• Dit is een heropening van deze RPG. Het idee behoort volledig toe aan de oorspronkelijke eigenaar en de wereld van Harry Potter behoort uiteraard enkel J.K. Rowling toe.


    Praattopic.
    Rollentopic.





    Na vijfenveertig jaar in vrede geleefd te hebben, ontstaan er opnieuw spanningen tussen de tovenaars en heksen. De volgelingen van Voldemort zijn maar op één ding uit: wraak. Mensen zijn bang en weten niet wat ze te wachten staat, gezinnen worden wederom verscheurt en opgekropte gevoelens van de vorige tovenaarsoorlogen komen naar boven. Een nieuw jaar op Zweinstein begint, maar daar begint de oorlog zich ook door te dringen. Er is veel verdeeldheid onder de leerlingen en er zijn al vele verliezen geleden.

    Wie kan je vertrouwen in tijden van oorlog?
    Maar nog belangrijker; wie niet?





    R O L L E N
    (HM= Hoofdmonitor [Vrij: Vrouwelijk - Mannelijk] en K= Klassenoudste [Vrij: Griffoendor: Vrouwelijk - Mannelijk / Ravenklauw: Vrouwelijk - Mannelijk / Huffelpuf: Vrouwelijk - Mannelijk / Zwadderich: Vrouwelijk - Mannelijk] en G= Gereserveerd)


    G R I F F O E N D O R
    Gereserveerd —— Amoare
    • [1,10][K] Fleur Nymphadora Lupin — Halfbloed —— Towns
    • [1,8]Alissa Kayleigh Hastings — Dreuzeltelg —— EthereaI


    • [1,8][HM] Remus Bill Lupin — Halfbloed —— WeasIey
    • [1,6] Hayden Ward Christenson — Halfbloed —— StarkiIIer
    • [G][1,7] Sirius Caleb Remus Potter — Halfbloed —— Daggers



    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder:
    Zoeker:
    Jager:
          — Alissa Kayleigh Hastings —— EthereaI
          — Gereserveerd —— Towns
          — Remis Bill Lupin —— WeasIey
    Wachter: Sirius Caleb Remus Potter —— Daggers
    Drijver:
          —
          —



    R A V E N K L A U W
    • [1,1] Vivianne Dominique Lupin — Volbloed —— Baelor
    • [1,1][K] Charlotte Luna Genevieve Scamander — Volbloed —— Daggers
    • [1,7] Quinn Ruth Spiegelman — Halfbloed —— GreenIeaf
    • [1,11] Emory Leiy Rookwood — Volbloed —— Sherrinford
    VOL

    • [1,1] Jasper Ollivander — Volbloed —— Rivetra
    • [G][1,10] Roy Jean Ackerman — Halfbloed —— Rockbell




    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder: Vivianne Dominique Lupin —— Baelor
    Zoeker: Jasper Ollivander —— Rivetra
    Jager:
          — Quinn Ruth Spiegelman —— GreenIeaf
          —
          —
    Wachter: Vivianne Dominique Lupin —— Baelor
    Drijver:
          — Emory Leiy Rookwood —— Sherrinford
          —

    H U F F E L P U F
    • [1,3] Mila Hae Nishimura — Dreuzeltelg —— Rockbell
    • [1,9] Penelope Pyper Palisson — Halfbloed — WeasIey
    • [G][1,11] Muriël Gillian Hambleton — Volbloed —— BeIIamy


    • [G][1,6] Eren Felix Breckenridge — Dreuzeltelg —— Rivetra
    • [1,7] Stuart Fred Weasley — Volbloed —— GreenIeaf




    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder: Penelope Pyper Palisson —— WeasIey
    Zoeker: Penelope Pyper Palisson —— WeasIey
    Jager:
          —
          —
          —
    Wachter: Eren Felix Breckenridge —— Rivetra
    Drijver:
          — Muriël Gillian Hambleton —— BeIIamy
          —



