• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 3.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Hypnotise, Vikings, Wiarda, Scribe, Thominho of Square.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 150 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Genre
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy



    Lees meer

    Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories een maand na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Donar de winnaar met haar story De strijd om Ira.
    (Archief)



    Deelnemers met een afgeronde story.
    Vikings met: Leviathan • SOTY 2015 89385 woorden.
    Starlord met Schimmenspel || SOTY 74482 woorden

    Deelnemers binnen het genre Komedie ›› Bekijk de lijst
    Founder met Five kids in a bottle
    4983/5626 [643 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Detective ›› Bekijk de lijst
    Diplodocus met The Bookie
    3122/3122 [0 woorden geschreven]
    Arthritis met Unknown evil
    2999/2999 [0 woorden geschreven]
    Iaetitia met De Brand
    212/212 [0 woorden geschreven]

    Deelnemers binnen het genre Avontuur/Reisverhalen ›› Bekijk de lijst
    Volantis met Hidden blossom
    8104/8104 [0 woorden geschreven]
    Squib met Een kans op veiligheid
    1182/1182 [0 woorden geschreven]
    Vikings met Leviathan (25.000) (Spot gekregen) (badge 20K gekregen)
    52164/58155 [5991 woorden geschreven]
    Needles met Scharlaken Wachters (10.000)
    11096/11096 [0 woorden geschreven]
    Rosencrantz met Zij heet Pandora
    4617/4617 [0 woorden geschreven]
    Starlord met Schimmenspel (10.000)
    13359/22243 [8884 woorden geschreven]
    Ceane met De vlucht van de Vuurvogel
    1959/1959 [0 woorden geschreven]

    Uitgeschreven


    (Aangepast tot Founder pagina 15 topic 1)


    Naar het idee van Camaro

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 9:14 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 7 dec 2015 - 0:27 ]


    De officiële crewpagina

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is zo subjectief. D:


    Dat weet ik, ik vind het persoonlijk ook heel moeilijk dat uit te maken, vandaar dat ik het nog eens zal vragen. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb een thema en een plot gevonden, willen jullie eens kijken of het is toegestaan?

    Plot

    Het verhaal draait rond Christopher, een boekenworm tot en met. Op zijn 28ste heeft hij zelfs zijn eigen boekenwinkel. Hij is redelijk sociaal en komt normaal over. In realiteit is hij een seriemoordenaar en probeert hij dit verborgen te houden voor zijn omgeving en voor de politie. Hij pleegt moorden op de manier waarop de hoofdrolspelers uit zijn favoriete boeken dit deden, maar haalt de fouten er uit waardoor ze gevonden werden.


    What would Emma do?

    Over de badges, moet ik die gewoon sturen? Want ik kan wel wat proberen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mijn aanmelding ;D

    De samenvatting+cover



    Een verhaal over een familie uit 1940..


    Als bij de vrouw des huizes word geconstateerd dat ze niet meer spoort, besluit de man des huizes zijn zeven kinderen onder te brengen in pleeggezinnen. De kinderen en de vrouw zijn het er echter niet mee eens, maar hebben niks in te brengen en de kinderen verdwijnen.
    De vrouw des huizes weet dat ze op een dag haar heldere buien niet meer terug krijgt en wil haar laatste uren niet zonder haar kinderen doorbrengen. Ze weet echter dat haar man niet om te praten is en ze besluit er zelf wat aan te gaan doen.
    Ze sluipt het huis uit en ontvoerd al haar kinderen terug. De man denkt echter dat zij zelf ook ontvoerd is en schakelt de politie in. Samen met de kinderen begint de vrouw een verstop spelletje met de politie wat ze in vreemde en bizarre situaties terecht laat komen.


    Genre: Komedie
    De link


    ~My Mind Is Free~

    Ik heb al een plot en twee hoofdstukken, nu alleen nog een titel.


    Remember to be ridiculous.

    Voor de duidelijk is het thema 'misdaad' veranderd in 'detective'


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Voor de duidelijk is het thema 'misdaad' veranderd in 'detective'


    Kan het beter niet gewoon zo? Ik denk zelf eigenlijk niet gelijk aan misdaad als iemand detective zegt. (Om nog even door te zeuren)
    Misdaad/Detective


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Als je een story inlevert en je de samenvatting op de voorkant later nog wilt veranderen. Kan dat dan nog?


    I want to have adventures with you.

    @ Scribe, suggestie staat in het overlegtopic
    @ youngforevers, tot en met 30 november mag je echt alles nog aanpassen ^^,

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 19:14 ]


    I am an idiot, I move.

    @Fisher Cool, dankjewel


    I want to have adventures with you.

    Bij deze meld ik me aan.


    Geboren in het gezin van een circusdirecteur, reist Lena al haar hele leven rond. Ze is onderdeel van de dagelijkse show en helpt daarnaast ook nog mee in de verzorging van de dieren. Ze doet al sinds haar tiende levensjaar mee aan het acrobatische onderdeel van de show en wil zich nog verder gaan verdiepen in andere acts. Het is een hectisch leven, maar voor Lena is het voornamelijk genieten.
    Als het circus op een dag verwikkeld raakt in de oorlog, met alle gevolgen van dien, is het aan Lena en haar wel heel bijzondere vriend om de laatste resten van het circus te redden.
    Genre: Avontuur
    Link: De grond is lava

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 19:14 ]

    Wauw, al die verhalen zijn echt goed bedacht! ben benieuwd naar alles en heb ook abo op alles genomen hehe


    Ungoliant schreef:
    Bij deze meld ik me aan.


    Geboren in het gezin van een circusdirecteur, reist Lena al haar hele leven rond. Ze is onderdeel van de dagelijkse show en helpt daarnaast ook nog mee in de verzorging van de dieren. Ze doet al sinds haar tiende levensjaar mee aan het acrobatische onderdeel van de show en wil zich nog verder gaan verdiepen in andere acts. Het is een hectisch leven, maar voor Lena is het voornamelijk genieten.
    Als het circus op een dag verwikkeld raakt in de oorlog, met alle gevolgen van dien, is het aan Lena en haar wel heel bijzondere vriend om de laatste resten van het circus te redden.
    Genre: Avontuur
    Link: De grond is lava


    Deze cover vind ik zoo leuk!!!


    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.” ~ Albert Einstein

    Assassin schreef:
    (...)

    Het is zo subjectief. D:
    Het is meer om 1D, Justin Bieber etc te elimineren omdat het dan eerder fanfic lijkt. Ik denk niet dat iemand snel en Shay fanfic zal schrijven hier op Q.^^


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Het is meer om 1D, Justin Bieber etc te elimineren omdat het dan eerder fanfic lijkt. Ik denk niet dat iemand snel en Shay fanfic zal schrijven hier op Q.^^


    Dat is wel zo, ja. 8D


    Your make-up is terrible

    Beetleblade schreef:
    Wauw, al die verhalen zijn echt goed bedacht! ben benieuwd naar alles en heb ook abo op alles genomen hehe


    (...)

    Deze cover vind ik zoo leuk!!!

    Dankjewel! ^.^