• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Ik wil me graag inschrijven voor het genre avontuur

    Een kans op veiligheid



    Sinds de scheiding tussen Auria en Camar drie decennia geleden is magie verboden in Camar. Er zijn echter nog steeds mensen die buitengewone gaven hebben en hun leven is in Camar niet veilig. Wie geld heeft kan altijd wel iemand vinden die bereid is hen over de grens te helpen en elk jaar sturen families hun kinderen, hun broers en zussen zo de grens over.

    Meilem ontdekte enkele jaren geleden dat ze vuur kan beheersen en heeft sinds dien voor haar leven gevreesd. Haar broer heeft voor haar begeleiding de grens over geregeld maar haar groep is verraden en wordt aangevallen door soldaten. Een deel van de vluchtelingen weet te ontsnappen maar zonder gids en met de soldaten nog steeds op hun hielen is de reis stukken gevaarlijker geworden. Kunnen ze de veiligheid in Auria bereiken?


    Remember to be ridiculous.

    Lizor schreef:
    Over de badges, moet ik die gewoon sturen? Want ik kan wel wat proberen (:

    Niet om opdringerig te zijn, maar misschien is hij over het hoofd gezien (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Als je wilt. Stuur ze naar Qrew voor het gemak, dan krijgt 1 account alle inzendingen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    Als je wilt. Stuur ze naar Qrew voor het gemak, dan krijgt 1 account alle inzendingen.

    Oké, ik zal kijken of ik wat kan maken (:

    Edit: gaan de badges na 50K nog door?

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 23:15 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ^ Yes!


    De officiële crewpagina

    Wauw, als je dan officieel in het topic staat levert dat toch wel kriebels op hahaha


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein






    Sommige kinderen worden zonder kansen geboren, gedoemd het zwarte schaap van de samenleving te zijn. De goden zijn wezens met hun eigen plan en soms gunnen zij een van die kinderen een tweede kans. Zij hebben een plan met hen. Ik was er een van, mijn ouders verstootte mij vlak na mijn geboorte, gedoemd te sterven in het donkere bos werd ik gezegend met de gift om de toekomst te zien. Cados, de god van de chaos had medelijden met mij en koos mij als zijn lieveling. Hij had een plan met mij en stuurde mij op pad via vreemde dromen en voorspellende blikken.Mijn pad was vreemd, onvoorspelbaar en gevaarlijk. Ik moest wel lopen, gestuwd door de vreemde blikken in de toekomst, met de hand van Cados op mijn schouder. Hij had mij niet voor niets gekozen.


    Genre: Avontuur





    Ik wil mij ook graag aanmelden hehe :P

    [ bericht aangepast op 3 jan 2015 - 0:28 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    StephenFry: The Bookie


    The boundaries which divide Life from Death
    are at best shadowy and vague. Who shall say
    where the one ends, and where the other begins?

    -Edgar Allen Poe

    Writing detective stories is about writing light literature,
    for entertainment. It isn't primarily a question of writing
    propaganda or classical literature.

    -Stieg Larsson

    Most successes are unhappy. That's why they are successes
    -they have to reassure themselves about themselves
    by achieving something that the world will notice.

    -Agatha Christie

    And as a writer, one of the things that I've always been
    interested in doing is actually invading your comfort space.
    Because that's what we're supposed to do.
    Get under your skin, and make you react.

    -Stephen King


    London, 2006. Joanna Madson heeft zich vastgebeten in de zaak van The Bookie, een seriemoordenaar die doodt volgens moorden uit bekende detectiveromans. Al snel volgt ze het spoor van Christopher Clark, die een kleine boekenwinkel heeft.



    Mijn inzending in het thema Detective.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 22:22 ]


    What would Emma do?

    Ik schrijf me in met de Echo van mijn stem voor het genre Avontuur/Reisverhalen




    “Schreeuwen heeft geen zin als het enige wat je ermee bereikt is dat je jezelf verliest in de naweeën van de woorden die je sprak.”

    Filia Course-Mayer, achttien jaar. Iemand met grootste ideeën, het lef om de kwaden in de wereld daarvoor te trotseren, maar zonder publiek of überhaupt de middelen om de mensheid te bereiken. Haar gedachten veroordeeld tot levenslang, is ze gedoemd om in stilte te sterven.

