• Next Generation
    Same school, new story, new characters; a Next Generation Story.

    Het is 1 september en de volgende generatie komt terug voor hun volgende jaar op Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.


    R O L L E N
    Reservaties staan er nog niet bij!
    Gryffindor
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack
    Bonnie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Safirianna Justine Walke || 7/17 - QueenStark
    Hayden Crystal Hollingsworth || 6/16 - Solemnly
    Alison Elijah Woods || 6/16 - Philip

    Ravenclaw
    Lysander Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Hugo Charlie Weasley || 4/14 - Gaskarths
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Victoire Gabrielle Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Tinleigh Elizabeth Florènce Gould || 6/16 - Dumbledore
    Roxanne Alicia Weasley || 5/15 - Daggers

    Hufflepuff
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Miller Theodore Kingsley || 7/17 - Dumbledore
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey
    Emma Adaline Smith || 6/16 - Complexes

    E X T R A
    Head boy/girl
    Dominique Weasley || 7/17 - Baelor
    Desmond Scott Finnigan-Thomas || 7/17 - LukeRHemmings

    • • •


    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) per afdeling, per jaar.

    Ravenclaw
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski
    Dylan James Smith || 7/17 - Complexes

    Gryffindor
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Molly Audrey Weasley || 6/16 - Baelor

    Hufflepuff
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Teddy Remus Lupin || 7/17 - BIack

    Slytherin
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Avery James Prescott || 7/17 - Clarick

    • • •


    Quidditch Team
    Gryffindor
    Keeper
    Rose Jane Weasley || 5/15 - Starlord
    Chasers
    James Sirius Potter || 6/16 - Solemnly - Captain
    Jade Fay Rosewood || 6/16 - JBarakat
    Nathaniel 'Campbell' Saunders || 6/16 - Philip
    Beaters
    Lily Luna Potter || 4/14 - Aire
    Fred Arthur Weasley || 6/16 - WeasIey
    Seeker
    Curren Doncho Krum || 7/17 - SiriuslyBlack

    Slytherin
    Keeper
    Alex Canopus Black || 7/17 - BIack - Captain
    Chasers
    Scorpius Hyperion Malfoy || 5/15 - ShallNotPass
    Sarah Wolfe || 7/17 - Mignon
    Emily Hope Zabini || 7/17 - Daggers
    Beaters
    Bobbie Grace Lisbon || 7/17 - Gunnulfsen
    Vincent Nicholas Ginter || 6/16 - phoeni
    Seeker
    Safirianna Justine Walker || 7/17 - QueenStark

    Ravenclaw
    Keeper
    Chasers
    Dominique Charlie Weasley || 7/17 - Baelor
    Carter Aiden Cole || 7/17 - StiIinski
    Beaters
    Anna Helene Gardiner || 6/16 - MinnieMouseX
    Seeker
    Victoire Weasley || 7/17 - StiIinski - Captain

    Hufflepuff
    Keeper
    Evie Ngaio Robinson || 6/16 - LukeRHemmings
    Chasers
    Briana Alice Longbottom || 6/16 - Gaskarths
    Piper May Beauregard || 5/15 - WeasIey - Captain
    Beaters
    Lorcan Scamander || 6/16 - IamSherlocked
    Louis Fred Weasley || 6/16 - Daggers
    Seeker
    Jennifer Colleen Prescott || 7/17 - Clarick


    I N F O R M A T I E
    Quidditch
    De wedstrijden zullen bepaald worden door een randomnizer voor de wedstrijd, welke afdeling dan het meeste heeft gewonnen zal de Quidditch cup winnen. Dit gaat anders dan bij echt Quidditch, want daar gaat het natuurlijk om de punten, maar dat wordt allemaal een beetje té ingewikkeld.
    1st Match: Gryffindor - Slytherin
    First/Second weekend in November

    2nd Match: Hufflepuff - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in November

    3rd Match: Ravenclaw - Slytherin
    Third/Fourth weekend in February

    4th Match: Gryffindor - Hufflepuff
    First/Second weekend in March

    5th Match: Hufflepuff - Slytherin
    First/Second weekend in May

    6th Match: Gryffindor - Ravenclaw
    Third/Fourth weekend in May


    Rooster
    Hier vind je het roosterper jaar en alle vakken.

    Whatsapp Groep
    Stuur me even je nummer door als je er bij wilt!

    Upcoming Events
    -

    Datum
    Maandag 1 september.

    Meer informatie staat in het praattopic.


    T O P I C S


    R E G E L S
    - Reserveringen blijven vier dagen staan.
    - Er is een maximaal aan drie personage's, waarvan minstens één jongen.
    - Alleen ik maak topics aan.
    - Posts van minimaal 300 woorden.
    - Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    - Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    - Houdt de afdeling en geslachten gelijk.
    - 16+ is toegestaan.
    - Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    - Leraren worden bestuurd door iedereen.
    - Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    - Sluit niemand buiten en probeer zoveel mogelijk andere posts te lezen!
    - Probeer bij de tijd te blijven die ik aangeef.
    - De leerlingen op Hogwarts zijn met elkaar verbonden via het internet op een special "Hogwarts net", maar ze kunnen geen gebruik maken van het wereld wijde internet, dit betekent dat er nog steeds gecommuniceerd wordt via uilen en brieven.
    - Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.
    - And above all; have fun!


    S T A R T E R S
    Begin
    Het is vijf voor elf, om elf uur stipt zal de Hogwarts Express het perron verlaten. Zeg je familie gedag en zorg dat je je vrienden vind om een nieuw jaar te beginnen aan Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.
    Leaving for Hogwarts
    Het is elf uur, de trein verlaat het station, de ouders zwaaien en alle leerlingen vertrekken voor een nieuw jaar naar Hogwarts. Prefects, zorg dat je naar de prefect coupé gaat zodat de head boy en girl de vergadering kunnen starten!


    Welcome home
    De trein komt aan op het perron bij Hogsmeade, iedereen mag uitstappen en de koetsen nemen naar het kasteel waar een groot feest staat te wachten!