    Z W A D D E R I C H
    • [1,2][HM] Ophelia Florence Henderson — Halfbloed —— Rivetra
    • [1,10] Cassandra Lily Scamander — Volbloed —— Towns
    • [G][1,8]Saffriana Justine Walker — Volbloed —— Wiser


    • [1,1] Isaac Carrow — Volbloed —— Rockbell
    • [1,10]William Lysander Victoire Scamander — Volbloed —— Baelor




    Z W E R K B A L T E A M
    Aanvoerder: Cassandra Lily Scamander —— Towns
    Zoeker: Cassandra Lily Scamander —— Towns
    Jager:
          —
          —
          —
    Wachter:
    Drijver:
          — Isaac Carrow —— Rockbell
          — William Lysander Victoire Scamander —— Baelor





    I N V U L L I J S T J E
    Naam:
    Leeftijd: Voor het gemak van de RPG zit ieder personage in het zevende jaar.
    Bloedstatus:
    Afdeling:
    Innerlijk:
    Uiterlijk:
    Geschiedenis:
    Familie:
    Relaties:
    Extra: Toverstok, functies, beste vakken, amortentia, boeman, huisdier, Patronus,...



    R E G E L S
    • Het woordenminimum is 200 woorden.
    • Houd jongens, meisjes en afdelingen gelijk!
    • Afstammelingen van bekende personages zijn toegestaan, maar bespreek met anderen wanneer die ook een personage als afstammeling wilt zodat alles nog een beetje klopt.
    • Iedereen zit in het zevende jaar. Dit is voor het gemak van de RPG en om onbewust buitensluiten te voorkomen.
    • Bespeel niet de personages van anderen zonder toestemming.
    • Geen Mary Sues of Gary Stu's. Personages worden gekeurd.
    • De huisregels van Quizlet en daarbij in het bijzonder het RPG-forum gelden uiteraard ook hier.
    • 16+ is toegestaan, maar gelieve hier wel voor te waarschuwen zodat anderen het kunnen mijden als zij het liever niet lezen.
    • Reservaties blijven in principe vier dagen staan, maar als er uitstel nodig is kan deze altijd aangevraagd worden. Het is meer dat als je vier dagen zonder goeie reden niet aan je rol werkt, je een waarschuwing krijgt en de reservatie kan verwijderd worden.
    • Alleen ik, Rivetra, of Royai maken nieuwe topics aan, tenzij wij niet online zijn; dan is het de laatste die reageert.
    • Er is geen limiet voor personages, maar hou het wel binnen je bereik zodat je geen personages gaat verwaarlozen. Ik zou ook liever hebben dat je, als je meerder personages maakt, voor elke jongen een meisje maakt en zo de geslachten een beetje balanceert. (Tenzij er bijvoorbeeld bijna geen jongens zijn en je graag twee jongens zou hebben, dan is het geen probleem. (: )


    BEGIN: Het is zaterdag vijftien december. De leerlingen die toestemming hebben om naar Zweinsveld te gaan, zijn enthousiast om hun maandelijkse inkopen te doen aan snoep en nog veel belangrijker; het galabal dat op Kerstmis zal gehouden worden ter ere van schoolhoofd Miranda Dawlish die haar vijftigste verjaardag wilt vieren. De speciale gelegenheid is ook vanwege de verschrikkelijke artikels die de laatste tijd in de Ochtendprofeet verschijnen; om de leerlingen wat moed in te spreken dat de donkere dagen snel over zullen gaan. Maar de dagen worden steeds korter en donkerder; en dat laat ook het weer van zich zien. Zal alles wel zo onbezorgd lopen als iedereen verwacht?

    Het is een hele koude winterdag en het regent al weken aan een stuk. Er hangt ook een constante mist over het domein van Zweinstein en vanavond zal een volle maan het kasteel door de wolken verlichten. Vorige week werd een moord gepleegd waarin een fameuze tovenaarsfamilie uitgemoord werd. De daders zijn nog niet gevonden, maar het Duistere Teken hing boven het huis van de familie. Ondanks hun enthousiasme voelen de leerlingen zich bedreigd.

