• Dag lieve medestudentjes,

    Voor de Belgen onder ons die op de unif of hogeschool zitten (of de mensen die in België studeren ^^), is de leukste tijd van het jaar weer aangebroken: de blok! En daarna de examens natuurlijk. :'D Het leek Patholoog en mij wel een leuk idee om dit jaar een topic aan te maken waarin we elkaar kunnen steunen als het blokken wat minder goed gaat. (nerd)
    Dus, wat studeren jullie op dit moment? Of beter: wat zouden jullie moeten studeren nu? :W
    Veel succes allemaal!





    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Chavez schreef:
    (...)
    Oh god... Bij ons moet je ook al veel doen om gebuisd te zijn...
    Er zullen er waarschijnlijk net een 10 hebben, omdat ze a) hun presentatie niet goed hebben gedaan b) niet wisten waar ze over praten en c) hun posterpresentatie was ook oersaai. In dat groepje zou het me niet verbazen dat ze het volgend jaar opnieuw moeten doen...

    Moet nog oefeningen maken van één hoofdstuk vandaag :c
    En ik vind het zo ambetant dat het er altijd zoveel zijn! 40 oefeningen per hoofdstuk! 9 hoofdstukken! en maar 3 studiepunten! uuuuuugh


    Haha. Ik heb 2 vakken met elk 11 studiepunten. Dat is ook wat om te leren :')


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Chavez schreef:
    (...)
    Oh god... Bij ons moet je ook al veel doen om gebuisd te zijn...
    Er zullen er waarschijnlijk net een 10 hebben, omdat ze a) hun presentatie niet goed hebben gedaan b) niet wisten waar ze over praten en c) hun posterpresentatie was ook oersaai. In dat groepje zou het me niet verbazen dat ze het volgend jaar opnieuw moeten doen...

    Moet nog oefeningen maken van één hoofdstuk vandaag :c
    En ik vind het zo ambetant dat het er altijd zoveel zijn! 40 oefeningen per hoofdstuk! 9 hoofdstukken! en maar 3 studiepunten! uuuuuugh


    Welk vak is dat? :')

    Vandaag was niet echt een productieve dag te noemen. Maarrr ik ben klaar met chemie, mijn samenvatting is af en morgen kan ik beginnen aan een ander vak. :'D


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Welk vak is dat? :')

    Vandaag was niet echt een productieve dag te noemen. Maarrr ik ben klaar met chemie, mijn samenvatting is af en morgen kan ik beginnen aan een ander vak. :'D

    thermodynamica....
    Da's echt vervelend. Het is onmogelijk om alle oefeningen te maken en toch, elke oefening is anders...
    Maar ja... Al onze vakken zijn oefening gericht. Meestal is het 40% theorie en 60% oefeningen. Nu zal het voor de meeste vakken eerder 20/80 zijn...
    Maar als je die oefeningen allemaal kan, ben je zeker dat je erdoor bent... En dan heb je andere vakken, die 20 oefeningen per hoofdstuk hebben - maar dan kom je op het examen en meh...

    Ik maak geen samenvattingen meer. Te tijdrovend en je leert er niets uit. Het enige wat ik doe, zijn formularia maken en overzichten. Tenzij het een vak zoals filosofie. En in augustus zou ik ook nog samenvattingen maken...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Bobbi schreef:
    (...)

    Haha. Ik heb 2 vakken met elk 11 studiepunten. Dat is ook wat om te leren :')

    God. Dat is dan toch wel met een volledige dag labo, hoop ik?
    Mijn grootste vak is 6 studiepunten: 4 a 5 uur les per week (theorie) en twee uur labo...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chavez schreef:
    (...)
    God. Dat is dan toch wel met een volledige dag labo, hoop ik?
    Mijn grootste vak is 6 studiepunten: 4 a 5 uur les per week (theorie) en twee uur labo...


    Nou, we hebben door het jaar enkele practica, maar niet zo veel als pakweg farmacie of biochemie. Het zit hem dus voornamelijk in de oefeningen/theorie...
    Ik heb wel maar 4 vakken per semester, dus dat scheelt weer, al had ik mijn studiepunten liever wat meer gespreid gezien :').


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Chavez schreef:
    (...)
    thermodynamica....
    Da's echt vervelend. Het is onmogelijk om alle oefeningen te maken en toch, elke oefening is anders...
    Maar ja... Al onze vakken zijn oefening gericht. Meestal is het 40% theorie en 60% oefeningen. Nu zal het voor de meeste vakken eerder 20/80 zijn...
    Maar als je die oefeningen allemaal kan, ben je zeker dat je erdoor bent... En dan heb je andere vakken, die 20 oefeningen per hoofdstuk hebben - maar dan kom je op het examen en meh...

    Ik maak geen samenvattingen meer. Te tijdrovend en je leert er niets uit. Het enige wat ik doe, zijn formularia maken en overzichten. Tenzij het een vak zoals filosofie. En in augustus zou ik ook nog samenvattingen maken...


