• Is hier nog geen topic over?

    Morgen beginnen de eindexamens en ik ben echt bang. Ik weet niet wanneer ik er klaar voor ben en dat is echt niet fijn. Ik heb ook niet echt veel gedaan nog. Economie heb ik maandag en daar heb ik wel heel veel voor gedaan, maar Nederlands niet. Nu is Nederlands mijn beste vak, maar toch maak ik me echt zorgen. Gelukkig heb ik de rest van de week vrij, maar die volgende week geschiedenis, Frans, wiskunde en Engels. Feest. Het is zo stom dat geschiedenis een heel ander examen is en dat ik nu al helemaal niet weet waar ik aan toe ben xd.

    Dus, hoe zit het met jullie? Zijn jullie er klaar voor of hebben jullie nog tips?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Killua schreef:
    @Overkill

    Oh wauw lekker handig dan dat niemand je vertelt hoe je examen heet xd Het vak dat bij jou op school tekenen heet, klinkt mij eigenlijk hetzelfde in de oren als het vak dat bij mij op school kunst heet. Dat is namelijk ook kunstwerkjes maken + kunstgeschiedenis, volgens mij.
    Ik vraag me echt af waarom ze dan allebei een apart centraal schriftelijk examen moeten hebben.


    Bij ons op school is tekenen inderdaad tehatex, maar de mensen die kunst als examen hebben op mijn school, hebben drama gekozen als keuzevak. Zij hebben praktijk gewoon dramalessen en theorie is kunstgeschiedenis. Ik denk (ik weet het niet zeker want ik heb geen tekenen noch drama) dat de theorie bij drama op meerdere aspecten is gericht, dus ook op filmgeschiedenis en zo en dat de theorie van tekenen vooral echt te maken heeft met schilderijen enzo en dat ze daarom twee verschillende examens doen. Nogmaals, ik weet het niet zeker, maar het lijkt me logischer haha


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Overkill schreef:
    (...)

    Tehatex is, zoals ik hierboven al schreef, eigenlijk gewoon kunstgeschiedenis. Van gotiek tot dada, elke kunststroming die je kan bedenken hebben we behandeld. Het thema van het centraal theorie examen was engagement, dus kunstwerken die politiek of sociaal geëngageerd zijn. De kunstwerken die voorkwamen op het examen kende ik bijna geen van alle, dus het was veel meer een kwestie van toepassen dan van leren.


    Krijgen jullie bij tehatex dan ook vooral beeldende kunst? Want bij kunst algemeen gaat het dus ook over muziek, theater, film, dans, enz. aangezien mensen die examen doen in muziek, drama en beeldende vorming allemaal hetzelfde examen doen.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Page394 schreef:
    (...)

    Bij ons op school is tekenen inderdaad tehatex, maar de mensen die kunst als examen hebben op mijn school, hebben drama gekozen als keuzevak. Zij hebben praktijk gewoon dramalessen en theorie is kunstgeschiedenis. Ik denk (ik weet het niet zeker want ik heb geen tekenen noch drama) dat de theorie bij drama op meerdere aspecten is gericht, dus ook op filmgeschiedenis en zo en dat de theorie van tekenen vooral echt te maken heeft met schilderijen enzo en dat ze daarom twee verschillende examens doen. Nogmaals, ik weet het niet zeker, maar het lijkt me logischer haha


    Ik denk dat dat inderdaad dan de meest logische verklaring is, ik heb er namelijk ook geen verstand van en ervaring mee ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    BlueJays schreef:
    (...)

    Ja, we mochten stukjes film van Sneeuwwitje en de Drie Biggetjes en de Klokkenluider van Notre Dame kijken ^^ De vragen vond ik iets minder leuk, maar het blijft natuurlijk toch een examen.
    Wat voor thema's hadden jullie op havo dan?


    Wauw, dit is jammer. Disney op een examen, tooooof. Ik had wel een tekst die over Disney ging tijdens Nederlands, maar dat was een kerel die een hekel had een Mickey Mouse en Donald Duck. Het was een interessante tekst, maar een uitleg over zijn persoonlijke aversie jegens bovengenoemden bleef uit. :')

    We hadden De' Medici, pulfiction en de daaropvolgende films en musicals in Nederland. Ik vergeet nu één onderwerp, denk ik, maar ik weet zo snel niet welke.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    BlueJays schreef:
    (...)

    Krijgen jullie bij tehatex dan ook vooral beeldende kunst? Want bij kunst algemeen gaat het dus ook over muziek, theater, film, dans, enz. aangezien mensen die examen doen in muziek, drama en beeldende vorming allemaal hetzelfde examen doen.


    Yep, theorie over schilderkunst, beeldhouwkunst, textiel (heel weinig), maar ook heel veel architectuur. En vanaf de jaren 90 gebeuren er ook allemaal willekeurige dingen in de kunst, conceptuele kunst, performance art, land art etcetera, die misschien niet zo makkelijk ergens te plaatsen zijn, maar dat behandelen we ook.
    Mijn school geeft ook het vak muziek, maar zij hebben voor hun centraal examen een echt muziek CE, geen kunst algemeen haha.


    i put the fun in funeral

    Heeft iemand nog last-minute tips voor geschiedenis? Ik ben echt bang...


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    I litterally hate history.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Ugh ik leer nu elke dag 6-7 uur geschiedenis en mijn hoofd gaat echt ontploffen. Ik heb elke keer hoofdpijn als ik klaar ben.D:


    You were born original, don't die as a copy.

    Jezus is geboren in het jaar 0.
    Ik moet nog beginnen jongens help.


    i put the fun in funeral

    Ugh, iemand die de 'haat aan geschiedenis'-groep met me wil opzetten? :/


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    Avgeropoulos schreef:
    Ugh, iemand die de 'haat aan geschiedenis'-groep met me wil opzetten? :/


    I am in.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    I am in.


    I'm too


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik ben totaal van slag door de geschiedenis examen. Echt niet wat ik had verwacht.D:


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik had het pilot geschiedenis examen dat vond ik juist heel voorspelbaar. Leek sprekend op het pilot van vorig jaar


    Can't control my second personality

    Het viel me mee, eerlijk gezegd. (Nu verwacht ik een onvoldoende, omdat ik er een redelijk gevoel over heb.)
    Anyway, ik haat geschiedenis nog steeds. :')


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'