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 12:23 ]


    help

    MT


    take me back to the basics and the simple life

    YAAAAAAAAAY.

    Ohja, hoofdletters. Ehm. Dit zijn geen hoofdletters :')

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 13:46 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    WHOOOH.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    [Pssst: hoofdletters! D: ]


    help

    Hoe laat is het eigenlijk? Ik wou gaan schrijven dat ze haar bed uit viel, maar als het al twaalf uur ofzo is- is dat niet zo handig :')


    take me back to the basics and the simple life

    [ bericht aangepast op 5 aug 2015 - 22:20 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    EthereaI schreef:
    Hoe laat is het eigenlijk? Ik wou gaan schrijven dat ze haar bed uit viel, maar als het al twaalf uur ofzo is- is dat niet zo handig :')


    [Oh, helemaal vergeten. D: Het is zo'n negen uur 's ochtends en de meesten zitten dus aan het ontbijt. (: Bedankt om het op te merken!]


    help


    REMUS BILL LUPIN
    Gryffindor × Chaser × Head Boy

    « « « « « » » » » »

          Het schuldgevoel staat op het punt om te exploderen, maar alsnog vertel ik het haar niet.
          Gisteravond toen we toverschaak speelde. Daarna toen we gedrieën beneden avond aten. Later in de Common Room. En al helemaal zodra ze zegt dat wij tweeën alvast naar beneden kunnen gaan voor het ontbijt. En zo gaat het nu al een maand.
          "We kunnen zo niet door gaan."
          Voor een seconde haal ik mijn lippen van die van Alissa. Haar ogen zijn zo dichtbij en zo mooi en ook al gaat het helemaal in tegen wat ik net nog tegen haar zei, kan ik het niet laten nog een kus op haar lippen te drukken. Ze is gewoon zo geweldig, maar ik ken mijn tweelingzus ook wel langer dan vandaag. Heel leuk zou ze het niet vinden als haar tweelingbroer en beste vriendin al zo lang een geheime relatie hebben. Maar aan de andere kant - we kunnen het niet voor eeuwig geheim houden en hoe langer het duurt, hoe bozer Fleur zal worden. En let's face it - Alissa is verschrikkelijk in liegen, het is een wonder dat we het al zo lang stil hebben gehouden.
          Met een diepe zucht ga ik zitten op een omgekeerde emmer. De bezemkasten zijn onze favoriete plaatsen - maar de wc's en verlaten klaslokalen dienen soms ook als locatie voor onze geheime samenkomsten. Alleen wc's hokjes zijn zo klein en klaslokalen te groot. Zo komen we meestal toch uit op bezemkasten.
          Mijn ogen vliegen naar de hare en onmiddellijk heb ik weer de neiging haar vast te pakken. God, dit kan zo niet langer.

    [ bericht aangepast op 5 aug 2015 - 22:24 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    (Grasmaaier)


    Tijd voor koffie.

