• Lieve users,

    Enkele weken geleden kwam dit topic voorbij: 'Meer leven in Quizlet blazen'. Wij hebben in dit topic laten weten dat wij achter de schermen aan de slag waren gegaan met het bedenken en het uitwerken van verschillende ideeën, en bij het volgende idee willen wij graag om jullie mening vragen.

    Het is ons opgevallen dat meerdere users het systeem omtrent de huidige top niet bepaald motiverend vinden, en dat de zin om te schrijven hierdoor is afgenomen. Dit wordt als vervelend ervaren, maar omdat er ook users zijn die het huidige systeem wél prettig vinden, hebben wij besloten om deze keuze aan jullie over te laten. Wij stellen hierbij de volgende vraag:

    'Moet de top weer terugkomen zoals hij was?'

    Om je mening in deze kwestie te laten tellen, verzoeken wij je om een stem uit te brengen in de poll waar de bovenstaande vraag naar linkt. Op deze manier kunnen wij zien waar de meerderheid voor kiest, en welk systeem door het merendeel van Quizlet als het meest prettig wordt ervaren.

    De poll blijft open tem zondag 26 april!

    Alvast bedankt voor het invullen!

    Groetjes,
    De moderators

    Lieve users,

    De poll is inmiddels gesloten en de stemmen zijn geteld. Met een overduidelijke meerderheid zijn we tot een uitslag kunnen komen, welke je op de onderstaande screenshot kunt zien:



    Zoals je kunt zien, is bijna driekwart van de users van mening dat de oude top moet terugkomen, en dat de nieuwe top dus vervangen moet worden door het eerdere systeem. We zullen dus terugkeren naar de top die voorheen werd gehanteerd. Wij willen jullie allemaal bedanken voor het uitbrengen van jullie stem. (:

    Groetjes,
    De mods

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 17:21 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 april 2015 - 17:20 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    De nieuwe, omdat ik inderdaad ook denk dat er anders steeds dezelfde stories komen te staan en ik vind de top net zo leuk om nieuwe verhalen te ontdekken.
    Maar het is wel waar dat het systeem nogal onduidelijk is voor nieuwelingen, ik weet nog dat ik er in het begin totaal door in de war geraakt was. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Fereale schreef:
    Ik zou wel graag de oude top terug zien komen, maar nog wel deze regels. Dus geen kudo's etc. Vragen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Hmm, misschien wel, er was veel commotie over, vooral in de tijd met mensen die proxies gingen vervalsen om zichzelf in de top te stemmen. Anderzijds, dan was er tenminste leven. Wie houdt zich daar anders mee bezig... Zelf kijk ik nu zelf niet meer naar die top. Ik denk ook dat het kudo - systeem een beetje dood is gevallen. Ik merkte dat ik vroeger rond de 10 kudo's kon krijgen en nu af en toe eens één. Zoals iemand zei, vroeger liepen sommige verhalen echt op tot over de 100 kudo's. En nu, 8?
    Mensen zien er het nut niet meer van in, als elke story in de top kan komen. Ik ben voor.

    [ bericht aangepast op 17 april 2015 - 13:00 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Misschien een top maken zoals hij was, en verder stories uitgelicht. Dus stories die minimaal een kudo die dag hebben gekregen?

    Heel moeilijk, want ik ben bang dat t dan heel veel 1d fanfic weer wordt...


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik hou de top iedere dag in het oog (en dan via door te klikken, zodat de verhalen wel op volgorde van Kudo's staan). Tegenwoordig is een verhaal op nummer één met 10 kudo's al veel. Op de eerste pagina is er nog wat variatie, maar daarna zijn er 3/4 pagina's vol met verhalen van +4 en +3. En dan nog hééél wat pagina's met +2 en +1.
    Qua fanfic/OP valt het best mee tegenwoordig, vind ik. Eerste 2/3 verhalen zijn meestal nog fanfic, maar daarna volgt vaak toch een OP. Dus ik denk niet dat we meteen weer een top krijgen met alleen fanfics in


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Ik hou de top iedere dag in het oog (en dan via door te klikken, zodat de verhalen wel op volgorde van Kudo's staan). Tegenwoordig is een verhaal op nummer één met 10 kudo's al veel. Op de eerste pagina is er nog wat variatie, maar daarna zijn er 3/4 pagina's vol met verhalen van +4 en +3. En dan nog hééél wat pagina's met +2 en +1.
    Qua fanfic/OP valt het best mee tegenwoordig, vind ik. Eerste 2/3 verhalen zijn meestal nog fanfic, maar daarna volgt vaak toch een OP. Dus ik denk niet dat we meteen weer een top krijgen met alleen fanfics in


    En als we wel alleen maar fanfics krijgen ligt het toch echt aan onszelf. :')
    Gezien er best veel mensen zijn die roepen dat ze OP verhalen in de top willen hebben. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    tubbietoost schreef:
    Misschien een top maken zoals hij was, en verder stories uitgelicht. Dus stories die minimaal een kudo die dag hebben gekregen?