    [ bericht aangepast op 23 aug 2015 - 10:53 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Curren Doncho Krum
    Gryffindor • 7th Year • Chaser • Missed Alex


    "Saai." Is zijn antwoord. "Mijn vader is nooit thuis, dus ik heb voornamelijk niks gedaan... en gewacht tot jij of Scorpius me kwam verlossen uit mijn lijden." De dramatische klank in zijn stem zorgt ervoor dat ik een glimlach weer niet kan onderdrukken en mijn tanden ontblootten zich in een grijns.
    "Maar nu zijn we weer terug bij alle kleuters en mudbloods, jippie." Moppert hij. Ik doe mijn mond open omdat ik hem wil zeggen dat hij het woord mudbloods niet mag gebruiken, maar op het moment heb ik geen zin in een discussie. Zijn hand die op mijn bovenbeen rustte glijdt weg en ik onderdruk de neiging deze weer terug op zijn plek te leggen. Ik merk nu pas hoe erg ik eigenlijk ben, hoe erg ik Alex heb gemist. Tijdens de vakantie had ik me steeds voorgehouden dat het wel meeviel, vooral als ik 's avonds in bed met mijn laptop uren lag te Skypen met hem, ging het prima. Maar het was toch anders als ik hem echt kon aanraken en ik in het echt naast hem zat. Ik zie dat hij een sigaret tevoorschijn haalt. Het is duidelijk dat hij zijn aansteker zoekt als hij in zijn tas rommelt. De lange zwarte haren beletten mij zicht op zijn gezicht en dus kijk ik maar naar het haar.
    "Jij ook?" Vraagt hij als hij weer rechtop zit. Normaal rook ik nauwelijks, dat weet Alex ook, maar nu...
    "Ja, thanks." Zeg ik en leun losjes tegen hem aan. Het liefst zou ik volledig tegen zijn schouder aankruipen en zijn heerlijke geur opsnuiven met mijn gezicht tegen zijn huid aan. Nu rook ik die geur alleen maar vaag, met een mengeling van nog niet aangestoken sigaret.


    [ bericht aangepast op 2 juli 2015 - 7:45 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Enjoying his curry


          Het verbaasd met dat Curren geen opmerking maakt over mijn gebruik van het woord "mudblood", sinds hij dat normaal wel doet, maar ik besluit er maar niks over te zeggen en ook geen plagerige opmerking over te maken. Ik wil geen ruzie met Curren.
          'Ja, thanks,' antwoord hij op mijn vraag of hij ook nog een sigaret wil. Ik overhandig mijn sigaret aan hem waarbij onze handen elkaar lichtjes raken. Ik grijns en pak voor mezelf een nieuwe sigaret.
          'Hier, dan steek ik hem aan,' zeg ik. Ik leun wat naar hem toe zodat ik bij de sigaret kan die hij ondertussen in zijn mond gestoken heeft en druk daarbij met mijn bovenbeen tegen dat van hem. Ik steek zijn sigaret met gemak aan, maar leun nog niet gelijk terug. In plaats daarvan kijk ik hem aan met mij grote bruine ogen.
          'Je bent gespierder geworden,' mompel ik, nog steeds niet naar achter leunend. Ik neem de andere jongen in me op. Het is nog steeds de Curren die ik ken, maar dan wat mannelijker, wat... ouder. Ik frons lichtjes bij de gedachten. Het idee dat we allebei ouder worden en van school af gaan is apart. Ik vraag me af wat hierna gaat gebeuren, of we hierna verder gaan of dat het hierna gewoon over is.
          Langzaam ga ik weer rechtop zitten en met al mijn concentratie gericht op mijn sigaret, steek ik deze aan. Als we verder willen, zal ik het mijn vader moeten vertellen en zal Curren het ook aan zijn ouders moeten vertellen. Ik laat een hand door mijn haar gaan en staar naar het volle perron buiten. Misschien is het zelfs wel beter om op Hogwarts te blijven. Daar is in ieder geval alles simpel.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.



    Rose Jane Weasley || Gryffindor 5th year || Prefect & Keeper || Falling for Malfoy, literally