    ALISSA KAYLEIGH HASTINGS

    "Because I love you, even though nobody can know."
    Outfit × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    Mijn vest hangt open en doordat het niet zo warm is op Hogwarts duw ik me tijdens onze kus nog iets dichter tegen Remus aan. Wanneer hij echter zijn lippen van de mijne haalt en ik wil glimlachen, kijkt hij niet zo vrolijk, maar bedachtzaam. Alsof we telepatisch contact denk ik er meteen aan dat wat wij hebben nog altijd geheim is, en hoe moeilijk het dagelijks is om het van Fleur verborgen te houden. Het is dat ze er niet over begonnen is, maar anders had ze het waarschijnlijk al lang geweten.
    "We kunnen zo niet door gaan." zegt Remus dan ook en ik zucht, om mijn ogen op de punten van mijn schoenen te richten. Hij drukt daarna weer zijn lippen op de mijne, om ze er daarna weer af te halen. Vervolgens gaat hij zitten op een omgekeerde emmer en ik zak ik de kleermakerszit op de grond neer, zoekend naar zijn ogen.
    "Ik weet het.. maar..." Maar ik kan het niet, wou ik zeggen. Ik kan er niet tegen om tegen mijn beste vriendin op te moeten biechten dat ik nu al een maand lang een relatie heb met haar broer. Of preciezer gezet, haar tweelingbroer. Ik slik even en sla mijn ogen neer om te voorkomen dat ik weer in de zijne kijk en de neiging om mijn lippen weer op de zijne te drukken krijg. "Maar wat wil je dan? Ik kan het niet Remus." mijn stem trilt lichtelijk en ik voel alweer tranen achter mijn ogen branden. Jezus Alissa. Doe eens normaal. Maar ik kan het al niet meer stoppen, een enkele traan drupt uit mijn oog en breekt uit elkaar als hij op de grond valt. "Ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten om het Fleur te vertellen. Kunnen we niet gewoon voor haar gezicht onze lippen op elkaar drukken ofzo? Dan is het ook wel duidelijk en hoef ik ook niet te praten." Sla ik uit, en een eenzame lach rolt over mijn lippen. Mijn hand, die ik de hele tijd in mijn benen had liggen, verplaats ik naar Remus' knie, waar ik langzaam rondjes overheen wrijf met mijn duim.


    take me back to the basics and the simple life

    [Mijn topics.]


    -


    REMUS BILL LUPIN
    Gryffindor × Chaser × Head Boy

    « « « « « » » » » »

          Alissa ziet eruit alsof ze in huilen uit kan barsten. Langzaam zakt ze neer op de grond, waar ze al snel haar ogen ook op richt.
          "Ik weet het... maar..." ze maakt haar zin niet af en dat hoeft ze ook niet - we weten beide wat de onuitgesproken woorden zijn.
          "Maar wat wil je dan?" vraagt ze, haar ogen nog steeds de mijne ontwijkend. Een eenzame traan rolt over haar wang en de neiging om haar in mijn armen te nemen wordt bijna onoverkombaar. "Ik kan het niet, Remus," vervolgt ze. "Ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten om het Fleur te vertellen. Kunnen we niet gewoon voor haar gezicht onze lippen op elkaar drukken ofzo? Dan is het ook wel duidelijk en hoef ik ook niet te praten."
          Een klein, minuscuul glimlachje vormt zich op haar lippen, en ik merk dat de mijne hetzelfde doen. Alissa's duim draait rondjes op mijn knie, langzaam en gerustellend.
          Na een tijdje zo gezeten te hebben zak ik ook op de grond en neem Alissa op schoot.
          "Ik kan het wel vertellen... Jij hoeft niets te zeggen. Als ik het op de juiste manier breng..."
          De zin maak ik niet af. Als ik het op de juiste manier breng is ze ineens niet boos meer? Niet meer teleurgesteld in ons?
          Ik zucht en geef Alissa onbewust kleine kusjes in haar nek. Life sucks.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 13:51 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Quinn Ruth Spiegelman
    Ravenclaw 7th year – Jager – Outfit


    Zuchtend rol ik mijn bed uit als ik iets aan mijn neus voel knabbelen. "Oh, Gumpy ga toch weg" de ochtendprofeet ligt al aan mijn voeten. Wat opmerkelijk is, is dat er geen mensen vermoord zijn. Als ik merk wat voor een dag het is barst ik bijna uit elkaar van blijdschap, eindelijk mogen we weer eens naar Zweinsveld. Begrijp me niet verkeerd ik vind Hogwarts erg leuk, maar aangezien het bal eraan kwam en ik nog een jurk moest kopen (ookal was dit niet echt mogelijk in Zweinsveld, tenzij je van model 'Motten gaten' hield) was ik erg enthousiast.
    "Misschien wordt het vandaag dan toch niet zo erg" mompel ik tegen mezelf. Snel schiet ik in mijn kleren, doe mijn comfortabele All Stars aan en doe een klein beetje make-up op. Mijn haren vallen vandaag niet te temmen, constateer ik als ik gillend mijn bostel uit mijn haar haal. Klitten en knopen, wat een ramp. Ik pak mijn toverstok van mijn nachtkastje en probeer te redden wat er te redden valt.

