• Naar aanleiding van dit topic kreeg ik het idee om een verhaal te schrijven over Q’ers op Zweinstein.
    Leah/Laleah zal daaraan meewerken, maar we hebben jullie hulp ook heel hard nodig!

    Het idee is dat wij met twee fictieve personages gaan schrijven en dat de rollen van de andere studenten of docenten door jullie worden ingevuld. Gezien het hoge aantal dames hier op Quizlet, hopen we dat sommigen even een mannelijke versie van zichzelf willen opgeven :P.

    Wil je mee met deze reis naar Zweinstein, vul dan onderstaand lijstje in en wie weet ontvang jij binnenkort je eerste brief van Zweinstein in je inbox. Het zou het leukst zijn als jullie onderstaand lijstje een beetje naar waarheid proberen in te vullen, maar voel je daartoe niet verplicht. Je mag ook een fictieve naam opgeven, evenals een foto die niet van jou is, maar waar je jezelf op vindt lijken.

    Basis
    Volledige aam:
    Leeftijd:
    Indien jij achttien jaar of ouder bent: ben je liever een student of een docent?
    Karakterbeschrijving:
    Graag in minstens honderd woorden.
    Hobby’s:

    Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken?
    Dit kun je later natuurlijk aanpassen als je ziet wie er meegaan.
    Heb jij een relatie?
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden?
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt?
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht?

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld?
    Gebruik daarvoor bijvoorbeeld deze test.
    Welk huisdier heb je?
    Houd je aan de huisdieren uit HP
    Welk vak lijkt jou leuk?
    Welk vak lijkt jou niet leuk?
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden?

    Plaats hier een foto van jezelf.
    Dit hoeft natuurlijk geen echte foto van jou te zijn. Je kunt ook iemand zoeken die op je lijkt of die dezelfde uitstraling heeft als jij.

    Extra:
    Zijn er nog dingen die van belang zijn om te weten?

    En nog een laatste, misschien wat vreemde vraag. Ik kan niet garanderen dat er niemand doodgaat in dit verhaal. Zou jouw personage hiervoor openstaan of vind je dit om welke reden dan ook onprettig?
    Dit gaat allicht niet na drie hoofdstukken gebeuren.

    Tot slot vergt dit idee veel tijd om helemaal uit te werken. Nu de zomervakantie voorbij is, hebben Laleah en ik het allebei erg druk, waardoor we waarschijnlijk pas op zijn vroegst op één oktober zullen gaan schrijven, hewel het proloogje misschien wel eerder zal verschijnen. We hopen dat jullie dat begrijpen. (:


    Leerlingen

    Griffoendor
    Livia Lucie (Hexagon)
    Fanny Simmons (Aire)
    Sanne Cadwell (Coliver)
    Nichelle Elwyn (Fukari)
    (Monteriggioni)
    Erieka (Perdition )
    Xander Donnell (Flash)
    Anna Waterford (Alohamora)
    Nathaniel "Nate" Finn Silverstone (Chantilly)
    Ava Tara Annicka (Mikko)
    Luna Solain Lynne Mei (lunapotter)
    Severide Wolfswater (Aserah)
    Elisa Bladerlich. (Elis)
    Lotte van den Bos (Remo)

    Zwadderich
    Jip Irene (Wiarda)
    Eva van der Sterren (CreepyPastaElz)
    Lisanne Imani Misyakova (Polovina)
    Jente Anna Jones (Sonorous)
    Jarne Debbaut (Debbaut)
    Nickita Kimberly Sykes (Kauwgomjunky)
    Nicole Maria Wiseflaw (Bastaard)
    Roald Felix (Caracalla)
    Ashallayne Darkmyr (Ashallynn)
    Evi Marthali (Blaeu)
    Kelly Mentzij (Penoza)
    Davon Calbaith (Aeacus)

    Huffelpuf
    Eva Emerald (glitterdonut)
    Nina Louwe (Callidora)
    Amellica Morsche (Wieneke)
    Auster Dina Augusta Bluijs (Legolas_)
    Nicola Rood (animelover96)
    Elisa Sharay Palmer (Bastaard)
    Ryan Navarro (Enara)
    Demy Smit (BonnieFazbear)
    Levi Caelan Stone (Altaria)

