• Haai,
    Omdat TheHorcrux nu al langer dan 24 uur niet meer online is geweest en het speeltopic is volgespamt, open ik dit topic.
    DIT IS GEEN OFFICIEEL SPEEL TOPIC.
    Alleen maar tijdelijk zodat we verder kunnen schrijven. Alleen Rowena mag topics aanmaken, en ik wil de regel dan ook niet breken, maar we zijn allemaal zo enthousiast... daarom hoop ik dat het niet erg is dat ik een tussentopic open.


    “A queen will always turn pain into power.”


    June Mercendes


    Ik schrik even van de woorden van Max, maar tegelijkertijd vindt ik het absoluut geniaal. En hij zij dat hij niet kon acteren. Als hij de klas uitloopt, gaan Silena en die nieuwe gast erachteraan. Even later komen ze terug, zonder Max. Maar hij was er dan ook uitgestuurd.
    "Weet je zeker dat het een goed idee is om Phubar nu alleen te laten?" Vraagt Adams aan Silena. "En misschien moeten Cleaver, Mecrendes en Hale ook even naar hem toe gaan. Jullie hebben geloof ik wat uit te praten" Ik sta maar op, omdat ik wel zo'n idee heb over welke Mercendes ze het heeft. Ik doe niet te vrolijk omdat we nog ruzie hebben.
    "Ja mevrouw." Zegt Silena dan. Ik pak mijn tas op en loop weg van Miranda en haar groepje. Ik volg Silena naar buiten en neem aan dat Lily en Tommy ook komen. Zodra de deur van het lokaal dichtvalt kijk ik weer blij met een glimlach op mijn gezicht.
    "Ik heb Miranda en haar kippenclub voor het plan getrikt." Zeg ik blij. Ik heb echt al jaren ruzie met dat kind, maar ik weet dat we nu voor even een gezamelijk doel hebbe. "Dus dat zijn er weer zes bij."


    She was always looking for more..

    Silena Zoë Paetrix


    ___________________________________________________


    June verlaat niet veel later dan mij het lokaal. "Ik heb Miranda en haar kippenclub voor het plan getrikt." zegt ze tevreden. Het is niet zod at ik Miranda en haar kippenclub mag, maar als ze meedoen kan het hopelijk wel. "Dus dat zijn er weer zes bij." Ik grijns zelfvoldaan. "Mooi zo" antwoordt ik June. Onze groep heeft nooit iets met die kip gehad maar als ze het in zich heeft om mee te helpen, dan moet het maar. "Je hebt er hopelijk niet verteld dat ze mogelijk geschorst wordt?" fluister ik. Want ik weet eigenlijk zeker dat ze dan niet mee zou doen. Die wil dat risico niet lopen.


    take me back to the basics and the simple life

    Lily Amanda Hale.
    "I hope I cross your mind once in a while just so that I won't feel pathetic for thinking of you all the time"