    De slaap uit mijn ogen wrijvend loop ik de trap af. Eenmaal bij de Great Hall merk ik dat ik een van de eerste beneden ben, een handjevol Ravenclawers zitten al aan de tafel maar niemand die ik goed ken. Ook ik schuif aan en schenk wat koffie in, eerst even wakker worden.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 0:55 ]


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Emory Leiy Rookwood
    Ravenclaw · Currently in Great hall · Beater

    _________________________ ‡________________________________________________ ‡_________________________

    Een stormwind waait langs het meer waar ik loop en even waan ik me alleen. Het is waar, Zweinstein is mijn thuis, maar de mensen, de mensen. Luidruchting, onpuur en bovenal, zo, zo, zo dom. Hun stupiditeit siert hen niet. De leerlingen zijn ongemotiveerd en saai. Stuk voor stuk bekijk ik hen met aversie en prijs mijzelf dat ik niet ben zoals zij zijn. Want ik heb mijn intellect, mijn verstand, mijn brein. Ik kan voor mezelf nadenken en denk over de wereld na. Ik let op in de lessen en maak mijn huiswerk netjes, aangezien ik weet dat het zich zal afbetalen. Zonder prijs of betaling doe ik iets niet en kennis staat bovenal. Wat een geluk dat ik (ondanks dat ik een jaar later was, dankzij mijn hulpeloze zusje en huilerige broertje) een tovenaar ben, en hier mag studeren. Dreuzels zijn nog erger dan modderbloedjes of ongemotiveerde leerlingen. Zo dommig, zo gedachteloos in het aanzicht van macht. Zodra ze mij zouden zien, zouden ze het niet begrijpen, hun ogen sluiten.
    Wat een wereld.
    Ongeduldig stamp ik mijn voeten op de mat als ik binnenstommel. Het was vroeg toen ik ontwaakte (helaas weer nachtmerries, wat een onzin), besloot ik dat een wandeling mij goed zou doen. Wat klopte - Het warrige weer en de wind door mijn haren lucht mijn gedachten. Net zoals slaap - Wat ik zou verwaarlozen als ik de nadelige gevolgen van Insomnia niet kende. Soms bedenk ik me theorieën over spreuken, drankjes of andere tovenarij. Nu was het heerlijke mijmertijd voor mij alleen. Piekeren maakt de onzekere ongelukkig, maar de wijze krijgt inkijk in zijn brein. Ik ben wijs, ik ben intellectueel.
    De laatste tijd spendeer ik vooral tijd aan het bedenken van een middel tegen nachtmerries. Niet snugger, natuurlijk, aangezien het onderbewustzijn ze handig acht, maar toch - Een nacht voldoende slaap zou iedereen ten goede komen.Vandaag het veelbesproken tripje naar Zweinsveld: Ondanks de donkere dagen tóch nog een uitje. Ik zie het meer als een soort luchting. Zelfs muizen worden onhandelbaar als je ze te lang in een hokje stopt. Eens per maand mogen de leerlingen uit, om zich daarna weer te kunnen focusen. Niet dat ik er geen fan van ben, Zweinsveld is voor mij de kans om het drakensnotpoeder te kopen waar ik al maanden voor spaar. In winkels die studenten graag vermijden kom ik juist graag. Waar anderen studie willen vermijden, is het voor mij een kans om verder te leren als ik vrij ben. Bovendien is het een observatiekans. Zien hoe mensen zich gedragen buiten school. Vooral Zweinskop is interessant, met de anonimiteit die daar heerst. Eerst, basisbenodigdheden. Voedsel - Ik trek een naar gezicht. Menselijke behoeften. Met lichte passen loop ik de grote hal in voor ontbijt, waar ik begin met een simpele toast te nuttigen, langzaam de zaal observerend.
    Potentieloos, bedenk ik me de gezichten van de studenten bekijkend.