    Heel moeilijk, want ik ben bang dat t dan heel veel 1d fanfic weer wordt...


    Dit vind ik wel een goed voorstel, als dat mogelijk is. Ik denk dat het inderdaad weer 1D wordt quizlet, maar aan de andere kant, al die fans... Dat betekent veel volk... En die mensen lezen ook andere verhalen. Ik had vroeger toch veel meer lezers... Ik weet niet waar iedereen ineens naartoe is...

    Wat een ander probleem is denk ik, wat misschien niet aan Quizlet zelf ligt, is dat de tijd van de grote rages wat voorbij is. Ik bedoel, vroeger had je alles ineen: het hoogtepunt van de Harry Potter - films, de opkomst van Justin Bieber, van 1D, twilight in volle bloei. Dat waren zowat de grote thematieken. Ik denk ook dat het probleem is dat die allemaal een beetje "uit'' zijn. 1D is er misschien nog, maar de echte hype van een paar jaar geleden, die is ook al over.
    Misschien is meer 1D op quizlet toch niet zò mis, voor de OP's, voor de andere verhalen. Zo komen mensen terug naar Quizlet en komen ze ook in contact met andere verhalen, en hebben, ook, die andere verhalen meer lezers dan zonder 1D. En zullen mensen die aanvankelijk voor 1D naar Quizlet komen ook andere genres schrijven... (94 leden online op een dag in de paasvakantie... Vroeger waren er dat over de 500...). De kans dat er één van de 500 mensen je OP leest is groter dan die 94. Ook al zijn die overige 400 er voornamelijk omdat de site 1D - gefocust is. Ik schreef niets over JB of 1D, maar ik had toch zeker 5x meer lezers. Wat wilt zeggen, dat de hele site meer leefde.

    [ bericht aangepast op 17 april 2015 - 13:28 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Fereale schreef:
    Ik zou wel graag de oude top terug zien komen, maar nog wel deze regels. Dus geen kudo's etc. Vragen.


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dit vind ik wel een goed voorstel, als dat mogelijk is. Ik denk dat het inderdaad weer 1D wordt quizlet, maar aan de andere kant, al die fans... Dat betekent veel volk... En die mensen lezen ook andere verhalen. Ik had vroeger toch veel meer lezers... Ik weet niet waar iedereen ineens naartoe is...

    Wat een ander probleem is denk ik, wat misschien niet aan Quizlet zelf ligt, is dat de tijd van de grote rages wat voorbij is. Ik bedoel, vroeger had je alles ineen: het hoogtepunt van de Harry Potter - films, de opkomst van Justin Bieber, van 1D, twilight in volle bloei. Dat waren zowat de grote thematieken. Ik denk ook dat het probleem is dat die allemaal een beetje "uit'' zijn. 1D is er misschien nog, maar de echte hype van een paar jaar geleden, die is ook al over.
    Misschien is meer 1D op quizlet toch niet zò mis, voor de OP's, voor de andere verhalen. Zo komen mensen terug naar Quizlet en komen ze ook in contact met andere verhalen, en hebben, ook, die andere verhalen meer lezers dan zonder 1D. En zullen mensen die aanvankelijk voor 1D naar Quizlet komen ook andere genres schrijven... (94 leden online op een dag in de paasvakantie... Vroeger waren er dat over de 500...). De kans dat er één van de 500 mensen je OP leest is groter dan die 94. Ook al zijn die overige 400 er voornamelijk omdat de site 1D - gefocust is. Ik schreef niets over JB of 1D, maar ik had toch zeker 5x meer lezers. Wat wilt zeggen, dat de hele site meer leefde.

    Nederlanders hebben geen paasvakantie en ik heb het idee dat er tegenwoordig meer Nederlanders dan Belgen zitten, dus zo gek vind ik het niet.


    Your make-up is terrible

    Ik vind het aan de ene kant wel een goed idee om Quizlet zo wat levendiger te krijgen, maar aan de andere kant denk ik niet dat je nu opeens weer verhalen met 50+ kudo's in de top gaat krijgen als je de oide top terug haalt. Toch, vroeger was in de top komen echt een big deal, nu is dat niet echt meer zo en misschien is wel leuk als dat terug komt.
    Aan de andere kant weet ik dat bepaalde verhalen die echt meer aandacht verdienden door de top van nu ook veel meer lezers hebben gekregen.
    Ik denk dus dat voor allebei wat te zeggen valt. Kan de oude top niet op proefperiode terugkomen? Dat als het niet blijkt te werken hij weer wordt zoals het nu is? ^^


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik denk dat het oude systeem eerlijker weergeeft welke story's echt veel worden gelezen en gewaardeerd worden, maar ik heb toch tegen gestemd. Ten eerste omdat de ' oude top' nog steeds bestaat, alleen moeten mensen iets meer moeite doen om ernaar te kijken.
    Daarnaast zet ik nogal wat vraagtekens bij de reden die users kennelijk opgeven om de oude top terug te zien komen: "...omdat de zin om te schrijven hierdoor is afgenomen". Je kunt je afvragen of zo'n top de motivatie moet zijn. Je moet schrijven voor jezelf, niet voor een plekje in de top (wat niet wil zeggen dat je niet trots mag zijn op zo'n prestatie, maar het moet geen doel op zich worden).

    Bovendien... De mensen die hoog in de top staan, staan daar vaak met enige regelmaat in, wat in mijn ogen eigenlijk al betekent dat ze genoeg vaste lezers hebben die hun werk waarderen dat ze eigenlijk al genoeg motivatie van buitenaf krijgen.

    Kortom: ik vind dat de huidige top moet blijven ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Ik ben voorstander voor het behouden van de huidige top. Juist door deze top krijgen onbekendere stories de mogelijkheid wat bekender te worden (wat misschien niet de directe bedoeling is, maar wel mooi meegenomen in mijn optiek). Ik ben bang dat als de oude top wordt ingevoerd, deze stories geen kans krijgen door alle fanfiction op Q. Ik denk dat ik dan alleen nog 1D, 5sos en Justin Bieber zal zien staan. Persoonlijk spreekt mij dat niet aan en lijkt het me nogal eentonig. De huidige top is juist door zijn variatie aan verhalen en genres geschikter voor een breder publiek.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Hmmmm ik heb er even over nagedacht en ik denk toch dat ik de oude top beter vond. Die had voor mij tenminste nog waarde. Als ik nu in de top sta vind ik het wel leuk, maar het is toch anders dan die ene keer dat ik erin heb gestaan, toen de oude versie er nog was. Dat was echt verbazingwekkend en ik was echt helemaal blij en nu is het van: oké leuk. Bovendien worden de OP's die er vaak niet instaan op andere manieren bekroond en gepromoot, manieren die er voor fanfics en hypes niet zijn (zoals SOTY) dus ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toch meer heb aan de oude top dan aan de nieuwe. Bovendien als er dan een verhaal instond dat buiten de bekende hype van dat moment viel, nam ik dan ook meteen een kijkje en nu doe ik dat eigenlijk niet meer. Haha. Ik vond het een goed initiatief, maar ik denk dat het beter is om de top terug te zetten naar een échte top en de andere stories op andere manieren te blijven promoten.


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    Hmmmm ik heb er even over nagedacht en ik denk toch dat ik de oude top beter vond. Die had voor mij tenminste nog waarde. Als ik nu in de top sta vind ik het wel leuk, maar het is toch anders dan die ene keer dat ik erin heb gestaan, toen de oude versie er nog was. Dat was echt verbazingwekkend en ik was echt helemaal blij en nu is het van: oké leuk. Bovendien worden de OP's die er vaak niet instaan op andere manieren bekroond en gepromoot, manieren die er voor fanfics en hypes niet zijn (zoals SOTY) dus ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toch meer heb aan de oude top dan aan de nieuwe. Bovendien als er dan een verhaal instond dat buiten de bekende hype van dat moment viel, nam ik dan ook meteen een kijkje en nu doe ik dat eigenlijk niet meer. Haha. Ik vond het een goed initiatief, maar ik denk dat het beter is om de top terug te zetten naar een échte top en de andere stories op andere manieren te blijven promoten.


    Haha, dat is eigenlijk helemaal waar, nu ik er over nadenk. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hoe werkt de oude top?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain