• Is hier nog geen topic over?

    Morgen beginnen de eindexamens en ik ben echt bang. Ik weet niet wanneer ik er klaar voor ben en dat is echt niet fijn. Ik heb ook niet echt veel gedaan nog. Economie heb ik maandag en daar heb ik wel heel veel voor gedaan, maar Nederlands niet. Nu is Nederlands mijn beste vak, maar toch maak ik me echt zorgen. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij, maar die volgende week geschiedenis, Frans, wiskunde en Engels. Feest. Het is zo stom dat geschiedenis een heel ander examen is en dat ik nu al helemaal niet weet waar ik aan toe ben xd.

    Dus, hoe zit het met jullie? Zijn jullie er klaar voor of hebben jullie nog tips?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik ben op de helft!! (:
    Ik vond geschiedenis op zich wel meevallen. Mijn leraar zei dat er de afgelopen jaren altijd heel tijdsdruk was geweest bij het geschiedenis examen, maar ik heb hem gewoon afgekregen, terwijl ik de meeste normale toetsen van geschiedenis nooit af krijg, dus dat is alvast een beetje een opluchting.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Wacht hadden alle niveau's vandaag geschiedenis?
    Ik vond 'm wel meevallen moet ik zeggen (vwo). Bij ons zijn de schoolexamens een stuk lastiger. Maar deze doos had de kenmerkende aspecten niet geleerd haha, dus daar heb ik echt heel veel punten laten liggen. Honestly tho, ik vind die kenmerkende aspecten zó'n onzin niet normaal.


    i put the fun in funeral

    Halloooooh, ik heb tussen de 4,8 en de 7,8 gehaald?! (40/49 punten, laagste is met 40 punten en n norm 0 en hoogste is 49 punten en n norm 2, maar dan nog!) Ik sta een 6,9 gemiddeld (en door toedoen van mijn leraar geschiedenis die ik dit jaar kreeg is dat 0,5 punt lager dan vorig jaar) en met mijn mavo examen met ik geslaagd met een 8,4 gemiddeld en een 8,7 voor mijn centraal eindexamen! Als ik dadelijk niet minstens een 7 afgerond sta word ik echt pisnijdig hoor, ik heb 40 uur geleerd de afgelopen vijf dagen en heb ook nog eens aanleg voor het vak.>_<


    You were born original, don't die as a copy.

    Overkill schreef:
    Wacht hadden alle niveau's vandaag geschiedenis?
    Ik vond 'm wel meevallen moet ik zeggen (vwo). Bij ons zijn de schoolexamens een stuk lastiger. Maar deze doos had de kenmerkende aspecten niet geleerd haha, dus daar heb ik echt heel veel punten laten liggen. Honestly tho, ik vind die kenmerkende aspecten zó'n onzin niet normaal.

    Zowel havo als vwo had vandaag geschiedenis, ik weet niet hoe het met mavo/vmbo zit. (Wij zaten samen met havo in de examenzaal, zij waren precies met acht keer zoveel mensen als wij (: )
    Ik vind het ook behoorlijk onzin dat je precies zo'n zinnetje uit je hoofd moet leren. Dat je bepaalde begrippen moet kennen of zo snap ik wel, maar zo'n kenmerkend aspect is alleen maar onnodige ingewikkelddoenerij. Ik had het wel geleerd (soort van), maar ik zal er ook wel fouten in gemaakt hebben.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    BlueJays schreef:
    (...)
    Zowel havo als vwo had vandaag geschiedenis, ik weet niet hoe het met mavo/vmbo zit. (Wij zaten samen met havo in de examenzaal, zij waren precies met acht keer zoveel mensen als wij (: )
    Ik vind het ook behoorlijk onzin dat je precies zo'n zinnetje uit je hoofd moet leren. Dat je bepaalde begrippen moet kennen of zo snap ik wel, maar zo'n kenmerkend aspect is alleen maar onnodige ingewikkelddoenerij. Ik had het wel geleerd (soort van), maar ik zal er ook wel fouten in gemaakt hebben.


    Ik heb geen enkel punt op die fucking kenmerkende aspecten.>_< Dat waren minstens 10 punten.


    You were born original, don't die as a copy.

    40 van de 50 punten voor Frans (yeah)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Natuurkunde vond ik eigenlijk wel goed te doen. Ik had gelukkig vooral de juiste onderwerpen goed voorbereid. Alleen was het wel even jammer dat er geen enkele keer naar de wet van behoud van energie (het principe van dWvBvE kwam er wel in voor natuurlijk, maar niet op de gebruikelijke manier) werd gevraagd of naar de momentenwet... Het viel me ook op dat er helemaal niks over golven werd gevraagd. Wel trillingen en de slinger, wat me toch erg verbaasde! Maarja, op zich was er wel een kans, omdat de slinger één van de onderwerpen is die volgend jaar vervangen worden door nieuwe onderwerpen. Datzelfde geldt voor optica, dus dat had ik ook extra geoefend en kwam er inderdaad ook breeduit in voor.

    Kernfysica, elektriciteit en elektromagnetisme had ik ook goed geoefend, omdat die drie onderdelen eigenlijk in zo goed als elk examen voorkomen. XD

    Al met al was het gewoon best goed te doen, vond ik.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2015 - 0:31 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Vanmiddag Engels, dat moet wel lukken.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    I rocked English.:Y)


    You were born original, don't die as a copy.

    Iedereen heeft allemaal een goed gevoel voor Engels, maar ik vond het best lastig ):
    En toen dacht ik nou laat ik toch maar controleren en toen had iemand mijn blaadje met antwoorden meegenomen ):
    Balen balen balen


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik hoor van mijn havo vriendinnen ook niet veel goeds over Engels.


    i put the fun in funeral

    Echt niet? Ik vond het heel simpel....maar dat zegt echt nik eh jongens! Ik ben altijd heel goed in Engels geweest en haal bijna altijd een 8 voor alles. Misschien is dat een troost.=x


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    I rocked English.:Y)


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ik had net economie en ik vond het best te doen, alleen jammer dat er bijna geen rekenvragen in zaten. Ik vind rekenvragen bij economie meestal makkelijker dan de vragen waarbij ik iets moet beredeneren.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik heb morgen wiskunde en het lukt me niet om mezelf te motiveren en te gaan leren


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one