    {Iemand zin om met mijn stralende zonnestraaltje te praten?}

    [ bericht aangepast op 5 aug 2015 - 23:47 ]


    Tijd voor koffie.

    ALISSA KAYLEIGH HASTINGS

    "Because I love you, even though nobody can know."
    Outfit × Seventh year × Gryffindor × Chaser



    "Ik kan het wel vertellen... Jij hoeft niets te zeggen. Als ik het op de juiste manier breng..." Zegt Remus, maar hij maakt zijn zin niet af. Want nee, als hij het op de juiste manier brengt zal het haar reactie niet veranderen. Ze zal boos zijn, zal mij uitsluiten. En waarom? Omdat we een relatie hebben. Wat een flutreden. Nogmaals rolt er een zucht over mijn lippen en een tijdje blijft het helemaal stil. Ik loop langzaam over de doemscenario's heen, de een nog erger dan de ander. Want blij zijn, dat is ze sowieso niet. Maar ik wil mijn vriendschap niet verliezen. Maar no way dat ik Fleur ga verkiezen over Remus of andersom. Dat gaat niet gebeuren. Terwijl ik in mijn hoofd al helemaal uit stippel hoe ik het best kan verdwijnen van Hogwarts en hoe ik ze beiden het minst pijn kan doen bedenkt Remus dat dit niet echt helpt en hij laat zich langzaam zakken op de grond. Hij draait me voorzichtig om, zijn handen op mijn heupen, en trekt me vervolgens bij hem op schoot. Ik sluit mijn ogen en leun naar achter, mijn handen leg ik op zijn knieën waar ik, net zoals net, langzaam rondjes op draai met mijn duimen. De geur die ban Remus afkomt is vertrouwd, en ruikt veilig. Ik ontspan zo veel mogelijk en niet veel later nadat hij me op zijn schoot trok begint hij langzaam en in een zeker ritme kleine kusjes op mijn nek te planten. Mijn hoofd kantel ik hierdoor een beetje naar rechts en ik haal mijn hand even van zijn knie af om naar voren te leunen en enkele strengen haar daar weg te halen. De kusjes lijken te werken als ontspanningsmiddel en als ik niet al lichtelijke trek begon te krijgen in het ontbijt had ik zo in slaap kunnen vallen. Een glimlach op mijn gezicht, mijn ogen gesloten, handen op zijn knieën en zijn armen om me heen in combinatie met de kleine kusjes. En ondanks dat het probleem nog altijd niet is opgelost, voel ik me een stuk meer ontspannen. Ik kan niet wachten tot we het niet meer geheim te hoeven houden, tot we gewoon hand in hand door de gangen kunnen lopen. Tot we gewoon in openbare plekken kunnen zoenen, knuffelen en met zijn tweetjes zachtjes praten en lachen zonder aangekeken te worden met weifelende blikken. Ik kan niet wachten tot de dag komt waarop ik Remus gewoon mijn vriendje kan noemen in het openbaar.
    "Maar wanneer? Want ik wil niet dat Fleur vandaag verdwijnt via Hogsmeade omdat ze boos is. Maar ik wil óók niet dat we vandaag niet eens sámen door Hogsmeade kunnen lopen. Remus.. Ik wil dit moment gewoon overslaan. Ik wil het overlsaan en pas weer op play drukken wanneer alles goed en opgelost is..." Fluister ik zachtjes terwijl er opnieuw een traan over mijn wang rolt, die ik verwoed weg veeg. "Ik wil jullie gewoon geen van beiden verliezen.." Voeg ik er heel zacht aan toe. Ik draai me een stukje om en leun half met mijn rechtershouder, half met mijn borst tegen Remus aan en sla mijn armen om hem heen terwijl ik zijn geur op snuif

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 0:34 ]


    take me back to the basics and the simple life