    Ik blikte nog even om naar mijn nogal emotionele moeder en vader en glimlachte, voor ik alle bagage met mij meesleepte. Er gebeurde echter van alles op whatsapp, waardoor ik naast het dragen van de koffers ook nog meepraatte in de groep. Een aantal mensen boden al aan mij te helpen, maar ik kon dit prima zelf. Stiekem was ik natuurlijk gewoon te trots en eigenwijs om hulp aan te nemen. Ik was gewend voor mijn broertje te zorgen en zijn koffer in de trein tillen hoorde daarbij, echter had ik geen zin om twee keer te moeten lopen en ik kon de groupchat niet negeren, omdat Teddy eindelijk Victoire had gezoend! Ik voelde mij net een fangirl, zoals ik over personages in een boek of serie fangirlde, maar ik was gewoon ontzettend blij voor hen.
    Overigens ging het tillen eigenlijk ook best goed, tot ik op het punt kwam waar ik alles daadwerkelijk de trein in moest krijgen. Dat was eigenlijk het grootste probleem. De opening was smal en hoger dan de straat, waardoor ik alles gericht omhoog moest krijgen. De eerste keer paste het niet, de tweede keer weer niet. Damn, waarom lukte het niet? Ietwat wild deed ik een derde poging, waarbij iets langs mij heen ging en mij raakte. Ik merkte hoe het gewicht van de koffers dusdanig verplaatste, waardoor ik mijn balans verloor. Ik sloot mijn ogen, mij klaar makend voor de harde grond en zeker niet van plan te gillen, maar iets ving mij op. Een sterk paar armen om precies te zijn. Verbaasd vlogen mijn ogen weer open, om recht in de ijzig grijze ogen van niemand minder dan Scorpius Malfoy te kijken.
    ‘Voorzichtig Weasley, ik ben er niet altijd om je te helpen wanneer je valt.’ Snel ging ik –met zijn hulp- weer recht staan en probeerde mijn ademhaling weer onder controle te krijgen. Ik trok mijn wenkbrauwen op bij de grijns die op zijn gezicht stond. Hij vond het zeker prachtig om eens te kunnen bewijzen dat hij in sommige dingen toch wel beter was dan ik, namelijk zijn evenwicht bewaren. Niet dat hij hierdoor van mijn stuk zou laten brengen. Echt niet. Hey, was hij groter geworden deze vakantie? Het stond hem- Oké, nee ik moest iets terug zeggen. Iets gevats.
    ‘Niet? Dat is jammer, Malfoy,’ bracht ik uit. Dat was nog best oké. Toch? Voor ik er iets tegenin kon brengen had hij mijn koffer uit mijn handen gepakt en liep de trein in. Ik zuchtte, maar besloot hem niet meteen aan te vallen. Ik bedoel, zonder hem was ik waarschijnlijk vrij hard op de stenen van het perron terecht gekomen. Niet dat ik er al over uit was welke optie ik beter vond. Opgevangen worden door niemand minder dan Malfoy was vrij beschamend. Misschien wel beschamender dan kei hard vallen.
    ‘Kom je nog Weasley? Je wilt toch niet te laat komen?’ Ik rolde met mijn ogen en tilde Nero en de koffer van Hugo de trein in. Aangezien mijn broertje er ook nog was, besloot ik meneer blonde zombie die spontaan even de held uit wil hangen te negeren en kijk op naar mijn broertje.
    ‘Red je het vanaf hier? Ik moet naar de meeting,’ zei ik en ging op mijn tenen staan om hem een kus op zijn wang te geven. Vervolgens bood ik hem zijn koffer aan en sloeg mijn armen nog even om hem heen. ‘Ik zie je wel op Hogwarts broertje. Oh en geen woord over dat gedoe met Malfoy. Zeker niet tegen papa,’ fluisterde ik nog voor ik mij omdraaide en met de mand waar Nero inzat snel achter Malfoy aanliep, gezien die nu mijn koffer had. Verdraaide zak dat het soms ook was.
    ‘Sommige mensen hebben nog kleine broertjes waar ze op moeten letten, Malfoy. En ik weet niet hoe het met jou zit, maar Hugo is belangrijker dan op tijd zijn bij een prefect meeting. Trouwens, waarom-‘ Mijn blik ging over de badge die trots vooruitstak op zijn waarschijnlijk -net als zijn armen- gespierde borst. ‘Serieus? Jij ook?’ kreunde ik. Echt hoor, natuurlijk hadden ze Malfoy de prefect van Slytherin gemaakt. Wie anders? Daar ging mijn rust tijdens meetings. ‘Waarom ben je überhaupt al helemaal omgekleed?’ Ik fronste en liet mijn blik nogmaals langs hem gaan, helemaal in Slytherin outfit. Ik streek een losse pluk rood haar achter mijn oren en verplaatste de mand ietwat zodat ik hem beter vast had.
    Mijn blik ging naar mijn trillende mobiel en het gesprek dat volledig de verkeerde kant opging. Ik beet op de binnenkant van mijn wang en probeerde rustig te reageren en mij niet te laten leiden door emoties, maar om de één of andere reden deed het echt zeer wat Evie allemaal zei. Ze maakte mij voor van alles en nog wat uit, terwijl ik eigenlijk niet zo gek veel misdaan had. Misschien had ik mijn grote mond weer eens moeten houden, maar men kende mij toch zo onderhand wel? Ik hield nooit mijn grote mond. Uiteindelijk besloot ik uit het gesprek te stappen en keek moeizaam op naar Scorpius.
    'Ik moet naar de wc. Laat mijn koffer anders maar staan. Ik neem hem zelf wel mee,' forceerde ik uit mijn mond. Ik probeerde zo monotoom mogelijk te klinken, maar elk half doof persoon kon de trillerige klank ontwaren. Ik zette de mand neer en sprintte zo snel ik kon naar de wc's in de trein om mij daarin op te sluiten. Ik had de deur amper dicht gedaan voor de tranen langs mijn wangen begonnen te stromen. Huilend liet ik mijzelf langs de muur neerzakken en verborg mijn gezicht in mijn belachelijk grote batman shirt, terwijl de woorden naklonken door mijn hoofd als beschuldigingen en hatelijke uitingen jegens mijn afgrijselijke ik. "Bitchy know-it-all" "Knob Jockie" "Pretentious fuck". Mijn ademhaling versnelde, terwijl mijn snikken aanhielden in een poging ergens zuurstof vandaan te halen, maar ik had het gevoel dat ik stikte in mijn eigen tranen. "Pretentious Fugly fuck" "Goody two shoes" "cum dumpster" "queen know-it-all". Ik zette mijn nagels diep in het vlees van mijn armen en wiegde heen en weer voor zover de kleine trein wc dat toeliet. Waarom was ik mijn vader niet? Of mijn moeder? Waarom was ik zo'n vreselijk wicht? Ik kon slechts falen in alles waar zij nooit in hadden gefaald.

    [ bericht aangepast op 2 juli 2015 - 23:51 ]


    Happy Birthday my Potter!