    Ravenklauw
    Ingrid Gustafson (Ymir)
    Felix Couldron (Anzu)
    Thomas Filion (_Harry_Potter_)
    Evelien Upland (Margherita)
    Elske Stout (Elsketjee)
    Faeryn "Fae" Esquire (Lathgertha)
    Amber Navins (Mayakovski)
    Rowena Madson (Voldemortx)
    Alea Amy Faux (IrisElizabeth)
    Liam Condro ()Asil98
    Menora (Nora) Caithlyn Evans (xGinnyWemel)
    ? (Plottwist)
    Annemarije (Disgust)
    Marlies Reid (Spotgaai)
    Isabella Rosalynn Delaney (Yaviera)
    Goitske Zeillemaker (TheSmartIdiot)
    Marit McAdams (MaritMalik)

    Docenten
    Vanity Young (Antichrist), Ravenklauw (Leer Der Oude Runen)
    Daniël la Loutre (SecondStar), Ravenklauw (Kruidenkunde)
    Alex Ferne (Rikiah), Zwaddericht (Verweer tegen de Zwarte Kunsten))
    Linda Ivanov (Voiles, Huffelpuf (Verzorging van Fabeldieren)
    Manon (Patholoog), Zwadderich (Toverdranken)
    Lucca (Nebthet), Zwadderich (Transfiguratie)
    Michael (Pinkett), Zwaddericht (Bezweringen)
    Sarah Claesner (Hooverphonic), Huffelpuf (Dreuzelkunde)


    BELANGRIJK!
    Op dit moment zijn de inschrijvingen gesloten! We kunnen niet op voorhand zeggen of ze nog eens open zullen gaan, maar als dat wel zo is, zullen we het laten weten!

    [ bericht aangepast op 5 dec 2015 - 12:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oeh. MT


    Sidera nostra contrahent solem lunamque


    Naam: luna solain lynne mei potter
    leeftijd:13
    karakter: ik ben : leergierig,nieuwschierig,sociaal,dapper,heet hoofd,snel opgefokt,geïntreseerd,lief,aardig maar als je iets over mijn karakter moet weten is dat ik heel zorgzaam en oplettend ben door dag ik zelf gepest ben
    hobbys:zingen lezen trompetten tekenen winkelen fangirlen
    Q vrienden AlexisSnape Hermelienlover Smart_idiot cliodna
    Singel
    Mannen
    Lief lachen enz
    Griffoendor
    heimwig de sneewuil
    Leuk vak toverdranken
    stom vak geschiedenis van de toverkunsten
    lol trappen

    [img]

    Viola, ik heb mijn karakter aangevuld, op pagina 3. Ik hoop dat het goed is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Volledige naam: Nathaniel "Nate" Finn Silverstone
    Leeftijd: 17 jaar oud
    Karakterbeschrijving: Nate is een vrolijke jongen die wel bekend staat als de grappenmaker van de klas die niets serieus neemt buiten Quidditch. Dat is zijn passie en iets wat hij het liefste doet. Doordat hij zo sportief is, heeft Nate een lichtelijk gespierd lichaam en een zongebruinde huid.
    Elk jaar gaat hij over met voldoendes, met soms een paar uitschieters of juist onvoldoendes. Verder vindt hij vrouwelijke aandacht geweldig, waardoor hij nogal een flirt is. Maar als Nate echt verliefd wordt, gaat hij ook helemaal voor haar en wordt hij heel zenuwachtig.
    Als Nate nieuw in een groep is, probeert hij de ijsbreker te zijn en iedereen aan het lachen te maken.
    Hobby's: Quidditch

    Zijn er andere Q'ers met wie je graag zou willen optrekken? Uhh.. Mensen die in dezelfde jaarlaag zitten of Quidditch spelen?
    Heb je een relatie? Nog niet
    Hoe ga je met mensen van het andere geslacht om? Makkelijk, Nate is de grootste flirt aller tijden en ondanks dat krijgt hij veel aandacht van meiden.
    Ben je een grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht? Flirt

    Afdeling: Gryffindor
    Welk huisdier heb je? Geen
    Welk vak lijkt je leuk? Transfiguratie en DADA
    Welk vak lijkt je minder leuk? Dreuzelkunde en Waarzeggerij
    Wat wil je in ieder geval doem zodra je de magische wereld hebt betreden? Quidditch spelen, aanvoerder worden van het team en heel vaak scoren ;-)

    Foto komt nog!

    En natuurlijk wil ik liever niet dood, maar als het niet anders kan.. Tja, dan moet het maar..