    June komt ook het lokaal binnengelopen. Samen met een aantal meisjes die ik absoluut niet mag, een daarvan heet geloof ik Miranda. June zelf loopt naar een tafel toe en ploft neer in de stoel. Miranda komt naast haar zitten en de ergernis is van June's gezicht af te lezen. Dan zie ik dat Adams naar ons toe komt lopen en gelijk denk ik dat er iets is waardoor ik straf krijg. Ik weet niet waarom maar ik heb Adams nooit echt gemogen.
    "Er is een hoop wat je nog niet hebt gehad, Lazar. Maar met genoeg inzet zal dat makkelijk in te halen zijn. Je bent altijd al goed geweest in Transfiguration dus ik heb er het volste vertrouwen in" zegt ze tegen Mer.
    "Dank u professor" zegt Mer beleefd. Na een tijdje komt Silena ook bij ons zitten en ik moet de neiging weerstaan om vrolijk tegen haar te gaan praten. Ik begin dit nepruzie gedoe langzamerhand te haten.
    "Goedemorgen. Ga allemaal zitten alsjeblieft" zegt Adams en ik heb de neiging om te gaan staan. Ik haat het als mensen zeggen dat je moet gaan zitten als iedereen als zit.
    "Vandaag gaan we in groepjes werken" gaat ze verder. Waarom vandaag? Waarom moeten we juist vandaag nepruzie hebben waardoor we niet bij elkaar in een groepje zouden kunnen, dat is veel te verdacht. Opeens komt er iemand het lokaal binnenvliegen. Het is een jongen van wie ik het gezicht niet ken.
    "Hallo Max! Sorry dat ik het niet eerder meldde, maar dit leek me wel een goed moment te vertellen dat ik overgeplaatst ben" zegt hij grijnzend. Max kent hem blijkbaar wel.
    "'Sorry dat ik wat laat ben trouwens. We hadden wat vertraging" hij gooit zijn tas neer op de grond en blijft zelf nog op zijn bezem zitten terwijl hij een slok neemt van de beker koffie in zijn hand.
    "Dat. Is pas een entree" zegt Max die naar hem toe loopt en hem een klap op zijn schouder geeft.
    "Allereerst wil ik zeggen dat ik u voortaan op tijd in de les verwacht" zegt Adams tegen hem.
    "Maar omdat het je eerste les is zal ik het door de vingers zien. Maar reken en maar op dat je de volgende keren als je te laat bent mijn les niet binnen zult komen. En ik verwacht dat je kunt lopen dus voortaan zonder bezem naar de les toe gaat. En nu snel gaan zitten voordat ik me bedenk en je alsnog straf geef. In groepjes van drie zullen jullie een verslag maken over een zelfgekozen onderwerp van Transfiguration. Ik zal echter verwachten dat dit onderwerp binnen jullie niveau valt. Om eens verandering in de groepjes samenstelling te brengen heb ik zelf groepjes gemaakt" ik haat het als leraren zelf groepjes maken. Kom op, je weet zelf toch beter met wie je kan samenwerken?
    "In groep 1 zitten meneer en mevrouw Mercendes en mevrouw Hale" ik zit bij Lewis, is het eerste wat ik kan denken en ik werp voorzichtig een blik in zijn richting. Er klinkt gepraat in de klas maar ik luister niet. Ik mag samen met Lewis een opdracht doen.
    "JEZUS!" hoor ik Max's stem opeens door het lokaal schreeuwen. Snel kijk ik naar hem op.
    "MAG IK DAN HELEMAAL GEEN VRIENDEN HEBBEN OFZO? RUZIE VIND IK AL ERG GENOEG! DAT LILY NOU ZO JALOERS IS DAT ZE SILENA EN JUNE MOET MANIPULEREN, IS AL ERG GENOEG! MAAR BLIJKBAAR WILT IEDEREEN DAT IK OVER HET KOOKPUNT HEEN GA; BLIJKBAAR WILT IEDEREEN DAT IK HET NIET MEER HOUD. NOU, HIER KRIJGEN JULLIE JULLIE ZIN!" ik snap niet waarom hij zei dat hij niet kon acteren. Dit lijkt zo echt.
    "Phubar. Er uit!" hoor ik Adams zeggen. Max loopt woedend het klaslokaal uit en Silena en de nieuwe jongen volgen hem. Ik heb de neiging om ook achter hem aan te lopen maar ik weet dat Silena dit soort dingen beter kan. Na een tijdje komen Silena en de jongen het klaslokaal weer in.
    "Weet je zeker dat het een goed idee is om Phubar nu alleen te laten?" En misschien moeten Cleaver, Mecrendes en Hale ook even naar hem toe gaan. Jullie hebben geloof ik wat uit te praten" zegt Adams. Waarom gaat dat wijf zich er ook mee bemoeien? Volwassenen denken alles te kunnen oplossen door kinderen even bij elkaar te laten zitten.
    "Ja mevrouw" zegt Silena die vervolgens aanstalten maakt om het lokaal te verlaten. June staat ook op en ik volg haar voorbeeld en we lopen naar buiten.
    "Ik heb Miranda en haar kippenclub voor het plan getrikt" zegt ze blij. Ik kijk haar even verbaasd aan. June heeft al jaren ruzie met Miranda.
    "Dus dat zijn er weer zes bij" ik zie dat Silena grijnst maar zelf heb ik er twijfels over. Ik weet niet of ze te vertrouwen zijn en ze niet gewoon naar de eerste en beste leraar lopen om het plan te vertellen, of nog erger: gelijk naar Kjellberg.
    "Je hebt er hopelijk niet verteld dat ze mogelijk geschorst wordt?" zegt Silena op zachte toon.
    "Weet je zeker dat ze meedoet en niet gewoon doet alsof om ons vervolgens te verraden?"