    HUGO CHARLIE WEASLEY
    Ravenclaw • 4th Year


          Verbaasd kijk ik op van mijn telefoon wanneer ik gestommel hoor van dingen die vallen en zie nog net het rode haar van Rose. Geschrokken loop ik wat terug en verwacht mijn zus die op de grond licht, maar inplaats daarvan half in iemand's armen lag, in de armen van niemand minder dan Scorpius Malfoy. Mijn ogen werden groot, als onze vader dit zou horen, dan was Rose nog lang niet jarig. Voorlopig was ze ook nog niet jarig, daar niet van maar goed daar ging het niet om, Weasley en Malfoy is als water en vuur, dat gaat gewoon niet. Ik zie hoe de twee met elkaar lijken te praten maar ik kan het niet horen rumoer om mij heen. Pas wanneer Scorpius de trein instapt, met Rose's koffer nota bene, loopt Rose hem achterna de trein in.
    "Red je het vanaf hier? Ik moet naar de meeting," vraagt ze dan aan mij, terwijl ze Scorpius straal negeert. Ik knik onmiddellijk en pak mijn koffer aan, ik ben eigenlijk wel een beetje lomp dat ik haar niet heb geholpen... Oeps?
    "Ja hoor, ik ga zo bij Roxanne, Emma, Lorcan en Lysander zitten dus het komt goed," glimlach ik naar haar en sla mijn armen kort om haar heen voordat ik naar Scorpius opkijk en even mijn hoofd een beetje kantel. Vervolgens kijk ik weer naar Rose en daarna weer naar Scorpius en haal dan maar mijn schouders op.
    "Ik zie je wel op Hogwarts broertje. Oh en geen woord over dat gedoe met Malfoy. Zeker niet tegen papa," hoor ik haar dan nog fluisteren in mijn oor en ik knik lichtjes.
    "Zie je op Hogwarts, succes bij je meeting. En beloofd, hij zou je vermoorden," mompel ik zachtjes terug en draai me dan om. Met een laatste blik op het stel rol mijn koffer met mij mee richting de coupé waar Lorcan en de rest zouden moeten zitten volgens zijn beschrijving. Ik kijk gelijk weer op mijn mobiel en mijn ogen worden groot wanneer Evie opeens Rose voor alles en nog wat begint uit te maken, niet mijn zus! Onmiddellijk kom ik voor haar op, hoewel dat maar weinig uithaalt gezien Evie vrolijk doorgaat en Rose, koppig als ze is, blijft reageren. Uiteindelijk is Evie zo ver gegaan dat ze Rose de groep uit heeft gewerkt en ook al ben ik nooit boos; ik voel nu toch wel een woede gevoel opborrelen jegens Evie. Wanneer ik me even omdraai zie ik Rose net wegrennen, in de richting van de toiletten, Scorpius achterlatend en fronsend kijk ik haar na en pak onmiddellijk mijn mobiel om te vragen wat er is. Ze reageert meteen maar ze zegt dat alles goed is... Niet dat je Rose nou altijd op haar woord moet geloven, als jonger broertje heb ik dat inmiddels wel ontdekt, ze is ontzettend koppig en wilt zich niet zwak opstellen. Echter wil ik haar niet tot last zijn dus laat ik het voor deze keer maar even. Na nog wat over en weer berichtje gestuurd te hebben sluit ik het gesprek af en stop mijn mobiel weg. Inmiddels ben ik bij de coupé die Lorcan had beschreven en inderdaad, daar zitten ze, alle vier. Lachend doe ik de deur open en loop naar binnen om vervolgens de deur weer dicht te doen.
    "Hey guys!" begroet ik iedereen vrolijk terwijl ik na wat gestuntel mijn koffer in het rek heb gekregen, ik ben niet zo sterk.


    I just caught the wave in your eyes

    Dominique Charlie Weasley
    Ravenclaw • Head Girl • Chaser


    De prefectcoupé was intussen al wat voller gestroomd en men had het voornamelijk over de vakantie en hoe die was geweest - Briana had me een knuffel gegeven en me proficiat gewenst. 'Bedankt, lieverd,' zei ik, terwijl ik haar omhelsde. Mijn glimlach werd nog breder bij Avery's compliment - het gaf me zelfvertrouwen. 'Bedankt,' glimlachte ik. Waar mijn teerbeminde zus en haar vriendje waren, ik had er geen idee van, maar ik ze mocht wel even op tijd zijn. Volgens de groepschat had ze een probleem gehad en zat Teddy bij haar, maar was het alweer opgelost. Dan kon ze toch tenminste even naar hier komen? Ik wist niet wat er met haar scheelde, maar als het intussen weer opgelost was ... Ik zal wel weer de onredelijke zijn, waarschijnlijk.
    'We wachten nog vijf minuten op Ted en Tori, maar dan begin ik echt. Dan zullen ze wel wat meer patrouille lopen op Zweinstein.' Ik wachtte niet graag - op niemand, eigenlijk, maar op mijn zus nog het liefst van al. Niet omdat ik het apprecieerde dat ze zoveel te laat kwam, maar omdat ik dan op tijd was en zij niet - omdat ik dan eindelijk iets had wat ik beter kon dan haar. Het klonk in sommigen hun oren flauw en egoïstisch, maar Victoire was in alles beter. In Zwerkbal, in school, in punten, in vrienden - in alles en ik kon het niet af. Ik gunde het haar, maar ik kon het niet af. Ik wilde niet de beste zijn in alles, neen, zo was ik niet - ik wilde gewoon in bepaalde dingen uitblinken zonder dat iemand in mijn directe omgeving die blijdschap kapot maakte, of ze het nu bewust of onbewust deden. Ik wist best dat Victoire dat niet bewust deed - daar zag ze me te graag voor, en ik haar ook. Ze bleef mijn zus, uiteindelijk, en ik was niet de persoon die familie liet zitten. Voor haar was ik meegekomen naar Zweinstein en tot de dag van vandaag zou ik nog steeds dezelfde keuze maken voor haar - al miste ik Beauxbatons voor dood. Maar zo af en toen wilde ik dat ik die beslissing niet had gemaakt - hoewel ik wist dat ik die beslissing onder geen omstandigheden niet had gemaakt. Zweinstein was niet mijn echte thuis, niet in vergelijking met Beauxbatons, maar het was meer een thuis dan de thuis bij mijn ma ooit zou zijn - en daarom hield ik ervan en smachtte ik er elke zomer naar terug te keren. Hier had ik mensen die me steunden en niet afbraken, zoals mijn moeder, mensen die zeiden dat ik het kon en zou, in tegenstelling tot wat me thuis altijd door dat wijf gezegd werd. Ik was elke één september weer zo blij dat ik terug mocht, al smachtte ik nog steeds naar het Frankrijk waar ik zo vertrouwd mee was.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 17:10 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried


    Emma Adaline Smith
    Hufflepuff - 6th year - Happy


    Nadat ik een tijdje vrolijk liedjes heb zitten neuriën, heb gespeeld met plukjes roze haar die niet op hun plek zaten en het groepsgesprek maar half gevolgd heb, er was ruzie en ik probeer me zoveel mogelijk buiten ruzie te houden, en ik een snoepje uit mijn koffer heb gevist en de anderen deze ook aan heb geboden, zie ik eindelijk het hoofd van Hugo verschijnen. Onhandig probeert hij zijn koffer in het rek te krijgen, en het ziet er echt ongelooflijk stom uit. Lachend volg ik het gestuntel, maar na een tijdje is het hem toch echt gelukt. "Hey guys!" Begroet Hugo ons dan vrolijk, en ik spring nog half lachend op. "Hi Hugo" zeg ik vrolijk, en sla mijn armen om mijn kleine vriend heen. "Yaaaaay" zeg ik dan grinnikend, en als ik hem los laat haal ik mijn hand door zijn haar voordat ik weer ga zitten. Ik kan het altijd al goed vinden met Hugo, en ik vind het dan ook heel erg leuk om hem weer eens te zien na deze oneindig lange vakantie. Ik was thuis geweest, bij mijn vader, en ik had het verschrikkelijk gevonden. Hij ontving nog steeds mensen met problemen, en het was weer helemaal fout gegaan. Maar nu ben ik hier, bij mijn vrienden, en gaan we alweer bijna weg. Naar Hogwarts. Naar school. Naar huis. Ik glimlach en sluit mijn ogen, genietend van het moment. Dan doe ik mijn ogen weer open en kijk vrolijk rond. "Dus, hoe was jullie vakantie?" Vraag ik terwijl ik recht op ga zitten en mijn hand door mijn haar haal. Ik heb mijn haar deze zomer roze geverfd, en ik heb twee nieuwe tatoeages laten zetten. Dit eerste vooral om mijn vader te irriteren; hij heeft het niet zo op mijn haarkleuren.