    My mom says I'm pretty, so fuck you

    Basis
    Volledige naam: Nicola Rood
    Leeftijd:19
    Indien jij achttien jaar of ouder bent: ben je liever een student of een docent? Student
    Karakterbeschrijving: meestal kijk ik eerst de kat uit de boom. Als ik me ergens prettig bij voel dan stel ik me open. Dan klets ik graag met mensen en roddelen over jongens mag niet ontbreken. Als ik iemand niet echt mag trek ik er niet mee om, tenzij het moet. Dan ben ik vriendelijk tegen ze maar erger me de hele tijd aan degene. Ik ben verder een lief en medelevend persoon omdat ik zelf ook een aantal dingen heb mee gemaakt wat niet al te vrolijk was/is. Ik ben nieuwsgierig en eigenwijs, maar niet in de zin van ravenclaw. Ik doe liever andere dingen dan alleen maar achter de boeken te zitten. Ik erger me vaak als mensen hun best niet doen met school terwijl ik het al af heb. Een paar keer kan dit gebeuren maar als 1 persoon te vaak aan mij vraagt mag ik dit of dat overschrijven wordt ik eerst sacherijnig en als diegene het dan nog niet snapt wordt ik boos of zeg ik gewoon nee. Ik ben een beetje onhandig en kijk niet altijd goed waar ik loop. Hierdoor bots ik wel eens tegen de tafelpoot of val ik over een vloerkleed. Of bots ik tegen de jongen die ik leuk vind. Als dat gebeurt wordt ik knal rood(wordt heel snel rood) zeg dan sorry en loop weg.
    Graag in minstens honderd woorden.
    Hobby’s: schrijven, muziek luisteren, chillen met vrienden, lezen, films en series kijken en I love anime XD

    Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken?
    Dit kun je later natuurlijk aanpassen als je ziet wie er meegaan.
    Heb jij een relatie? Nop
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden? Mannen
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt? Alsof het een goede vriend is. Maar word sneller rood hij hem dan normaal en als hij het niet ziet staar ik naar hem
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht? Ligt aan 2 verschillende dingen. Ten eerste hoeveel Hugo ik op heb. Dan praat ik wel met vreemden maar nog steeds niet zo snel. Met vrienden sla ik niet dicht maar bij vreemden wel.

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld? Ik denk dat ik het best in hufflepuff pas
    Gebruik daarvoor bijvoorbeeld deze test.
    Welk huisdier heb je? Heel veel vissen... En de hond van mijn grootouders is volgens hen ook de hond van mijn zusje en mij. Ik zou zelf graag een katje hebben, maar mijn vader wil dat niet vanwege zijn visjes XD
    Houd je aan de huisdieren uit HP
    Welk vak lijkt jou leuk? DADA en vliegen
    Welk vak lijkt jou niet leuk? Mugglekunde en kruidekunde
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden? Uhm, ik zou naar de 3 bezems om een boterbier te proeven.

    Plaats hier een foto van jezelf:
    Ik wil graag anoniem blijven dus een beschrijving zodat je een beetje een beeld hebt :). Ik heb licht bruin haar tot mijn schouders wat soms blond lijkt in de zon. Ik heb een redelijk rond gezicht zonder puisjes(eindelijk weg) met een grote neus(maar niet zo groot als snape) kleine bovenlippen vergeleken met mijn normale onderlippen. Ik heb kleine amandelen blauw/groene ogen. Mijn oren zijn normaal. Ik heb een normaal postuur. Niet te dun en ook niet te dik. Mijn borsten zijn niet super groot of super klein. Normaal dus. Ik heb een bril en lenzen. Het meeste draag ik mijn lenzen maar soms ook mijn bril. En dit zouden een paar dingen zijn die ik aan zou doen 1 2 3 4.

    Extra:
    Zijn er nog dingen die van belang zijn om te weten? Ze heeft 2 jaar verlof gekregen omdat ze met haar ouders op wereldreis ging.

    [ bericht aangepast op 30 sep 2015 - 7:22 ]

    Aye dit idee is genius, waarom zie ik dit nu pas :P


    When the why is clear, the how is easy.

    Ik hoop dat ik deze week tijd kan vinden om de beginpost bij te werken. :3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Volledige naam: Alea Amy Faux
    Leeftijd: 17
    Karakterbeschrijving: Alea is iemand die afwachtend is en dan verassend sterk uit de bocht komt. Ze is lief voor degene die het verdienen en iemand die je graag als vriend wilt hebben en als samenwerkingspartner. Ze kan wel een beetje een typisch meisje meisje zijn en heeft ook altijd prachtig haar en mooie nagels, maar aan de andere kant is ze ook wel stoer en een echte durfal.
    Hobby’s: Lezen, zingen en zwermbal.
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken?: Ik kan met iedereen goed optrekken
    Heb jij een relatie?: Nee
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden?: Mannen.
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt?: Ik probeer zo normaal mogelijk rondom ze te doen en op mijn beste overkomen.
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht?: Als ik iemand leuk vind dan heb ik kleine flirtacties.
    In welke afdeling word jij ingedeeld?: Ravenklauw
    Welk huisdier heb je?: Een blauwe kater met beige ogen.
    Welk vak lijkt jou leuk?: Toverspreuken
    Welk vak lijkt jou niet leuk?: Toverdranken
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden?: Op een bezem vliegen.
    Plaats hier een foto van jezelf:


    Firm believer of all that is magic

    Oh! Zodra mijn biologie af is ga ik hier ook even iets voor in elkaar zetten ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Mijn mede account beheerder heeft zich ook al opgegeven hier voor, vandaar dat onze account naam twee keer voor komt.

    Basis
    Volledige aam: Elisa Sharay Palmer (Sharay is mijn roepnaam en Elisa mijn tweede naam)
    Leeftijd: 16
    Karakterbeschrijving: Ik ben een erg gereserveerd persoon en vind het geen probleem als ik niet in de spotlight sta. Ik ben meer observerend dan een prater en vaak door mijn observaties kom ik dingen te weten, die mensen die de aandacht opeisen niet snel zien.
    Als ik me voor iets wil concentreren waar ik interesse in heb, raak ik ook erg gefocust. Verder ben ik wel redelijk snel afgeleid. Ik ben een persoon die dingen liever creatief, dan praktisch op lost. Ik ben erg loyaal en kom altijd redelijk vlot en fel op voor mensen die ik mag als zij beledigt worden.

    Mijn beste vriendin vind dat ik een goed luisterend oor heb, en geeft aan dat ze het knap vind dat ik zoveel tijd vrij maak voor haar. Echter ben ik liever lui dan moe.
    Ik vergelijk mijzelf wel met andere mensen, wat er soms voor kan zorgen dat ik mezelf in een dipje praat. Ik ben ook een beetje mijn eigen grootste vijand. Ik kan niet te lang alleen gelaten worden met mijn eigen gedachtes.
    Ook kan ik soms fel uit de hoek komen terwijl ik dat niet zo bedoel, dat gebeurt meestal als ik gefrustreerd ben. Bij vreemde mensen ben ik erg ongemakkelijk.


    Hobby’s: Schrijven, series/films kijken, muziek luisteren

    Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken? Mijn mede account beheerder. (Nicole Maria Wiseflaw)
    Heb jij een relatie? Nee
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden? Ik val op mannen.
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt? Als ik op iemand een oogje heb, dan wordt ik meestal heel ongemakkelijk rondt die persoon en giechelig over alles wat hij tegen mij zegt, soms zeg ik dan ook echt hele domme dingen in een gesprek met die persoon.
    Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht? Ik kan soms goed met aandacht omgaan, maar vaak niet. Als de persoon die mij aandacht geeft erg knap is/populair etc. dan klap ik vaak dicht en wordt ik heel ongemakkelijk, omdat ik niet inzie waarom zo'n iemand aandacht aan mij zou schenken. Bij vrienden van me of mensen die ik al heel lang ken, durf ik wel wat meer.

    Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld? Huffelpuff
    Welk huisdier heb je? een witte kat met bruine vlekjes.
    Welk vak lijkt jou leuk? Verzorging van fabeldieren en transfiguratie
    Welk vak lijkt jou niet leuk? Voorspellend rekenen
    Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden? een quidditch wedstrijd bijwonen en naar de wegisweg.

    Plaats hier een foto van jezelf.



    En nog een laatste, misschien wat vreemde vraag. Ik kan niet garanderen dat er niemand doodgaat in dit verhaal. Zou jouw personage hiervoor openstaan of vind je dit om welke reden dan ook onprettig?
    Dit gaat allicht niet na drie hoofdstukken gebeuren.


    Daar sta ik voor open, als het dan maar wel een waardige/tragische dood is.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Alles is up to date. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    @ IrisElizabeth: Ben jij dat of is dat een foto van iemand die erg veel op je lijkt?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    @ Herakles: Dat ben ik niet , maar ze lijkt wel een beetje op mij , enkel heb ik donkerbruin haar.


