kant van de klas zie ik een jongen binnen komen vliegen. Vliegen nog wel. Ik ken hem niet, maar Max blijkbaar wel want hij begroet hem vrolijk. Dus dit was blijkbaar die Brad wiens naam hij wel eens heeft laten vallen. Alsof dat nog niet eens vreemd genoeg is zie ik opeens Mer naast Lily zitten. Ik frons mijn wenkbrauwen en wil gaan vragen wat zij hier doet, maar dan begint Adams te praten.
    "Maar omdat het je eerste les is zal ik het door de vingers zien. Maar reken en maar op dat je de volgende keren als je te laat bent mijn les niet binnen zult komen. In groepjes van drie zullen jullie een verslag maken over een zelfgekozen onderwerp van Transfiguration. Ik zal echter verwachten dat dit onderwerp binnen jullie niveau valt. Om eens verandering in de groepjes samenstelling te brengen heb ik zelf groepjes gemaakt" Oké, mooi zo. Dan hoef ik niet langer bij Miranda en haar kakelclub te zijn, en doen ze toch wel alvast mee met het plan.
    "In groep 1 zitten meneer en mevrouw Mercendes en mevrouw Hale" Wait, de rest hoor ik niet eens. Meneer en mevrouw Mercendes. Ik knijp mijn ogen en ik haat deze stomme groepjes. Ik zit in elk geval met Lily, maar daar is ook niets aan als is moet doen alsof ik boos op haar ben. En dan Lewis. Nota bene Lewis.


    She was always looking for more..

    Eva Katherine Adams.
    "Never give up"


    "Mevrouw, wie is Pitcher?" Vraagt Cleaver.
    "'Ik mag dan toevallig geen mevrouw zijn, maar gezien ik mijzelf toch wel wat beter ken geef ik je even een korte samenvatting over wie Pitcher is" zegt Pitcher net voordat ik mijn mond wil open trekken. Hij vliegt rondjes door het lokaal en ik besluit om zijn verhaal niet te onderbreken.
    "Ik ben Brandon, zeg maar Brad. Ben inmiddels van minstens vijf scholen getrapt, zeventien jaar, vorig jaar blijven zitten en m'n pa is die gast uit het Ministerie van Toverkunst" hij gaat voor Cleaver hangen op zijn kop bungelend.
    "Dus hallo prettig kennis te maken" zegt hij.
    "Tommy Cleaver" stelt Cleaver zichzelf voor.
    "Mevrouw, mag ik bij Brad, ehm Pitcher, in het groepje? Hij kent de gang van zaken nog niet goed, en ik ken hem al" zegt Phubar.
    "Nee, dat mag niet. De groepjes staan vast" reageer ik op hem.
    "En meneer Pitcher. Nu zitten op een stoel!"


    -

    Brandon 'Brad' Picther.
    De jongen stond op toen Brad voor hem ging hangen en de stoel ging onderuit, waardoor Brandon een poging deed tot zijn hoofd vragend iets kantelen. 'Ben ik te eng of jij te enthousiast?' Zei hij met zijn welbekende halve grijns en hij stak zijn hand uit om die te schudden toen de jongen zich voorstelde onder de naam Tommy Cleaver. De grijns op zijn gezicht stond Brad wel aan.
          Met een soepele zwaai greep hij met zijn handen de bezem weer vast zodat hij kon gaan zitten. Hij speelde al Quidditch sinds hij jong was en vliegen was dan ook eigenlijk een van zijn favorieten bezigheden. Hij hoorde vaag de stem van Max op de achtergrond en draaide zich half om om erop te reageren. 'Dat zou geweldig zijn. Ik vergeet regels namelijk nogal regelmatig en iemand die me er continu aan herinnerd zou geweldig zijn. Max is daar perfect voor.' Hij grijnsde. 'Oh, en die koffie za ik zo opruimen.'


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.


    Robin McAdair
    Ik kijk op de klok en zie ineens dat het derde lesuur al begonnen is. Wow dat ging snel! Het voelde meer als tien minuten. Misschien ben ik wel echt in slaap gevallen en kan ik het daardoor niet herinneren.
    Eigenlijk bevalt het spijbelen best maar dan bedenk ik dat we transfigurations hebben en laat dat nou net mijn slechtste vak zijn. Ik geloof niet dat er iemand is die slechter in dat vak dan ik. Oké als ik mee zou doen in de lessen zou het al een stuk beter gaan waarschijnlijk.
    "Het spijt me dat ik je nu moet verlaten maar ik vrees dat ik toch echt naar de les zal moeten. Een keer een jaar overdoen is genoeg." Ik kijk naar Jade en glimlach verontschuldigend. Ik zou veel liever hier blijven zitten. "Of zou je graag mee willen naar de les?" Nu grinnik ik zacht. Tja misschien gaat ze wel mee maar vast niet omdat ze zo graag naar de les wilt.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Max Veran Phubar


    'Dat zou geweldig zijn. Ik vergeet regels namelijk nogal regelmatig en iemand die me er continu aan herinnerd zou geweldig zijn. Max is daar perfect voor,' zegt ook Brad.
    'Nee. Dat mag niet. De groepjes staan al vast,' zegt dat rottige wijf van een Adams.
    Op dat moment wordt het me allemaal even te veel.
    'JEZUS!' roep ik door het lokaal heen. Iedereen stopt met praten en staart me verbaasd aan. 'MAG IK DAN HELEMAAL GEEN VRIENDEN HEBBEN OFZO? RUZIE VIND IK AL ERG GENOEG!' het vliegt uit mijn mond, nog voor ik er over na denk. Nou, als we het doen, kunnen we het beter maar goed doen ook.
    'DAT LILY NOU ZO JALOERS IS DAT ZE SILENA EN JUNE MOET MANIPULEREN, IS AL ERG GENOEG! MAAR BLIJKBAAR WILT IEDEREEN DAT IK OVER HET KOOKPUNT HEEN GA; BLIJKBAAR WILT IEDEREEN DAT IK HET NIET MEER HOUD. NOU, HIER KRIJGEN JULLIE JULLIE ZIN!' brul ik. Het voelt goed, om alle irritaties over de nepruzie, mijn onzekerheid en die rottige leraren er even uit te gooien. Aan de ene kant wil ik de les uit lopen, maar aan de andere kant ben ik de vorige les ook al uitgelopen. Goed bezig, Max.
    Uiteindelijk trap ik mijn stoel om. Vervolgens zet ik hem weer overeind. Dan ga ik zitten, mijn hoofd naar beneden, iedereens starende blikken negerend.

    even Max' woede uitten heur

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 22:14 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    -

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 11:05 ]


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.