    Spinning around, I'm weightless.

    Curren Doncho Krum
    Gryffindor • 7th Year • Chaser • Jealous kinda

    ”Hier, dan steek ik hem aan,” zegt Alex. Zodra hij wat naar voren leunt ruik ik zijn heerlijke geur nog sterker, die ervoor zorgt dat mijn lippen omhoog krullen rond de sigaret. Zijn adem strijkt over mijn wang en ik voel zijn been tegen mijn been aandrukken. Hij steekt mijn sigaret aan en ik kijk naar het gloeiende lichtje. Die is echter lang niet zo interessant als de Bambi-ogen die mij van dichtbij aankijken. “Je bent gespierder geworden,” zegt hij, nog steeds dicht bij. Hij kijkt naar me en ondertussen wordt mijn glimlach breder. Als hij naar achter leunt pak ik de sigaret uit mijn mond en blaas zachtjes rook de coupé in. Mijn ogen zijn gefocust op de omhoog kringelende grijze wolkjes. Mijn ogen schieten naar opzij, naar Alex, die geconcentreerd zijn sigaret aansteekt. Hij is blijkbaar al met zijn gedachten bij iets anders dan mijn spieren, en ook ik dwaal af van dit luchtige onderwerp. Ik volg onwillekeurig zijn blik, naar het overvolle perron. Waar denkt hij aan? Zijn ouders? Of misschien, net als ik, aan ons? Het feit dat dit ons laatste jaar op Hogwarts is en dus misschien ook wel ons laatste jaar— samen.
    Bij de gedachte voel ik al een brok in mijn keel opkomen. Ookal lijken we heel luchtigjes met elkaar om te gaan waar anderen bij zijn, als we alleen zijn is alles zo gevoelig, en voor mij ook heel serieus. Ik weet alleen niet hoe hij er over denkt. Alex is moeilijk te peilen en ondanks dat ik een aardig plaatje kan vormen van hoe hij denkt, als een van de weinigen, durf ik geen conlcusies te trekken hierover. Ik hoop dat hij net zo voelt als ik, dat dit ook voor hem belangrijk is. Deze zomer heb ik er vaak over nagedacht; na school. Zou ik Alex nog zien? Of zou het zoals in de zomer zijn, met alleen social media als communicatiemiddel? Dat zou ik niet uithouden, zo lang, ik houd het in de zomer al nauwelijks uit. Of misschien is het wel nog erger; zegt hij dat het na Hogwarts klaar is voor hem. Nee, Curren, niet aan denken. Vlug neem ik nog een trekje van mijn sigaret en wend mijn blik af van Alex. Het is stil, nog steeds, maar vredig stil, terwijl we allebei roken. Tot ik merk dat Alex op zijn telefoon gaat en ik lees het bericht dat hij stuurt. Ik stuur terug dat ik niet saai ben maar dat hij de saaie is. Het gesprek loopt naar mijn idee nogal uit de hand, vooral als Alex een dirty opmerking maakt naar in iedergeval niet mij. Terwijl hij nog bezig is met een reactie trek ik zijn telefoon tussen zijn vingers vandaan en gooi hem achter me op de bank.
    “Dus, ik dacht dat jij geen bitchy opmerkingen kon maken en dat er nog maar één ding voor je over was om te doen?” vraag ik met opgetrokken wenkbrauw. Ik kan het niet laten dat mijn mond in een schuine grijns glijdt, met mijn sigaret losjes tussen mijn vingers. Ik leun nog wat dichter naar hem toe, waarbij nu mijn been tegen die van hem drukt.


    [ bericht aangepast op 4 juli 2015 - 22:35 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Enjoying his curry


          Om mezelf een houding te geven terwijl ik de rook rustig inhaleer haal ik mijn mobiel tevoorschijn. In het groepsgesprek vraag ik waar Scorpius blijf omdat ik Curren "saai" vind. Echter, maakt zijn aanwezigheid me lichtelijk nerveus, zoals het altijd heeft gedaan. Als ik bij Curren in de buurt ben wil ik alles perfect doen, bang iets verkeerd te zeggen en hem kwijt te raken. Over het algemeen resulteert dit in "me being a dick more than usual". Emma en Piper beginnen opgewonden te "fangirlen" over Curren en mij - of Currex zoals zij het verwoorden. Ik merk dat ik lichtjes rood wordt, maar ik verberg mijn schaamte door een smerige opmerking te maken over dat ik een handtekening op Emma's wand zet, als zij er eentje op de mijne zet. Net als ik weer wil reageren op Emma, wordt mijn mobiel uit mijn handen getrokken. Ik kijk geïrriteerd op naar Curren, maar voordat ik mijn mond open kan trekken, zegt hij al iets.
          'Dus, ik dacht dat jij geen bitchy opmerkingen kon maken en dat er nog maar één ding voor je over was om te doen?' zegt hij. Ik haal mijn schouders op en kijk hem aan terwijl een grijns op zijn gezicht verschijnt. Ik heb moeite om hem aan te blijven kijken en mijn ogen niet neer te slaan, maar ik houdt mijn gezicht neutraal. Zijn been drukt tegen de mijne en ik slik, waarna ik te snel een trekje van mijn sigaret neem. Onhandig verslik ik me en ik ben gedwongen mijn ogen af te wenden van Curren terwijl ik luid hoest. Ongemakkelijk.
          'A-Als je me z-zo,' hoest, 'graag wilt zoenen, mag je d,' hoest, '-dat gerust doen,' stoot ik proestend uit. Na een tijdje krijg ik mijn ademhaling weer op controle en ik veeg te tranen weg die in mijn ogen branden.
          'Kut sigaret,' brom ik, waarna ik hem uitdruk en mijn handen over elkaar sla. Ik merk Curren's lange afwezigheid me op het randje gebracht heeft en nu ik hem weer zie wil ik zijn aandacht, maar durf ik er niet naar te vragen.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Curren Doncho Krum
    Gryffindor • 7th Year • Chaser • Teasing Alex