    -


    June Mercendes


    Tevreden kijk ik naar de anderen. Het ruziemaken heeft toch wel iets opgeleverd als we zes nieuwe mensen hebben.
    "Mooi zo" Zegt Silena en ik glimlach nog steeds. "Je hebt er hopelijk niet verteld dat ze mogelijk geschorst wordt?" Vervolgd ze. Daar moet ik om lachen.
    "Ik moet toegeven dat ik dat soort weetjes misschien een beetje heb verzwegen. Ik wilde mensen werfen, niet wegjagen." Ik denk niet echt dat ze dan mee zou hebben gedaan. Maar goed dat ik dat niet heb verteld en dat ga ik dan ook niet doen. Ze zal me vast wel alleen maar meer gaan haten, maar dat doet ze sowieso wel. Gelukkig hebben we nu even een wapenstilstand hebben want anders zou dit nog wel eens moeilijk kunnen worden.
    "Weet je zeker dat ze meedoet en niet gewoon doet alsof om ons vervolgens te verraden?" Zegt Lily dan.
    "Ik denk van wel hoor. Wij zijn niet de enige die Kjellberg haten en trouwens, stel je voor wat er gebeurd als ze ons verraden. Iedereen haat Kjellberg en iedereen zou dit plan geweldig vinden. Daarom zal ook iedereen boos op haar zijn als ze ons verraad. Dat wil ze niet riskeren. En als dit plan echt een onderwerp wordt waar nog jaren over wordt gepraat, dan wil Miranda natuurlijk kunnen zeggen dat zij daar ook aan mee heeft gedaan." Nu ik het zo zeg ben ik hier alleen maar zekerder van. Dit gaat werken, ook met Miranda.
    "En wat nu? Weet iemand waar Max heen is gegaan?" Vraag ik de rest. Hij is hier in elk geval niet, maar verder kan hij overal zijn. "En is het niet handiger als we het nu 'uitpraten'? Het heeft verder toch geen zin meer nu er toch groepjes zijn." Zeg ik erachteraan. Ik vond het ergens wel leuk om te doen, maar ik ben ook weer blij als ik niet meer boos hoef te zijn op iedereen.


    She was always looking for more..

    Silena Zoë Paetrix


    ___________________________________________________


    "Ik moet toegeven dat ik dat soort weetjes misschien een beetje heb verzwegen. Ik wilde mensen werven, niet wegjagen."Ik grijn som dat antwoord. Als we geschorst worden, worden zij dat dus ook. Maar als ik geschorst wordt, zorg ik er wel voor dat het goed komt met aardige mensen. Met mijn vrienden en mijzelf dus.
    "Weet je zeker dat ze meedoet en niet gewoon doet alsof om ons vervolgens te verraden?" Vraagt Lily. Ze heeft een punt, maar om gaan met de grootste prangers van de school, en deze vervolgens verraden is niet zo slim. Dan krijg je het originele plan, maar dan erger, op je af. En dat wil je niet.
    "Ik denk van wel hoor. Wij zijn niet de enige die Kjellberg haten en trouwens, stel je voor wat er gebeurd als ze ons verraden. Iedereen haat Kjellberg en iedereen zou dit plan geweldig vinden. Daarom zal ook iedereen boos op haar zijn als ze ons verraad. Dat wil ze niet riskeren. En als dit plan echt een onderwerp wordt waar nog jaren over wordt gepraat, dan wil Miranda natuurlijk kunnen zeggen dat zij daar ook aan mee heeft gedaan." Zegt June en dat is een heel goed punt. Ze wil overal genoemd worden. De bitch met haar kippen.
    "En wat nu? Weet iemand waar Max heen is gegaan? En is het niet handiger als we het nu 'uitpraten'? Het heeft verder toch geen zin meer nu er toch groepjes zijn." vraagt June. "Ik heb geen idee waar Max is, maar met het 'uitpraten' ben ik het eens. Ik heb namelijk niet echt zin om alleen te zitten tijdens de lunch." Ik hijs mijn tas nog een keer op en loop vervolgens richting de eetzaal, vermoedend dat Max daar heen is gegaan.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 13:36 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Max Veran Phubar


    Na een paar minuten ben ik het lopen al weer zat. Ik loop weer terug naar het lokaal. Ik vraag wel gewoon of ik weer naar binnen mag.
    Tot mijn grote verbazing staan Silena, June, Lily en Tommy buiten, en lopen ze me al tegemoet.
    'Guys? Wat doen jullie hier?' vaag ik. Eigenlijk zou het me niet verbazen als hun er ook zijn uitgestuurt.

    shitty post but who cares

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 13:39 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Timothy "Tommy" Cleaver

    "En wat nu? Weet iemand waar Max heen is gegaan?" Ik haal mijn schouders op. "En is het niet handiger als we het nu 'uitpraten'? Het heeft verder toch geen zin meer nu er toch groepjes zijn." Meteen knik ik.
    "Dat boos zijn is niet zo mijn ding." glimlach ik ongemakkelijk. Dan lopen we Max tegemoet.
    "Guys? Wat doen jullie hier?" Ik loop met een grijns op hem af.
    "We moesten kijken of je oke bent."


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    June Mercendes


    "Ik heb geen idee waar Max is, maar met het 'uitpraten' ben ik het eens. Ik heb namelijk niet echt zin om alleen te zitten tijdens de lunch." Zegt Silena. Jep, dat zou al helemaal zielig zijn. Als we net weg willen lopen komt Max ineens tevoorschijn. Mooi, dan zijn we weer compleet.
    "Guys? Wat doen jullie hier?" Vraagt hij. Volgens hem zullen wij er ook wel zijn uitgestuurd of zoiets. Nou, gelukkig niet.
    "We moesten kijken of je oke bent." Zegt Tommy, waarna ik kort even knik.
    "Jup, Adams was bang dat je alleen niet zou overleven dus moesten wij je maar weer komen redden."' Zeg ik erachteraan. Ik vindt het trouwens ergens wel vreemd dat Adams ons dan allemaal laat gaan, maar dat zal wel om het uit te praten. "We kunnen maar beter vaker neppe ruzies bedenken als we de les uit mogen om het uit te praten." Zeg ik zelf nog. Ach, we kunnen deze tijd beter zo goed moegelijk gebruikken voordat we weer terug gaan naar de les waar ik leuk met Lewis moet werken. Waarom met Lewis. Mij maakt het niet uit met wij, als het maar niet Lewis is.


    She was always looking for more..

    Silena Zoë Paetrix


    ___________________________________________________


    "Guys? Wat doen jullie hier?" Vraagt Max, die nu net aan kwam lopen. Gelukkig. Nu hoeven we hem niet te gaan zoeken.
    "We moesten kijken of je oke bent." Zegt Tommy. "Jup, Adams was bang dat je alleen niet zou overleven dus moesten wij je maar weer komen redden. We kunnen maar beter vaker neppe ruzies bedenken als we de les uit mogen om het uit te praten." Zegt June. Waarop even kort lach. "Maar met hoeveel zijn we nu? " vraag ik in het algemeen. Lily, June, Tommy, Max, Mer, ik, en dan hebben we nog die kippen, ik zucht. Dat zijn nou nog niet bepaald veel mensen


    take me back to the basics and the simple life

    Max Veran Phubar


    Tommy grijnst. 'We moesten kijken of je oke bent.'
    'Jup,' zegt June. 'Adams was bang dat je alleen niet zou overleven dus moesten wij je maar weer komen redden. We kunnen maar beter vaker neppe ruzies bedenken als we de les uit mogen om het uit te praten.'
    'Maar met hoeveel zijn we nu?' vraagt Silena. Nu moet ik dus gaan vertellen over Lewis. Ik wissel een ongemakkelijke blik met Tommy.
    'Ehm, Lewis,' mompel ik snel, hopend dat niemand het opmerkt.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Timothy "Tommy" Cleaver


    "Jup, Adams was bang dat je alleen niet zou overleven dus moesten wij je maar weer komen redden. We kunnen maar beter vaker neppe ruzies bedenken als we de les uit mogen om het uit te praten." Ik lach om haar opmerking en knik instemmend.
    "Maar met hoeveel zijn we nu? " vraagt Silena. Max zegt Lewis en ik zucht even. Dat ook nog.
    "Ik zit naast een of andere willekeurige gozer die ik straks even ga informeren."

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 14:20 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman


    June Mercendes


    "Maar met hoeveel zijn we nu?" Vraagt Silena. Even denk ik na. We hebben mij, Silena, Lily, Mer, waarschijnlijk ook Phoebe, Tommy, Max, Miranda en haar kippen. Dat zijn er bij elkaar iets van dertien of zo? Oftewel bij lange na niet genoeg. Jippie. We moeten echt meer mensen zien te krijgen. Hoewel dat vast wel moet lukken toch? Wij krijgen alles vast wel weer voor elkaar. Ik kijk snel op als Max antwoord geeft.
    "Ehm, Lewis," Hij fluisterd het, maar ik versta het hoe dan ook toch. Ik zou zijn naam altijd en overal herkennen en ik zou er ook overal en altijd spontaan chagerijnig van worden.
    "Ik zit naast een of andere willekeurige gozer die ik straks even ga informeren." Zegt Tommy dan, maar ik ben met mijn hoofd nog steeds bij Lewis en kan amper tot niet blij zijn dat we er waarschijnlijk nog iemand bij krijgen.
    "Wat is er met Lewis." Zeg ik op een scherpe en nogal chagerijnige toon. Zeg niet wat ik niet wil horen, zeg niet wat ik denk. Alsjeblieft niet. Niet Lewis. Iedereen behalve Lewis. Ik denk dat ik het plan dan echt niet ga overleven met hem erbij.

    [ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 14:32 ]


    She was always looking for more..

    Max Veran Phubar


    'Wat is er met Lewis?' vraagt June meteen. Oh nee.
    'Ik heb hem zeg maar vertelt over het plan...' zeg ik. De blikken van de mensen om me heen zeggen al genoeg. 'Sorry! Maar ik kwam hem tegen in de Common Room en hij was zo nieuwsgierig... en ik denk dat hij wel van pas zou komen. Ik bedoel, hij haat Kjellberg net zoveel als wij. Als iedereen hier.'


    “A queen will always turn pain into power.”

    Lily Amanda Hale.
    "I hope I cross your mind once in a while just so that I won't feel pathetic for thinking of you all the time"


    "Ik denk van wel hoor. Wij zijn niet de enige die Kjellberg haten en trouwens, stel je voor wat er gebeurd als ze ons verraden. Iedereen haat Kjellberg en iedereen zou dit plan geweldig vinden. Daarom zal ook iedereen boos op haar zijn als ze ons verraad. Dat wil ze niet riskeren. En als dit plan echt een onderwerp wordt waar nog jaren over wordt gepraat, dan wil Miranda natuurlijk kunnen zeggen dat zij daar ook aan mee heeft gedaan" zegt June. Daar heeft ze een punt.
    "En wat nu? Weet iemand waar Max heen is gegaan?" Ik schud mijn hoofd.
    "En is het niet handiger als we het nu 'uitpraten'? Het heeft verder toch geen zin meer nu er toch groepjes zijn" vervolgt ze. Gelijk knik ik. Ik wil heel graag dat we geen nepruzie meer hebben.
    "Ik heb geen idee waar Max is, maar met het 'uitpraten' ben ik het eens. Ik heb namelijk niet echt zin om alleen te zitten tijdens de lunch" ik had gehoopt dat Silena zou weten waar Max was, zij kent hem het beste, maar helaas weet ze het niet.
    "Guys? Wat doen jullie hier?" Hoor ik de stem van Max. Mooi nu hoeven we niet te zoeken.
    "We moesten kijken of je oke bent" zegt Tommy.
    "Jup, Adams was bang dat je alleen niet zou overleven dus moesten wij je maar weer komen redden. We kunnen maar beter vaker neppe ruzies bedenken als we de les uit mogen om het uit te praten" zegt June en ik grinnik een beetje.
    "Maar met hoeveel zijn we nu?" Vraagt Silena. June, Tommy, Max, Miranda en co en ik. Dus ongeveer dertien.
    "Ehm, Lewis" hoor ik Max zeggen. Lewis?
    "Ik zit naast een of andere willekeurige gozer die ik straks even ga informeren" zegt Tommy.
    "Wat is er met Lewis" zegt June op een scherpe toon, het klinkt niet eens meer als een vraag.
    "Ik heb hem zeg maar vertelt over het plan... Sorry! Maar ik kwam hem tegen in de Common Room en hij was zo nieuwsgierig... en ik denk dat hij wel van pas zou komen. Ik bedoel, hij haat Kjellberg net zoveel als wij. Als iedereen hier" zegt Max. Ergens binnenin voel ik een opluchting. Als Lewis meedoet wordt de band tussen June en hem misschien beter en zouden we samen kunnen zijn. Nee, dat niet. Hij wilt me niet.


    -


    June Mercendes


    Gespannen wacht ik op het antwoord van Max.
    "Ik heb hem zeg maar vertelt over het plan...Sorry! Maar ik kwam hem tegen in de Common Room en hij was zo nieuwsgierig... en ik denk dat hij wel van pas zou komen. Ik bedoel, hij haat Kjellberg net zoveel als wij. Als iedereen hier." Mijn ogen knijpen zich samen en even denk ik dat ik het verkeerd heb verstaan. Wat heeft hij gedaan? Mijn mond staat half open, maar ik weet niet wat ik moet zeggen. Lewis kan ons plan niet gaan verpesten. Dat sta ik niet toe dus hij rot maar lekker een eind op.
    "Waarom? Hem kunnen we helemaal niet gebruiken. Hij verpest alles toch weer!" Zeg ik engiszins een beetje boos, maar wat kan ik ook anders in deze situatie. We hadden net een ontzettend goed plan en dan wordt Lewis erbij betrokken, waarvan ik zeker weet dat hij het allemaal gaat verpesten. Als ik één iemand hier niet wil bij hebben dan is het hem wel. Vergleken met hem is Miranda mijn beste vriendin. Wat bezielde Max. Hoe kon hij dit doen? Dat is echt verschrikkelijk. gelijk heb ik gewoon amper zin in het plan en dat komt allemaal door hem.


    She was always looking for more..