    Voor chemie was het hoofdzakelijk ook voor de formules, het zijn er veel te veel. :c En ze vraagt 0,0 theorie bij ons, enkel oefeningen. Maar ja, als je je theorie niet deftig kent, snap je werkelijk niets van de oefeningen. Zelfs als je het wel deftig kent, zijn de oefeningen soms nog een raadsel. Dat wordt nog een tof examen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Bobbi schreef:
    (...)

    Nou, we hebben door het jaar enkele practica, maar niet zo veel als pakweg farmacie of biochemie. Het zit hem dus voornamelijk in de oefeningen/theorie...
    Ik heb wel maar 4 vakken per semester, dus dat scheelt weer, al had ik mijn studiepunten liever wat meer gespreid gezien :').

    Snap ik. 't Is ook maar 30 studiepunten per semester... Maar als je één iets niet goed kan, niet snapt, zit je meteen al met een stuk werk in augustus... En is dat niet ongelofelijk vervelend door het jaar heen? Ik zou het maar saai vinden...

    @Melissa; Welke richting doe je?
    Ik heb ook al 2 semesters chemie achter de rug. Chemie 1 heb ik opnieuw mogen doen. Eerlijk, ik snapte het niet. En ik steek de schuld op de docent. Hij kon het niet uitleggen, het sprong in. En semester 2 had ik een 10. Ik denk, not sure, dat de docent mij erdoor heeft gelaten, met het labo erbij...
    Nu heb ik chemie 3 - wat biochemie is... Lol... De basics van de biochemie (verbindingen, hoe ze gevormd worden, toepassingen ed) en dan eventjes een paar aminozuren, suikers, koolhydraten, allemaal vanbuiten leren. Totaal mijn ding niet.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    @ Nele, klinkt echt verschrikkelijk. :c
    Ik doe burgerlijk ingenieur en ik weet nu al zeker dat, als ik in het tweede geraak, ik sowieso niet voor chemie ga kiezen. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    @ Nele, klinkt echt verschrikkelijk. :c
    Ik doe burgerlijk ingenieur en ik weet nu al zeker dat, als ik in het tweede geraak, ik sowieso niet voor chemie ga kiezen. :Y)

    Ah... Burgies...
    Jij liever dan ik.. ik ga voor de iets praktischere ingenieur....
    Welke richtingen heb je op het oog?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Chavez schreef:
    (...)
    Ah... Burgies...
    Jij liever dan ik.. ik ga voor de iets praktischere ingenieur....
    Welke richtingen heb je op het oog?


    Jaaa, burgies for the win. :'D Dat is echt de reactie van iedereen hahaha.
    Bouwkunde is eigenlijk het enige dat ik zie zitten, al moet ik er dan wel nog drie studiepunten chemie bijnemen. Maar ja, ik ben dan tenminste van dat programmeren af. :Y)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Jaaa, burgies for the win. :'D Dat is echt de reactie van iedereen hahaha.
    Bouwkunde is eigenlijk het enige dat ik zie zitten, al moet ik er dan wel nog drie studiepunten chemie bijnemen. Maar ja, ik ben dan tenminste van dat programmeren af. :Y)
    Lol denk DAT maar niet gauw. Elke ingenieur moet kunnen programmeren. Bij ons heeft dz bouw er nog redelijk wat stp op. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik heb mijn maten al veel horen vloeken op oa excel omdat ze hun shit zelf moeten schrijven daarin.

    Oh god kijk naar de tijd. Verdorie. Geen 8h slaap vanacht... Moet er morgen al om 8h uit :(


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben geen Belg en ik heb dus ook geen blok, maar ik wil iedereen die dat wel heeft, heel veel succes en motivatie wensen!

    heb wel na de vakantie toetsweek, dus eigenlijk moet ik ook leren, maar uh.... daar komt tot nu toe niet zoveel van :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Chavez schreef:
    (...) Lol denk DAT maar niet gauw. Elke ingenieur moet kunnen programmeren. Bij ons heeft dz bouw er nog redelijk wat stp op. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar ik heb mijn maten al veel horen vloeken op oa excel omdat ze hun shit zelf moeten schrijven daarin.

    Oh god kijk naar de tijd. Verdorie. Geen 8h slaap vanacht... Moet er morgen al om 8h uit :(


    Ik had het vooral over Java, want dat ligt me echt niet. :') Excel zie ik al wat beter zitten. :'D

    Ja, I know, voor mij was het ook weer te laat. Maar als ik vroeger ga slapen, lig ik nog twee uur wakker, dus ja.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Een super fijne kerst allemaal! Geniet lekker van kerst en laat het leren voor een paar uurtjes liggen, want het is maar een keer kerst en de examens zijn ook nog in augustus. :Y)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Een super fijne kerst allemaal! Geniet lekker van kerst en laat het leren voor een paar uurtjes liggen, want het is maar een keer kerst en de examens zijn ook nog in augustus. :Y)


    Thanks, voor jou ook! Ik ga nu weer beginnen studeren, want door die familiefeestjes heb ik vandaag nog niets gedaan. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.