    Hij begint te hoesten, ongemakkelijk opeens, omdat hij zich verslikt in de rook van zijn sigaret. ‘A-als je me z-zo graag wilt zoenen,’ hoest hij, ‘mag je d-dat gerust doen.’ Ik wil hem wel op zijn rug kloppen maar weet dat dat nu toch niet helpt; en hij heeft uiteindelijk zijn adem weer onder controle. De tranen die in zijn ogen staan verdwijnen ook langzaam. ‘Kut sigaret,’ bromt hij en drukt hem uit. Hij slaat zijn armen over elkaar en ik volg zijn bewegingen.
    ‘Waarom moet ik altijd het initatief nemen?’ zucht ik en druk ook mijn sigaret uit. Met een zucht zak ik iets gemakkelijker op de bank neer waarbij ik wat tegen Alex aan kom te liggen. Met mijn benen ietsjes wijd en mijn armen boven mijn hoofd houden strek ik me uit. Als ik mijn armen weer ontspan en naast mijn lichaam laat allen kijk ik naar Alex. Ik kijk hem aan met de smekendste puppy ogen die ik heb, de liefste blik die ik op kan brengen om hem zo plagerig aan te sporen mij te zoenen en ik niet hem. Niet dat i het niet zou willen, maar ik weet dat Alex liever heeft dat ik initiatief neem; en na die opmerking op whatsapp van net weet ik dat ik aan een zachte wraak toe ben, namelijk dit geplaag. Ik blijf hem echter strak aankijken met mijn puppy-ogen, met mijn mond lichtjes geopend. Door het uitrekken is mijn shirt ietsjes opgekropen en een stuk van mijn heup is ontbloot. Ik laat het expres zo zitten. Mijn lichaam ligt nog steeds heel zachtjes tegen de zijne aan, en voorzichtig strijk ik met een vinger over een van zijn handen, terwijl zijn armen nog steeds over elkaar zijn geslagen. Ik kijk niet naar mijn beweging maar blijf hem aankijken. ‘Jij mag ook een keer initatief tonen.’ Zeg ik dan zacht.



    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel


    Alexander Canopus Black
    Alex • Slytherin • Keeper • Captain • Feeling a bit uncomfortable


          Curren volgt mijn voorbeeld door zijn armen ook over elkaar te slaan en geïrriteerd kijk ik weg. Ik weet dat dit zijn payback is voor mijn opmerking van eerder en ik vind het absoluut niet leuk dat hij zich zo gedraagt.
          'Waarom moet ik altijd het initatief nemen?' vraagt hij. Als antwoord haal ik mijn schouders op. Ja, waarom eigenlijk? Omdat ik te pussy ben om het zelf te doen? Omdat ik hem niet wil laten merken hoeveel ik om hem geef en hoeveel ik hem gemist heb? Dat is zwak. Meisjesachtig.
          'Omdat jij daar goed in bent,' antwoord ik uiteindelijk, zonder hem aan te kijken. Ook Curren drukt nu zijn sigaret uit en rekt zich vervolgens uit. Ik kijk hem aan. Mijn ogen scannen zijn prachtige lichaam en ik kan mijn ogen amper afhouden van het kleine stukje huid dat tevoorschijn is gekomen vanonder zijn shirt. Curren kijkt me aan met grote ogen en ik weet niet zeker of ik hem nu een klap wil verkopen of een kus wil geven. Beide misschien wel.
          Met zijn vingers strijkt hij over één van mijn handen en een rilling loopt over mijn rug. Ik kijk hem nog steeds strak aan, maar mijn uitdrukking is iets verzacht. Mijn hart is langzaam sneller gaan kloppen en ook mijn ademhaling is niet meer hetzelfde tempo als normaal. Mijn mond hangt een beetje open en ik lik langzs mijn lippen waarna ik zachtjes in mijn onderlip bijt. Mijn armen laat ik langs mijn lichaam zakken en ik sta op het punt om naar voren te leunen en mijn lippen op de zijne te drukken, maar ik weet mezelf nog net tegen te houden.
          ‘Jij mag ook een keer initatief tonen.’ Even knipper ik met mijn ogen en ik kijk Curren intens aan.
          'Je weet dat ik niet je perfecte romantische vriendje bent,' murmer ik zachtjes. Ik blijf hem aankijken en leun een stukje naar voren. 'Maar goed... als jij wilt dat ik het probeer,' mompel ik. Ik overbrug de afstand tussen ons en druk mijn lippen kort op die van hem, waarbij een tinteling door mijn gehele lichaam gaat. Mijn ogen heb ik genietend gesloten, maar terughoudend, deins ik weer achteruit en ik kijk hem afwachtend aan.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Victoire Gabrielle Weasley
    Prefect • Seeker and Captain • Ravenclaw 7th year • Happy af