    ~


    Europa, 2113. Decennia geleden heeft de VN alle politiek ter wereld overgenomen en de wereld is gaan functioneren als één land. Het idee hierachter was dat samen meer bereikt kon worden dan alleen. Dat die theorie juist was, bleek wel toen de ene na de andere ontdekking werd gedaan. Onder andere die van de zogeheten ‘misdaadgenen’ – een verzamelnaam voor alle stukjes DNA die bepalen hoeveel aanleg een persoon heeft om het criminele pad op te stappen.
    Omdat er behoefte was aan een communicatiemiddel wat iedereen met elkaar verbond zodat er meer onderzoek gedaan kon worden, stond er een afsplitsing van Google op: Link Company, dat infiltreerde in het bestuur. Doormiddel van de zogeheten Links, kleine apparaatjes geïntegreerd in de hersenen van een persoon, heeft elke burger een eigen computer in het hoofd en kan iedereen van over de hele wereld constant met elkaar in contact komen. Het sociale leven van de mensheid is verplaatst van de straten naar de hersenen. De global village werd een feit.

    De achttienjarige Filia Maia Course-Mayer is de tweede dochter van een van de belangrijkste zakenvrouwen ter wereld en een filosoof die zo zijn twijfels heeft bij de ethische kant van het werk van zijn echtgenote. Waar dit stel mensen op het eerste oog in perfecte harmonie samenleven, is het gezin in werkelijkheid behoorlijk verknipt.
    Filia valt behoorlijk buiten de boot in veel verschillende situaties en voelt zich steeds meer naar de achtergrond gedrukt worden. Dagelijkse ruzies en opgekropte wrok zorgen voor veel wrijving tussen haar en haar ouders. Dan is daar de druppel die de emmer doet overlopen en de tweede dochter laat huis en haard achter haar en sluit zich aan bij een beweging die strijdt tegen de Links. Dat dit betekent dat ze haar moeder letterlijk en figuurlijk de rug toe keert lijkt haar niet veel te kunnen schelen, maar heeft grootse gevolgen voor de gebeurtenissen die volgen.

    Filia neemt je mee op een reis door het verleden van de persoon die de toekomst kan veranderen. De route kronkelt langs de meest onwaarschijnlijke ideeën en personen en de tocht heeft slechts één doel: revolutie.

    "Wat als al jouw beslissingen vastliggen in het DNA?"


    For those I love, I will sacrifice

    Vraagje, wat houd dit jaar:
    Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    in?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Donar schreef:
    Vraagje, wat houd dit jaar:
    Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    in?


    De badges. (:

    Ik zal morgen alles aanpassen, want het internet op mijn laptop doet het niet en op de tablet kan ik niet zo goed kopiëren.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    (...)

    De badges. (:

    Ik zal morgen alles aanpassen, want het internet op mijn laptop doet het niet en op de tablet kan ik niet zo goed kopiëren.
    aah ^^


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Hier is mijn aanmelding:



    Nadat de vrome, vredelievende Maerwynn haar ouders aan de dood heeft moeten afstaan, staat haar lang vermiste broer opeens voor haar neus. Na al die jaren wil hij opeens de grote broer uithangen en vertrouwt hij haar zijn grootste geheim toe: hij is een zeerover.

    Hij neemt Maerwynn mee op avontuur, waar ze omringd wordt door mannen die alle mogelijke Godsgeboden overtreden. Tijdens haar reis komt ze angstaanjagende gevaren onder ogen, kost het haar de grootste moeite om haar onschuld te bewaren en verliest ze haar hart aan een man die niet bepaald godvrezend is… Lukt het haar om een weg te vinden tussen alle tegenstrijdige moralen of verliest ze zichzelf in een wereld van bloeddorst, hebzucht en wellust?


    Legend speaks of a beast
    Three hundred miles from it's tip to it's tail
    None have seen it, yet all know it's name
    Like the ark of the covenant, or the holy grail

    The skies turn to black
    The oceans fall dead, no winds dare to blow
    Then out the darkness with a thunderous roar
    Leviathan rises up from the depths below

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 13:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Topic badges
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=168536


    De officiële crewpagina






    Er bestaat een sleutel die de mogelijkheid geeft om de tijd terug te draaien met behulp van een Tijdmachine. Hiermee kunnen vele vreselijke historisch gebeurtenissen terug gedraaid worden. In het naoorlogse Nieuw-Amerika Rory is de Wachter van deze sleutel, maar komt daar pas achter op haar 18de verjaardag. De wereld ligt in puin, de mensheid is gehalveerd en nu heeft zij de mogelijkheid om dit ongedaan te maken. Ze kan alles terug draaien, maar hiermee maakt ze haar eigen leven ook ongedaan, inclusief alles wat ze opgebouwd heeft en dat blijkt haar ook wel dierbaar te zijn. Kan ze deze keuze wel maken, zonder alle kennis die Wachters normaal gesproken hebben?


    Genre: Avontuur

    [ bericht aangepast op 4 jan 2015 - 22:16 ]


    Your make-up is terrible