    Firm believer of all that is magic

    Sublatti -> Polovina

    Ik sta bij de Zwadderich leerlingen.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

          Basis
    Volledige naam:
    Michael Nichols
    Leeftijd: 22, maar omdat ik voor het docent - zijn kies, mag je me ook wel ietsje ouder maken. Als het maar niet boven de 30 is. :'D
    Karakterbeschrijving:
    [Het is even beschreven in een hij-pov, dat is gemakkelijker beschrijven.]
    Over het algemeen heeft Michael een geduldige en meegaande natuur. Hij is goedgehumeurd en kan de gevoelens van andere mensen goed aanvoelen, waar hij niet altijd op reageert, maar mocht het gebeuren, is het altijd met sympathie (tenzij het om een negatieve respons vraagt.) Zijn relaxete als zowel hartelijke natuur maakt hem populair bij verschillende soorten personen, waaronder de uitbunderige types, omdat hij ze niet bedreigt ofwel uitdaagt.
    Desalniettemin is hij eerder drukker met de problemen van iemand anders i.p.v. die van hemzelf, wat zo nu en dan resulteert in het gegeven dat hij alleen wilt zijn om zijn emoties op een gepaste manier te uiten. Niet dat hij dan in een kamer alleen zit te huilen, nee, hij huilt namelijk amper, maar soms heeft de man nood om in zijn eentje te zijn, zodat hij zichzelf als het ware kan "opladen". Zijn uiterlijke verschijning is vaak koud en afstandelijk, vanbinnen is hij echter warm, het zorgt enkel voor de juiste personen om dat te laten zien.
    Verder heeft Michael een hekel aan discipline en opgelegde beperkingen. En, ondanks het gegeven dat hij rustig kan zijn, steekt zijn ongeduldige eigenschap toch soms de kop op— vooral als hij niet snel genoeg resultaat ziet of wanneer hij ellenlang op een persoon moet wachten. Hij is dan ook geen persoon die dat vol zal houden, aangezien hij na een kwartier al verdwenen is. Mocht hij het niet met bepaalde instructies of regels eens zijn (ofwel niet kunnen inzien waarom die worden opgelegd), dan zal hij zich hier sterk tegen verzetten. Zijn humeur kan dan ook ineens omslaan en daarbij is het lastig om hem in te schatten, hoe zijn echte karakter is. Vooral als hij eveneens zijn sarcastische, neigend naar cynisme, uitspraken uit.
    Hobby’s: Literatuur (schrijven, lezen, etc.), kunst (schilderen, tekenen, kunst bekijken) en muziek luisteren, zwemmen.

          Sociaal:
    Zijn er andere Q’ers met wie je erg zou optrekken?
    Hm, ik ben vrij op mezelf.
    Ik zie echter wel deze ertussen staan: Davon Calbaith (Magnus), Lucca (Nebthet), Zwadderich (Transfiguratie). Sowieso wel met mijn mede-zwadderaars.
    Heb jij een relatie?
    Momenteel niet. Sowieso bind ik me al lastig, dus wellicht is het maar beter.
    Val jij op mannen of vrouwen? Of (geen van) beiden?
    Op allebei.
    Hoe ga jij met mensen om op wie je een oogje hebt?
    "Ben je één grote flirt of sla je bij de geringste aandacht dicht?"

    Het ligt aan de situatie. Mocht diegene momenteel in een relatie zitten, zal ik er niet snel op aflopen in elk geval. Verder geloof ik erin dat er niet iemand voor mij bestemd is.
    Ik kan wel een enorme flirt zijn, maar of ik bedoel er verder iets mee, of durf het niet aan om een echte relatie aan te gaan.

          Zweinstein
    In welke afdeling word jij ingedeeld?
    Slytherin (Zwadderich).
    Welk huisdier heb je?
    Een sneeuwuil, genaamd: Jazz.

          Welk vak lijkt jou leuk?
    DADA, Charms, Fabeldieren, Transfiguratie, Potions.
          Welk vak lijkt jou niet leuk?
    Voorspellend rekenen, Kruidenkunde, Historie.
          Wat wil je in ieder geval doen zodra je de magische wereld hebt betreden?
    Boterbier drinken in The Three Broomsticks.
    Discover Your Own Amortentia Scents
    Play Quidditch

    Plaats hier een foto van jezelf.



          Extra:
    "Zijn er nog dingen die van belang zijn om te weten?"

    Ik heb bindings- en verlatingsangst.

    En nog een laatste, misschien wat vreemde vraag. Ik kan niet garanderen dat er niemand doodgaat in dit verhaal. Zou jouw personage hiervoor openstaan of vind je dit om welke reden dan ook onprettig?
    Nee hoor, ik vind het prima. Zolang het maar geen "ik stik in mijn eten" - dood is.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2015 - 20:52 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.