    Mijn hart klopt nog sneller dan ik w'appjes krijg en dat zegt wat. Ik zit met mijn hoofd volledig in de wolken. Dit had ws waar ik van had gedroomd, zijn lippen perfect op de mijne. Ik glimlach, Teddy is ook zo leuk.
    ’Dus ehm, Vic, vind je het leuk om binnenkort op een date te gaan?’ mompelt hij glimlachend. Geloof me, dat is het schattigste dat je ooit zult zien. Zijn haren zijn inmiddels weer blauw en hij haalt er – ongelooflijk sexy als je het mij vraagt – zijn hand doorheen. "Natuurlijk Teddy, graag zelfs" ook ik glimlach verlegen. Oh god, wat moet ik nu nou weer zeggen? Dan herinner ik me het w'appje waardoor we in deze situatie terecht waren gekomen; de prefect's moest naar de prefect coupé. "Ehm... misschien moeten we naar de Prefect Coupé," zeg ik aan mijn handen frunnikend en naar mij All Stars starend "Dominique is nu Head Girl en als we te laat komen krijgen we nog corvee" wat samen trouwens niet erg zou zijn maar inplaats van dat te zeggen grijs ik maar een beetje. Zonder op zijn antwoord te wachten, laat ik mijn vingers tussen de zijne glijden, knijp even zacht en trek hem mee naar de coupé.
    "... lopen op Zweinstein" hoor ik nog net als ik de deur openschuif. Do was aan het woord, en iedereen was geconcentreerd aan het luisteren. Dat effect had ze altijd op mensen. Do kon heel goed praten; als zij praatte was iedereen stil en genoot van haar verhalen en de manier waarop ze die vertelde. Ik had daar altijd bewondering voor gehad, en was ook niet verbaast dat ze tot Head Girl was benoemd. "Hi guys," ik glimlachte naar de vele mensen in de coupé "Zochten jullie ons soms?"

    [ bericht aangepast op 5 juli 2015 - 23:31 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Leaving for Hogwarts
    Het is elf uur, de trein verlaat het station, de ouders zwaaien en alle leerlingen vertrekken voor een nieuw jaar naar Hogwarts. Prefects, zorg dat je naar de prefect coupé gaat zodat de head boy en girl de vergadering kunnen starten!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dominique Charlie Weasley
    Ravenclaw • Head Girl • Chaser


    Ik heb mijn zin nog niet uitgesproken of Victoire en Teddy komen de intussen vrij volle coupé binnengelopen. 'Hi guys,' glimlacht Victoire. 'Zochten jullie ons soms?' Ik kan het niet helpen, maar mijn mondhoek schuift wat omhoog. De nonchalance waarmee ze het zegt, de zorgeloosheid, ik zou het niet kunnen, maar ik vind het super dat andere mensen het wel kunnen. Soms wenste ik wel eens dat ik het ook kon.
    'Niet echt zoeken, neen,' antwoord ik, 'we vroegen ons eerder af waar jullie zaten. Zoeken - daar houden wij ons niet mee bezig,' zeg ik met een glimlach. 'Juist Rose, Scorpius en Sunset ontbreken er nog aan, maar van Rose weten we waarom en van de andere twee heb ik geen idee, maar dat zullen we wel z -' een paar mensen zitten nog te praten en dat is extreem hatelijk. 'Stilte, alsjeblieft. Ik kan onmogelijk een uitleg geven als jullie nog zitten te praten - dankjewel.' Ik zucht even, na op z'n minst vijf jaar begrijpen sommigen kennelijk nog steeds niet dat zwijgen wel fijn kan zijn. 'Dus, we gaan gewoon beginnen. Alle zesde en zevendejaars kennen hun taken al, maar voor de vijfdejaars onder ons zal ik het nog even uitleggen, zelfs al kunnen jullie het ook op jullie brief lezen. Eerst en vooral - als prefect heb je een voorbeeldfunctie. Het wordt dan ook niet geapprecieerd als zelf elke week zeven regels aan je laars lapt en dan nog tovert op de gangen ook.' Ik herinner me nog dat de Head Girl dat ook zei toen in in het vijfde jaar zat, dus ik hoopte dat men het nu wat beter zou doen dan ikzelf - al was ik, al zeg ik het zelf, er ook niet de ergste in. In de loop der jaren heb ik wel meerdere prefects meegemaakt die nog meer regels overtraden dan de gemiddelde student. 'Ten tweede - punten aftrekken mag als prefect, maar enkel van je eigen afdeling. Het is ook de bedoeling dat je dat daadwerkelijk doet als iemand van je afdeling een regel overtreed, trouwens, anders heeft het hele gedoe geen zin. Jullie mogen ook strafwerk geven, maar het is niet de bedoeling dat je dat gewoon doet omdat je iemand niet leuk vindt - alweer, voorbeeldfunctie. Het zou maar flauw zijn om dat te doen, dus ik vertrouw erop dat dit niet gebeurd. Verder lopen jullie patrouille op de gangen in Zweinstein, dat heeft een afwisselingssysteem. Per twee weken wisselt het van afdeling. Ik geef jullie op Zweinstein de regelingen, want die heb ik in mijn koffers laten zitten - sorry daarvoor. Het naar de leerlingenkamers brengen van de eerstejaars en het helpen decoreren van van alles en nog wat lijkt me logisch - verder hebben jullie de privilege een eigen badkamer te hebben - daar kunnen de captains van de Zwerkbalteams ook in, trouwens.' Ik kijk even naar Scotty om te zien of ik niets vergeten ben. 'Ik geloof dat dat alles was in verband met jullie taken, die jullie hopelijk wel al kenden, maar dit even ter verfrissing,' zeg ik. 'Iemand vragen voor we aan de verdeling van het rondjes lopen in de trein beginnen?' vraag ik.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 12:39 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Lily Luna Potter •
    Gryffindor • Beater • 4th year

    Nog snel sprong ik in de trein, net een paar seconde voordat hij vertrok. Zuchtend liet ik me op de grond zakken. Wat was ik toch een sukkel. Ik had bijna de trein gemist omdat ik druk in gesprek was met iemand. We waren sowieso al te laat, wat ook al mijn schuld was. Ik was te laat begonnen met inpakken, oeps. Natuurlijk was ik de helft van mijn spullen kwijt deze ochtend. Kleren, bezem, ik kon niks vinden.
    Langzaam kom ik overeind. Slippers blaast en maakt rare geluiden in haar kooi. Ik rol met mijn ogen. Als ik dat beest kon dumpen had ik dat al lang gedaan, maar mam en pap wilden er niks van horen. ''Niks ervan, het was jouw keus om een kat te nemen.'' hoor ik mijn moeder nog zeggen.
    Ik wou oorspronkelijk een uil. Maar toen ik deze lieve, schattige, zwarte kitten zag liggen veranderde ik van gedachten. Wist ik veel dat het in een monster zou veranderen.
    Ik besluit maar op te staan en door de trein te sjokken. Het leuke van te laat zijn is dat alle coupé's al vol zitten en dat je bij iemand moet gaan zitten. Misschien moest ik maar wat mensen uit mijn jaar gaan zoeken. Of mensen uit het Quidditch team, dat van vorig jaar tenminste. Het was natuurlijk niet zeker of dezelfde mensen weer in het Quidditch team zouden komen. Ik had de hele zomer getraind. Richtingsgevoel, evenwicht, en het belangrijkste; kracht. Ik had een flinke workout achter de rug. En dat allemaal omdat ik per se weer voor de positie van beater wil gaan. Mijn vader heeft altijd gezegd dat chaser meer iets voor mij is, maar ik vind beater leuker. Het gevoel dat je knuppel de bludger raakt is geweldig, en het gevoel van triomf als de bludger een speler raakt is nog beter. Het klinkt misschien cru, maar ik was best trots toen ik de hand brak van een chaser uit Hufflepuf. Jammer genoeg wilde hij gewoon doorspelen.
    Midden in de trein bleef ik staan en keek om me heen. Waar zou ik eens gaan zitten?

