• Lieve users,

    Enkele weken geleden kwam dit topic voorbij: 'Meer leven in Quizlet blazen'. Wij hebben in dit topic laten weten dat wij achter de schermen aan de slag waren gegaan met het bedenken en het uitwerken van verschillende ideeën, en bij het volgende idee willen wij graag om jullie mening vragen.

    Het is ons opgevallen dat meerdere users het systeem omtrent de huidige top niet bepaald motiverend vinden, en dat de zin om te schrijven hierdoor is afgenomen. Dit wordt als vervelend ervaren, maar omdat er ook users zijn die het huidige systeem wél prettig vinden, hebben wij besloten om deze keuze aan jullie over te laten. Wij stellen hierbij de volgende vraag:

    'Moet de top weer terugkomen zoals hij was?'

    Om je mening in deze kwestie te laten tellen, verzoeken wij je om een stem uit te brengen in de poll waar de bovenstaande vraag naar linkt. Op deze manier kunnen wij zien waar de meerderheid voor kiest, en welk systeem door het merendeel van Quizlet als het meest prettig wordt ervaren.

    De poll blijft open tem zondag 26 april!

    Alvast bedankt voor het invullen!

    Groetjes,
    De moderators

    Lieve users,

    De poll is inmiddels gesloten en de stemmen zijn geteld. Met een overduidelijke meerderheid zijn we tot een uitslag kunnen komen, welke je op de onderstaande screenshot kunt zien:



    Zoals je kunt zien, is bijna driekwart van de users van mening dat de oude top moet terugkomen, en dat de nieuwe top dus vervangen moet worden door het eerdere systeem. We zullen dus terugkeren naar de top die voorheen werd gehanteerd. Wij willen jullie allemaal bedanken voor het uitbrengen van jullie stem. (:

    Groetjes,
    De mods

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 17:21 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 april 2015 - 17:20 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Syeira schreef:
    Ik denk dat het oude systeem eerlijker weergeeft welke story's echt veel worden gelezen en gewaardeerd worden, maar ik heb toch tegen gestemd. Ten eerste omdat de ' oude top' nog steeds bestaat, alleen moeten mensen iets meer moeite doen om ernaar te kijken.
    Daarnaast zet ik nogal wat vraagtekens bij de reden die users kennelijk opgeven om de oude top terug te zien komen: "...omdat de zin om te schrijven hierdoor is afgenomen". Je kunt je afvragen of zo'n top de motivatie moet zijn. Je moet schrijven voor jezelf, niet voor een plekje in de top (wat niet wil zeggen dat je niet trots mag zijn op zo'n prestatie, maar het moet geen doel op zich worden).

    Bovendien... De mensen die hoog in de top staan, staan daar vaak met enige regelmaat in, wat in mijn ogen eigenlijk al betekent dat ze genoeg vaste lezers hebben die hun werk waarderen dat ze eigenlijk al genoeg motivatie van buitenaf krijgen.

    Kortom: ik vind dat de huidige top moet blijven ^^


    Dat heb je goed opgemerkt, haha.

    Die laatste valt vies tegen. Had ik met enige regelmaat 8 kudo's op een dag, stond ik hooguit 1 keer per dag in de top en verhalen met 1 of 2 kudo's stonden er dan een stuk vaker in. Dus sta je er toch nog niet met enige regelmaat in en het hoeft niet te betekenen dat je veel lezers had, aangezien ik er maar een stuk of 20 had.


    Your make-up is terrible

    Ik zou het wel fijn vinden als de oude terug komt.


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Kern schreef:
    Hoe werkt de oude top?

    Dan is de top niet randomly en verandert hijniet elk uur, maar staat gewoon het verhaal met de meeste kudo's op een dag op één.

    [ bericht aangepast op 17 april 2015 - 15:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Assassin schreef:
    (...)

    Dat heb je goed opgemerkt, haha.

    Die laatste valt vies tegen. Had ik met enige regelmaat 8 kudo's op een dag, stond ik hooguit 1 keer per dag in de top en verhalen met 1 of 2 kudo's stonden er dan een stuk vaker in. Dus sta je er toch nog niet met enige regelmaat in en het hoeft niet te betekenen dat je veel lezers had, aangezien ik er maar een stuk of 20 had.


    Ik richtte dat laatste op de oude top, eigenlijk. Was een beetje onduidelijk, sorry XD Ik bedoelde dat mensen met veel kudo's dat vaak elke week wel hadden. Ik kan me een paar verhalen herinneren die soms dagen- tot weken lang op 1 stonden, dat vind ik niet "eerlijk" (voor zover dit een eerlijkheidskwestie is), omdat er zat andere, soms betere verhalen zijn.

    [ bericht aangepast op 17 april 2015 - 19:05 ]


    For those I love, I will sacrifice

    lovelyreads schreef:
    Ik ben voorstander voor het behouden van de huidige top. Juist door deze top krijgen onbekendere stories de mogelijkheid wat bekender te worden (wat misschien niet de directe bedoeling is, maar wel mooi meegenomen in mijn optiek). Ik ben bang dat als de oude top wordt ingevoerd, deze stories geen kans krijgen door alle fanfiction op Q. Ik denk dat ik dan alleen nog 1D, 5sos en Justin Bieber zal zien staan. Persoonlijk spreekt mij dat niet aan en lijkt het me nogal eentonig. De huidige top is juist door zijn variatie aan verhalen en genres geschikter voor een breder publiek.


    16 - 09 - '17

    Ik heb er voor gekozen dat het oude systeem terug moet komen. En dat komt doordat er nu gewoon echt heel veel stories die het niet echt verdienen in de top staan met 1 of 2 kudo's. Als ik nou een hoofdstuk over een of andere kokosnoot schrijf die uit de boom valt op iemand zijn hoofd en iemand vind dat grappig en geeft mij 1 kudo geeft dan sta ik al meteen in de top terwijl ik daar niet mijn best voor heb gedaan.
    Natuurlijk krijgen de mensen waarvan de verhalen nier zo bekend zijn nu de kans om vaker in de top komen maar vaak hoor je zoiets op te bouwen. Mijn eerste verhaal heeft bijvoorbeeld uiteindelijk maar de 32 abo's gehaald bij het laatste hoofdstuk terwijl ik nu bij mijn verhaal de 53 abo's heb terwijl ik nog bij hoofdstuk 30 ben. Je hoort het schrijven van een verhaal op te bouwen, iedereen begint met een vreselijk verhaal maar uiteindelijk worden die schrijvers groter omdat ze hun talenten ontwikkelen. (Niet iedere schrijver begon vreselijk, er zijn hier zo veel getalenteerde mensen die het al zo goed konden *0*) Maar wat ik er mee wil zeggen dat als je echt een verhaal wilt met veel lezers die het leuk vinden en als jij het ook leuk vind om er echt moeite voor te doen moet je dat opbouwen. Niet iedereen springt van 1 abo naar de 100 ao's.
    Het is geloof ik een beetje onduidelijk maar het komt er op neer dat het oude systeem wel beter was..

    lovelyreads schreef:
    Ik ben voorstander voor het behouden van de huidige top. Juist door deze top krijgen onbekendere stories de mogelijkheid wat bekender te worden (wat misschien niet de directe bedoeling is, maar wel mooi meegenomen in mijn optiek). Ik ben bang dat als de oude top wordt ingevoerd, deze stories geen kans krijgen door alle fanfiction op Q. Ik denk dat ik dan alleen nog 1D, 5sos en Justin Bieber zal zien staan. Persoonlijk spreekt mij dat niet aan en lijkt het me nogal eentonig. De huidige top is juist door zijn variatie aan verhalen en genres geschikter voor een breder publiek.


    Precies wat ik dacht. Het zou jammer zijn als alle kleinere fandoms en OP's van de kaart worden geveegd.
    Daarnaast denk ik niet dat je de hele kudogekte gewoon terug kunt halen door het oude systeem terug te brengen. Mensen zijn het verleerd om kudo's te geven en ik denk niet dat het zomaar in al zijn glorie terug gaat komen... x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Het oude systeem. Het lijkt me wel leuk als er misschien een andere voor OP's komt ofzo, zodat je die ook nog steeds kan vinden.


    I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. -Kurt Cobain

    Heel graag de oude top. Die vind ik veel fijner en eerlijker c:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    De poll blijft open tem deze zondag. Daarna gaan we de uitslag bekijken en bespreken. Alvast heel hard bedankt voor te stemmen!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Fereale schreef:
    Ik zou wel graag de oude top terug zien komen, maar nog wel deze regels. Dus geen kudo's etc. Vragen.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik stoor me er eerder aan dat er weinig OP stories zijn die in de top staan. Zelf zou ik dat het liefste zien, maar dat is mijn mening.
    Verder valt me niet echt op wat nou precies het verschil is.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ik begrijp beide meningen. Zoals de top is, is het niet een échte 'top', ieder uur staan er andere in en dit al vanaf 1 kudo. Anderzijds vind ik niet dat het excuus van 'met de oude top kreeg je meer motivatie' want als alleen een paar kudo's je aan het schrijven krijgen ben je als schrijver al helemaal verkeerd bezig. Ik vind met de top zoals die nu is ook dat ik veel interesantere verhalen tegenkom.
    Iedereen weet bij voorhand ook al dat als de oude top terug komt we alleen maar fanfic's in de top zullen terugzien. Dat is jammer want daar begonnen alle problemen waardoor de nieuwe top gemaakt is. De OP-schrijvers zullen uiteindelijk weer in opstant komen en de geschiedinis zal zich weer herhalen.
    Persoonlijk zou ik dan voorstellen 2 toppen te maken, één voor de fanfic's en een tweede voor OP-verhalen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    Ik begrijp beide meningen. Zoals de top is, is het niet een échte 'top', ieder uur staan er andere in en dit al vanaf 1 kudo. Anderzijds vind ik niet dat het excuus van 'met de oude top kreeg je meer motivatie' want als alleen een paar kudo's je aan het schrijven krijgen ben je als schrijver al helemaal verkeerd bezig. Ik vind met de top zoals die nu is ook dat ik veel interesantere verhalen tegenkom.
    Iedereen weet bij voorhand ook al dat als de oude top terug komt we alleen maar fanfic's in de top zullen terugzien. Dat is jammer want daar begonnen alle problemen waardoor de nieuwe top gemaakt is. De OP-schrijvers zullen uiteindelijk weer in opstant komen en de geschiedinis zal zich weer herhalen.
    Persoonlijk zou ik dan voorstellen 2 toppen te maken, één voor de fanfic's en een tweede voor OP-verhalen.


    Twee toppen zijn helaas niet mogelijk, omdat daar niet genoeg plek voor is. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Lieve users,

    De poll is inmiddels gesloten en de stemmen zijn geteld. Met een overduidelijke meerderheid zijn we tot een uitslag kunnen komen, welke je op de onderstaande screenshot kunt zien:



    Zoals je kunt zien, is bijna driekwart van de users van mening dat de oude top moet terugkomen, en dat de nieuwe top dus vervangen moet worden door het eerdere systeem. We zullen dus terugkeren naar de top die voorheen werd gehanteerd. Wij willen jullie allemaal bedanken voor het uitbrengen van jullie stem. (:

    Groetjes,
    De mods

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 17:21 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."