    (Waar kan Lils gaan zitten?)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Nathaniel 'Campbell' Saunders

    Gryffindor • 6th year • Prefect • Happy

    '' Good friends are hard to find, harder to leave and impossible to forget.''


    Direct toen we de trein in liepen leken meer onze voorbeeld te volgen waardoor het direct druk op de gangpaden werd- tot mijn ergernis. De geur van zweetsokken was dan ook helaas heel overduidelijk aanwezig.
    'Ik zou zeggen: ga niet. Maar dat is hoogstwaarschijnlijk ook de rede dat jij klassenoudste ben en niet ik.’ Met een kleine grijns sloeg ik mijn armen over elkaar heen, terwijl ik zo serieus mogelijk probeerde te houden om een eerste klas klassen oudste preek te houden.
    ‘Alsof ik mijn mond kan houden. Zullen we eerlijk zijn Cam, jij zou en moet naar mijn verhalen luisteren want ik praat toch wel.' Abrupt verdween mijn serieuze houding waarbij ik zachtjes grinnikte om haar woorden; oh merlin. Wat had ik haar gemist.
    ‘Daarom houd ik ook zoveel van je, dat weet je toch.’ Hoewel het plagend klonk, meende ik het met heel mijn hart. Ik had tien keer liever iemand als Jade dan iemand anders. Ze was zo spontaan en vrolijk, dat je gewoon geen andere keuze had om dit over te nemen. Dit had ik meteen gemerkt aan het begin van mijn eerste schooljaar. Ondanks dat ik me stoer voor probeerde te doen; alsof ik helemaal niet nerveus was bij de sorteerceremonie, lukte het niet echt. Ik weet nog hoe mijn benen lood gewogen hadden toen ik naar de Gryffindor tafel toe moest. Naar het blonde meisje die voor mij gesorteerd was gezien haar achternaam Rosewood was en die van mij Saunders. Het is ongelofelijk hoeveel tijd en gebeurtenissen er middels geweest waren terwijl wij zelf geen jaar verouderd leken te zijn. Kwa karakter niet noch uiterlijk. Uiteindelijk wilt toch niemand opgroeien, maar de vrijheid gebruiken om onze jeugd onvergetelijk te maken; en daar heeft Jade mij mee geholpen- en ik weet ook dat ik haar daarmee geholpen had.
    'Maar je moet wel beloven op te schieten en niet zo als afgelopen keer. Toen heb ik bijna de hele reis alleen gezeten.' Meteen trok ik weer een gekweld gezicht bij de herinneringen aan vorig jaar. Het was werkelijk een ramp geweest. Waarschijnlijk was dat gewoon een straf van de schoolhoofd geweest jegens mij.
    ‘Het was niet alsof ik graag vast zat in de Slytherin coupe, die vastbesloten waren om nieuwe klassen oudste te pesten. Ik beloof dat dit niet weer gebeurd, anders… mag je een emmer water over me heen gooien morgen ochtend.’ Meteen kneep ik pijnlijk mijn ogen dicht bij mijn woorden, merlin. Ik moest nu echt op tijd zijn; of hopen dat Jade mijn woorden zou vergeten; want wakker worden met een emmer in je gezicht staat niet bepaald op mijn bucketlist.
    Meteen bij die woorden begon te trein te reiden, alsof het wilde aangeven dat mijn planning al in het honderd liep. Gepijnigd kneep ik mijn ogen dicht. ‘Corvee.’ Kreunde ik zachtjes voordat ik snel mijn hoofd schudden.
    ‘..Ik bedoel, ik kom op tijd terug. Tot zo.’ Haastig trok ik haar weer in een omhelzing als steun voor mijn komende uurtjes, voordat ik haar snel weer losliet en door de gangen begon te rennen. Snel gooide ik mijn hutkoffer in de bagagecoupe waar ik mijn mobiel nog snel uit viste die nog natrilde van alle appjes die er gestuurd werd. Waarschijnlijk was hij nu overspannen toen ik keek naar de aantal appjes. Met een frons bekeek ik de tekst waar Evie overduidelijk Rose teisterde met allemaal nare beledigingen. Dat mens moest werkelijk een leven krijgen. Snel scrolde ik door tot mijn oog op de tijd viel. ‘Oh gloeiende merlin.’ Murmelde ik waarbij mijn mobiel weer in mijn zak verdween, om richting de klassenoudste coupe te rennen.

    • • •

    Ietwat hijgend bleef ik stil staan om door het raampje te gluren.
    ‘Iemand vragen voor we aan de verdeling van het rondjes lopen in de trein beginnen?' hoorde ik een meisjesstem zeggen, naar het blikveld van het raampje, Do Weasley.
    Fijn het leek al begonnen te zijn. Maar Do was nu de hoofdmonitor. Misschien was Do wat coulanter omdat dit nieuw voor haar was.
    Zachtjes deed ik de coupedeur open waarbij ik zo stil en ongezien mogelijk probeerde plaats te nemen, voordat ik mijn blik over de bekende en nieuwe prefects liet gaan. Geen Rose; zoals verwacht. Snel keek ik naar Do voordat ik mijn mobiel tevoorschijn pakte:

    To Rose: Missing you at prefect coup. Don’t mind Evie, she is just a jelly bean. You are way more worth than this. Xx Camp.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya